ďťż
Lampy, swiece, cewka




RadAg! - 2008-02-28, 09:27
Sprzedaje troche smieci co mi w bagazniku miejsce zajmuja.

Lampy przednie
http://allegro.pl/item320544250_ford_ta ... e_bcm.html

Swiece
http://allegro.pl/item320817416_orygina ... ncoln.html

Cewka zaplonowa
http://allegro.pl/item320828110_cewka_z ... ford_.html

Mam jeszcze side markery, rozrusznik i inne pierdoly.




mardan03 - 2008-03-03, 17:50
Nie wiesz RadAg czy te świece które sprzedajesz pasowały by do Aero? Pisze na tym wykazie:

88-07 FORD TRUCK All Models V6-183 3.0L

ale czy te silniki maja tyle mocy? 183 KM? Chyba,że jest to określenie czegoś innego....

Dzięki za poświęcenie czasu



RadAg! - 2008-03-03, 19:28
183 to raczej nie moc tylko pojemnosc w calach szesciennych A czy pasuja, spradze i dam ci znac.



RadAg! - 2008-03-04, 13:51
Wiesz co probowalem sie zorientowac co do tych siwec ale jest ciezko. Ja je sprzedaje bo kupilem je do swojego byka ale sie okazalo ze maja inny gwint. Zamowilem inne i pasowaly, a te mi zostaly. Swiece te wg.motorcrafta i katalogu rockauto sa do mojego byka, a jednak nie pasuja, takze moim zdaniem tylko bezposrednie porownanie gwintow da nam 100% pewnosci. Jezeli chodzi o wartosc 0.44GAP to sa te same. wogle wg tego co widze na rockauto.com to silniki mamy takie same - nawet oznaczenie z VINu maja to samo "U". Wykres swiece jak mozesz ze swojego Aerka i zobacz jaki ma gwint, dluzszy czy krotszy. Looknij tu:
http://www.fordtaurus.yoyo.pl/viewtopic.php?p=5829#5829




Żeton - 2008-03-04, 14:17
Wg www.sparkplugs.com świece od Taurusa 3.0 GL '95 pasują do Aerostara 3.0 LXT '95.
Także wymiarowo: obydwa wymagają świec z gwintem 14 mm długim na 18 mm.



RadAg! - 2008-03-04, 15:14
No to sie juz nie zgadza bo do mojego byka te z dlugim nie pasuja...



mardan03 - 2008-03-04, 17:22
Jutro wykręcę jedną świeczkę i sprawdzę gwint.



Żeton - 2008-03-04, 19:24
Radek, twoje świeczki powinny pasować zarówno do twojego byka jak i do Aero mardana.

Zapomniałem tylko wcześniej dodać, że silniki w waszych autach normalnie są dostosowane do świec z uszczelnieniem stożkowym i 14 mm gwintem o długości 18 mm typu half thread (tzn. takich gdzie gwint jest nacięty na połowie tej długości 18 mm).

Ale nie oznacza to, że nie da się w nich wkręcić świec z uszczelnieniem stożkowym i 14 mm gwintem o długości 18 mm typu full thread (tzn. takich gdzie gwint jest nacięty na całej tej długości 18 mm – a wg zdjęcia właśnie takie świeczki ty masz w zapasie). One tylko inaczej wyglądają, ale i tak zawsze powinny one dać się wkręcić do końca i normalnie działać (bo w fordach USA uszczelnia nie gwint, a uszczelnienie stożkowe).

Natomiast niestety nie ma zamienności w drugą stronę, tzn. w stosunkowo rzadkich silnikach dostosowanych do świec full thread (z gwintem naciętym na całej długości) nie da się używać świec half thread (z gwintem naciętym na połowie długości pomiędzy uszczelnieniem stożkowym a końcem korpusu świecy) - bo nie da się ich wkręcić do końca.



RadAg! - 2008-03-04, 20:12
Jezu Zeton, ja nic nie rozumiem. Z tym nacieciem. ale z tego co piszesz to obydwa rodzaje swiec pasuja do Tego 3.0 V6. to by wyjasnialo dlaczego na rockauto.com czy tez innych sklepach/serwisach internetowych do tego silnika sa 2 rodzaje swiec. Moj mechanik ktory zmienial mi swiece powiedzial tylko jak mu dalem te Motorcrafty SP-413 ze one sa za dlugie i ich nie wkreci bo uszkodzi silnik. Wtedy zamowilem te krotkie.



piotrekzet - 2008-03-05, 08:01
Radek, mogło być tak, że miałeś założone świece z krótszym gwintem i mechanik pomyślał, że dłuższego nie może dać bo wkręci Ci świecę za głęboko i przywali nią w tłok Ja najpierw zrozumiałaem, że pod pojęciem "inny gwint" masz na myśli jego skok lub średnicę i byłem bardzo ciekaw jak ta dyskusja się rozwinie A tak na marginesie to sam bym się bał wkręcać dłuższą. Niby powinno być zabezpieczenie, ale na zimne bym dmuchał



Żeton - 2008-03-05, 11:09
Piotrek, tutaj nie ma się czego bać - świeca zawsze powinna wkręcić się aż do uszczelnienia stożkowego. Obie świece mają taką samą długość 18 mm (od końca do uszczelnienia stożkowego). Ta druga wcale nie jest dłuższa, lecz tylko ma dalej nacięty gwint. Po prostu nie da się jej wkręcić głębiej, bo i tak zatrzyma się na uszczelnieniu stożkowym.
Tak jak napisałem świeca z dłużej naciętym gwintem pasuje za świecę z gwintem naciętym do połowy. Natomiast odwrotnie nie da rady (ale silniki z gniazdami wymagającymi świecy full thread u Forda USA praktycznie nie występują).

Radek wcale nie musi jej sprzedawać, bo ona pasuje zarówno dla jego byka jak i do Aero mardana.



RadAg! - 2008-03-05, 11:22
To mowisz Zeton ze i ta swieca:

i ta:


sa OK? Faktycznie jakby nie patrzec na sam gwint to po prostu dlugosc tego elementu na ktorym jest gwint do stozka jest taka sama...To bardzo ciekawe....



Żeton - 2008-03-05, 13:36
Dokładnie tak - obie świece pasują nie tylko dla mardana , ale także dla twojego byka.
Ta dolna zawsze zastąpi górną, ale górna nie zawsze zastąpi dolną.

Niezależnie od zgodności wymiarowej, to ta na niższym zdjęciu jest ponadto lepsza (ma cieńszą elektrodę - to tzw. "wyścigówka", która nie "gubi" zapłonów), choć ma mniejśzą trwałość od tej górnej (platyna na elektrodzie środkowej i masowej)



GAZDA - 2008-03-05, 13:54
ze świecami u mnie też był właśnie kłopot, przyszły jedne a wykręcili inne (sprawa gwintu) w końcu mechanik stwierdził że to to samo, szef zatwierdził i było oki, ale teraz nie pamiętam które z tych mam wkręcone...



Żeton - 2008-03-05, 14:43
Ja od 10 lat jeżdżę na takich jak na dolnym zdjęciu (irydowe NGK TR5IX - budowa i wymiary ientyczne z Autolite'm Extreme Performance pokazanym na dolnym zdjęciu) - tylko te pierwsze (oryginalne) były takie jak na górnym zdjęciu.



mardan03 - 2008-03-06, 11:47
No i nici ze sprawdzenia - wczoraj i dziś
Dniówka w plecy....
Przyjechałem wczoraj rano a tu miał kanał zajęty (sam zapieprzyłem bo miałem dzień wcześniej dzwonić i się upewnić - niestety skleroza nie boli)

Próbowałem wykręcić świeczki ale w Aero to niemożliwe bez kanału lub powykręcania osprzętu silnika (pompa wspomagania,węże z chłodzenia i z gazu itp) normalnie dostęp jest tragiczny

To co piszą chłopaki to świeczki spasują ale kurde,sam nie wiem,czy na 100% - jak już zauważyłem trochę części/osprzętu nie pasuje np. z silników produkowanych do 94r (szczególnie Aerostary mają różne osprzęty) a niby to samo....



mardan03 - 2008-03-08, 18:30
[img][img]http://img223.imageshack.us/img223/1073/86630907wv1.jpg[/img][/img]

ja zakupiłem kiedyś takie świeczki do Sabla - Autolite 2545 - ale silnik w Sablu rocznik 1993 i chyba nie spasują do Aero



mirozory - 2008-03-30, 17:18
witam.ja np.odłożyłem na bok autolite ap764 i jeżdze na polskich iskrach fet65prs szczeline ustawiłem na 0,9mm ze względu na gaz.gwint też jest w nich dłuższy ale to stożek jest odpowiedzialny za wystawanie świec a nie gwint.ogólnie na iskrach przez rok niemiałem problemu ze świecami a na poprzednich non stop ,to samo sie tyczy awsf 32c ale to się tyczy gazu a nie benzyny
Powered by WordPress, ©