ďťż
LiFe Trunigy 4600mAh rozcięty accu.
KiT - Nie Lut 28, 2010 11:27 pm " />Wcześniej czy później to się dzieje. Syn trafił w kątownik na zawodach i rozciął akumulator. jedna cela rozcięta na długości 3cm i głębokości 3mm - prawie na wylot. Zdarzenie: - LiFe było w pełni naładowane, wypadek miał miejsce na początku biegu, auto trochę zwolniło ale dojechało do końca. Cela do wyrzucenia ale jak widać zgodnie z zapewnieniem producenta i rezultatami testów brak pożaru itp. Wnioski: Trunigy to pakiet w miękkiej obudowie, w miejscu trafienia chroniony tylko dwoma warstwami zbrojonej taśmy 0.15mm więc przebicie spore. Ale kątownik zatrzymał się 2.5mm w głębi 3mm węglowej płyty modelu, czyli patrząc po tych wszystkich "twardych" obudowach pakietu jakie rozcinałem i tak rozciąłby cele, może nie tak głęboko ale by ją rozciął. - Rozumiem organizatorów którzy nie dopuszczają pakietów LiPol w niższych klasach. Też bym nie dopuścił, patrząc na kategorię transportową jaką mają pakiety LiPol wątpię by pożar przez nie wywołany był objęty zwykła polisą OC lub NW. - Tak gdzie jeździ LiPol nie dawałbym na torze stalowych kątowników. Zawsze jest szansa, że ktoś trafi. - Mocowanie pakietu w pozycji poza płytą modelu jak widać jest obarczone ryzykiem pozbycia się pakietu. Zaremba Lesław - Pon Mar 01, 2010 2:38 pm " />Może po to jest homologacja i EFRA zatwierdziła tylko 5 firmowych Li-Fe w twardych obudowach.... p.s.a tak w ogóle to polecam filmiki z ME gdzie tor jest wyznaczony tylko grzybami i taśmą... |