ďťż
Laikowe pytanie odnosnie przełożeń




Krzysiek Szpila - Pią Sty 19, 2007 8:20 pm
" />Mam strasznie laikowe pytanie. Nie mogę znaleźdź na forum odpowiedzi. Co to znaczy, że np. jeżdże na przełożeniu 5,20. To iloraz ilości zębów zębatki odbierającej i atakującej czy jak?




tomaszpp - Pią Sty 19, 2007 9:32 pm
" />to znaczy ze na jeden obrót koła przypada 5.2 obrotów silnika



JarekC - Pią Sty 19, 2007 9:43 pm
" />To jeszcze zalezy o jakim przełożeniu mówisz: głownym czy końcowym. Główne to tak jak napisałes iloraz liczby zębów zębatki odbierającej i liczby zębów zębatki atakującej. Końcowe to tak jak napisał tomaszpp liczba obrotów, które musi wykonać silnik, aby nastąpił jeden pełny obrót kół.

Zobacz sobie tutaj.



Krzysiek Szpila - Sob Sty 20, 2007 7:07 am
" />A czy można dowolnie zmieniać liczbę zębów. Np. Atakującą zostawić w spokoju a u odbierającej np. zwiększyć liczbę zębów? Czy są jakieś listy do konkretnego modelu ile ma być zębów w atakującej a ile w odbierającej?




Krzysiek Szpila - Sob Sty 20, 2007 7:55 am
" />A gdzie stosować jakie przełozenia. Chodzi mi o przełozenia główne. Mam off-roada mikruska. Jakie przełozenie stosować na torze off-road hopki itp. a jakie na asfalcie??



wrzech - Sob Sty 20, 2007 10:10 am
" />Oczywiscie ze sa. Kupujac zebatke w hpi dostaje sie rowniez tabele z przelozeniami, gdzie sa zaznaczone gorne i dolne granice przelozen.



Krzysiek Szpila - Sob Sty 20, 2007 10:12 am
" />A masz może taka liste. Bo nie kupowałem jak dotąd żadnej zębatki na hpi.



Dawid Głowacki - Sob Sty 20, 2007 10:39 am
" />To, jakie stosujesz przełożenie zależy tylko i wyłącznie od tego, czego oczekujesz od modelu. Czy interesuje Cię duży moment obrotowy - tory techniczne, czy końcowa wysoka prędkość, jeżeli mówimy o torach szybkich. Najlepiej będzie, gdy sam dojdziesz do tego, jakie przełożenie jest Ci potrzebne. Najważniejsze, byś kierował się temperaturą silnika, bo ten, gdy jest przeciążony osiąga wysokie temperatury i traci swoje możliwości. Zaczynaj zawsze od zębatek z mniejszą ilością zębów i sukcesywnie zwiększaj, by dojść do przłożenia, które pozwoli żyć Twojemu silnikowi i będzie odpowiadało Ci względem momentu i prędkości.



wrzech - Sob Sty 20, 2007 10:51 am
" />
">A masz może taka liste. Bo nie kupowałem jak dotąd żadnej zębatki na hpi.

Mam w formie fizycznej Intrukcja od PRO4 tez posiada taka tabele na koncu. Musialbys sobie sciagnac taka indtrukcje.



Krzysiek Szpila - Sob Sty 20, 2007 11:18 am
" />Czyli jak mam teraz przykładowo 11 zębów w ataku i 57 w odbiorze to mogę zmienić odbiór na np. 55 zębów.



wrzech - Sob Sty 20, 2007 11:34 am
" />Pewnie ze mozesz. WLasciwie to granicznymi mozliwoscia sa gabaryty modelu (u mnie wiecej niz 102 zeby nie wejdzie bez pilowania plyty) oraz temperatura (obciazenie silnika), pilnuj sobie tego bo inaczej silnik dlugo nie pociagnie



Krzysiek Szpila - Sob Sty 20, 2007 11:37 am
" />No to dzięki wszystkim kolegom za pomoc.
Powered by WordPress, ©