ďťż
Kupie silnik (3,0) do III g 1997r




Bogdan - 2010-01-12, 09:22
Witam,

Na początku grudnia w sposób nieoczekiwany i niespodziewany "straciłem motor". W trakcie jazdy kolejno zaświeciły się:
-kontrolka oleju
- kontrolka ładowania
i zanim zastanowiłem się /w tym momencie rozmawiałem przez telefon - co i tak nie miało wpływu na efekt końcowy)
silnik zgasł.
Podczas prób odpalenia rozrusznik nie kręcił i następowało całkowite wygaszenie pulpitu, co w/g mnie było spowodowane "potężnym"- czystym "zwarciem.
Błędne rozumowanie, ale o tym dowiedziałem się po 5h gdy laweta dostarczyła pojazd do mechanika. Wcześniej były oczywiście próby podłączania do obcego aku. i sprawdzanie przewodów elektr. i stukanie w rozrusznik i bendix itp.
Sypnęła się pompa oleju i zatarł się motorek
Wstawiłem do garażu i miałem zamiar ogłosić i sprzedać - ale dziś nowy 2010 rok i zmieniłem zdanie.
Chyba wolę go od C5!
Dlatego poszukuję nowego serducha. Jak ktoś z Was musi zrezygnować z usług swojego byczka i go "dzieli" - proszę o info.
WIdzę na allegro kilka z USA - najtańszy http://www.allegro.pl/item872869614_windstar_95_00_taurus_96_00_silnik_3_0l_ohv.html
teoretycznie można kupować. Ktoś coś słyszał o BOGE CZĘŚCI USA ?
A Tomaszów Mz. http://www.allegro.pl/item882246773_ford_taurus_mercury_sable_96_silnik_3_00_v6_24v.html
to klubowicz?
A gdybym chciał założyć Durateca - to ile mnie czeka problemów?

Pozdrawiam
Bogdan




RadAg! - 2010-01-12, 10:23
Alez mnie przestraszyl...Pompa oleju sobie moze ot tak sie sypnac i spowodowac zatarcie silnika na amen?
W PL pewnie bedzie trudno o silnik do 3 gen (apropo co to za 3 gen z 2007 roku? ). Zajrzyn na FW lub Amcar. Kolega willard kompletuje wlasnie ekipe na kontener ze Stanow:
http://www.flamingwheels.pl/forum/viewtopic.php?t=5936
Podobny watek jest na amcar. Jakby sie znalazlo miejsce na silnik dla ciebie to taka wspolna 'paczka' bedzie sporo tansza.
Jest jeszcze Jarek z http://www.normcar.pl
Wiem ze sprowadzal V8 do Vicki dla jednego goscia, moglby pomoc.
Alblo szukaj w PL, moze sie trafi



Bogdan - 2010-01-12, 10:44
Tak mi to przedstawiono - jeśli pompa nie poda oleju to w ciągu 1 minuty już mamy defekt. (olej był jeszcze w małej, ale wystarczajacej ilości)
Gdyby głębiej analizować- mógłbym się zastanowić nad rozebraniem, bo prawdopodobnie korbowód jest zatarty jedynie na 1 panewce od strony podawania oleju. Jeżdże zawsze na over i w tym przypadku nie było zwrotnego, wymuszonego napędu silnika od strony toczących się kół i do chwili zatrzymania -korbowód nie obracał się. Koszt takiego remontu jest na poziomie zakupu innego silnika, ale szlifowanie (jeśli będzie ) wału może być trudne i sprawdziłem - znane są przypadki ponownego zatarcia po kilu tyś km. Na jednej panewce "podparte" sa 2 korbowody co stanowi zapewne wyzwanie dla szlifierza.
III generacja to właśnie rocznik 2006-2009. http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Taurus#Trzecia_generacja

/nie jestem zalogowany na flamingwheels/
Bogdan



RadAg! - 2010-01-12, 16:15
Oj Bogdan...Chyba pomyliles wieki 1996-1999. A sam wal jakby kupic do remontu jak problem ze szlifowaniem?




Bogdan - 2010-01-13, 10:12
No popatrz! jak mi to gładko się napisało
iak u kobiety - jednym ruchem odmłodziłem byka!



RadAg! - 2010-01-13, 10:17
Rozmumiem ze szukasz do Trojki - Durateca. Hmmm. Piszesz ze remont w podobnym koszcie co silnik.Ja bym robil remont w takim badz ukladzie. Koszt podobny a masz praktycznie nowy silnik, wiesz co w nim jest itp. Z uzywanym nigdy nie wiesz...przebiegu tez nie pokazuje no i problem szukania i sprowadzenia dochodzi. Zamawiaj graty na rockauto. To co sie da to dorob na miejscu i masz sprawne auto.



Bogdan - 2010-01-13, 11:58
Niekoniecznie duratec - bo nie wiem ile jest problemów (czy są?) z przekładaniem oprzyrządowania. W zasadzie wolę ponownie Vulcana, bo jak już kupię i wymienię mam własne źródło części.
Dobrze opisujesz opcję remontu. Ja również biorę pod uwagę te właśnie pozytywy - czyli fuul control nad tym co będę ostatecznie miał pod maską.
Bogdan



RadAg! - 2010-01-13, 14:43
Cos mi sie pomylilo. Myslalem ze w trojce byly juz Durateci...
http://www.ford-taurus.org/taurusinfo/Engine/index.php
W sumie byly i Durateci i Vulcany...



CorradoGl - 2010-04-11, 15:48
Widze, ze kolega nie widzial mojego postu o silniku (jest w III gen) - sam robilem silnik po takim zatarciu (OD i spokoj) - naprawa BEZ WYCIAGANIA walu - wyniosla mnie chyba 250pln za panewki nominalne no i tam olej uszczelka pod misa i takie tam pierdoly... jesli chcesz to odkrec mise i zobacz, jezeli masz tylko spiek z panewki na wale to remontuj - moj juz 2 latka smiga bez zajakniecia, jesli chcesz porady czy masz jakies pytanie (czy ktokolwiek) to numer masz pod tym postem - jestem caly czas



Bogdan - 2010-05-16, 11:47
Skierowałem samochód do mechanika.
Misa w dół i....wał "zatrzymało" na 3 panewkach. Materiał panewek wręcz wtarty w powierzchnię korbowodu.
Corrado - Twoja metodą nie poradzi! - aczkolwiek miałem taka nadzieję.
W wolnej chwili będzie dalej rozbierany.
Szukam wału nominał. /Chyba że trafi się cały silnik jak pytałem poprzednio/
Więc powoli zabieram się za reaktywację silnika.

Pozdrowienia
Bogdan



Alexander25 - 2010-05-18, 12:39
bede mial silnik 3.0 vulcan 160tys przebiegu na chodzie cena do obgadania



Bogdan - 2010-05-18, 13:29
Dobrze Alex...

niewątpliwie istotna wiadomość to cena
/i termin od kiedy będzie dostepny/

pozdrawiam
Bogdan



CorradoGl - 2010-05-18, 16:28
dorzuce od siebie, ze aktualnie w luminie apv ten sam problem tylko panewka jedna... moze on tak tylko wyglada (sam sprawdzales czy mechanik tak powiedzial?) zle? bo tak to wyglada a nie koniecznie to juz tragedia... jak nie masz co robic to podeslij mi zdjecia tego walu - moj tez na pierwszy rzut oka wydawal sie do wymiany a tu zonk - chodzi do tej pory

mam jeszcze w zapasie panewki nominalne na 5 garncow - moze warto sprobowac?



Bogdan - 2010-05-18, 18:53
dzięki, dzięki za kolejne rozwinięcie tematu.
(Fotek w tej chwili nie mogę zrobić.)

Bogdan



Alexander25 - 2010-05-20, 08:40
cena pewnie 700zl przyjedzie w sobote auto a w nast tyg bedzie mozna zabrac silnik;) to tyle acha alternatora tylko nie daje bo mi potrzebny ale komp bedzie:)



Bogdan - 2010-05-20, 08:58
Alex - to wstępnie "zaklepuję".
Alternator mam kolejny w zapasie więc nie stanowi to problemu.
Termin jest też odpowiedni, bo obecnie na moim terenie akcja p.powodziowa i nie dojadę do mechanika.
coś więcej dopowiesz o tym samochodzie?
- dojedzie w sobotę skąd? (europejczyk?)
- jaki to rocznik? 96'
.................
Pozdrawiam
Bogdan



Alexander25 - 2010-05-20, 10:31
zza Plocka na lawecie bo pbrak przegladu i oc



Bogdan - 2010-05-20, 10:55
Bierzesz go dla siebie na przeszczepy ?



Bogdan - 2010-06-08, 07:57
Temat wału korbowego -lub kpl. silnika powraca!

POSZUKUJĘ więc j/w.

Pozdrawiam
Powered by WordPress, ©