ďťż
Lampy przednie




Andrzej - 2006-11-22, 18:57
Jestem od niedawna posiadaczem F.T. który ma przerobione lampy przednie. Zrobili to dość nieudolnie /są soczewki/ i światło wychodzące jest jak w maluchu. Czy jest jakiś tani sposób na wymianę lub poprawienie warunków sprawności reflektorów. Czy za oryginalne lampy czepia sie policja?




Maly#99 - 2006-11-22, 19:14
Witaj, miałem już kilka razy kontrole i nie bylo problemow ze swiatlami (mam wer USA), przeglad podbity czyli wszytko gra;)



Taurus_GL - 2006-11-22, 21:25

Jestem od niedawna posiadaczem F.T. który ma przerobione lampy przednie. Zrobili to dość nieudolnie /są soczewki/ i światło wychodzące jest jak w maluchu. Czy jest jakiś tani sposób na wymianę lub poprawienie warunków sprawności reflektorów. Czy za oryginalne lampy czepia sie policja?
A z jakiego powodu mieliby sie czepiac jesli wolno wiedziec??? O ile wiem to w stanach sa tez swiatla z oswietleniem asymetrycznym skierowanym na prawa strone drogi
Pozdro



RadAg! - 2006-11-22, 23:19
Z tego co ja wiem to w USA są światła symetryczne, poza tym postojówki są pomarańczowe. Ja mam też oryginały tylko że ustawione asymtrycznie i nigdy nie miałem problemów z policją, choć przegląd zawsze robię u znajomego...




cofi7 - 2006-11-23, 14:38
i ja tez jezdze juz 6 rok z lampami orginalnym i jak do tej pory to ostatnio przypomnialo mi sie ze kiedys zlapali mojego ojca za swiatla, a mianowice za kierunkowskazy ze one migaja raz zewnetrzny raz wewnetrzny, wiecie o co chodzi. ale biedne miski nie mogli znalesc paragrafu na takie kierunki i dali sobie spokoj porzyczuli mu tylko szerokiej drogi, tak wiec mozna jezdzic,



Andrzej - 2006-11-23, 15:47
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, pozostaje mi tylko wymienic lampy na oryginalne. A



RadAg! - 2006-11-23, 15:49

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, pozostaje mi tylko wymienic lampy na oryginalne. A
Tak będzie chyba najlepiej. Sporo lepiej wyglądają te samochody z oryginalnym oświetleniem.
Masz oryginalne lampy czy będziesz zamawiał?



Andrzej - 2006-11-26, 16:19
Chwilowo będę kombinować - prawie rozmiarami pasują lampy od Mazdy 626



RadAg! - 2006-12-15, 11:23
Niestety pomimo szczęścia jakie mnie spotykało do tej pory związanego z posiadaniem w moim Taurusuie oryginalnych swiateł z przodu będę chyba w końcu zmuszony zmienić światła na standard europejski.
Mój Taurus miał badanie techniczne na Isle of Man. Zgłosiłem się na takie badanie gdyż policja stara się mnie zmusić do przerejestrowania auta na tablice z wyspy. W końcu się ugiąłem, kiedy zaczęli mnie straszyć zatrzymaniem auta i dowodu rejestracyjnego. Byłem na tym badaniu. Jego zaliczenie jest warunkiem złożenia wniosku o rejestrację auta na wyspie. Dopieprzyli się do minimalnego luzu w ukł. kierowniczym i coś wg nich jest nie tak z przewodami hamulcowymi. Generalnie pierdoły. Zrobiłbym je wcześniej czy później. Niestety światła. Muszą być białe postojówki i przeciwmgielne z tyłu.
O ile czerwone przeciwmgielne z tyłu można założyć to cholernie wzbraniam się przed zmianą świateł przednich. Teraz pytanie. Czy jest jakaś mozliwośc przerobienia śwateł tylko na badanie, zupełnie o partacku, żeby świeciły jak miały świecić a po zaliczeniu badania ustawieniu wszystkiego jak było? Taki mam pomysł generalnie
Na czym polega zmiana swiateł. Do tej pory się tym nie interesowałem bo i po co...
Sama zmiana żarówek na białe w postojówkach nie wystarczy bo będą mrugać białe postojowe na zmiane z kierunkowsazem. Jak to zrobić??? Żeby postojowe sobie świeciło na biało a kierunkowskaz sobie mrugał sam? albo inaczej...PRzerobić kierunki tak żeby mrugał postojowy na zmianę z tym narożnikowym, ale żeby żarówka w postojowym nie świeciła normalnie jak są włączone lampy postojowe, i przerobić wtedy lampy mijania na postojowe-mijania...



michal_5000 - 2006-12-15, 12:40
Radek,
Nie robiłem tego wprawdzie, ale na pierwszy rzut oka sprawa wygląda na prostą. W tym wewnętrznym żółtym światełku masz dwuwłóknową żarówkę - jedno włókno dla DRL, drugie dla kierunku. Więc wydaje się, że jak włożysz białą żarówkę i podłączysz tylko obwód od DRL'i, albo włożysz żarówkę żółtą i podłączysz tylko kierunki, to będzie git.
Przyjrzyj się jak Ci tam kable dochodzą do reflektora...



RadAg! - 2006-12-15, 14:03
Hmmm...
Mam w tej chwili białe ale dwuwłóknowe w zapasie, tego samego typu co te pomarańczowe. Musiałbym poszukać odpowiedniej żarówki jednowłóknowej...Poza tym prawdopodobnie kiedy odłączysz obwód kierunkowskazów od tej wewnętrznej lampy, kierunki na narożnikach migają wtedy 2-krotnie szybciej...



michal_5000 - 2006-12-15, 14:16

Mam w tej chwili białe ale dwuwłóknowe, tego samego typu co te pomarańczowe. Musiałbym poszukać odpowiedniej żarówki jednowłóknowej...
Kurcze, a spróbuj zamiast szukać jednowłóknowej (i tak nie wiesz KTÓRE to akurat byłoby włókno!) pomanipulować kablami... Może da się tam odłączyć jeden obwód? (przypuszczam że są trzy kabelki, z czego jeden jest nam niepotrzebny w tym momencie).

Poza tym prawdopodobnie kiedy odłączysz obwód kierunkowskazów od tej wewnętrznej lampy, kierunki na narożnikach migają wtedy 2-krotnie szybciej...
A tego nie byłbym pewien. Kasia miała kiedyś przepalony kierunek (tylko ten drugi, zblokowany z side marker'em) i zdaje się że było normalnie. A jak się przepalił z tyłu, to faktycznie - migało 2 razy szybciej.



RadAg! - 2006-12-15, 14:26
Czyli podsumujmy, żebym się nie pogubił...Wsadzam białe żarówki w to miejsce wewnętrznych lamp. Odłączam od nich obwód kirunkowskazów i mam i białe postojowe i kierunki?



michal_5000 - 2006-12-15, 14:57

Czyli podsumujmy, żebym się nie pogubił...Wsadzam białe żarówki w to miejsce wewnętrznych lamp. Odłączam od nich obwód kirunkowskazów i mam i białe postojowe i kierunki?
Rozważamy wariant gdzie wewnętrzna lampka ma się zmienić w białą postojówkę (bez kierunku). Możesz:
(a) spróbować włożyć tam białą jednowłóknową - być może da się to zrobić i być może akurat do tego włókna będzie podpięty obwód od postojówek
(b) jeśli nie, to spróbowałbym włożyć tą białą dwuwłóknową którą masz i pokombinować po kolei z kablami idącymi do lampy (nie wiem na ile da się je odpiąć "nieniszcząco"). Po trafieniu na ten od kierunków powinno być to o co nam chodzi.

Tak myślę, bo jak mówię sam tego nie ćwiczyłem (ale studiowało się 2 lata na Wydziale Elektrycznym PW - nauka nie poszła w las ).



RadAg! - 2006-12-15, 15:06

(...)studiowało się 2 lata na Wydziale Elektrycznym PW - nauka nie poszła w las .

Oby
ale nie uważasz że gdyby to było tak proste nie byłoby takiego szumu wokół przerabiania świateł??
Spróbuję przy okazji to zrobić...



michal_5000 - 2006-12-17, 18:18

ale nie uważasz że gdyby to było tak proste nie byłoby takiego szumu wokół przerabiania świateł??
Szum raczej jest na osi "trzeba-nie trzeba" a nie "trudne-łatwe"...
Ponadto symetryczności ani tylnych kierunków ten "patent" Ci nie załatwi. Tak czy owak - nie sądzę aby było to dużo bardziej skomplikowane niż napisałem, aczkolwiek dowiemy się jak to zrobisz (bo ja nie zamierzam dopóki nie muszę ).



RadAg! - 2006-12-18, 10:22
No kierunki z tyłu na nieszczęście mam zrobione, ale tym razem to szczęście w nieszczęściu. Co do wysokości świateł to chyba tego nie sprawdzali...Myslę...



michal_5000 - 2006-12-18, 20:49
Ok, no to daj znać jak coś Ci wyjdzie/nie wyjdzie z tymi przednimi kierunkami/DRL's...



RadAg! - 2007-02-22, 09:40

Ok, no to daj znać jak coś Ci wyjdzie/nie wyjdzie z tymi przednimi kierunkami/DRL's...

Wczoraj to robilem. Efekt:
Prawdopodobnie spalony modul od kierunkowskazow. Do pewnego momentu wszystk oszlo pieknie jak nagle kierunki przestaly dzialac. Awaryjne chodza. Wszystko pomontowalem z powrotem jak bylo oryginalnie..Niestety bez rezultatu. Szukam teraz modulu od kierunkowskazow. Jak to sie moze nazywac po angielsku...Przejrzalem calego manuala i nic...Potrzebuje nr katalogowy albo inny sposob zeby zdobyc sprawny modul... sam modul prawdopodobnie jest pod klapka z napisem DIMMER gdzie jest pokretlo od regulacji natezenia podswietlenia deski rozdzielczej (po lewej stronie kierownicy,ponizej nawiewu). Udalo mi sie tam dostac ale nie mam nawet jak tego wymontowac bo pada jak cholera na dworze a bez otwartych drzwi nie da rady tego zrobic...



michal_5000 - 2007-02-22, 10:02

Ok, no to daj znać jak coś Ci wyjdzie/nie wyjdzie z tymi przednimi kierunkami/DRL's...

Wczoraj to robilem. Efekt:
Prawdopodobnie spalony modul od kierunkowskazow.



RadAg! - 2007-02-22, 10:53
Bezpieczniki sa OK, sprawdzilem kazdy z osobna.
W miejscu swiatel postojowych zostaly zarowki pomaranczowe. Tasma zaizolowalem na zarowce styk od wlokna ktore swieci jak wlaczysz postojowe. W ten sposob nie pala sie postojowe w miejscu postojowych, tylko masz same kierunki (to jest zarowka dwuwloknowa, nie dostalem takich samych jednowloknowych dlatego tez zaizolowalem jedno z wlokien zeby nie swiecilo.
Teraz side markery - mialy pelnic role postojowych. Wsadzilem biale zarowki i odizolowalem przewod dajacy sygnal od kierunkowskazow. Tyle ze wtedy w zarowce nie bylo zadnego obwodu i wogle nie swiecila to tez zapodalem na drugi biegun zarowki (na ten gdzie wczesniej szedl sygnal od kierunkowskazow, chodzilo o to zeby postoj nie migal), zapodalem na ten biegun zarowki mase...Tym sposobem to pieknie dzialalo ale jakos dziwnie sie przewody grzaly, po chwili kierunki juz nie dzialaly...



michal_5000 - 2007-02-22, 12:35

Bezpieczniki sa OK, sprawdzilem kazdy z osobna.
W miejscu swiatel postojowych zostaly zarowki pomaranczowe. Tasma zaizolowalem na zarowce styk od wlokna ktore swieci jak wlaczysz postojowe. W ten sposob nie pala sie postojowe w miejscu postojowych, tylko masz same kierunki (to jest zarowka dwuwloknowa, nie dostalem takich samych jednowloknowych dlatego tez zaizolowalem jedno z wlokien zeby nie swiecilo.
Teraz side markery - mialy pelnic role postojowych. Wsadzilem biale zarowki i odizolowalem przewod dajacy sygnal od kierunkowskazow. Tyle ze wtedy w zarowce nie bylo zadnego obwodu i wogle nie swiecila to tez zapodalem na drugi biegun zarowki (na ten gdzie wczesniej szedl sygnal od kierunkowskazow, chodzilo o to zeby postoj nie migal), zapodalem na ten biegun zarowki mase...Tym sposobem to pieknie dzialalo ale jakos dziwnie sie przewody grzaly, po chwili kierunki juz nie dzialaly...

Z tego co opisujesz wyglada to sensownie... Jezeli jeszcze dzialalo prawidlowo przez chwile, to zapewne poszedl za duzy prad i cos tam sie przepalilo. Czyli trzeba by nie przecinac calkiem tych niechcianych obwodow, tylko polaczyc je poza zarowka i dac jakis opornik. Zebym tylko wiedzial jaki opor ma wlokno zarowki??

Pewnie jakis elektryk rwalby wlosy z glowy widzac jakie "rewelacje" odkrywamy, ale z drugiej strony pare razy jezdzilem przez dluzszy czas bez takiej czy innej zarowki, i instalacja wytrzymywala...



RadAg! - 2007-02-22, 12:40
Teraz Michal to mam to kompletnie gdzies, che che. Bardziej martwi mnie to ze wogle nie mam kierunkow. Bylem przed chwila w aucie, rozebralem caly ten panel z pokretlem DIMMER, odkrecilem te blache pod kierownica i szukalem gdzie to cyka jak chodza awaryjne...ale nie moge zlokalizowac...Nie wiem czego szukac, jestem udupiony...szukam elektryka na ten gownianej wysepce...



RadAg! - 2007-02-22, 15:07
Porobilem foty. Oto jak to wyglada. Gdyby ktos nakreslil mi pi razy drzwi gdzie jest ten modul od kierunkowskazow albo jak wyglada bylbym prawie w domu...

Rzut oka na calosc prac


Zblizenie na to co jest pod ta przykrywka na ktorej jest pokretlo od regulacji natezenia podswietlenia deski rozdzielczej.


Zblizenie na to co dokladnie jeszcze tam siedzi


Zwisa wykrecona czerwona skrzyneczka...


Widok dokladnie na kolumne kierownicy od spodu


A to widok jeszcze glebiej, aparat juz prawie przy pedalach, obiektyw skierowany w gore...




brolcio - 2007-02-22, 19:13
O ile się nie mylę to przerywacz nazywa się - indicator flasher znajdziesz go na rockauto w kategori Electrical w zakładce Flasher. Co do wyglądu to powinien przypominać przekaźnik - posiada on styk trzykonektorowy.



RadAg! - 2007-02-22, 19:28
Brolcio. Jestes super. Dzieki. Jeszcze tylko...GDZIE TO JEST???



michal_5000 - 2007-02-23, 08:19
Radek, chyba coś mam...
Ściągnij sobie ten manual. Dalej idź po ścieżce CHASSIS ELECTRICAL -> INSTRUMENT AND SWITCHES -> CIRCUIT PROTECTION -> Flashers -> REPLACEMENT. Wynikałoby stąd, że szukałeś w dobrym miejscu, a sama część to niewielka skrzyneczka zwana Indicator Flasher Assembly o numerze 13550. Masz coś takiego u siebie??

Edit:
nie wiem czy nie to czarne na trzecim zdjęciu od góry...

Edit:
podejrzewam ze ktorys z tych dwoch, ale nie wiem ktory...
http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1138823,parttype,10139
http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1138823,parttype,2672
O ile w ogole dobrze kombinujemy ze to ten modul sie przepalil...



RadAg! - 2007-02-23, 10:24
Nie wiem czy sie przepalil...Ale co robic...zamowienie tego gowienka z USA bedzie mnie kosztowac 12 funtow...Jakos to przeboleje, toz to 2,5 paczki fajek W England tego nie maja, przynajmniej tam gdzie mam swojego czlowieka Kaza czekac 2 tygodnie...
Pomogles mi bardzo Michal. Teraz jak mi dales namiary do manuala to nawet znalazlem to w papierowej wersji...jest na samym koncu rozdzialu...przed schematami...po prostu przeoczylem. Dzis pogrzebie jeszcze w aucie. Wymontuje ten element z trzeciego zdjecia (nie wiem czy zauwazyles ze jest Made in UK) i porownam z fotami.
Pozdrawiam



michal_5000 - 2007-02-23, 11:11

Wymontuje ten element z trzeciego zdjecia (nie wiem czy zauwazyles ze jest Made in UK) i porownam z fotami.
Czekaj, jak made in UK, to może to flasher od awaryjnych??
http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,2668

Tak czy owak, gdzieś tam musi być ten właściwy...



RadAg! - 2007-02-23, 11:20
Poza tym jednym ja tam nie znalazlem zadnego wiecej...



michal_5000 - 2007-02-23, 11:43
Może to jednak to... W manualu czytamy:
An electronic combination turn signal and emergency warning flasher is attached to the lower left instrument panel reinforcement above the fuse panel. The turn signal unit is located on the LH side of the instrument panel. The combinationi turn signal and hazard flasher can be removed by pressing the plastic retaining clip and pulling straight rearward. One philips head or regular screw has to be removed from the retaining bracket.



RadAg! - 2007-02-23, 13:39

Jeśli dobrze myśle, to po odłączeniu tego stuffu awaryjne powinny przestać działać...

Sprawdze to jak zona wroci z pracy (dobrze ze bidulka ma prosta droge do pracy )i dam znac..



RadAg! - 2007-02-24, 14:23
Naprawione...Bezpiecznik...

Zaczalem grzebac w aucie, przerylem cala onstalacje pod kolumna kierownicy, ze lewej z prawej....i nic. Nie znalazlem modulu odpowiedzialnego za kierunkowskazy, tylko ten modul o ktorym wspominal Michal

Wyjalem go i awaryjne faktycznie przestaly dzialac. zalamany totalnie nie wiedzialem co robic. Umorusany, brudny, z pokaleczonymi rekoma juz mialem dac sobie spokoj kiedy postanowilem jeszcze raz sprawdzic po kolei bezpieczniki...No i znalazlem. Wczesniej sprawdzal je moj kolega z ktorym probowalem pozamieniac te swiatla...Widocznie przeoczyl...Wsadzilem bezpiecznik i dziala. Co ciekawe kiedy nie dzialaly kierunki nie dzialalo tez ogrzewanie tylnej szyby...Jeden bezpiecznik odpowiedzialny za te obydwie rzeczy...??
Tak czy siak dzieki wielkie za pomoc Michalowi, Robertowi, Taurusowi_GL o Brolciowi



brolcio - 2007-02-24, 15:00
To co jest na fotce to własnie flasher - jest to elektroniczny przerywacz do kierunków. Jeżeli już kierunki działają to dobrze - jednak jeszcze mnie intryguje dlaczego wywaliło bezpiecznik - musiałeś mieć gdzieś zwarcie.



RadAg! - 2007-02-24, 15:06
no mialem jak lampy przerabialem



michal_5000 - 2007-02-24, 18:21
Fajnie że to tylko bezpiecznik
A flasher chyba jest po prostu wspólny...

Tak czy owak, Radek - ciągle masz kierunki do przerobienia .
Moim zdaniem idea była słuszna, tylko zabrakło oporników w miejscach powyłączanych włókien, poszedł za duży prąd - no i koniec historii znamy. Czyli przy następnym podejściu trzeba by "zasymulować" odłączane włóka żarówek odpowiednimi opornikami. Pytanie teraz jakimi. Masz tam jakiś uniwersalny miernik elektryczny? W dalszej części nie obejdzie się tez bez lutownicy, jak sądzę...



RadAg! - 2007-02-24, 18:24
Lutownice juz zamowilem. Sprobuje zorientowac sie na jakims forum elektrycznym jakie dobrac oporniki...



michal_5000 - 2007-02-24, 18:32
Nie wiem czy na jakimś forum elektrycznym ale nie motoryzacyjnym będą w stanie coś Ci podpowiedzieć. Ale sam możesz to zbadać - niektóre mierniki potrafią zmierzyć bezpośrednio opór, a jak nie to mierzysz napięcie, natężenie, prądy tam masz stałe - więc dzielisz R = U/I i masz opór...

Bardziej się zastanawiam czy nie będzie kłopotu od strony czysto "mechanicznej" - żeby te oporniki tam włączyć...



RadAg! - 2007-02-24, 19:13
Ja mysle inaczej...Teraz zrobie to nasza pierwsza metoda...Czyli kierunki w markerach. Na obwod od kierunkowsazow wsadze opornik, zeby zarowka migala normalnie, nie za szybko, a w postojowych biale zarowki z zaizolowanym wloknem od kierunkow.



michal_5000 - 2007-02-25, 14:13
Nie wiem czy do końca dobrze myślisz...

Ja bym właśnie nie poprzestał na zaizolowaniu tego włókna kierunkowskazu w postojówkach (to chyba przez to poleciał bezpiecznik), tylko odłączył włókno ale puścił ten obwód "bokiem" przez opornik (dla prądu powinno to wyglądać identycznie jeśli opór będzie właściwy, a dla nas różnica taka że opornik nie świeci, w przeciwieństwie do włókna żarówki )
Po takim zabiegu wewnętrzne kierunki powinny świecić cały czas z tą samą intensywnością (bo jednym włóknem - zakładam że białej żarówki).

Drugi problem to kierunkowskazy w side markers, które mają teraz robić za jedyne kierunki. Nie mam pomysłu jak zrobić żeby nie świeciły na stałe kiedy kierunek NIE jest włączony... Tam jest tylko jedno włókno. Muszą byc jakoś związane z obwodem do parking lights, gdyby tylko dało się je z niego "wyłączyć"...



brolcio - 2007-02-25, 16:00
W autach z USA side markery działają w bardzo prosty sposób - zarówno włacznik świateł postojowych jak i przerywacz kierunków to zasadniczo przełączniki masa/plus. Do side markerów są doprowadzone dokładnie dwa przewody - od właśnie przełącznika od postojówek i od przerywacza/przełącznika kierunków. I tak jak włączymy kierunki to pulsujący plus/masę mamy na jednym przewodzie (tym od kierunku) i masę na przewodzie od postojówek. Jak właczymu postojówki to mamy na tym przewodzie plus (masę mamy na przewodzie od kierunków) - jak przy włączonych postojówkach właczymy kierunki to mamy pulsujący plus/masę na przewodzie od kierunów i plus na przewodzie od postojówki co powoduje, że side marker pracuje odwrotnie niż kierunki. Wyłaczenie side markerów by były tylko kierunkami to po prostu odłączenie przewodu od postojówek i zastapienie go stałą masą.



RadAg! - 2007-02-25, 17:20

Wyłaczenie side markerów by były tylko kierunkami to po prostu odłączenie przewodu od postojówek i zastapienie go stałą masą.

To co piszesz to prawda przetestowana na moim aucie, jak rowniez to samo powiedziam mi Robert (oicmoh). Zrobilem to i dziala tak jak piszesz.
Zreszta przy robieniu postojowek z markerow robi sie to tak samo. Odcina tylko obwod od kierunkow i daje zamiast tego mase...
A co do opornika w miejscu jednego z wlokien zarowki w swiatlach postojowych to moze po prostu wlutuje w obwod nie opornik a te sama zarowke co w postojowych. Moge ja poowijac tasma izolacyjna i gdzies upchne pod maska...
Wszak robie to tylko na czas badania technicznego...



michal_5000 - 2007-02-26, 14:53

A co do opornika w miejscu jednego z wlokien zarowki w swiatlach postojowych to moze po prostu wlutuje w obwod nie opornik a te sama zarowke co w postojowych. Moge ja poowijac tasma izolacyjna i gdzies upchne pod maska...
Wszak robie to tylko na czas badania technicznego...

Pewnie, powinno dzialac jak najbardziej ok. Chociaz heniowisko straszliwe



RadAg! - 2007-03-06, 16:04
Zrobione!!!
Heniowanie ze az strach.
Postojowe: wsadzona biala zarowka z zaizolowanymi stykami powodujacymi swiecenie sie wlokna kierunkowskazow. Dalej, za socketem zarowki, wlutowana w obwod od kierunkowskazow druga zarowka, taka sama jak w postojowych. Ona mruga jak wlacz sie kierunki, kabelki sa przylutowane do stykow zarowki od wlokna kierunkowskazow. W ten sposob zarowka od postojowych dwowloknowa zostala jakby rozdwojona, tak ze wlokno od kierunkow mruga sobie pod maska, owiniete tasma izolacyjna...To powoduje ze kierunkowskazy nie mrugaja dwa razy szybciej, tylko normalnie...

Markery: Odciety obwod od postojowych, w to miejsce podana masa z auta. Dziala to jako zwykly kierunkowskaz. Jego wada jest kiepskie swiecenie. W sloneczny dzien nic nie widac...ale jest pomysl. Te zarowki wlutowane w obwod od postojowych sa pomaranczowe...Wystarczy wyciac w kloszu markerow wiekszy otwor zeby te wieksze zarowki tam wsadzic i jakos zamocowac.Wiaze sie to ze zniszczeniem kloszy...Zobacze na rockauto ile kosztuja nowe...



michal_5000 - 2007-03-07, 13:18
Czyli po początkowych trudnościach rozprawiłeś się z tematem elektryki... Gratulacje.
Kiedy podchodzisz do rejestracji?

A jak już będziesz patrzył za nowymi kierunkami, to nie myślałeś żeby zerknąć przy okazji na tylne lampy??

PS. ostatnio za kierunki DEPO zapłaciłem ok. 100PLN (za komplet) u polskiego importera. Jakby chcieli z Ciebie zedrzeć na rockauto.com, to się odezwij.



RadAg! - 2007-03-07, 17:22
Generalnie tylne lampy sa OK, choc jedna jest peknieta. Poza tym jakbym kupil oryginalne czerwone chyba bym musial pokombinowac z instalacja z tylu...Co??
Najbardziej mi zalezy na nowych kloszach na przod bo zbieraja wilgoc, maja wytarte lustra...ale cena 150$ za sztuke w necie odstrasza...
Masz Michal dostep do nowych lamp przednich?

Acha do rejestracji nie wiem...
Jutro robie brake pipes bo sa skorodowane i dlatego tez nie przeszedlem badania. Musze jeszcze zalozyc z tylu foglamp...



michal_5000 - 2007-03-07, 17:36

jakbym kupil oryginalne czerwone chyba bym musial pokombinowac z instalacja z tylu...Co??
To by się pokombinowało...


Najbardziej mi zalezy na nowych kloszach na przod bo zbieraja wilgoc, maja wytarte lustra...ale cena 150$ za sztuke w necie odstrasza...
Masz Michal dostep do nowych lamp przednich?

Te lampy w Taurusach to syf... Dostęp niby mam (dowiadywałem się u tego samego kolesia) ale co z tego, jeśli cena to 370PLN za sztukę...
Najlepiej byłoby skołować te lampy "disco ball" opcjonalne od '94 (95?) i standardowe w Taurusie SE z '95, ale nawet na amerykańskim eBay'u nie widziałem ani używanych oryginałów, ani nowych zamienników.



RadAg! - 2007-03-07, 17:51
Zobaczymy czy przejde badanko



Taurus_GL - 2007-03-16, 16:34

Najlepiej byłoby skołować te lampy "disco ball" opcjonalne od '94 (95?) i standardowe w Taurusie SE z '95, ale nawet na amerykańskim eBay'u nie widziałem ani używanych oryginałów, ani nowych zamienników.
No wiem o czym mowisz Lampy discoball to naprawde rzadki okaz, nawet w Chicago widzialem to moze z 5 razy z czego z 2-3 na zlomie w stanie takim, ze niestety klosz mozna bylo odkleic reka od odblysnika Jakby tak nie bylo to bym bral i nie czekal- za 10-15 lat pasjonaci beda ze swieca szukali takich lampek

PS. Nie narzekajcie- lampy w Taurusie sa i tak duzo lepsze niz w europejczykach- sa zrobione z bardzo mocnego plastiku, a nie z blachy i szkla, przez co sa bardzo wytrzymale, nie do rozbicia nawet z kopa To chyba jedyny uzasadniony przypadek stosowania plastiku
Pozdro



michal_5000 - 2007-03-17, 11:26

Nie narzekajcie- lampy w Taurusie sa i tak duzo lepsze niz w europejczykach
Nie wiem pod jakim względem. Bo chyba nie piszesz o podstawowej ich funkcji - czyli świeceniu...

PS. Nigdy nie próbowałem wyj**** z buta lampie, może jak ktoś ma takie hobby to faktycznie Taurus bedzie dla niego idealnym wyborem



Taurus_GL - 2007-03-17, 15:34

PS. Nigdy nie próbowałem wyj**** z buta lampie, może jak ktoś ma takie hobby to faktycznie Taurus bedzie dla niego idealnym wyborem
No jak sie parkuje przy ulicy w Chicago to wszystko trzeba brac pod uwage Ja np. mialem juz kiedys wyrwane na chama dwie klamki po stronie pasazera- do srodka nie weszli chociaz na siedzeniu zostal MP3 player raptem moze za 30$- mysleli, ze to I-Pod czy co???
Innym razem jeszcze wczesniej mialem wyjebane z bejsbola okno na pace po stronie kierowcy- nic nie zabrali bo sie wystraszyli i uciekli Klamki mialem za darmo ale niestety nie obylo sie bez sciagania tapicerki [poza tym w Taurusie klamki sa nitowane na stale a nie na sruby] A za wstawienie szyby dalem 50 [za szybe z instalacja] niestety ta nowa nie ma juz tej naklejki 3.0V6/AC To wlasnie po tamtym wlamie poszedlem na calosc i przy okazji wymienilem tez cala tylna klape ktora byla na dole tak pordzewiala, ze az postrzepiona w zemby
Pozdro



michal_5000 - 2007-03-18, 10:29
No cóż, wiem o czym mówisz, przez większość życia mieszkam w podobnym syfie (w ostatnich latach jakby trochę się uspokaja...). Ale ja jak miałem samochód to nigdy nie brałem pod uwagę innej opcji niż strzeżony parking.

A co do lamp, to mimo wszystko chciałbym żeby po pierwsze świeciły



Taurus_GL - 2007-03-19, 20:19

A co do lamp, to mimo wszystko chciałbym żeby po pierwsze świeciły
No to jest sprawa oczywista Z doswiadczenia wiem, ze lampki strasznie blakly wlasnie najbardziej w II Generacjach, czasami sa az zolte, prawie w ogole nie przejrzyste W jedynkach natomiast szklo odkleja sie czesto od odblysnika, ze w niektorych mozna spokojnie zdjac jes scyzorykiem Oczywiscie nie jest to regula bo w tych samochodach wszystko jest mozliwe
PS. Widziales tamtego czarnego Taurusa z allegro z przednimi xenonami od Audi A6???



michal_5000 - 2007-03-20, 08:17

Widziales tamtego czarnego Taurusa z allegro z przednimi xenonami od Audi A6???
Nie, która generacja? Może to niezły patent... Chociaż cena pewnie równa wartości całego auta



Taurus_GL - 2007-03-20, 22:22

Widziales tamtego czarnego Taurusa z allegro z przednimi xenonami od Audi A6???
Nie, która generacja? Może to niezły patent... Chociaż cena pewnie równa wartości całego auta



raffi191 - 2007-04-08, 21:03
Cześć

Widzę, że wspomnieliście o mojej przeróbce na Bi-Xenon'y z A6, bardzo mi miło.
Aktualny link do Allegro:
http://www.allegro.pl/item182326112_for ... mech_.html

Za kompletne lampy z przetwornicami dałem 1800zł + 200zł elektryk + robocizna przy karoserii 400zł

Droga zabawa ale oświetlenie drogi rekompensuje wszystkie koszty, jak porównuję to do oryginalnych świateł to: mam wrażenie że miałem chyba spalone żarówki i świeciły tylko pozycyjne, przepraszam za żarcik ale różnica jest kolosalna



Taurus_GL - 2007-04-09, 15:57

Cześć

Widzę, że wspomnieliście o mojej przeróbce na Bi-Xenon'y z A6, bardzo mi miło.
Aktualny link do Allegro:
http://www.allegro.pl/item182326112_for ... mech_.html

Hahahaha ciesze sie, ze Kolega wreszcie pojawil sie na forum A ja wlasnie wyslalem zaproszenie na stronke przez Otomoto
Moze przydaloby sie jeszcze troche fotek do dzialu modyfikacje????
Pozdro



Maly#99 - 2007-04-09, 17:07

A ja wlasnie wyslalem zaproszenie na stronke przez Otomoto
bylem pierwszy wyslalem zaproszenia na forum do wszystkich ktorzy wystawili byki na allegro



Jareckik34 - 2007-04-09, 17:58
Maly#99, Dziekuje za zaproszenie. Teraz chyba zrezygnuję ze sprzedarzy. Nie wiedziałem że w Polsce jest aż tylu miłośników Taurusa. To forum to świetny pomysł.



Maly#99 - 2007-04-09, 20:54




Schilton - 2008-03-17, 14:36
Witam wszystkich, jestem tutaj nowym, mam problem z przednimi światłami, po wyłączeniu przełącznika od świateł i po wyjęciu kluczyka świecą non stop, ratuję się wyjęciem bezpiecznika aby mi akumulator nie padł, jeżeli macie jakieś rady bym był wdzięczny. (Mercury 1999)



RadAg! - 2008-03-17, 16:31
A nie jest tak ze masz automatycznie wlaczane swiatla i masz taki suwak ktory reguluje wlaczanie sie swiatel przy odpowiedniej ciemnosci na dworze. Moze ci sie przesunal i swiatla sie pala non stop? A gasna po prostu dopiero chyba po kilku minutach jak zgasisz silnik? Moze wylacznik sie spieprzyl ale to i tak powonny gasnac jak zgasisz silnik? Sprawdz czy nie zgasna same po jakims czasie od przekrecenia kluczyka...Chyba ze juz to sprawdziels. Wczesniej bylo OK i teraz sie tak zjebalo czy masz auto od niedawna i dopiero je poznajesz?



mardan03 - 2008-03-17, 18:16
jest jeszcze czujnik światła dziennego po prawej stronie na desce z przodu pod szybą. Może masz zaklejony - ja mam zaklejony ale działa mi ten suwak co opisał RadAg. W sumie przełącznik mam włączony na kokpicie cały czas a wyłączam i włączam światła tym suwakiem.



RadAg! - 2008-03-17, 18:28
On ma trzecia generacje i to jeszcze koncowke. Cholera wie jak to tam zrobili...



mardan03 - 2008-03-17, 18:34
ano tak - w nawiasie rocznik... Jaskra u mnie?



Schilton - 2008-03-18, 14:04
Bardzo dziękuję za rady, tak dopiero poznaję ten samochód, aczkolwiek mam dwa Taurusa i Merkurego i w obu nie mam świateł na stałe, do niedzieli było wszystko okej, po wyłączeniu świateł i po wyjęciu kluczyka światła gasły, teraz świecą cały czas, jest to możliwe aby światła miały coś wspólnego z zużytymi klockami hamulcowymi (zaczęły mi trzeć) dziś będą wymienione klocki, ciekawy jestem czy to jest przyczyną.
Pozdrawiam.



RadAg! - 2008-03-18, 14:26
Nie no raczej niemozliwe zeby klocki mialy wplyw na swiatla. Sprobuj poszukac tego suwaka. Moze to on sie przesunal i swiatla sie nie wylaczaja. W 2 gen. jest po lweej stronie kierownicy, lekko ponizej pokretla do rozjasniania/przyciemniania deski rozdzielczej (DIMMER). Ty masz 3 gen. ale moze jest w podobnym miejscu...



Schilton - 2008-03-18, 21:26
Tak macie racje klocki nie miały nic wspólnego, poszukam tego przełącznika jak tylko odbiorę samochód, aczkolwiek nic takiego nie widziałem, a jak nie mam tego przełącznika, macie może jakieś pomysły jeszcze.



RadAg! - 2008-03-18, 21:30
Innych pomyslow nie mam, ale sprawdz ten przelacznik...Jaka masz wersje? GL? LX?



Bogdan - 2008-03-18, 21:56
Dość prawdopodobnym miejscem jest przełacznik świateł, a raczej to co pod panelem na którym jest ten przełącznik i DIMMER. Sprawdz czy plastik obok pokretła nie jest rozgrzany, gorący lub wręcz parzący. Jest na forum taki zapis, iż zdarzyło się (komuś) oczywista oczywistość w postaci stopienia PCV.
Ja również mam tak min. 80 stopni - na "oko" bo zbyt długo nie utrzymam palca.
2 m-ce temu podczas przyciemniania tablicy pod lekkim naciskiem zapadł się w głąb deski aczkolwiek nie na tyle aby nie mozna go było nadal kręcić.
Od tego czasu nie działa zapalniczka i podświetlenie popielniczki. Coś się spięło, zgrzało (strach zaglądać!) ze jakimś sterowaniem bo żarówka świeci z 15-20 sek i przełącza się na minimum (ale nie gaśnie) i to samo dzieje się z zapalniczką.

Bogdan



Schilton - 2008-03-19, 13:35
Wersje mam LS, plastik obok i przy pokrętle od świateł jest po prostu zimny, na razie brak mi pomysłów, panowie amoże jakiś przekaźnik tylko gdzie go szukać.



piotrekzet - 2008-03-19, 13:40
Nie wiem jak to wygląda w III gen, ale spróbuj wyjąć ten plastik na którym masz dimmer i po prostu go odłącz. Wtedy sprawdź czy świecą światła. Wiem, że już w II gen zrezygnowano ze sprężynki z drutu oporowego, która chyba zawsze się urywa i zrobili inny układzik. Ale może zwiera albo robi cokolwiek...



piotrekzet - 2008-03-19, 13:47
Myślę o tym przekaźniku... no może go zapiekło i się zblokował? Ale wydaje mi sie to mało prawdopodobne, prędzej w drugą stronę, że nie dają się włączyć... Z tym, że nie mam pojęcia gdzie może być...



RadAg! - 2008-03-19, 14:36
No skoro to Mercury LS, czyli wyzsza wersja wyposazenia. Znaczy to ze masz na pewno ten suwaczek. znalazles go?Albo sam czujnik zmierzchu. moze cos na nim lezy albo jest zasloniety?



brolcio - 2008-03-19, 20:29
Miałem podobny problem - padł mi moduł świateł dziennych. Było to kilka lat temu - odłączyłem go i miałem naprawić ale nie znalazłem na to czasu.



GAZDA - 2008-03-22, 12:10
a skąd pochodzi ten sabelek? bo jak z kanady to bedzie miał światła dzienne, i tak samo u mnie jest padnięty moduł, pod maską jest bezpiecznik trza go wyciągnąć i wtedy światła działają poprawnie, tzn, świecą jak sie włączy i ghasną jak wyłączy...



Schilton - 2008-03-29, 13:12
Witam ponownie.
Wymieniłem 3 przełączniki (z całą zawartością) i nic jak świeciły tak świecą. Wersja chyba USA, z bazy Ameryrańskiej kupiony w Niemczech. Powtarzam jeszcze raz, nie było tak (po wyłączeniu świateł i wyjęciu kluczyka gasły i jeszcze jedno na desce rozdzielczej palą mi się kontrolki od ABS i oleju), jak mi nie pomożecie to niestety będę musiał skorzystać z usług fachowego warsztatu.
Pozdrawiam.



piotrekzet - 2008-03-31, 06:37
Poczekaj - żeby światła zgasły musiałeś wyjąć kluczyk? To tam jakaś maniana musiała być odstawiona, bo kluczyk nie ma wpływu na światła - przynajmniej we wcześniejszych modelach. Jak świeci kontrolka ABS to może być tak, że padł Ci regulator napięcia, jeśli zaraz zaświeci się poducha to masz pewność. Ale może uszkodziła sie któraś czujka? Natomiast z czujnikiem ciśnienia oleju to sprawdź ile go masz. To tak na początek. Kurcze... no nie chcę Cię martwić ale jak tak piszesz to nie wygląda najlepiej...



Schilton - 2008-04-01, 16:34
Witam ponownie.
Tak jak mi poradziliście tak zrobiłem, wyjąłem bezpiecznik od świateł i problem znikną, niech mi teraz ktoś wyjaśni o co chodzi w tym wszystkim bo ja już zbaraniałem.
Pozdrawiam.
Powered by WordPress, ©