ďťż
legalnosc silnikow Corally
Dawid Zuchowski - Śro Mar 17, 2010 11:32 pm " />troche o tym slyszalem, niewiele moge sie doczytac. chodzi mi konkretnie o silniki http://www.defena.pl/sklep/product_info.php?info=p1889_Silnik%20bezszczotkowy%20sensorowy%20Corally%20PRO%20Red%209.5T%20Star.html i http://www.defena.pl/sklep/product_info.php?info=p1789_Silnik%20bezszczotkowy,%20bezsensorowy%20Corally%20TC%209.5T.Star.html. pare osob mowilo mi ze ich osiagi sa znacznie lepsze od LRP, SP, CS itd. ale nie przechodzily one kontroli technicznych. pierwsze pytanie- czy naprawde maja tak dobre osiagi? wiem, ze moc podawana przez producentow mozna zazwyczaj wlozyc miedzy bajki, ale tym razem musialaby byc kolosalnie zawyzona.. drugie- na czym polegaly kontrole, czy sa takie same jak na zawodach efry itp, czyli w skrocie- moge na tych silnikach bez obaw jezdzic, czy nie? chodzi mi oczywiscie o cykl mistrzostw Polski. Michał Sikora - Pią Mar 19, 2010 1:00 pm " />Dawid, jak wiesz jeździłem na silniku Corally XB przez cały zeszłoroczny sezon halowy, potem letni i dwie pierwsze eliminacje obecnego sezonu halowego. Przy kilku kontrolach zwracano mi uwagę na to że ten silnik troszkę odbiega parametrami pomiaru od reszty silników. Podczas Finału Mistrzostw Polski w Pacanowie po pierwszym biegu musiałem rozebrać silnik do kontroli. Podobnie było w przypadku 2 EHMP w Lubawie gdzie osoba sprawdzająca silniki powiedziała "jak był byś w czołówce tych zawodów to byśmy Ci zakwestionowali ten silnik". Więc postanowiłem już nie kupować silnika tego producenta. A z drugiej strony jeśli naprawdę były by takie super, a pomiary były by ok to wszyscy by na nich jeździli. Z drugiej strony zauważyłem podczas pomiarów mojego silnika trzy różne szkoły sprawdzania. Więc trudno stwierdzić kto robi to dobrze. Dawid Zuchowski - Pią Mar 19, 2010 8:55 pm " />to prawda, rozmawialismy juz kiedys na ten temat tyle, ze gdyby chodzilo tu o silnik XB-P nie mialbym najmniejszych problemow, bo ten ma homologacje EFRA. a to juz jakas podstawa by sie klocic co do serii TC to sa 2 wersje silnikow 10,5; 13,5 i 17,5 zwoja- jedna to zwykly silnik, a druga DMC Legal. zastanawialo mnie to, bo skoro robia specjalne silniki by spelnic wymagania przydatnosci do zawodow, to reszta musi od nich odbiegac.. z serii PRO RED wg informacji na stronie corally zaden nie ma holomogacji. a czy w ogole jest ktos na tym forum kto kiedykolwiek mial do czynienia z jakims silnikiem z serii red lub tc? Maciek Kamiński - Sob Mar 20, 2010 9:48 pm " />Silniki z serii red są legalne. Na zawodach nikt nic nie mówił. Co do samego silnika. Jest niesamowicie mocny. Kiedyś każdy by na nim jeździł. Obecnie gdy każdy lepszy regulator ma opcję timmingu silnik corally staje sie słabszy. Nie pozwala na tą opcje. Zakładając: silnik SP 9,5, ostatni program w SPX - silnik aż wyje. działa wszystko super - ultra szybko. silnik coralla 9,5, ostatni program w SPX - silnik przerywa i nei działa normalnie. w ogole nei da sie jeździć. na 1 programie działa. jest szybki i dobrze działa. pytanei czy sie opłaca? bo wychodzą coraz lepsze regulatory, które sprawiają tą klasę szybszą, a rozwój tego silnika będzie stał w miejscu. KiT - Sob Mar 20, 2010 10:13 pm " />Nowe silniki GM, SP, CS, Robotronic są już zoptymalizowane pod nowe funkcje nadchodzących regulatorów. Nie sądze by Corrally coś przespał. Problemy o których piszesz niweluje się kontem wyprzedzenia na silniku podkładkami na rotorze i jego doborem. Zaremba Lesław - Nie Mar 21, 2010 1:09 pm " /> ">Silniki z serii red są legalne. Na zawodach nikt nic nie mówił. ... Zakładając: silnik SP 9,5, ostatni program w SPX - silnik aż wyje. działa wszystko super - ultra szybko. silnik coralla 9,5, ostatni program w SPX - silnik przerywa i nei działa normalnie. w ogole nei da sie jeździć. na 1 programie działa. jest szybki i dobrze działa. pytanei czy sie opłaca? bo wychodzą coraz lepsze regulatory, które sprawiają tą klasę szybszą, a rozwój tego silnika będzie stał w miejscu. Silniki serii Red są chyba silnikami bez czujników-sensorów i dlatego SPX na górnych programach może mieć problem.... Dawid Zuchowski - Nie Mar 21, 2010 1:27 pm " />podalem przeciez do nich linki.. silniki serii PRO RED maja sensory, silniki serii TC nie maja. moze ty tez Macku tego nie doczytales i mowiles o serii TC? Maciek Kamiński - Pon Mar 22, 2010 5:35 pm " />tak, mają sensory - wiem o tym. miał ktokolwiek silnik 9,5T z serii RED w rękach? nikt nie mógł uwierzyć że jest to 9,5. magnesy są dosłownie tak silne jak w silnikach 3.0T. ja po prostu mówię doświadczenia Maćka Chałasa. Ma taki silnik. I to co sie dowiadywał, pokrywało się. A konkretniej, że te silniki nie działają pod timmingiem. Michał Abramowicz - Pon Mar 22, 2010 6:21 pm " /> ">Silniki z serii red są legalne. Na zawodach nikt nic nie mówił. ... Zakładając: silnik SP 9,5, ostatni program w SPX - silnik aż wyje. działa wszystko super - ultra szybko. silnik coralla 9,5, ostatni program w SPX - silnik przerywa i nei działa normalnie. w ogole nei da sie jeździć. na 1 programie działa. jest szybki i dobrze działa. pytanei czy sie opłaca? bo wychodzą coraz lepsze regulatory, które sprawiają tą klasę szybszą, a rozwój tego silnika będzie stał w miejscu. Silniki serii Red są chyba silnikami bez czujników-sensorów i dlatego SPX na górnych programach może mieć problem.... O to nowe SPX'y potrafią bez sensora działać? Bez sensora SPX na żadnym programie by nie ruszył m. Michał Abramowicz - Pon Mar 22, 2010 9:13 pm " />po 1, LRP regle które miałem nigdy nie działaly bez sensora, urwany kabel lub brak NIE DZIAŁA po 2, silnik RED corally jest z sensorem, co widać na stronie po 3, silnik 9.5T mój GM z wirnikiem 13.5mm zachowuje się tak samo jak ten RED z opisu Maćka, źle reaguje na VT, magnes jest za duży/ za mocno trzyma i nie chce się wkręcać na obroty, grzeje się i marudzi. Z wirnikiem 12.5mm jest ok, 12.3mm jest lepiej. Z tego co wiem, silniki corally albo mają DUŻE wirniki i to jest ich wadą w zastosowaniu do regla z rozbudowanym VT, albo mają bardzo małą przerwę między rdzeniem a wirnikiem. Efekt w "palcach" jest taki, że kręcąc go, mamy odczucie, że "bardzo mocno trzyma". Jest silnikiem na "moment", tak jak kiedyś były 19T szczotkowe, większy moment, mniejsze kV lub mniejszy moment i większe kV. Co tu tłumaczyć, jakby RED corally był OK, to by na nim jeździli. Wedłu mnie, najlepszy silnik do regla z VT (lrp spx, sxx stock pro cośtam, Speed Passion, GM, Tekin itp) jest silnik który "mocno magnesem nie trzyma". Mam 10.5T DMC legal GM'a i ma wirnik 12.3mm i kręci się lekko, z wirnikiem 12.5mm czuć wyraźnie "trzymanie magensu", najfajniej jeździło mi się na 12mm w pan car 200mm, najlepiej/najłagodniej wkręcał się na obroty. m. KiT - Pon Mar 22, 2010 10:28 pm " />ale do nowego VT z GM.gen2 już nie ma to znaczenia, bo nowy silnik GM, który ma dużo większą kompresję niż silnik SP v.3.0, bardzo dobrze się wkręca, na tyle dobrze, ze na biegu jałowym i zasilaniu 6.6V działa odcięcie ustawione dla 50 000rpm. Tylko łożyska silnika to źle znoszą. Zaremba Lesław - Wto Mar 23, 2010 6:43 am " /> ">....po 2, silnik RED corally jest z sensorem, co widać na stronie ... m. http://www.defena.pl/sklep/product_info ... .Star.html Michał Abramowicz - Wto Mar 23, 2010 8:40 am " /> ">....po 2, silnik RED corally jest z sensorem, co widać na stronie ... m. http://www.defena.pl/sklep/product_info ... .Star.html Urla podałeś do TC który jest bez sensora, a RED jest Z sensorem, co było napisane już wyżej. m. Zaremba Lesław - Wto Mar 23, 2010 9:24 am " /> ">Specyfikacja Silnik: seria RED Typ: bezczujników Uzwojenie: 9.5 zwoja Typ uzwojenia: Star Maksymalna moc: 400 wat Prędkość obrotowa: 4100 RPM/Volt Zakres napięcia: 6.0 - 7.4V Waga: 166g Wymiary: 65 x 50.5 x 36 mm http://www.defena.pl/sklep/product_info ... .Star.html i nawet jest czerwony... KiT - Wto Mar 23, 2010 9:25 am " />Jeszcze jedna kwestia, to czy on się wkręca i jaką mocą dysponuje to raz, a to jak się na nim jeździ i na ile kierowca go "czuje" w reakcji na gaz to drugie. Np. SP13.5TV3.0 mam wrażenie że szybciej "odpowiada" niż GM13.5TProMetall. luke - Wto Mar 23, 2010 9:59 am " />Czepiacie sie nazewnictwa pro red jest sensored a red tc jest sensorless Dawid Zuchowski - Wto Mar 23, 2010 8:57 pm " />dzieki za wszystkie wypowiedzi, duzo da sie z tego dowiedziec. wiec chyba finlany wniosek taki, ze co komu po mocnym silniku kiedy nie dziala z VT KiT - Wto Mar 23, 2010 9:00 pm " />jest jeszcze aspekt ceny bo jednak jest on nadroższy w odniesieniu do GM, CS, SP i Robotronic. Zaremba Lesław - Śro Mar 24, 2010 6:34 am " />W nowych przepisach w klasie Spec ,silniki bez sensorów zabronione... Dawid Zuchowski - Śro Mar 24, 2010 2:23 pm " />to drobny OT, ale co gdy mam silnik sensorowy a niepodlaczone sensory? albo uszkodzone a czasie biegu? Zaremba Lesław - Śro Mar 24, 2010 3:50 pm " /> ">to drobny OT, ale co gdy mam silnik sensorowy a niepodłączone sensory? albo uszkodzone a czasie biegu? Interpretując przepis na wprost,wystarczy w silniku "dziurka"na kabel do sensorów.W przepisie nic nie jest napisane o konieczności połączenia z regulatorem.Ale zawsze istnieje pole popisu dla sędziów i ich nadinterpretacja.... KiT - Śro Mar 24, 2010 8:35 pm " />to nie będziesz chciał tak jeździć. Dobry regulator obsługujący sensory i VT wyciśnie więcej z silnika gdy sensor jest sprawny i podłączony, niż regulator bez VT i bez obsługi sensorów. Tracisz przewagę na starcie masz wolniejszą reakcję na gaz i jakieś 10% mniejsze obroty maksymalne. Nie ma to sensu. |