ďťż
Kupilem sable




mardan03 - 2007-09-16, 11:54
Witam wszystkich! Chciałbym się pochwalić kupnem tego Sablusia z Iławy! Przejechałem nim ponad 500kilometrów do domu-Bielsko-biała i jechało mi się bajerancko! dotychczas użytkowałem Tico i nadal będę nim się kulał po mieście-mało pali! Problemy tylko z 3 biegiem-szarpie i muszę odejmować gaz i tylne zawieszenie stuka a przy hamowaniu buja nim-chyba szczęki do wymiany lub bębny do przetoczenia a pozatym super!!!!!!!!




RadAg! - 2007-09-16, 16:02
Napisz wiecej o tym samochodzie. Ktory to rok, jaki silnik...
jak stuka przy hamowaniu to sprawdz bebny, zawieszenie by stukalo na dziurach. Jak beben jest odksztalcony albo jest cos nie tak ze szczekami to bedzie miarowo stukac, coraz wolniej wraz ze spadkiem predkosci. To jest manual czy atomat?



mardan03 - 2007-09-16, 18:12
Rocznik 1993,silnik 3.8 V6 skrzynka automatyczna. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc w rozwiązywaniu problemu.Mam go dopiero 2 tygodnie,patrzyłem po internecie oraz na to forum o Taurusie i Sablu aby dowiedzieć się jak najwięcej zanim kupie,ale jak podniosłem maskę i wogóle zobaczyłem te gabaryty pojazdu to stwierdziłem,że nic niewiem na temat tego typu aut! Ale drugi raz postąpiłbym tak samo! A wracając do tematu,hamując stuka i kołysze,stawia dęba jakby się zaciągało i spusczało hamulec ręczny-tak na przemian coraz mozolniej w miarę utraty prędkości. Zastanawiam się,czy czasem te stuki towarzyszące temu to też przy okazji nie jest przyczyną sinteblocków (czy jakoś tak się to pisze?!) na mocowaniu wachaczy? Mam jeszcze jedno pytanko,co to jest za wlew i zbiornik z plastiku z przodu koło chłodnicy z lewej strony patrząc z przodu auta? Pisze na nim chyba "nie otwierać"-prawie przylega do głowicy?! Wycieka mi chyba z niego,bo pod nim jest mokra jakaś chyba pompa i zarazem cały czas znaczy swoje miejsce na postoju zostawiając plamy pod autem?! A czy szarpanie skrzyni może być przyczyną małej ilości oleju? Gdzieś to kiedyś coś takiego przeczytałem na tch stronach ale teraz niewiem gdzie i czy dobrze szukałem?! Pozdrawiam gorąco!!!!!



RadAg! - 2007-09-16, 22:21
Hmmm. Prawdopodobnie masz na mysli taki zolty zbiornik z czarna zakretka?? Jezeli tak to jest pompa ukladu wspomagania kierowniczego. Jezeli nie to to jeszcze na chlodnicy jest bialy korek z napisem DO NOT REMOVE...
Co do skrzyni to jak olej nie jest w normie to moze szarpac, moze nie zmieniac biegow. Olej w automacie powinienes zmienic po zakupie, tak samo jak olej silnikowy. Przy okazji po stanie starego oleju ze skrzyni mozesz ocenic stan skrzyni biegow. Olej musi byc czerwony, przezroczysty i nie moze smierdziec spalenizna. Oczywiscie nie ma prawa w nim byc rzadnych opilkow i innych farfocli. Zmien od razu olej z foltrem. To samo oczywiscie w silniku. Masz tam jakis sensowny serwis co ci to dobrze zrobi? trzeba zdjac cala miske od skrzyni biegow takze potrzebna jest poza filtrem takze nowa uszczelka zeby czasem nie zakladac miski z powrotem na silikon czy inny wynalazek.




GAZDA - 2007-09-16, 23:42
koniecznie wymień oleje z filtrami i to w jakimś kumatym warsztacie, niech sprawdzą stan tego wszystkiego.
a tak poza tym to gratuluje!



michal_5000 - 2007-09-17, 10:14
Witam, zapodaj jakieś foty tego Sobola

Radek, co do zakrętki to Koledze chyba chodzi o wlew do chłodnicy po prostu...
Jeśli stamtąd cieknie, to sugerowałoby nieszczelność w układzie chłodzenia.

No a co do skrzyni to nie chcę być złym prorokiem, ale zmiana oleju może pomóc ale to raczej optymistyczny scenariusz... Jeśli była źle użytkowana (o co w PL nietrudno bo ludzie nie mają pojęcia jak należy traktować automat) to koszty mogą być niemałe...
No ale faktycznie zmień najpierw ten olej.



mardan03 - 2007-09-17, 17:44
Zdjęcia narazie nie dam rady przesłać,bo nie weszłem jeszcze w tajniki pomniejszania zdjęć na niższy rozmiar ale jak tylko to zakumam to od razu wyśle!!! Z tą skrzynią mam nadzieję,że nie będzie tak tragicznie?! Narazie oszczędzam byczka (tak zwiecie te maszyny-fajowo!) i kulam się Ticaczem a Krążownikiem raz w tygodniu do rodzinki-nie mam jeszcze 100% zaufania do niego (gdzieś koło 90% teraz) ale przekonuję się coraz bardziej z każdym przejechanym metrem. Myślę,że wszystko będzie ok-i z waszą pomocą!!! Dzięki temu forum,wybrałem ten model (w opcji był też Taurusik,ale akurat ten wpadł mi najbardziej w oko),można liczyć na pomoc w razie draki-ale pomoc sprawdzoną a nie jak u byle jakiego mechanika. Dzięki Wam,jadąc do jakiegokolwiek warsztatu,będę wiedział co mają zrobić,czego oczekiwać aby mi jakiegoś kitu nie wćiskali!!! Co do serwisu w Bielsku-narazie sie rozglądam i wypytuje,nie pomyślałem przed zakupem o tym-w głowie miałem Forda i basta. Oleje pozmieniam-kasa,troszeczkę bibułki muszę nazbierać ale zrobi się. Pozdrawiam Was wszystkicj gorąco!!!!!!!!!!!!



mardan03 - 2007-09-17, 17:54
Sorki!! dwa razy wysłany ten sam tekst-za pierwszym razem pokazało,że nie udało sie wysłać to wysłałem ponownie i proszę-jednak ten pierwszy się udał!! Jeszcze taka ciekawostka z mojej strony: jak jeżdżę Tico to szaleje nim jak jakimś sportowym a jak wsiąde do Sabelka-zero szaleństw,poowoolii się ruuszaa,jeedziee-nie mam ochoty na żadne wyprzedzania,duże prędkości ( raz jechałem nim 130 ale to na trasie i było mi trochę za szybko?!)-normalnie szok,nie chce się nic innego robić,tylko delektować się jazdą!!! Macie też tak? Pozdrawiam i powodzenia życzę wszystkim!!!



RadAg! - 2007-09-17, 18:53
Ja mialem to samo. Tera lubie sobie pocisnac ale to moze bardziej ze zlosci ze nie mam gdzie jezdzic na tej pieprzonej wyspie gdzie siedze...ale juz nie dlugo....znam generalnie to uczucie, szczegolnie intensywne zaraz po zakupie. amerykanskie auta klasy sredniej to jest inna bajka w porownaniu do europy/japonii.
Twoj podwojny post juz wykasowalem.
Wracajac do problemu. Juz raz udalo mi sie tobie odpisac ale komp mi sie zwiesil i post napisany do polowy poszedl sie....

Looknij na ten obrazek:
http://www.autozone.com/az/cds/en_us/09 ... oPages.htm
To masz schemat rozmieszczenia elementow pod maska. Tak apropo, kto ma linka do manuala na CD bo mi sie gdzies zapodzial a chcialem koledze zobrazowac rozmieszczenie elementow pod maska. Ten na tej ruskiej stronie chyba zostal usuniety....

Co do skrzyni biegow. Pomiedzy zbiornikiem wyrownawczym ukladu hamulcowego ( na zdjeciu w okolicach na prawo od nr 31 - blisko mocowania amortyzatora) a tym elementem oznaczonym jako 31, jak wsadzisz reke znajdziesz tam bagnet od sprawdzania poziomu oleju w skrzyni...
Kurna cos mam wrazenie ze to co pisze sie kupy nie trzyma. Brakuje mi normalnego zdjecia...
Niewazne.Jakos znajdziesz.



RadAg! - 2007-09-17, 19:04
Mozesz wstepnie oblookac olej na bagnecie. Kolor, zapach no i poziom co najwazniejsze.
O chlodzenie sie za bardzo nie martw jak nie masz kasy. Patrz czy masz plyn chlodzacy w zbiorniku i dolej w razie ubytku. Kontroluj temp. silnika podczas jazdy. To wszystko dopuki nie bedziesz mial na serwis. Wez auto na lewarek z tylu i zdejmij kolo. Obejrzyj bebny, pokrec nimi czy nie ocieraja o cos. Moze uda ci sie je zdjac choc niepodejrzewam,tam sie robi taki zamek w miare zuzycia i cholerstwo jest nie do zdjecia. ale jak ci sie uda to pomierz suwmiarka srednice. Jak beben nie jest idealnie okragly bedzie stukal przy hamowaniu....



mardan03 - 2007-09-17, 19:34
Witam! Jestem mile zaskoczony! Naprawdę! Nigdy bym nie pomyślał,że mogę liczyć na taką pomoc w tak trudnych autach! Może te nietypowe samochody bardziej zbliżają ludzi niż jakiekolwiek inne? Dzięki takim osobom jak Ty i inni koledzy mogę spać spokojnie,wiedząc,że jak coś się przytrafi to na ile Będziecie mogli coś podpowiecie a nie zostanę sam z tym,bo nikt raczej mi by nie doradził w okolicach Bielska na temat naszych Fordzików (apropo- narazie jeden w Bielsku,nie widziałem drugiego ). Oglądałem dziś Aerostara,fajny wewnątrz a z zewnątrz ma taka prostą bude może dlatego jest taki "niezauważalny" na drogach ale domyślam się,że jak się wsiądzie do niego to zapomina się o kształcie budy i czuje się ten styl i napewno ma też coś takiego w sobie jak nasze Furki!!! Patrzę,przeglądam ogłoszenia i zbieram jakieś wiadomości,opinie o tym modelu,bo skończyłem kurs na działalnośc z bezrobocia i dają kasę z Unii Europejskiej na rozpoczęcie jej,wpisałem że kupie za ich kasę też dostawczaka i moje myśli skierowały się w stronę właśnie Aerostara. Tak,że ja już dostałem chyba bzika na punkcie amerykanów . Wiecie koledzy coś na jego temat? Co powiecie na temat tego modelu?: http://www.auto.pl/gielda/result.php?ko ... wd=p&all=2
A co do porady,jutro spróbuję zlokalizować bagnecik,sprawdzić olej,poziom i jak mi dopisze szczęście z miejscem pod blokiem-ściągnę koło i jak nie zejdzie bęben,to chociaż pokręce i będę ( chyba!) wiedział co w nim nie tak. Dziękuje bardzo za wskazówki i życzę wszystkiego,czego sobie życzysz!



RadAg! - 2007-09-17, 20:08
Co do Aerostara to nie znam kompletnie tego auta. Masz racje ze posiadanie rzadkich aut zbliza troche bo trzeba szukac pomocy, czesci i kontaktow wsrod ludzi a nie wsrod warsztatow...Zapodalbym ci manuala od Taurusa/sable'a bo gdzies tam w necie jest ale niemoge znalezc...



mardan03 - 2007-09-17, 20:15
I jeszcze jedno! Bardzo pomocna będzie ta strona "AutoZone" w przyszłości! Dziękuję bardzo za namiar i Pozdrawiam!!!



mardan03 - 2007-09-17, 20:31
Manual? Brzmi dobrze. A czy w ogóle skrzynie biegów z silników 3.0 pasują do 3.8 i odwrotnie,czy mają inne konstrukcje,mocowania itp? Dla zaoszcędzenia kasy w przyszłości taki manual byłby wskazany lecz już nie ma tego uroku co automat. No i trzeba by było chyba przerabiać podłogę na następny pedał? W sumie to już nie powinno być takie skomplikowane jak naprawa skrzyni aut. Jak znajdziesz-możesz wrzucić stronkę-dzięki! A czy są gdzieś w Polsce jakieś zloty,spotkania czy tym podobne imprezy związane z naszymi Limuzynami? Pozdrawiam!!!



RadAg! - 2007-09-17, 20:56
Hej!!!
Niezrozumiales mnie. Manual-czyli user manual-czyli ksiazka serwisowa. Mam na mysli ze gdzies w necie jest taka wersja PDF bardzo fajna, w sumie to po prostu Chilton w PDFie...Moim zdaniem Byk z manualna skrzynia to grzech. No moze nie grzech ale w zyciu by mi do glowy nie przyszlo wsadzac tam manuala. Byly wersje z manualna skrzynia z silnikiem R4 2.5l ale tylko w pierwszej generacji. ford to wycowal ze wzgledu na duza awaryjnosc silnika 2.5l. W silnikach 3.0 i 3.8 jest niby ten sam model skrzyni AXOD lub AXOD-E ale nie wiem czy to sa identyczne skrzynie i cale przeniesienie napedu...
typowych zlotow Taurusiarzy nie ma. Gdybym byl w Polsce pewnie bym zajal sie organizacja takiej imprezy ale nie jestem....Sa zloty aut amerykanskich. Najblizsze jest grzybobranie klubu AECC 29-30.09...Gdzies na forum o tym pisalem...



mardan03 - 2007-09-17, 21:06
Ale ja tępy! Jescze się nie wkręciłem w tego rodzaju nazwy! Książkę serwisową już zamówiłem i idzie pocztą jedyny ból tych księg,że wszystkie są w języku angielskim. zobaczę czy będzie ona przydatna i konkretna,czy taka jak ostatnio kupiłem do Tico i okazało się,że jest w niej opis do ogólnej eksploatacji chyba nowego pojazdu,bo nic na temat napraw czy czegoś podobnego,tylko "tu jest przycisk do..." "to jest wlew paliwa.." itp. Kicha! Ale ta do Fordzika ma mieć 360 stron,opisy silnika,skrzyń i podobno wsio-zobaczymy i jeszcze fajowy oryginalny notesik Mercury Sable ma być w komplecie. Sorry za moja niewiedze!



GAZDA - 2007-09-17, 23:29
polecam aerostara, ino sprawdź czy ma orginalny silnik i skrzynie, bo 50% aerostarów w polsce ma podzespoły z innych aut...
jeśli masz zamiar ciągnąć tym przyczepe postaraj sie o konkretną chłodnice oleju asb...
daniel (taurus) też jest z bielska, ale obecnie siedzi w irlandii
manual mam chyba gdzieś na kompie lub na cd, ale nie jestem pewien czy do starszych też jeszcze mam, no ale jak se tam już coś zamówiłeś to i tak bedziesz miał...



brolcio - 2007-09-18, 00:46
Przez 8 lat jeździłęm Aerostarem - ogólnie auto OK - słabe elementy to progi (często korodują), przełacznik wielofunkcyjny przy kierownicy (standardowo w Fordach), stycznik rozrusznika, korodujący wydech, rozrusznik (pasuje od europejskiego eskorta). Auto sprawiało mi niewiele kłopotów i wydatków.



mardan03 - 2007-09-23, 19:28
Witam! Czy pompa napEdzana paskiem zaraz przy grillu-z przodu auta ze zbiorniczkiem koloru żółtego to jest od wspomagania? Cały czas mi z tamtąd wycieka! Jak tak,to czy jest wymagany jakiś specjalny olej do wspomagania tego typu aut czy raczej ogół? I ile mniej-więcej wchodzi do układu? Za pomoc z óry dziękuję! A z tymi bębnami i zawieszeniem tylnim narazie stoję-będę roboł poprawki na blachach to zaglądne,bo będzie stał w ogrodzie znajomego a nie pod blokiem jak teraz. Pozdrawiam wszystkim!!!!



RadAg! - 2007-09-23, 21:43
To o czym mowisz to jest pompa wspomagania. Jak u ciebie pracuje wspomaganie? Co do naprawy tego to z tym sa duze jaja, slyszalem/czytalem ze konstrukcja ukl. wspomagania jest dosc toporna w serwisowaniu.
Olej tam wchodzi, jestem tego pewien na 80%, ten sam co do autom. skrzyni biegow czyli Dexron III.



piotrekzet - 2007-09-24, 07:09
Można lać olej ze skrzyni, ale jest też olej do wspomagania, wchodzi chyba około 1 litra, ale nie dam głowy. A to że cieknie to chyba standard, u mnie ciekło i w byczku i w sablu W sablu próbowałem robić, dobrać się do tego to przegwizdana sprawa ale da się Mi ciekło na łączeniu przy zbiorniczku i przy wejściu do maglownicy.



mardan03 - 2007-09-24, 08:59
Mi też cieknie na łączeniu przy zbiorniczku i to na dodatek aby nie było za lekko to metalowa rurka i to pod tym sworzniem kwadratowym! Macie jakąś metodę na to czy raczej pozostaje kupno? Dolać musze chyba,bo sahara w zbiorniczku. A,znalazłem bagnet od skrzyni i olejek na szczęście jest czerwony ale na zapalonym silniku i biegu "P" sprawdzić poziom czy na wyłączonym? A w ogóle to jest normalne,że skrzynia też żre olej? Na pewno mam mało,bo szarpie przy wrzuceniu 2 jak za dużo jest wciśnięty gaz ale nie tyle że pokazuje 3000-4000 obr.! wystarczy aby było powyżej 2000 i wtedy popuszczam gaz aby się zmienił bo inaczej "żabka" a na następnych biegach dobrze idzie tylko na 4 jak nie ma siły ciągnąć to też szarpie a nie zredukuje?! Muszę wtedy puszczać gaz i kombinować aby zredukował. A im dłużej jadę tym częściej tak się dzieje. Mało oleju?



mardan03 - 2007-09-24, 09:10
A instrukcja,którą zamówiłem ma też (jak opisywałem wcześniej do tico) tylko jak obsługiwać deskę,fotele,bagażnik i takie wszystkie te bajery w tych autach a nic o silniku i skrzyni!!!! Normalnie się poszlachtam!!! 78 zeta w plecy tylko etui jest fajne z tego wszystkiego!!!! I wypada jeszcze raz kupić instrukcję!!!!!!!!! normalnie porażka-a pytałem kolesia,czy jest też o silniku 3.8 i odpisał-"oczywiście" - jest,ale pojemność,moc ile oleju wlać itp-dane techniczne!!! I jeszcze takie pytanko - Potrzebuję kupić spojler z pod przedniego zderzaka bo mi został kawałek i Byczek wygląda OKROPNIE!!!!! Może ktoś z was będzie miał namiar albo na zbyciu do takiej częsci? Pozdrawiam!!!!!!



piotrekzet - 2007-09-24, 09:16
Odkręć sworzeń, przeczyść i zakręć. Olej w skrzyni sprawdzasz na włączonym silniku, przewachluj po wszystkich biegach, wrzuć P i sprawdź Masz gaz w byczku?



mardan03 - 2007-09-24, 09:33
Gaz mam 3 letni i może też wyregulawać trzeba-mam go dopiero 3 tyg. Może to być przyczyną też szarpań?



mardan03 - 2007-09-24, 09:36
A tak w ogóle jaka jest różnica pomiędzy biegiem D w w ramce a samym D?



piotrekzet - 2007-09-24, 10:43
Wyregulować by się przydało, nie ustawiaj zbyt oszczędnego spalania, będzie się grzał silnik, a jeśli chodzi o D i OD (to nie ramka tylko D w literce O, to na D masz 3 biegi, na OD masz 4 biegi, D w mieście, OD na trasie - chodzi o to, żeby nie wachlował z 4 na 3 i odwrotnie, ale przy 3,8 litra jeździłem tylko na OD, w zasadzie nie zauważyłem różnicy



michal_5000 - 2007-09-24, 12:55

A tak w ogóle jaka jest różnica pomiędzy biegiem D w w ramce a samym D?
Jak dasz shifter na OD to umożliwiasz skrzynia załączanie Overdrive powyżej pewnej prędkości. To taka dodatkowa przekładnia za właściwą skrzynią biegów. Poszukaj, było o tym na Forum



Taurus_GL - 2007-09-24, 15:16

A instrukcja,którą zamówiłem ma też (jak opisywałem wcześniej do tico) tylko jak obsługiwać deskę,fotele,bagażnik i takie wszystkie te bajery w tych autach a nic o silniku i skrzyni!!!! Normalnie się poszlachtam!!! 78 zeta w plecy tylko etui jest fajne z tego wszystkiego!!!! I wypada jeszcze raz kupić instrukcję!!!!!!!!! normalnie porażka-a pytałem kolesia,czy jest też o silniku 3.8 i odpisał-"oczywiście" - jest,ale pojemność,moc ile oleju wlać itp-dane techniczne!!! Pozdrawiam!!!!!!
No to rzeczywiście, szkoda, że się nie zapytałeś bo taką instrukcję mógłbym Ci wysłać tyle co za koszt przesyłki, tyle że do Taurusa 1993. Tutaj takie instrukcje to często można znaleźć po złomach leżą często w bagażniku albo w schowku rozwalonego samochodu Generalnie to tam nic nie ma tylko cienkie kartki z rysunkami [zero fotek ] i połowa ksiązki o bezpieczeństwie jak zapiąć pasy, a teraz przyciśnij czerwony przycisk, żeby odpiąć pas. Brawo! W książkach od II Generacji [1992-95] nie został już nawet opisany elektroniczny licznik, chociaż czasami taki występował. Mogę się pochwalić, że jestem w posiadaniu właściwie wszystkich roczników manuali do Taurusa I i II Gen, brakuje mi tylko 86 bo do mojego właściciel miał z 87 widocznie były jakieś braki literatury serwisowej i do Sable mam z roczników 87 i 90 ale we wszystkich i tak prawie jest to samo. Generalnie jeśli chcesz dokonywać jakiś większych napraw to zaopatrz się w manual CHILTONA.

PS. Ten przedni spoiler to chodzi ci o tą dokładkę co jest mocowana do zderzaka na plastikowe clipsy???
Pozdro



mardan03 - 2007-09-24, 18:19
Na klipsy to on u mnie nie jest-śrubki zostały i blaszki do chwycenia,może oryginalnie był na klipsy-tego nie wiem ale jak co to przerobiło by się-"Polak potrafi". A mogę się pochwalić,że akurat mam taki licznik digital i jest to fajny bajerek tylko aby się nie zknocił! nie pokazuje elektronicznie tylko aktualnie włączonego biegu a poza tym wszystko ok. a i cały czas swieci anty-lock i częściej check engine ale ten drugi to chyba dlatego,że idzie aktualnie na gazie.
A poza tym takie tam duperelki-drzwi lekko opadnięte od strony kierowcy(sworzeń?-na to wygląda),klawisze na klimatronicu przetarte tak,że żarówki widać(chyba ktoś pazurami włączał!),skóra na kierownicy się złuszczyła od słońca po lewej stronie,brak czerwonego klosza na światełku w drzwiach od pasażera z przodu (biały pozostał).
AAAA!!! Ostatnio mi wycieraczki stanęły pionowo (zaparkowały) czy ktoś wie może jaka jest przyczyna? Działają normalnie ale parkują pionowo-ale obciach na drodze!!! Teraz jak nie pada odpinam pod maską wtyczkę i tak jadę,raz mnie deszcz chycił na drodze i musiałem na poboczu dżwigać maskę i podłączać na szybciocha! Taka bryka a na poboczu z uniesioną maską! Wstyd! Jutro będę jeszcze zaglądał do zawieszenia z tyłu i ciekawe co tam wariuje,że auto przy hamowaniu hopka sobie i stuka.

Pozdrawiam wszystkich i nie musicie całego czytać to tak z sympatii do tych "amerykanów" mogę pisać i gadać cały czas! ZWARIOWAŁEM NA ICH PUNKCIE!!!



mardan03 - 2007-09-25, 15:58
Witam!!!! Ale miałem numer z Bykiem! Wczoraj spuściłem płyn z chłodnicy i zlało mi się aż 2 (DWA!!!) litry!! A ja myślałem,że on tak szybko się nagrzewa bo to normalka! Dziś wlałem w niego już 6 litrów i jeszcze połknie trochę! Patrzyłem dziś do tyłu-hamulców i co ja widzę!!! Zamiast bębnów tarcze!!! No nie,myślę,to nici z przetaczania bębnów i koszty naprawy na pewno wzrosną!!!! Myślałem,że wymienię tylko jeszcze olej w silniku i przetoczę bębny i HEJA NA ZLOT w sobotę!!!! A tu STOP!I Panowie!! Potrzebuję tarcze i klocki to tyłu!!!! Tarcz nie da się u mnie już przetoczyć,bo mają niecały 1cm grubości-PORAŻKA!!!! Pozdrawiam Wszystkich i proszę o jakieś namiary lub coś w tym stylu-może kolega z Chicago miał możliwość jakoś przesłać? Dzięki za wsio!!!



brolcio - 2007-09-25, 18:28
http://moto.allegro.pl/item248507731_ta ... a_tyl.html
lub mogę sprawdzić swoje stare tarcze w garażu (może i znajdę do zestawu stare klocki ale to może być tylko na "chwilkę" do zakupu nowych) - choć szczerze tarcze raczej kup nowe, klocki kupisz za ok. 80-120 zeta (CBK - nienajlepsze, poszukaj raczej RH (Roadhouse) - kilka dych drożej).



Taurus_GL - 2007-09-25, 18:31
http://www.tirerack.com/SelectAutoModCl ... akes.shtml
No to rzeczywiscie rzadki model Tarczowki na tylne kola to najczesciej byly w SHO i czesto w Wagonach z konca produkcji.

FUCK znowu mi sie cos zwalilo na kompie, ze w ogole nie reaguje na Polskie znaki Jak probuje przycisnac Alt+s to mi wysyla wiadomosc na forum



RadAg! - 2007-09-25, 18:42
Tarcze chyba byly standardowo w wersjach LX/LS. U mojem mamy tez sa tarcze z tylu. Wogle to widze ze kolega mardan ma praktycznie identycznego Sable'a jak moja mama tyle ze starszego



mardan03 - 2007-09-25, 18:58
Witam!! Byłem pewien,że ma bębenki a tu klops! Mieszaniec jakiś czy co?! BROLCIO!!! Sprawdż jak możesz-choć na jakiś czas starczyły by mi,dopóki nie uzbieram więcej kaski! Dużo nie jeżdżę ale nawet kawałek jadąc i hamując to myślę że mi amortyzator wbije się w sufit-tak skacze!!! PLISS!!! No i ile sobie będziesz życzył za nie? Dzięki za link Taurii-nawet za 30$ to taniej niż u nas ale jeszcze stateczek by doliczyć trza było. Wiesz Taurii,mam kuzyna tam u Ciebie-mieszka już 17 lat,ma Taurika ale rocznik gdzieś koło 98-99,jak uwidział mojego (był u nas w Polsce 3 tygodnie temu-prawie jak kupiłem swego) to stwierdził,że u Was takie modele to rzadkość.



mardan03 - 2007-09-25, 19:15
Hej RadAg! Mam wersję LS (chyba,kurde-teraz nie mogę znależć typu a na dowodzie nie pisze-tymczasowy) Ale mam jeszcze dodatkowe szczęście! Jego historia w Polsce zaczyna się u pani Ireny Szewińskiej!!! Ściągła go w '96 roku i sprzedała '04-jestem w sumie 3 właścicielem byka ale to nie dziwne-gdyby był europejskim autem byłbym już chyba z 10!!! I to jest też plus że kto ma za oceanu auto to będzie go miał raczej na dłużej niż zwykłe. Tak mam z tico-kupiłem go 4 miechy temu i już go będę sprzedawał mamie a Sabelek na pewno będzie u mnie o wiele-wiele dłużej (no chyba że się rozsypie ale spróbuję nie dopuścić do tego!!!)



Taurus_GL - 2007-09-25, 20:21

Wiesz Taurii,mam kuzyna tam u Ciebie-mieszka już 17 lat,ma Taurika ale rocznik gdzieś koło 98-99,jak uwidział mojego (był u nas w Polsce 3 tygodnie temu-prawie jak kupiłem swego) to stwierdził,że u Was takie modele to rzadkość.
To prawda- niestety Taurusy i Sable to już powoli u nas rzadkość Niby najlepiej sprzedający się samochód w USA, ale np. ja ze swoim Byczkiem I Generacji jestem w swojej dzielnicy już chyba jednym z ostatnich. Z tego, co wiem to na chodzie znajdują się w okolicy brązowy Wagon w dosyć przyzwoitym stanie, czerwony sedan- jedna babcia jeździ z dziadkiem i dwa jeżdżące już chyba tylko z przyzwyczajenia Wagony- niebieski i biały. Drugich Generacji czyli tych z lat 92-95 jest jeszcze trochę codziennie spotka się przynajmniej ze 2-3 na drodze jednak zwykle są jednak zapuszczone, z pogubionymi kołpakami, pękniętym zderzakiem i niestety masowo trafiają na złom





Najgorsze w tym wszystkim jest to, że większośc z tych autek mogłaby jeszcze normalnie jeździć. Pomijając doszczętnie wyrdzewiałe egzemplarze I Genracji często bez podłogi i progów to auta II a nawet już III Generacji trafiają często na złom właściwie kompletne- trochę rdzy przy nadkolach, radio często nawet z kompletnym wyposażeniem jak książka obsługi i lewarek. Tylko nie wiem jak to się ludziom właściwie opłaca, żeby dajmy na to w 98 roku wywalić kupę kasy a teraz po 9-10 latach oddać samochód za stówkę na złom.

PS. Jeśli autko ma do połowy drzwi takie szerokie plastiki pod kolor karoserii a nie tylko gumowe listwy to jest to Sable LS.
Tutaj masz linka do ciekawej stronki o II Generacji Taurusa i Sable to może trochę Ci rozjaśni
Pozdro_from_Chicago



RadAg! - 2007-09-25, 21:34
Jezeli masz tarcze z tylu i deske digital to jest pewnie LS. Masz skore i szyberdach? Wajche od biegow w konsoli srodkowej?
Fajnie ze znasz historie swojego auta, ja swojego tez poznalem ale nie bylem zachwycony. Niestety moje auto jest po stluczce w stanach. Tak wynika z hostorii VINu. Potem trafilo do Polski, ja jestem 2 wlascicielem w Polsce. Sable mojej mamy wlasciciela zmienial 3 razy. Pochodzi od jakiejs pani prezez jakiejs firmy z Gniezna...Potem kupil go Adam, chyba w 97-98 roku, moj znajomy no i po 8 latach uzytkowania go sprzedal nam, a w przyszlym roku ja go biore od mamy...dla siebie



mardan03 - 2007-09-26, 05:00
Hej! mam deskę digital,skórę no i szyberdach a także wajchę w podłodze w tunelu. Czyli LS. Takie okazy na żyletki!!! SZOK!!! A unas tak duże zapotrzebowanie na tego typu dawców! Ty Taurii masz tam u siebie bajkę!!!! Możesz zrobić wymieniać,przeżucać itp ile chcesz!!! A plastiki na drzwiach też mam do połowy. Pozdrawiam! RadAg-po stłuczce masz furkę ale i tak wygląda extra!!! A że po biciu-nikt tego nie wie (prócz nas teraz! ). Pozdrawiam!



mardan03 - 2007-09-26, 17:20
Witam! Mam pytanko do Taurus_GL-czy Mógłbyś wykręcić jakieś małe części tam u siebie i podrzucić do kuzyna mojego? 16 pażdżiernika leci do polski na dwa dni to by coś wziął. Oczywiście jak by nie było problemu!
Pozdrawiam Wszystkich!!!



RadAg! - 2007-09-26, 20:51
A czy Twoj kuzyn moglby kupic dla mnie lampy disco balls do 2 gen i mi przywiezc?



mardan03 - 2007-09-27, 16:04
Ale zrobiłem dziś serwis!!! Naprawiłem nawiew to znowu zepsułem antenę!!! Nie wychodziła cała to ją popsikałem WD40 i już się rozciągała a ja trochę jej pomogłem i tak zakończyła się jej praca! została w górze i musiałem ją wbić Ale chyba wystarczy nadkole ściągnąć i podokręcać co-nieco. O amorkach do Byków nie mam jeszcze takiej konkretnej wiedzy-tak,że RadAg-nie pomogę.



Taurus_GL - 2007-09-27, 23:33

Hej! mam deskę digital,skórę no i szyberdach a także wajchę w podłodze w tunelu. Czyli LS. Takie okazy na żyletki!!! SZOK!!! A unas tak duże zapotrzebowanie na tego typu dawców! Ty Taurii masz tam u siebie bajkę!!!! Możesz zrobić wymieniać,przeżucać itp ile chcesz!!! A plastiki na drzwiach też mam do połowy. Pozdrawiam! RadAg-po stłuczce masz furkę ale i tak wygląda extra!!! A że po biciu-nikt tego nie wie (prócz nas teraz! ). Pozdrawiam!
No to bryka widze full wypas Osobiscie to nie jestem z biegami w podlodze po prostu uwazam, ze wygodniejsza jest po prostu wajcha przy kierownicy [no i czywiscie kanapa z przodu ] Ja tez mam wlasciwie chyba wszystko poza skora, podgrzewana przednia szyba heated windshield- byly takie w kanadyjczykach szyberdachem, co przy wieku auta jest raczej zaleta bo przynajmniej nie ma co przeciekac, i to chyba wszystko Za to mam taki fajny bajer, ktorego nie bylo juz chyba po latach 80 a napewno od wrzesnia 90, ze jak daje na Over Drive z Neutrala to mi reczny sam odskakuje Bardzo dobra rzecz!
Taurus I Generacji a do tego jeszcze LX to juz rzadkosc na naszych drogach. Sable sa jeszcze rzadsze bo przy produkcji rocznej Taurusa stanowily tylko mniej niz polowe [w szczytowym momencie w roku 92- na 400.000 Taurusow, powstalo jedynie 120.000 Sable]

Odnosnie Twojego drugiego posta to tak oczywiscie, ze moge zalatwic jakies czesci tylko napisz o co chodzi konkretnie Przypuszczam, ze przed 16 pazdziernika bede na pewno robil jakis wypad.

PS. Moj tez byl bity jeszcze kiedys dawno jak byl nowy, ze nawet nic nie wykazal AutoCheck. Poprzedni wlasciciel czy tez pan blacharz przy okazji sobie autko "stjuninkowal" zakladajac przednia atrape, reflektory i kierunki od modelu 89-91.
http://www.taurusclub.com/encyclopedia/G1/Front.jpg
Obecnie jestem w trakcie zalatwiania wizyty u blacharza, zeby spowrotem zalozyc reflektory "klasykowe". Jak klasyk to klasyk. Niby wszystko dziala ale to troche tak jak stary Duzy Fiat z kwadratowymi lampami z tylu ale z plastikowa czarna atrapka od MR-a
Pozdro



piotrekzet - 2007-09-28, 06:17
Moje sable ma tarcze z tyłu Wiecie, chyba będę się z nim rozstawał Po pierwsze nie mam czasu się nim zająć a po drugie... nie mam czasu...
Jeśli będą chętni na jakieś graty, to dajcie znać. W zasadzie oprócz skrzyni do hm.. remonciku i regulatora napięcia to wszystko jest OK. Trochę przyrdzewiały od spodu i to w zasadzie jego wszystkie niedomagania. Na razie jeszcze się zastanawiam, nigdzie go nie wystawiłem póki co...



Taurus_GL - 2007-09-28, 16:41
Wczoraj przejezdzajac przez jedna dzielnice domkowa, troche za chicago natrafilem na bardzo dziwne "Sable" Przod i wszystkie napisy na drzwiach czy klapie Sable GS sie zgadzaly, tylko, ze tylne lampy i szyba wydaly mi sie jakos dziwnie znajome...
Wszystko wyjasnila rozmowa z wlascicielem, swoja droga bardzo mily czlowiek. Otoz emerytowany obecnie pan inzynier zamowil w polowie 91 roku Sable II Generacji, tylko ze jak przyjechal po odbior auta to wszystko sie zgadzalo, wszystkie zamowione opcje, nawet kolor. Byl tylko jeden maly szczegol, ze nie bylo to Sable tylko Taurus!!! Jak widac, pomylki sie zdarzaly i to nie tylko u nas w fabryce FSO. Ktos inny powiedzial by no trudno albo znowu czekal na Sable ale ten czlowiek jako, ze komora silnikowa i wszystko inne jest identyczne po prostu przelozyl [z pomoca kolegow z warsztatow] kompletny przod, zderzaki, listwy na drzwiach i znaczki od Sable Auto zostalo zrobione na NOWYCH czesciach na przelomie 92 i 93 roku. Projekt byl do tego stopnia zaawansowany, ze nawet na znaczku po stronie pasazera na desce rozdzielczej pisze Sable. Obecnie pojazd sluzy glownie do wyjazdow po zakupy, czy do Chicago. Z dzisiejszej perspektywy mozna to oczywiscie okreslic jako wjejski tjunink ale ja tak nie uwazam. Na pytanie po co wlasciwie tyle trudu wlasciciel odpowiedzial bez wahania, ze po prostu zawsze bardzo lubil Sable odkad tylko weszly to koszty nie graly roli- ciekawe podejscie Podobno ostatnio przejechal nawet ponad 100 mil w jedna strone zastrzegajac przy tym, ze auto jest nie na sprzedaz bo to wszystko teraz to blaszki cienkie jak puszka od piwa, tyle ich stoi po dilerach na gwarancji a to prawdziwy amerykan na widok mojego Taurusa wlasciciel malo sie nie rozplakal
Pozdro



mardan03 - 2007-09-28, 16:57
No to klient też niezły fascynata!!! I na dodatek uparty-ma być Sable to po trupach ale będzie!!! Tauri!!! mam pytanie! mam okazje kupić pasek wieloklinowy tylko nie wiem jak to jest,czy będzie pasował do 3.8 z '93 od 3.0 z '90? Pasek jest nowy i ma oznaczenia 5060650 firmy Dayco. Koleś pisze,że są dwie rodzaje pomp wodnych o różnych średnicach kół małe i duże tylko ja nie wiem czy dobrze patrzyłem na pompę-ona znajduje się pod alternatorem? Jak tak to dobrze kukłem i koło ma średnice około 15 cm. Koleś napisał też abym zmierzył długość paska ale to niemożliwe jak jest zamontowany-na zapas bym go kupił. Ten jego pasek ma długość 266cm i podobno to jest "krótki".



RadAg! - 2007-09-28, 17:13
Moim zdaniem nie bedzie pasowal, jeszcze wazne jest czy jest klima w aucie - dodatkowa rolka do napedzania...Potrzebujesz pasek? Bede zamawial graty z USa to moge ci zamowic ale bede w PL dopiero na gwiazdke.



mardan03 - 2007-09-28, 17:30
Dzięki za doradztwo-lepiej poczekać niż kupić zbędny,no nic odmówię. Tu jest link na to ogłoszenie http://moto.allegro.pl/item247240281_sp ... niej_.html i człek nie pisze czy jest klima-mógłbym zapytać ale czy to coś zmieni? Czytałeś mojego mail-a? Nie będę pisał na takie tematy na forum otwartym,bo mam haje w domu,że rodzinkę wciągam w jakieś czarne interesy!!! Do świąt daleko i na pewno coś mi się przyda,pasek też a co jeszcze? Jak Wiesz,zawsze by się coś zmieniło w bryczce na lepsze. Moja kobita chyba ogłosi separacje zemną!!! Od kiedy Sabel jest pod blokiem (4 tyg) to ja tylko tu na forum albo przy nim!!! !!!!



RadAg! - 2007-09-28, 17:53
Moja zona kocha razem ze mna nasze auto i jest super. Nawiosne bedziemy mieli drugie dziecko. salbe'a od mojej mamy i teraz pytanie ktory bedzie czyj. Moja zona chce taurusa i ja chce taurusa ale przeciwko Sable'owi nic nie mam tyle ze sie z nim nie zzylem...A co do czesci, ja teraz zamawiam sporo rzeczy: lampy na przod,sprezyny na tyl, przewody wys.napiecia, dwie tylne czesci linki od ham. awaryjnego, jak sie uda to amortyzatory wszystkie i cos tam jeszcze wymysle Moge cos zamowic dla Cebie i po prostu przywioze do Polski w grudniu.



GAZDA - 2007-09-29, 01:11
a co z camarem?



RadAg! - 2007-09-29, 08:05
Na camaro nie moge uzbierac kasy bo ciagle wydaje na cos innego Poza tym trafila sie gratka w postaci Sable'a ktory jest niesamowity i razem z Taurusem beda tworzyc zajebista pare. W Taurusa wlozylem mnostwo kasy, tam juz prawie 50% auta to nowe czesci, takze camaro pozostanie nadal w swerze marzen i pewnie go kiedys kupie, jak bede 50-letnim stetryczalym dziaduniem...



GAZDA - 2007-09-29, 09:38
nie możesz uzbierać bo na taurusa wydajesz a niedługo jeszcze sable...



RadAg! - 2007-09-29, 09:46
Dokladnie, trudno odlozyc wiecej jak ma sie inne auto wymagajace inwestycji



GAZDA - 2007-09-29, 11:12
ja też wszystko pakuje w byka, jak sie kiedyś rozleci to bede miał problem...



RadAg! - 2007-09-29, 11:26
Hmmm,problem u Ciebie jest taki ze sie wszystko sypie. Musialbys byka zostawic na jakis czas w warsztacie i o nim zapomniec,i niecha tam wszystko zrobia.Problemem jest brak pieniedzy. Ja gdybym nie byl tu w UK nigdy bym na byka nie zarobil, i boje sie ze jak bede w PL od nowego roku to nie bede juz w niego inwestowal dlatego chce zrobic wszystko przed wyjazdem. W sumie nie bede robil tutaj, tylko czesci pozamawiam a do warsztatu dam go w PL bo tam taniej i lepiej...Jeszcze Sable dochodzi. Tam jakis wyciek sie pojawil z gearboxu ale jest juz zalatany, pytanie tylko jak to zostalo zrobione, no i cos w zawieszeniu stuka z prawej strony jak pamietam...A no i do lakiernika trzeba dac bo mama zarysowala tyl



GAZDA - 2007-09-29, 12:52
nie dość że nie mam kasy by wszystko zrobić, w sumie to bym se za to mógł już 4 gen kupić...
ale nie mam też czasu, bo w środe zas do anglii jade...
ale jedno mnie pociesza i wtedy pójdzie remont i wszystko do przodu, jeszcze 2 raty i bedzie mój...



Taurus_GL - 2007-09-29, 13:41

A co do czesci, ja teraz zamawiam sporo rzeczy: lampy na przod,sprezyny na tyl, przewody wys.napiecia, dwie tylne czesci linki od ham. awaryjnego, jak sie uda to amortyzatory wszystkie i cos tam jeszcze wymysle Moge cos zamowic dla Cebie i po prostu przywioze do Polski w grudniu.
Jak przednie lampy do II Generacji to rozumiem, ze chyba Discoballs ??? Po roczniku to bylyby jak najbardziej zgodne z oryginalem, gdyz znajdowaly sie na liscie opcjonalnego wyposazenia od 94 roku
Przewody wysokiego napiecia, palec i kopulke wymienilem w swoim od razu po zakupie- wszystko MOTORCRAFT, co przy pokonywanych przeze mnie przebiegach powinno wystarczyc mi chyba do czterdziestki
Pozdro_from_Chicago



RadAg! - 2007-09-29, 19:22
Niestety discoballs bardzo bym chcial ale nie maja na rockauto.com a zaden inny sklep nie wysyla poza USA/Kanade, takze jestem skazany na standardowe...



GAZDA - 2007-09-29, 19:34
radag planuje zakupić kilka dupereli, w chcago mieszkają moi rodzice, można sie podzielicz kosztami paczki przez polamer...



Taurus_GL - 2007-10-03, 19:58

Tarcze chyba byly standardowo w wersjach LX/LS. U mojem mamy tez sa tarcze z tylu. Wogle to widze ze kolega mardan ma praktycznie identycznego Sable'a jak moja mama tyle ze starszego
My mamy na warsztatach Taurusa GL z 92 roku, srebrnego z biegami w podlodze i tarczami z tylu. Ostatnio nawet przetaczalismy tarcze do niego
Auto od poczatku znajduje sie na warsztatach przekazane przez Ford Motor Company jako college training. Poza tym mamy tez stara Crovn Victorie z 88. Niestety auta chociaz przy przebiegu praktycznie zerowym- tyle co wprowadzic do warsztatu i na podworko sa doszczetnie zdewastowane



mardan03 - 2007-10-21, 21:03
Witam po dłuższej przerwie! Ostygłem po ostatniej "debacie" na forum "kupie/sprzedam" i powracam na stronki z nowym nabytkiem Aerostarem i już na początek mam problemik ze wspomaganiem ale dzięki Waszym informacjom wcześniejszym,radzę sobie lepiej w zdobyciu części i porad,choć z poradami o Aerostarze jest trudniej,np nie wiem który pasek jest na pompie wspomagania i czymś tam jeszcze (nie miałem okazji nurkować),bo podobno są dwa - krótszy i dłuższy. No i jeszcze czy te silniki to na pewno są te same co Taurus-ach? Chodzi mi o silnik 3.0. (Z tego co wypatrzyłem to są te same jednostki) Jak tak,to super!!!! Łatwiej z osprzętem!!!! Pozdrawiam Wszystkich!!!!!!



RadAg! - 2007-10-21, 21:20
Hmmm, poszukaj w necie jakiegos manuala, bo na zywo czasem jest trudno gdzies dotrzec a ksiazke w fotelu albo na kibelku mozna przerobic i wszystko staje sie jasne...

http://www.autozone.com/addVehicleId,21 ... lected.htm

nie wiem czy to jest akurat o twoim modelu ale sa tam wszystkie modele, najwyzej cofnij pare poziomow wyzej i wybierz twoj model



mardan03 - 2007-10-21, 21:45
Dzięki RadAg za stronkę-jest na niej o tych modelach ale prawie o pasku jest opisane w silniku 2.3. PECH normalnie!!!! Do wiadomości Twojej- mam już nowe klocki na tył a tarcze (NOWE!) idą i będą u mnie gdzieś w pon-wt. ,tak że dla uspokojenia Bombowca hample będą nowe (Pozdrawiam Bombowca - bez urazy za poprzedni temat). Kórde,pompa wspomagania jęczy ale podobno Aero-sy tak mają-te typy. Ale jeżeli silniki są te same co w Byczkach to one też powinny mieć takie przygody?! Ciekawe co mi wyjdzie z tych domniemań Tak na zapas piszę,że kasę na niego wyłożyło Państwo aby nikt mi tu nie zarzucił,że na tarcze do Sabelka żałowałem a tu sobie następnego Amerykanina fundłem!!!! Miałem kupić jakiś dostawczak,no to co miałem wziąść? Transit-a? Aerostar-ek był chyba najlepszym wyborem!!! Ale teraz muszę sprężać się w robocie aby utrzymać te dwie maszynki bo inaczej ..............(nie dopuszczam takich myśli ) Tico przeszło do mamy i będzie zadowolona raczej z niego,bo nic nie musi przy nim robić-nawet hampli . A co do opisów i manuali,to najpierw poszperam w sieci a jak coś ukręcę przed kobitą,to się kupi jakąś księgę. (Już nic się nie odzywa jak widzi te auta i te pojemności - przeszło jej). Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!
Powered by WordPress, ©