ďťż
Li-ion 30C 3,3V 2300 mAh
Maciolus - Czw Lip 20, 2006 10:21 am " />Natkalem sie w sieci na opis nowych ogniw Li-ion. Polecam lekture: http://forums.radiocontrolzone.com/show ... p?t=222362 138 A pradu CIAGLEGO wydaje sie kuszace. Charakterystyka ogniwa. http://www.a123systems.com/html/product ... 1specs.pdf Moglaby juz ta rewolucja nadejsc do skali 1:10 Niestety (a moze na szczescie) nie znalazlem ich ceny. zbig - Czw Lip 20, 2006 11:07 am " />Są już stosowane w elektronarzędziach DeWalta (w USA nawet przystępne ceny), albo jako tzw developer kit (do samodzielnego montażu), niestety pierońsko drogie. Z ciekawych rzeczy: ładowanie tylko 15 minut . Niestety mają niższe napięcie ładowania, więc dotychczasowe ładowarki nie pasują. W zasadzie na stronie producenta jest o nich wszystko. Acha, z noty katalogowej: ">Max continuous discharge 70A Pulse discharge at 10 sec 120A A więc ciagłego 70 a nie 128A. Czekam też na zapowiadane ogniwa Toshiby - rok temu pokazywali prototyp - ładowanie jedna minuta! Miały być w produkcji w tym roku, na razie cisza... KiT - Czw Lip 20, 2006 11:34 am " />Toshiba Nec w kooperacji chyba jak dobrze pamiętam. Ciekawe czy będzie upgrade softu Pulsarka do nowych ogniw. Znając wyśminite wsparcie producenta nie zdziwiłbym się. Maciolus - Czw Lip 20, 2006 12:14 pm " /> ">A więc ciagłego 70 a nie 128A. Ze wzgledu na rozsadna pojemnosc myslalem o pakiecie 2S2P Bedzie widze wiec 140A Macie namiary na te magiczne ogniwa Toshiba? KiT - Czw Lip 20, 2006 12:16 pm " />Jeśłi już to pakiet 2P3S patrząc na napięcie. Maciolus - Czw Lip 20, 2006 12:20 pm " />Patrzylem na wersje turbo z transformatorkiem. W tym przypadku prady beda nizsze (P=U*I) , ale i tak kosmiczne. KiT - Czw Lip 20, 2006 12:24 pm " />No właśnie tak bym tego nie stosował. 20% mocy pójdzie w gwizdek. Raczej ustawiłbym odcięcie na 6V (patrze Mamba MAX) i zapodał 3 ogniwa w szereg. Maciolus - Czw Lip 20, 2006 12:39 pm " />56 K obrotow, model lzejszy o 100 g, V max "na oko" okolo 90-100 kmph (DF-02 z Mamba 5700) Dlugo nie poszalejesz na 2300 mAh, ale jesli da sie je naladowac w 15 min to bedzie to akurat czas zeby ostygnal silnik KiT - Czw Lip 20, 2006 12:46 pm " />ja na mój gust to pakiet 2P3S będzie o 150g cięższy. Co i tak nie sprawia dużej różnicy przy tej mocy. Tylko przyczepność może być lepsza . zbig - Czw Lip 20, 2006 12:51 pm " />Dodam jeszcze, że wprawdzie wydajność prądowa wzrosła imponująco (rezystancja wewnętrzna tylko 0,008 Ohma) ale nie zwiekszyła się gęstość energii (czyli ilość energii zromadzonej w każdym gramie pakietu) - jest podobna jak w obecnie produkowanych ogniwach cylindrycznych (np. Konion), i mniejsza niż w ogniwach litowo polimerowych. Czyli rewolucja na razie połowiczna. Co do ładowarek, to na dziś chyba tylko Pulsar 2 sprostałaby zadaniu szybkiego ładowania tych ogniw (czyli 10Amperów). O upgrade softu (gdy przyjdzie czas) jestem dziwnie spokojny. W sumie można zaryzykować ładowanie tych ogniw z szeregową diodą (1 dioda na 1 ogniwo). Koledzy - dla upewnienia się - macie na myśli pakiet 2P3S czy 2S3P? zwykle najpierw podaje sie ile ogniw szeregowo (S) a potem równolegle (P). Maciolus - Czw Lip 20, 2006 12:52 pm " />Waga jednego ogniwa to 70g. Pakiet 2P3S wazylby wiec okolo 420g. Dawalby za to dwa razy wiekszy prad. 1 MW w zasiegu reki. Strach sie bac zbig - Czw Lip 20, 2006 12:57 pm " />No to macie tutaj jeszcze coś: Skala 1:1, napędzany 800 ogniwami A123 http://www.electrifyingtimes.com/a123/KillaCycle.html 340 wolt maksymalnie 1300 amperów, 350 koni mechanicznych KiT - Czw Lip 20, 2006 1:01 pm " />3 szeregowo 2 równolegle. Widziałem Mitshubisi Lancer Evo 4WD z silnikiem coś koło 270KM napędzany Lionami. Silniki miał po jednym w kole 3F oczywiście Maciolus - Czw Lip 20, 2006 1:40 pm " />1P3S czyli 3x70g=210g, 9,9 V, 2300 mAh 2P3S czyli 6x70g=420g, 9,9 V, 4600 mAh Zakladam, ze przecietny pakiet NiMh to okolo 300g Mitsubishi Lancer Evolution MIEV: http://www.worldcarfans.com/news.cfm/Ne ... shi/1.html zbig - Czw Lip 20, 2006 2:32 pm " />Developers kit to własnie zestaw 6 ogniw z blaszkami do wygodnego lutowania. Akurat do pakietu 3S2P - w stanach 120 dolców. Plus koszty przesyłki. KiT - Pią Lip 21, 2006 10:20 am " />poczekam, myślę, że w tym przypadku warto: 1. cena spadnie 2. pojemność wzrośnie 4. ładowarki będą posiadały update zbig - Pią Lip 21, 2006 12:45 pm " />Ja też liczę na ruchy cenowe. Zastosowanie "przemysłowe" ogniw dobrze wróży, to w końcu znacznie większy rynek niż modelarstwo, a więc większe pieniądze i większa będzie konkurencja, która jest najlepszym motorem obniżki cen. No i oczywiście na rozwój technologii ogniw największy wpływ mogłaby mieć motoryzacja, ale na to trzeba jeszcze trochę poczekać. KiT - Czw Wrz 07, 2006 11:55 am " />No czekam na update cenowy będę miał czym nakarmić Mambę. Pulsar ma już upgrade softu, Pytanie czy tylko dwójka czy jednynka też... . Maciolus - Pon Paź 08, 2007 6:06 pm " />Jak widac A123 nie wybuchaja... http://youtube.com/watch?v=xfVX71YqPuQ Wybaczcie moj "brytyjski" humor. KiT - Pon Paź 08, 2007 6:46 pm " />Chciał go przegazować jak klasyczny silnik spalinowy, tylko że potencjalnie ten elektryk przyspiesza do setki w mniej niż 2 sekundy. Kask jednak mile widziany. zbig - Wto Paź 16, 2007 4:07 pm " />Coś się chyba zaczyna dziać w okolicach LiFePo4. Ciekawostką może być ogniwo: 1600mAh 30C ciągłego prądu (48A) o rozmiarze 22x65mm Parametry raczej nie zabijają, ale z 4 sztuk składa się pakiet o rozmiarach dokładnie takich samych jak 6 celowy sub-C, dając łącznie 3200mAh i ciągły prąd 96A. Pod bezszczotkę jak znalazł, bez konieczności modyfikowania pojemnika na baterie. No i cena 12$ (126 zł za pakiet) całkiem ciekawa, pod warunkiem ze to nie taka sama wtopa jak z ogniwami LiFePo4 Yuntonga, które UnitedHobbies sprzedawał jako 12C a tak naprawdę mają one tylko 2C Defender - Wto Paź 16, 2007 7:20 pm " />Koledzy , jeśli będą tak strasznie lekkie akumulatory o takich prądach i pojemnościach to modele spalinowe zaczną przegrywać. Tomasz Dolata - Wto Paź 16, 2007 7:59 pm " /> ">Koledzy , jeśli będą tak strasznie lekkie akumulatory o takich prądach i pojemnościach to modele spalinowe zaczną przegrywać. juz zaczynaja przegrywac kurzy79 - Śro Paź 17, 2007 9:20 am " />a123 zaczynają sie pojawiać na allegro. Jak z czułością tych ogniw ?? tez koniecznością jest balansowanie ich przy ładowaniu ?? też mogą mieć tendencje do wybuchu. i mam prośbe jak by mi ktoś króciutko przedstawił kwsetie dolutowania okablowania do balnansera pakietu złożonego w == sposób. zbig - Śro Paź 17, 2007 1:01 pm " />Użytkownicy twierdzą, że LiFePo4 też trzeba balansować. Może tylko rzadziej. Ogniwa są bardzo odporne na wycieki i wybuchy. Czytając noty katalogowe można stwierdzić, że w żadnych warunkach nie mają prawa wybuchnąć. Testy ekstremalne obejmują m.in.: -przeładowanie aż do napięcia 10V -wbicie do środka metalowego bolca -zgniecenie w prasie hydraulicznej -wibracje i upadki -rozładowanie do końca prądem 2x większym niż maksymalny ciągły prąd rozładowania Z własnego doświadczenia mogę potwierdzić odporność ogniw cylindrycznych (Konion) na przeładowanie (program do NiMh) oraz mocne wgniecenie obudowy (w kraksie pakiet nadział się na śrubę). W obydwu wypadkach ogniwo zostało wewnętrznie całkowicie uszkodzone, ale bez wybuchu ani wycieku. Pakiet 2s2p (==) robisz w ten sposób, że ogniwa łączysz po dwa równolegle, a potem szeregowo, czyli coś takiego (-|=|-|=|-) Do balancera wyprowadzasz +, -, oraz środek pakietu. kurzy79 - Czw Paź 18, 2007 1:59 pm " />dzeki zbig Interesuje mnie budowa pakietu 4s2p ja tu zrobić wyjscie do balansera zbig - Czw Paź 18, 2007 2:11 pm " />Analogicznie. Łączysz po 2 cele równolegle a potem takie 4 pary łączysz szeregowo. Wyprowadzasz do balancera +,- oraz środki połączeń wszystkich ogniw ">(+) --,-|=|-,-|=|-,-|=|-,-|=|-,-- (-) gdzie: - to kabelki , to wyprowadzenie do balancera | to połączenie równoległe ogniw (+ z + i - z -) = to dwa ogniwa połączone równolegle Defender - Czw Paź 18, 2007 6:11 pm " />A jakie jest napięcie końcowe ładowania dla takich akumulatorów ? zbig - Czw Paź 18, 2007 8:03 pm " />Napięcie końcowe ładowania to 3,6V. Niestety znacząco niżej niż LiIon czy LiPoly. Nadrabiają to trochę większą twardością, ale tak czy siak ilość energii na każdy kilogram ogniwa jest sporo niższa. Mniej więcej pakiet 4S z LiFe odpowiada pakietowi 3 celowemu LiIon/Poly, również napięciem końcowym rozładowania, co jest przyjemnie bo zadziała poprawnie cut-off (o ile regulator nie rozpozna go jako rozładowanego pakietu 4 celowego ) Defender - Czw Paź 18, 2007 8:11 pm " />http://www.youtube.com/watch?v=bw9sST2R_BM tak oglądam i trudno uwierzyć ile w tym jest mocy.., czy zwykły silnik szczotkowy był by znaczaco gorszy ?, to przecież tylko 6,6V, ale chyba niska waga bardzo pomaga. KiT - Pią Paź 19, 2007 9:15 am " />katalogowo zwykłe silniki mają 30% gorsze osiągi. W praktyce odczuwalne jest to jaka połowa możliwości. Defender - Pią Paź 19, 2007 12:21 pm " />Ale faktycznie - kop jest niesamowity, jakby chciało rozerwać ten model. zbig - Pią Paź 19, 2007 4:39 pm " />Są dwa aspekty (obydwa na korzyść bezszczotek): - sprawność , czyli więcej pary w koła, mniej na efekt cieplarniany - moc maksymalna w stosunku do masy silnika - jeśli tylko pakiet wydoli Maciolus - Śro Lis 14, 2007 5:02 pm " />Fruwacze i milosnicy mikrusow - na rynku dostepne sa rowniez celki 1100 mAh. Celki (po dwie) do kupienia jako akumulator dla narzedzi Black & Decker. Taka torowke Xray M18 z Mamba 8000kv na 2S A123 to bym bardzo chetnie zobaczyl w akcji KiT - Czw Lis 15, 2007 8:06 pm " />Na mniejszych to jednak Li-Pol bo mała mamba i tak więcej niż 50A chwilowo nie weźmie a 30A prądu ciągłego to dla niej szczyt możliwości. A LiPole 1500mAh, i taki pakiecik 3S o wydajności ciągłej 30A to żaden wyjątek to powoli średnia rynkowa. A i masa będzie mniejsza lub porównywalna. I to mnie bardzo w mikrusach pociąga. No ale teraz DLG wchodzi na warszat i mikrus musi poczekać. zbig - Pią Lis 16, 2007 9:26 am " />Jest jedna kwestia w temacie Li-Poli, obciążanych w okolicach maksymalnej wydajności. Niewielu producentów chwali sie tym, ale np. Polyquest tak (a jest to jedna z wiodących marek na rynku). Otórz ów Polyquest podaje w notach katalogowych trwałość swoich ogniw (róznych typów: 20/25/30C) na: 500 cykli przy obciążeniu 1C 50 cykli przy obciążeniu maksymalnym (20/25/30C) A to już nie wygląda wcale tak różowo. Nie sądzę, żeby inni producenci mieli lepsze wskaźniki w tym temacie . Tak więc albo mamy spory zapas wydajności, albo pakietem nie będziemy się długo cieszyć. LiFePo4 są pod tym względem lepsze, ale i one mają podawane 1000cykli przy 1C a nie przy 30C. Ech, ten marketing... KiT - Sob Lis 17, 2007 9:19 pm " />To fakt. 100 cykli to wszystko co da się wycisnąć przy dużych obciążeniach poprzez całe rozładowanie. Ale licząc z czasu jazdy i pojemności pakietu, średnie prądy są dużo mniejsze niż 20C. Raczej rozmawiamy o 5-10C. A to daje 100-200 cykli i nie jest już tak źle. |