ďťż
Latanie dużo od osi korytarza




tomekk55 - 2008-04-28, 15:48
Witam!

Gdy patrzę sobie na UL980 widzę ( i powiedziano mi) że samoloty lataja najczęściej ok. 30-40 km na południe od osi korytka (choć czasem (wg Marq'a) latają do 70-80 km na S).

I zwiazku z tym:

Czy na drugim końcu Polski (płd - wschód) też lataja tyle przesunięci, czy może korygują kurs?

I drugie:

Czy na innych korytach też jest coś takiego?

[edit]

PS Może by zmienić nazwę działu "Nowości na mapach AIP" na "Mapy AIP" by rozwiewać tam wszystkie wątpliwości z nimi związane?




mgebczyk - 2008-04-28, 16:10
Chodzi o to np.:Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe.
Chyba dobrze wyjaśniłem?



tomekk55 - 2008-04-28, 16:18

Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe.

Aaa, to tak jak wlatuje między SUI a GOVEN, tzn. że też dostał wcześniej skrót?



mgebczyk - 2008-04-28, 16:52
Najprawdopodobniej tak.




Blank - 2008-04-28, 17:04
Często jest tak, że jeszcze na terenie Niemiec, w okolicach radiolatarni HLZ ( około 250 km od naszej granicy) samoloty lecęce na wschód dostają "direct to USTIL"
I tym sposobem samoloty omijają SUI od południa, podobnie LDZ i jeżeli nie dostają innych instrukcji kierują sie na USTIL.



luck89 - 2008-04-28, 19:29
Co do USTIL to większość wlatuje właśnie dokładnie przez ten punkt, ale zdarzają się maszyny przesunięte lekko na południe. Skrót NM -SUI.
Powered by WordPress, ©