ďťż
kupiłem Savage'a XL kilka pytań
petrus - Pon Paź 26, 2009 9:25 pm " />hey, Jestem nowy na tym forum oraz od ok roku zajmuje się RC, więc mam nie wielkie doświadczenie patrząc na to że posiadałem tylko jeden model truggy w dodatku no name i większość czasu poświęcałem na szukaniu i dopasowywaniu części. Co do Savage którego obecnie posiadam to model XL i teraz.. oglądałem sporo filmów na youtub'ie i widziałem potężną moc które one posiadają, chodzi mi mniej więcej o to że przy dodawaniu gazu podnosi mu przód i robi wheelie, mój model obecnie nie posiada jednej z pół osi napędowej wchodzącej do dyfra, okazało się że gość od którego go kupiłem nie wysłał mi jej, ale w tej chwili idzie już do mnie, lecz jestem już po kilku jazdach i nie wiem sam co mam o tym myśleć. -Czy jest to możliwe że przez brak pół ośki (przód) z napędem tylko na tył, w takim układzie, nie będzie go podnosić do pionu ? (model ślizga się i nie umie złapać przyczepności na różnych nawierzchniach [beton, kostki brukowe etc] ) -Druga sprawa, we wcześniejszym modelu miałem 2biegi i bardzo wyraźnie słyszałem zmianę z jednego na drugi, tu zaś... raz nie wiem ile on ich ma 2 albo 3? poza tym nie słyszę zmiany ich, czy to normalne że trzeba się może wsłuchiwać ? model przyspiesza dobrze, rozwija też w miarę chyba normalną prędkość, nie miałem wcześniej ani nie widziałem nawet na żywo sava więc sam nie wiem.. -Zaczynam go też tuningować na części aluminiowe, wymieniłem już amory na GPM (8szt), wahacze, na razie przednie GPM, osłona baku i takie tam, czy wszystkie częsci będą lub powinny pasować z innych modeli sava ? typu X 4,6? SS ? i innych jeśli tak to np jakie ? -Robię zakupy na rc Wróbliku, są jakieś inne sklepy z częściami tuningowanymi do savage'ów ? Z góry dzięki za odpowiedzi PS. Jest tu ktoś może z Jastrzębia Zdroju ? Albo z okolic ? Moje dwa modele -> http://img301.imageshack.us/i/sav.jpg/ Marcin Jasiński - Pon Paź 26, 2009 9:47 pm " />Z Jastrzębia Zdroju może nie ale ja jestem z Pawłowic śląskich i zapraszam na śląskie forum http://rcauto.feen.pl/ gdzie problemy Savage kilka osób na żywo też pomoże. Można też do mnie pisać to się ugadamy i zobaczę czy Twoje obawy co do skrzyni biegów, silnika są należyte Michał Kowalski - Pon Paź 26, 2009 9:50 pm " />Savage XL fabrycznie ma 3 biegi . Jeżeli chodzi o tuning to nie rób go z firmy GPM ... te amortyzatory w terenie Ci się pogną . dobry tunning można zrobić z części np INTEGY albo 3RACING ... są droższe ale i lepsze... Co do tunningu alu to źle robisz jeżeli chcesz zrobic go na 3/4 alu ... rzeczy z aluminium się gną ,np: uderzysz w drzewo metalowym zderzakiem i on nie zamortzuje uderzenia tylko się wygnie i uszkodzi części do których był przyczepiony. co do wahaczy alu to jedna z najgorszych rzeczy . Tak jak mówiłem jak w coś uderzysz to Ci wyrwie trzpień z obudowy dyfra ... a nie zamortyzuje ... Źle że jeździłeś modelem bez podłączonego przedniego napędu gdyż cała moc kierowana była na tylni dyferencjał i był poddawany dużym przeciążeniom. Fanjny sklep do części do sava to http://www.rcxshop.com , http://www.ebay.com , http://www.integy.com/st_main.html?p_catid=147 , i wiele innych ... na rcwróblik oczywiście też coś fajnego można wyczaić ... Na 100% nauczysz się czegoś z tej strony : http://mojemodele.republika.pl/strona1.html http://mojemodele.republika.pl/strona12.html http://mojemodele.republika.pl/strona4.html <tu masz savage z alu . służy on tylko do pokazu , poprostu nie nadaje sie do zwykłej jazdy . Pozdrawiam Tomasz Świątecki - Wto Paź 27, 2009 12:37 am " />...niżej wszystko napisałem, tu jakieś krzaczki się zrobiły i nie mogłem usunąć Tomasz Świątecki - Wto Paź 27, 2009 12:38 am " /> ">Fanjny sklep do części do sava to http://www.rcxshop.com , http://www.ebay.com , http://www.integy.com/st_main.html?p_catid=147 , i wiele innych ... na rcwróblik oczywiście też coś fajnego można wyczaić ... Na 100% nauczysz się czegoś z tej strony : http://mojemodele.republika.pl/strona1.html http://mojemodele.republika.pl/strona12.html http://mojemodele.republika.pl/strona4.html <tu masz savage z alu . służy on tylko do pokazu , poprostu nie nadaje sie do zwykłej jazdy . Pozdrawiam Podpisuję się pod wszystkim co napisał młodszy kolega. Jeśli chcesz tuningować swój model kupująć do niego części aluminiowe z firmy GPM musisz liczyć się z tym że będzie to już tylko pokazowy model nie nadający się do zabawy na torze. Przy pierwszym dzwonie w cokolwiek nawet oponę zauważysz już zagięte mocowania zderzaka. Inne mikro zgięcia ramy czy podłogi silnika pozostaną niezauważone ale ich skutkiem będą niebawem różne dziwne awarie. Jeśli chodzi o tunning savage XL to należy zrobić takie zmiany: - po pierwsze osłonić silnik z góry (radiator) nie wiem czy już produkują ale chodzi o pałąk który jest oryginalnie w savage X/SS, da się go założyć do XL-a mocująć dolną cześć z dziurami po prostu opaskami zaciskowymi do ramy. Przy upadku i koziołkach nie uszkodzisz wówczas radiatora silnika a w ekstremalnych przypadkach bloku silnika lub podłogi. Jeśli tego nie zrobisz pewnego dnia możesz zastać taki widok: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 99924.html - po drugie zmiana serwa z tego SF-5 na jakieś inne choćby HITEC 945 albo 985, serwo SF-5 to nic innego jak starej generacji serwo SF-2 z dołożonymi zębatkami metalowymi. To serwo jest zbyt słabe do tego modelu i stąd biorą się różne dziwne sytuacje że masz zbyt słaby promień skrętu nawet po syatwieniu EPA na 125% - po trzecie zmienić zębatki na 17/49, przełożenie które jest oryginalnie moim zdaniem jest do niczego, jest ono tak wyliczone że przy odbiorze 52 nie możesz już przesunąć silnika bo nie ma takiej możliwości (dotyka on już po prostu ramy) w związku z tym nie masz możliwości założenia większej zębatki jak 16. Sam próbowałem to zrobić i nie dało się już założyć 17-tki, było za ciasno zębatki nie miały luzu - po czwarte zmienić belki pod płytą silnika na pełne bez wyciętych zakoli w centralnej częsci, te oryginalne pękaja przy skakaniu bardzo często i robi się masakra z zębatkami i wogóle. Należy także założyć alu belkę w przednim moście która ma ogromne znaczenie przy każdym udeżeniu modelem od przodu. Oryginalnie jej nie ma wogóle, jest jedna plastikowa ale ona nie wystarcza, żeby wszystko było mocne i trwałe powinny być w tym miejscu dwie, jedna plastikowa i jedna alu : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7c7cf.html - zmienić mocowania kół z nakrętek na konwersję 17mm lub 23mm. Popatrz na ten film i zwróć uwagę co dzieje się z kołem przy tak niefortunnym upadku jeśli masz zwykłe nakrętki: http://www.youtube.com/watch?v=jj4pEqaxQRI - po piąte zmienić cieńkie drutki w koszyku z elektroniką na grubsze w silikonie o przekroku 0,75mm, warto to zrobić ponieważ serwo na skręcie bierze sobie dość duży prąd a zbyt cieniutkie drutki robią niepotrzebny opór i pakiet siada ci szybciej niż powinien a do tego serwo nie chodzi jak należy. - zmienić hamulec na tarcze stalowe wentylowane, ewentualnie tytanowe nacinane dostępne na aukcjach ebay albo w sklepie którego adres napiał kolega. Te które obecnie posiadasz po namoknięciu przestają działać. - po siódme zastanowić się nad zmianą kółek, te które masz powodują że model jest bardzo wysoko nad ziemią co na torze off-road niezbyt się sprawdza. Model wówczas jest bardzo wywrotny i niestabilny, lepiej kupić koła o niższym profilu a dodatkowo założyć miekkie zielone sprężyny do modelu i go znacznie obniżyć! To chyba na początek wystarczy, jak to wszystko zrobisz to napisz czy lepiej ci się już jeździ i jakie są Twoje wrażenia po zmianach które zasugerowałem Michał Kowalski - Wto Paź 27, 2009 9:17 am " />Słyszałem , że przez takie duże i ciężkie koła dyfry są bardziej przeciążone , więc ja na Twoim miejscu zmieniłbym je odrazu petrus - Wto Paź 27, 2009 1:59 pm " />ŁaŁ Bardzo wszystkim dziękuję za odpowiedzi, a w szczególności Tomaszowi Świąteckiemu. Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia o tym że jak zmienię na alu części to będzie to bardziej awaryjne, sądziłem wręcz przeciwnie. Czyli polecacie jeździć tylko na plastikowych częściach ? Nie ma może jakiś wzmacnianych części plastikowych do sav'ów ? Mnie bardziej interesują skoki, sam skaczę na rowerze w skateparkach i na dirtowych skoczniach, więc chciałem go w takich warunkach wykorzystywać, oczywiści liczę się z licznymi uszkodzeniami podczas nauki skoków na np 5,5m hopce, ale po prostu podoba mi się to i chcę to robić, dlatego myślałem żeby trochę w niego aluminiowych części wsadzić celem wzmocnienia. Co do jazdy bez przedniej pół ośki to jeździłem tylko dwa razy w celu sprawdzenia czy model jest ogółem sprawny technicznie, kupiłem używany więc sami rozumiecie. Co do spotkania z Marcinem Jasińskim, super że jest ktoś z pobliża, ja do Pawłowic mam 5min autem, oby tylko pogoda dopisała to z chęcią w końcu bym z kimś pojeździł Co do sklepów z częściami, to nie ma jakiś jeszcze ale w Polsce ? Sam kiedyś zamawiałem części z ebaya do rowera to jedyny mankament to czas oczekiwania, co jest troszeczkę dołujące. Michał Kowalski - Wto Paź 27, 2009 2:05 pm " />proszę tu są fajne części do Savage http://www.rpmrcproducts.com/products/H ... s.htm#arms RPM jest ro również jedna z lepszych firm robiąca części międzyinnymi do modelu Savage. Model Tomka Świąteckiego ma właśnie takie wahacze http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... aefb1.html kedar uć - Śro Paź 28, 2009 8:40 pm " />Juz ci sie znudził ? Czy to tylko zbieg okolicznośi ? (awatar) http://www.allegro.pl/item787682537_mod ... ealny.html petrus - Śro Paź 28, 2009 9:24 pm " />nie nie to co na avatarze mam to własnie z tej aukcji, muszę zrobić swoją fotę, ale gość ładne zdjęcia tam porobił i sobie zapożyczyłem petrus - Śro Paź 28, 2009 9:34 pm " />nie wiem czemu ale nie da się edytować swoich postów.. Zmieniłem już, żeby nie było, nie długo porobię kilka fotek to wrzucę. Dzisiaj przyszły mi wahacze GPM, jutro przyjdą amortyzatory też GPM ze zbiorniczkami i mam pytanie bo mam problem z doborem gęstości oleju do nich, którzy olej jest gęstszy ten który ma mniejszą jednostkę ? czyli np. 25W czy ten który ma np. 100 ? Bo chciałbym jakiś gęsty olej do nich. Dzięki z góry ! Tomasz Świątecki - Śro Paź 28, 2009 11:51 pm " /> Jedyna sensowna rama oprócz węglowej do serii savage to: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ba629.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 6630e.html Jej niewątpliwą zaletą jest to że nie jest ciężka ale dzięki mocowanej zabudowie od spodu jest bardzo wytrzymała - zabudowa jest na sróbach, dodatkowo wsporniki boczne też robią swoje. Miałem takie ramy kiedyś do sprzedania ale już ciężko je kupić, sobie zostawiłem niebieską ponieważ uważam że jest to dobra rama - przydzwoniłem kiedyś na niej w słupek stalowy na boisku i nic się nie stało oprócz wyrwania wahacza z dyfra. W normalnej ramie którą masz obecnie w XL-u przy takim dzwonie model łamie się na pół ! petrus - Sob Paź 31, 2009 6:42 pm " />hey, Nie chcę i ... nie mogę założyć nowego tematu (nie wiem dlaczego), więc mam pytanie Jestem już po trzeciej jeździe, zauważyłem coś takiego, że podczas jazdy jak odejmuje mu gazu, model sprawia wrażenie samowolnej jazdy, tzn wciskam gaz, puszczam całkowicie, a model jakby utrzymuje jazdę przez chwilę na biegu, dodam że sprężynka w przepustnicy jest naciągnięta, więc powraca automatycznie (chyba). Czy tak ma być ? Jeśli nie to co zmienić i jak ? Dzięki z góry za odpowiedź. Petrus Tomasz Świątecki - Wto Lis 03, 2009 11:22 am " />Hey! Prawdopodobnie coś nie tak jest z twoim serwem na gazie/hamulcu. Miałem juz taki objaw kiedyś u siebie i pomogła jedynie wymiana serwa na zwykłego HITEC-a 325, twoje serwo może mieć uszkodzenie nazywane brakiem powrotu do neutrum. Może być tez wina aparatury która ma aż takie opóźnienie w transmisji danych że jak puszczasz cyngiel model reaguje dopiero po 0,5sek - spotkałem się z tym przy okazji używania systemu CORONA 2,4Ghz ! A tak wogóle jeśli chcesz rzeczowo zabrać się za tunning swojego modelu to zapraszam: http://rcauto.feen.pl/viewtopic.php?p=2132#2132 petrus - Czw Lis 05, 2009 6:55 pm " />Tomasz Świątecki - będe się starał własnie coś w tego typu części iść, teraz powymieniam jeszcze kila rzeczy, później się wezmę za świece a dopiero potem dyfry itd. Dzisiaj nagrałem króciutki filmik z jazdy, niestety na końcu widać co jest skutkiem nie naładowania aku serwa na szczęście płot miał dziure http://www.youtube.com/watch?v=zbn_jkCiNVg Marcin Jasiński - Czw Lis 05, 2009 7:16 pm " />Fajne masz tam skocznie kublok - Czw Lis 05, 2009 9:53 pm " />fajne fajne pewnie do dirtu na rowerki ktoś sobie zrobił.. coś ci jakoś ten roto przepuszcza tak mi się zdaje ;/ pownie coś on way-em Michał Kowalski - Pią Lis 06, 2009 1:28 pm " />roto nie przepuszcza tylko one way sie ślizga bo silnik nie miał paliwa... Jak już pokręcił dłużej roto to zaskoczył. Następnym razem trzymaj palec na wydechu dłużej petrus - Pią Lis 06, 2009 2:53 pm " />Michał Kowalski - ma racje Tomasz Świątecki - Pon Lis 09, 2009 8:23 pm " /> ">Tomasz Świątecki - będe się starał własnie coś w tego typu części iść, teraz powymieniam jeszcze kila rzeczy, później się wezmę za świece a dopiero potem dyfry itd. Dzisiaj nagrałem króciutki filmik z jazdy, niestety na końcu widać co jest skutkiem nie naładowania aku serwa na szczęście płot miał dziure http://www.youtube.com/watch?v=zbn_jkCiNVg Oglądałem Twój film i dwie uwagi. Po pierwsze już na początku widzę że twoje łożysko ONE-WAY już ledwie zipie więc spokojnie możesz zamawiać nowe lub zabrać się za czyszczenie tego. Wyciągnij cały tył silnika i zamocz łożysko w benzynie ekstrakcyjnej, potem chusteczka i w środku do sucha a potem nasmatować delikatnie smarem do łożysk (nie musi być silikonowy). Jesli to nie pomoże i dalej łożysko będzie przepuszczać musisz kupić nowe. Po drugie przy odpalaniu modelu warto zasłonić mu drogię od frontu tzn. postawić po prostu własną nogę lub model postawić przed jakąś przeszkodą. Aparatury AM podczas zapalania modelu mają często zakłócenia i nie raz widziałem już jak własnie natychmiast po odpaleniu model sobie pojechał do przodu po czym się zatrzymał. i potrzymaj dłużej silnik na jałowych obrotach po pierwszym paleniu, nie trzeba tak odrazu w palnik, spokojnie daj mu minutę na rozgrzewke to znacznie przedłuża żywotność silnika Michał Kowalski - Pon Lis 09, 2009 9:08 pm " />a jeśli nowe łożysko one way będzie przepuszczało to musisz kupić ten trzpień / bolec (wypadło mi z głowy jak to sie nazywana który jest nasadzony one way petrus - Pon Lis 09, 2009 9:38 pm " /> ">Tomasz Świątecki - będe się starał własnie coś w tego typu części iść, teraz powymieniam jeszcze kila rzeczy, później się wezmę za świece a dopiero potem dyfry itd. Dzisiaj nagrałem króciutki filmik z jazdy, niestety na końcu widać co jest skutkiem nie naładowania aku serwa na szczęście płot miał dziure http://www.youtube.com/watch?v=zbn_jkCiNVg Oglądałem Twój film i dwie uwagi. Po pierwsze już na początku widzę że twoje łożysko ONE-WAY już ledwie zipie więc spokojnie możesz zamawiać nowe lub zabrać się za czyszczenie tego. Wyciągnij cały tył silnika i zamocz łożysko w benzynie ekstrakcyjnej, potem chusteczka i w środku do sucha a potem nasmatować delikatnie smarem do łożysk (nie musi być silikonowy). Jesli to nie pomoże i dalej łożysko będzie przepuszczać musisz kupić nowe. Po drugie przy odpalaniu modelu warto zasłonić mu drogię od frontu tzn. postawić po prostu własną nogę lub model postawić przed jakąś przeszkodą. Aparatury AM podczas zapalania modelu mają często zakłócenia i nie raz widziałem już jak własnie natychmiast po odpaleniu model sobie pojechał do przodu po czym się zatrzymał. i potrzymaj dłużej silnik na jałowych obrotach po pierwszym paleniu, nie trzeba tak odrazu w palnik, spokojnie daj mu minutę na rozgrzewke to znacznie przedłuża żywotność silnika Nie wiem czy to łożysko, wiem jedno, nie naładowana grzałka + nie zalanie wystarczające silnika, ja to tak odczułem, ale mogę się mylić. I nie odpalałem go pierwszy raz, bo jeździłem chwile wcześniej przed zaczęciem kręcenia, więc na zimny mu nie dawałem w palnik Jeśli faktycznie to łożysko to zamówię, ale po 10h ładowania grzałki odpalił od pierwszego "przycisku" oraz po odpowiednim zalaniu, nie miałem jeszcze wprawy bo we wcześniejszym modelu robiłem to za pomocą przedmuchania. Co do odjeżdżania modelu to robię to jak odpalam za pierwszym razem, ale w sumie racja bo mi też kiedyś odjechał i go musiałem łapać Chciałbym na bieżąco przedstawiać zmiany jakie następują w nim, poniżej kilka świeżych fotek. Do tej pory wymieniłem: -wahacze GPM alu 2x, -amortyzatory GPM piggy back 8szt. -uchwyt alu, -osłonka baku, -tuningowa podłoga silnika, -W KOŃCU półoś więc i napęd 4x4 Jutro jadę odebrać, aluminiową wieżyczkę amortyzatorów, alu obudowę dyfra i wieżyczki do zamocowania jej, również alu Plany: -tylne alu wahacze, -druga alu wieżyczka, -druga obudowa alu dyfra, -słupki karoserii alu, -alu zwrotnice przednie -alu zwrotnice tylne -alu mocowania zwrotnic / c hub-y -tarcze stalowe wentylowane, -alu zderzaki, -koła Zdjęcia: 1. http://img10.imageshack.us/img10/438/36058582.jpg 2. http://img84.imageshack.us/img84/353/72504083.jpg 3. http://img21.imageshack.us/img21/782/50479982.jpg Dzięki za porady ! Dorian Karczmarzyk - Pon Lis 09, 2009 9:45 pm " />Czemu alu ? Wszyscy savy w alu obsadzają a to tylko ładnie wygląda. Żadnego pożytku. Plastik jest elastyczny, lekki i tani. Szymon Sargalski - Pon Lis 09, 2009 9:48 pm " />czy te opony nie są kierunkowe? petrus - Pon Lis 09, 2009 9:52 pm " /> ">Czemu alu ? Wszyscy savy w alu obsadzają a to tylko ładnie wygląda. Żadnego pożytku. Plastik jest elastyczny, lekki i tani. No bo ładnie wygląda I wydaje mi się że model przez to staje się sztywniejszy, a sztywność wg mnie w skokach jest istotna, dlatego zbuduję go tak, a jak będzie to odczuje sam. ">czy te opony nie są kierunkowe? hahaha, teraz zauważyłem sam że tak, ale to chyba nie ma znaczenia wielkiego w którą stronę są te kreseczki Tomasz Świątecki - Pon Lis 09, 2009 10:35 pm " /> ">Czemu alu ? Wszyscy savy w alu obsadzają a to tylko ładnie wygląda. Żadnego pożytku. Plastik jest elastyczny, lekki i tani. Przyznaje koledze całkowitą rację. Z tunningiem alu nie należy przesadzać a już w żadnym wypadku ładować aluminiowych wahaczy do savage. Widzę że kolega Petrus zmierza w złym kierunku, ja też kiedys podjąłem to wyzwanie ale w praniu okazało się że tym czymś nie da się pojeździć po torze off-road ani nawet po schodach w parku, wszystko ładnie wygląda i pięknie się świeci ale może już tylko stać na półce. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 38a69.html Kolejna sprawa to silnik, przy większej ilośći alu sam zobaczysz jak strasznie model osłabł, przestanie już robić wheela jeśli robił go kiedykolwiek. W savage który widzisz na lince jest silnik FORCE32 który jest o wiele lepszym i udanym silnikiem od K5,9 - tych ustawiałem już kilka i odnosze wrażenie że te silniki to największy nieudacznik jaki HPI wypuściło ze swojej fabryki Jeśli chcesz swoim modelem pojeździć zaraz zmień te amortyzatory na zwykłe plastikowe lub aluminiowe bez końcówek piggy-back. Po pierwszym koziołkowaniu sam zobaczysz jego skutki patrząc własnie na wystające zbiorniczki. Duży błąd że kupiłeś ze zbiorniczkami sterczącymi do góry :lol: Są takie amorki ze zbiorniczkami skierowanymi w dół - już o wiele bardziej odporniejsze na uszkodzenia. Najlepszym rozwiązaniem jeśli chodzi o tuning savage są elementy które już wymieniłem wcześniej w pierwszej odpowiedzi. Nadal nie widzę osłony/pałąku nad radiatorem silnika - to PODSTAWOWA SPRAWA W SAVAGE XL !!! - zrób ją !!! Dorian Karczmarzyk - Wto Lis 10, 2009 5:48 am " /> ">Czemu alu ? Wszyscy savy w alu obsadzają a to tylko ładnie wygląda. Żadnego pożytku. Plastik jest elastyczny, lekki i tani. No bo ładnie wygląda I wydaje mi się że model przez to staje się sztywniejszy, a sztywność wg mnie w skokach jest istotna, dlatego zbuduję go tak, a jak będzie to odczuje sam. Jakby każdy chciał usztywniać swój model pakując do niego tone alu to... Wystarczy kupić gęstszy olej do amortyzatorów i twardsze sprężyny. tomaszolodz - Sob Gru 12, 2009 11:18 pm " />Witam A powiedzcie mi koledzy na jakiej zasadzie działa ONE WAY?? Rozkręciłem tylną ściankę,wyciągnąłem ten sworzeń co przechodzi przez ONE WAYa i teraz nie kreci mi silnik Co mam zrobic?? Pozdrawia Tomasz PS. Jestem nowym userem.Wczoraj kupilem sava używkę Tomasz Świątecki - Nie Gru 13, 2009 4:27 am " /> ">Witam A powiedzcie mi koledzy na jakiej zasadzie działa ONE WAY?? Rozkręciłem tylną ściankę,wyciągnąłem ten sworzeń co przechodzi przez ONE WAYa i teraz nie kreci mi silnik Co mam zrobic?? Ok kolego to trochę nabroiłeś. Jak sama nazwa wskazuje łożysko one-way działa tylko w jedną stronę, ślizga się zgodnie z ruchem wskazówek zegara a w drugą stronę blokuje czyli zabiera sworzeń który własnie wyciągnąłeś z silnika. Jeśli po złożeniu całej "dupki" coś jest nie tak musisz rozłożyć to spowrotem Teraz wszystko zależy od tego jaki masz silnik ??? - mogłeś po prostu odwrotnie założyć samo łożysko one-way i dlatego jest problem - sprawdź czy trzpień który wyciągnąłeś wchodzi w tylnią ściankę silnika i tuż za nią wchodzi równo w tylnie koło zamachowe (to z łożyskiem właśnie), musisz tam popatrzeć najpierw czy łożysko jest widoczne na środku otworu który jest w tylnej ściance silnika. - jeśli masz starą wersję K4,6 to musze cię zmarwić, prawdopodobnie podczas rozbierania silnika zgubiłeś tulejkę małą którą wychodzi z korby i zabiera koło zamachowe tylne w miejscu nacięcia, wówczas musisz kupić lub odnaleźć element - dlatego jak kręcisz roto albo szarpanką to nic się nie dzieje, silnik się nie kręci ! Pytanie pomocnicze: - czy twój wyjęty trzpień wygląda jak na tym zdjęciu ???: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... f70b4.html tomaszolodz - Nie Gru 13, 2009 9:04 am " />Dzięki Tomasz Świątecki za szybką odpowiedź mój silnik to SH 28 http://images38.fotosik.pl/234/700a45afd3075befmed.jpg a taką mam tylną ściankę http://images38.fotosik.pl/234/c3d35d29c68b72a4med.jpg Ten sworzeń obraca się w prawo i lewo :/ Tomasz Świątecki - Nie Gru 13, 2009 11:26 pm " />Jeśli sworzeń obraca ci się w prawo i lewo a silnik nie kręci się to po prostu zonacza że ten okrągły element z dwoma nacięciami który masz na zdjęciu nie zabiera korby (brakuje tulejki o której ci już wspominałem), jest to mały element i po prostu mógł albo wypaść albo po prostu go zmieliło i nie ma. Musisz sprawdzić w jaki sposób koło zamachowe tylnie w czasie kręcenia się razem z trzpieniem zabiera korbę silnika ! tomaszolodz - Śro Gru 16, 2009 9:12 am " />Juz naprawione. Okazało się że koszyk z igiełkami w łożysku się zmielił.Kupiłem nowe INA HF0612 i jest ok Pozdrawiam i dziękuję za pomoc |