ďťż
Latanie dużo od osi korytarza
tomekk55 - 2008-04-28, 15:48 Witam! Gdy patrzę sobie na UL980 widzę ( i powiedziano mi) że samoloty lataja najczęściej ok. 30-40 km na południe od osi korytka (choć czasem (wg Marq'a) latają do 70-80 km na S). I zwiazku z tym: Czy na drugim końcu Polski (płd - wschód) też lataja tyle przesunięci, czy może korygują kurs? I drugie: Czy na innych korytach też jest coś takiego? [edit] PS Może by zmienić nazwę działu "Nowości na mapach AIP" na "Mapy AIP" by rozwiewać tam wszystkie wątpliwości z nimi związane? mgebczyk - 2008-04-28, 16:10 Chodzi o to np.:Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe. Chyba dobrze wyjaśniłem? tomekk55 - 2008-04-28, 16:18 Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe. Aaa, to tak jak wlatuje między SUI a GOVEN, tzn. że też dostał wcześniej skrót? mgebczyk - 2008-04-28, 16:52 Najprawdopodobniej tak. Blank - 2008-04-28, 17:04 Często jest tak, że jeszcze na terenie Niemiec, w okolicach radiolatarni HLZ ( około 250 km od naszej granicy) samoloty lecęce na wschód dostają "direct to USTIL" I tym sposobem samoloty omijają SUI od południa, podobnie LDZ i jeżeli nie dostają innych instrukcji kierują sie na USTIL. luck89 - 2008-04-28, 19:29 Co do USTIL to większość wlatuje właśnie dokładnie przez ten punkt, ale zdarzają się maszyny przesunięte lekko na południe. Skrót NM -SUI. |