ďťż
Kupno modelu spalinowego od ręki
Arek Stokłos - Pon Kwi 17, 2006 7:31 pm " />Witam wszystkich! Jest to mój pierwszy post na tym forum więc bardzo proszę o wyrozumiałość Tak jak w temacie - interesuje mnie nabycie modelu używanego i mam w związku z tym kilka pytań co i jak. Jestem początkującym w modelarstwie RC (żeby nie powiedzieć raczkującym ) i chciałbym się od Was dowiedzieć na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie autka( konkretnie chodzi o Savage'a lub Revo). Mimo, iż nie miałem jeszcze żadnego modelu, to dużo wyczytałem o sposobie eksploatacji silników modelarskich. Ponadto mieszkam w Rudzie Śl. (z okna widze tor ) i często przyglądam się tam doświadczonym modelarzom. Bardzo proszę wszystkich o odpowiedzi. Pozdrawiam, Arek Adam Jugowski - Pon Kwi 17, 2006 9:02 pm " />-czy docieral silnik -ile przejechal litrow -patrz na stany zebatek (zwlaszcza dyfrow, gdy sie da) -ogolnie na stan modelu. Arek Stokłos - Pon Kwi 17, 2006 9:20 pm " /> ">-czy docieral silnik -ile przejechal litrow -patrz na stany zebatek (zwlaszcza dyfrow, gdy sie da) -ogolnie na stan modelu. Dzięki Adam . Tylko czy mógłbyś mi jeszcze powiedzieć ile maks. może mieć przepalonego paliwa i czy można sprawdzić czy silnik nie był w przeszłości przegrzewany? Z góry thx za odp. Malkavian - Pon Kwi 17, 2006 9:27 pm " />wydaje mi sie ze 5-10 litrow to jest nawet w normie ale bezpiecznie najlepiej jak najmniej. Silniki "zuzywaja sie" po okolo 20 litrach pod warunkiem ze jezdzono na dobrym paliwie, nie byl przegrzewany, i byl dobrze dotarty. warto spytac na jakim paliwie wczesniej jezdzil, i wypada zerknac na stan lozysk. Jak zobaczyc czy silnik nie byl przegrzewany? Tłok nie powinien być jakby obtarty z boków - to wiem z wlasnego doswiadczenia. Tak wygladal moj po mocno przegrzanym silniku. zobacz tez koniecznie czy w silniku nie ma rdzy. Mozna to sprawdzic zagladajac do silnika, i przesuwajac kolem zamachowym. Jesli przesuwajac nim uslysz jakby chrobotanie znaczy ze lozysko silnika jest prawdopodobnie zardzewiałe - rowniez wlasne doswiadczenia. Jezeli cos zle napisalem to mnie poprawcie. Adam Jugowski - Pon Kwi 17, 2006 9:29 pm " />to zależy od iliości nitro z jaka jezdzil. Jest zasada: im wiecej nitro w paliwie tym bardziej paliwo niszczy silnik.\Czyli na 25% niszczysz bardziej silnik niz na 16%. Jak ja kupowałem swojego savaga to miał koło 2,5L przepalonego 16%, to nie wiele. Arek Stokłos - Pon Kwi 17, 2006 9:43 pm " />Spoko, dzięki Malkavian. Nawiązując jeszcze do poruszania kołem zamachowym - czynność ta odbywa się poprzez ciągnięcie szarpanki lub kręceniem roto? Aha i mam taka prośbę, mianowicie czy mógłbyś zamieścić na jakimś serwerze fotkę takiego obtartego tłoka?(chciałbym zobaczyć w jakim stopniu jest on ztarty po częstym przegrzewaniu silnika. Oczywiście, jeżeli posiadasz takie zdjęcie lub możesz je wykonać Arek Stokłos - Pon Kwi 17, 2006 9:46 pm " /> ">to zależy od iliości nitro z jaka jezdzil. Jest zasada: im wiecej nitro w paliwie tym bardziej paliwo niszczy silnik.\Czyli na 25% niszczysz bardziej silnik niz na 16%. Jak ja kupowałem swojego savaga to miał koło 2,5L przepalonego 16%, to nie wiele. W takim razie dlaczego producent zaleca do Sava paliwo o zawartości 20-25% nitrometanu, a nie np. 16% ? Piotr Krzyżanowski - Pon Kwi 17, 2006 9:50 pm " /> ">to zależy od iliości nitro z jaka jezdzil. Jest zasada: im wiecej nitro w paliwie tym bardziej paliwo niszczy silnik.\Czyli na 25% niszczysz bardziej silnik niz na 16%. Jak ja kupowałem swojego savaga to miał koło 2,5L przepalonego 16%, to nie wiele. W takim razie dlaczego producent zaleca do Sava paliwo o zawartości 20-25% nitrometanu, a nie np. 16% ? poniewaz do duzych silnikow (takich jak w savie) powinno sie lac duzo nitro. gdy wlejesz paliwo z mala zawartoscia nitro, duzy silnik albo nie odpali, albo odpali ale bedzie mial malo mocy. do silnika takiego jak w REVO ze spokojem wystarczy 16%,ale do sava 20-25% to minimum. Arek Stokłos - Pon Kwi 17, 2006 10:34 pm " />No jak zwykle palnąłem głupote Następnym razem będę się dłużej zastanawiał nad tym co piszę Bartłomiej Skwara - Wto Kwi 18, 2006 4:41 am " /> ">to zależy od iliości nitro z jaka jezdzil. Jest zasada: im wiecej nitro w paliwie tym bardziej paliwo niszczy silnik.\Czyli na 25% niszczysz bardziej silnik niz na 16%. Jak ja kupowałem swojego savaga to miał koło 2,5L przepalonego 16%, to nie wiele. W takim razie dlaczego producent zaleca do Sava paliwo o zawartości 20-25% nitrometanu, a nie np. 16% ? poniewaz do duzych silnikow (takich jak w savie) powinno sie lac duzo nitro. gdy wlejesz paliwo z mala zawartoscia nitro, duzy silnik albo nie odpali, albo odpali ale bedzie mial malo mocy. do silnika takiego jak w REVO ze spokojem wystarczy 16%,ale do sava 20-25% to minimum. ja jeździłem na RT16% w savie ss 4.6 i sie bardzo dobrze spisywał nie grzał sie odpalał bardzo dobrze i nawet wheeil robi więc to zalezy od regulacj.na forum jest jeszcze kolo co jeździ savem ss 4.6 na 10% nitro i podobno też mu sie dobrze spisuje. Monster-Truck - Wto Kwi 18, 2006 6:23 am " />Ja jezdze na BigBang 16% i tez Sav robi wheeli i ma duzo mocy... pewnie bedzie mial wiecej mocy na 20% lub 25% nie sprawdzalem... przymierzam sie teraz do kupna Tornado 20% Pozdrawiam Jasiek Piotr Michalski - Wto Kwi 18, 2006 6:51 am " /> ">to zależy od iliości nitro z jaka jezdzil. Jest zasada: im wiecej nitro w paliwie tym bardziej paliwo niszczy silnik.\Czyli na 25% niszczysz bardziej silnik niz na 16%. Nieprawda! Nie pisz takich głupot. Zawartość nitrometanu nie ma wpływu na żywotność silnika. Piotrek-krk - Wto Kwi 18, 2006 7:13 am " /> ">to zależy od iliości nitro z jaka jezdzil. Jest zasada: im wiecej nitro w paliwie tym bardziej paliwo niszczy silnik.\Czyli na 25% niszczysz bardziej silnik niz na 16%. Nieprawda! Nie pisz takich głupot. Zawartość nitrometanu nie ma wpływu na żywotność silnika. Ja rowniez slyszalem ze im wiecej nitro tym silnik szybciej padnie. Dlatego tez zostalem przy 16%. Poza tym jak producent np przewiduje do mt2 16% nitro a ktos da 20 lub 25 - czyli duzo wiecej niz pisal producent, to znaczy, ze robi ZLE! A producent raczej ma racje i jakis powod w tym jest aby nie lac wiecej. Arek zwroc tez uwage na stan srub np przy wahaczach i w takich roznych miejscach najbardziej narazonych na uderzenie - zobacz na glowki jak wygladaja, jesli widac ze sa starte to da Ci duzo do myslenia - gosc nie szanowal modelu tylko sie rozwalal - niby savki do tego sa, ale bez przesady. Nie bierz modelu ktory ma juz 10L, bo to naprawde sporo! Silnik juz w najlepszej kondycji moze nie byc ( zalezy kto sie nim bawil ) i ogolnie wiele rzeczy po 10L moze juz byc do wymiany - przejezdzisz jeszcze 3-5 i hamulec powinien pasc, dyferki tez moga. Najlepiej szukaj z przejechanymi 5 litrami nie wiecej! Mozesz takze spojrzec jak wyglada przygotowany sav do sprzedazy. Jesli sprzedawca nie postara sie go super wyczyscic, aby sie "blyszczal" to mozesz zrezygnowac. Pamietaj zeby to sprzedawcy zalezalo na sprzedazy! Jak nie umyje to widac ze gosc ma olewajacy stosunek do sprzedania. Pozdrawiam |