ďťż
LiFe w 540
Tomasz Wójcik - Śro Gru 16, 2009 9:22 am " />temat przeniesiony z "Zawody w Lubawie" ">Usłyszałem też niezadowolenie niektórych zawodników i rodziców z 540-tki że zostali pominięci przy zmianach. Może pora już dziś podjąć dyskusję na temat zmian w HMP 2010/2011, bo potem mają argumenty(rację) Ci którzy są przeciwni zmianom w trakcie sezonu. Myślę, że zmiany w zasilaniu są w 540 konieczne . Alternatywnie powinny być dopuszczone NiMH lub LiFe. Tak naprawdę już teraz na rynku brakuje dobrych cel NiMH. Obawiam się Marcinie, że zmiana dopiero w sezonie HMP 2010/2011 może doprowadzić do tego, ze w sezonie letnim bedziemy jeździć na bateriach R14 . Uważam, że zmiany trzeba przeprowadzić szybciej. Nie myślę bynajmniej o 4 dniach ale okres 2 miesięczny jest chyba wystarczający nawet dla wszystkich zajmujących sie modelarstwem teoretycznie. Gdyby wiec udało sie to zrobić na eliminacje krakowskie byłoby dobrze. Ryszard Pyrka - Śro Gru 16, 2009 10:36 am " />Panie i Panowie Można by pomyśleć też o silnikach bezszczotkowych żeby nie cykać co chwilę , tylko dopuścić NiMh i LiFe i odpowiednik Saturna silnik bezszczotkowy. Tylko jaki byłby o podobnych parametrach ? Powinni wypowiedzieć się fachowcy. Pozdrawiam Rysiek IDĄ ŚWIĘTA Marcin Jeżak - Śro Gru 16, 2009 11:45 am " />Sam kiedyś myślałem że bezszczotka była by ok ale: Zestaw bezsczotkowy to ok 800 zł (silnik i regulator). (jeśli nie ma kadeta to gdzie tanio ma się przekonać nowicjusz czy chce sie w to bawić) Jeśli wprowadzi się ograniczenie przełożeń to jeden lub dwa saturny wystarczy na sezon. Jeśli to ma być klasa na start to w ustalaniu przepisów powinno przyświecać ograniczanie kosztów i zrównanie szans. LIfe - tak w/g mnie mogą być już od Tarnowa to żadna zmiana jeśli chodzi o wyniki w biegu (do tej pory przeciwne środowiska, same zasugerowały przetarty już tryb ) ograniczanie przełożeń tak ograniczenie ilości silników na jeden sezon (losowanie lub inne rozwiązanie) bezszczotki - narazie nie (jesli już to max 17,5T napewno nie w trakcie sezonu, tak jak to miało miejsce z 13.5 T i lipo Spec) Ale tak jak Rysiek chciałbym przeczytać rzetelne opinie tych ,którzy wiedzą na ten temat więcej. Wojciech Kowal - Czw Gru 17, 2009 8:37 am " />Rzetelnych opini brak Marcinie ,dwa silniki na sezon to fikcja.Pamiętam jak jeżdzili w '540' Moris,Staszek,Leszek,Błażej to bez trzech silników nie jechali na zawody. Regulatory:było tak, że padły mi trzy 'gtx-y' w sezonie.To nie było tanie Jestem ciekaw zdania w wymienionych 'chłopców' Ryszard Pyrka - Czw Gru 17, 2009 9:16 am " />Panie i Panowie Dokładnie tak jak Wojtek napisałbyło, jak jest parcie na tytuł to musiało kosztować. Na każdą eliminację dla Staśka i Leszka zabieraliśmy po 3 nowe silniki. Na miejscu okazywało się że 2 - 3 jadą za wolno brak im normalnej mocy. Naszczęście był Piotr Fortuna i ratował sytuację, zawsze można było dokupić. Na finały na asfalcie w Kłodzku przywieźliśmy 10 szt. Wykorzystaliśmy 8 a 2 nowe odaliśmy Ratrykowi i Maćkowi. Leszek został MP drugi był Kamil Rzepka trzeci Staś. Lekcja została odrobiona i mogliśmy z czystym sumieniem przejś do Speca. Nie powiem żeby było taniej, w poprzednim sezonie halowym Staś w Tarnowie został I wiceMP miał 10 pakietów na cały cykl. Ale są zmiany i powinno być trochę taniej. Pozdrawiam Rysiek IDĄ ŚWIĘTA Marek Kusiakiewicz - Czw Gru 17, 2009 10:18 am " />Chociaż nie jeżdżę w 540 - ale jeździłem - wypowiem się w kwestii silnikó bezszczotkowych i zasilania LI-FE. 1. Zasilanie LI-FE - tak. 2. Silniki bezszczotkowe - raczej nie chyba że: - zabroni sie stosowania regulatorów które potrafią elektronicznie grzebać w silniku w czasie rzeczywistym np. SPX bo z każdego silnika można zrobić rakietę przy pomocy takiego regulatora i model będzie nie do opanowania przez poczatkującego jednak bardzo ambitnego zawodnika - jeżeli powyższe będzie spełnione - wtedy silnik bezszczotkowy ale 21,5T (odpowiednik szczotkowego 32T) - kolejnym warunkiem dla silnika bezszczotkowego jest to aby na onudowie posiadał trwałe oznaczenie - nie naklejkę którą mozna przełożyć z silnika na silnik i nagle silnik który ma być X.T bedzie XXX.T z nakleją z X.T Każdy pomysł z ograniczeniem silników w sezonie do jakiejś ilości spowoduje zaraz chęć kombinowania wśród zawodników. To samo tyczy się przełożeń - ograniczenie spowoduje też chęć zmian przełożenia wewnętrznego modelu co nie jest trudne jak sie dobrze poszuka w necie odpowednich zębatek. Kolejna kwestia dotycząca przełożeń - komu sie będzie chciało sprawdzać na zawodach w czasie kontroli jakie kto ma przełożenie? Jeżeli chcemy coś jeszcze zmienić - ale to od nowego sezonu - to jednakowe opony dla wszytskich, pod warunkiem że zjawi sie firma która na każdych zawodahc będzie miała odpowiednia ich ilość i będą zawsze dostępne. Opony takie powinny być oznaczone - brak osnaczonych opon - chociażby były dokładnie takie jak trzeba - skreślenie wyniku biegu w którym zawodnik na nich startował. Generalnie w 540-tce nie zalecam mocnego grzebania. Tomasz Wójcik - Pią Gru 18, 2009 2:55 pm " />Jak do tej pory nie było żadnego głosu, który byłby przeciw wprowadzeniu zasilania LiFe. Problemy zaczynają sie przy próbie dopasowania silnika bezszczotkowego. Nie wiem jak uważacie, ale wydaje mi się, że jednak w tym przypadku rozdzielenie tych dwóch problemów byłoby wskazane? Czyli: 1. wprowadzenie od eliminacji tarnowskich zasilania 2s LiFe 2. dalsza dyskusja i wypowiedzi fachowców znających temat (nic nie ujmując wypowiadającym sie do tej pory) na temat silników bezszczotkowych i wprowadzenie ich od sezonu HMP 2010/2011 Mam wrażenie, że dzięki ciągłemu powtarzaniu Pana Ryszarda, święta jednak nadchodzą i widać uśpienie na forum. Jakby też mniej kłótni? Raczej nie da rady dogadać się szybko w prawie silników- a niepotrzebnie będzie blokowana sprawa zasilania. No chyba, że są jakieś sprzeciwy? Marcin Jeżak - Pią Gru 18, 2009 4:11 pm " />Właśnie to jest problem z Life Brakuje "przeciw" i dlatego mało kogo to interesuje. Za poprzednie zmiany nikt nie podziękował, tym którzy bijąc pianę, wbrew sobie lecz skutecznie spowodowali krok do przodu. Zaremba Lesław - Pią Gru 18, 2009 5:52 pm " /> ">Właśnie to jest problem z Life Brakuje "przeciw" i dlatego mało kogo to interesuje. Za poprzednie zmiany nikt nie podziękował, tym którzy bijąc pianę, wbrew sobie lecz skutecznie spowodowali krok do przodu. Białoruski sukces złamania prawa i stworzenia bubla czyt.:http://rcauto.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=46096&sid=9106482662c40ce0b1db9fb53ae23c1a Tomasz Wójcik - Pią Gru 18, 2009 8:06 pm " />Dziękujemy za konstruktywną podpowiedź. Rozumiem, że chodzi Panu o zwrócenie uwagi na zmianę wagi modelu , po odchudzeniu go poprzez włożenie LiFe zamiast NiMH w klasie 540. Ostatnie 45 minut poświęciłem na szukanie u znajomych i ważenie pakietów NiMH (różnych firm - łacznie 14 sztuk) i 4 pakietów 2s LiFe (niestety wszystkie tej samej firmy). Ważenia dokonałem na wadze elektronicznej o zakresie 0-2000g z błedem pomiaru +/- 1g. W skrócie wyniki były następujące: pakiety NiMh - 355 - 367 g pakiety LiFe - 318 - 322 g Różnica wag: 33 - ~50g max. Na ostatnich eliminacjach w Lubawie przez moje ręce przeszły wszystkie startujące tam modele. 6 (sześciu) zawodników w klasie 540 miało wagę modelu poniżej 1450 g. Jeden z nich to mój syn, drugi syn kolegi, pozostaje czterech z problemem zbyt niskiej wagi - zakładając, że bedą chetni na LiFe. Wszyscy z nich, to zawodnicy pierwszej dziesiątki i nie sądzę, żeby ten problem był dla nich nie do przejścia. Wszyscy pozostali natomiast powinni być z odchudzenia zadowoleni - wreszcie wyrównają się wagi modeli w klasie. Tak więc tego problemu w tej klasie nie widzę. Jeśli coś przeoczyłem proszę o poprawki. Zaremba Lesław - Pią Gru 18, 2009 8:43 pm " />Widzę,że nie rozumie Pan problemu,chociaż jeszcze niedawno,bo na spotkaniu w Nowym Sączu był Pan bardzo aktywny kiedy przedstawiciele OSM robili zamach na kadeta Swoim Juniorem. Zmiany które zostały przeprowadzone świadczą o małej kompetencji osób wprowadzających je,oraz o braku czasu na konsultacje.Moja merytoryka jest ukierunkowana na przemyślane i zgdne z podstawowymi zasadami wprowadzanie zmian.To,że ostanie zmiany zostały przeprowadzone przez P.Niedwieckiego jest bardzo prosto wytłumaczalne.Proszę sprawdzić listę osób głosujących oraz listę osób startujących na ETS.Zawodnicy z ETS-a wyposażeni byli z konieczności w silniki 13,5T oraz Li-Po i głównie chodziło o ich wygodę.To że przy okazji popełniło się błędy takie jak w klasie 1:12 to nikogo nie obchodzi. Klasa 540 ma być klasą w której przepisy powinny stać w obronie przed wyścigiem zbrojeń,powinna to być klasa pierwszego kontaktu(jestem wrogiem zaliczania klas TT-01 i TL-01 do klas sportowych) Znaczącym dla tych ostatnich zmian jest też żródło akumulatorów Li-Fe.Ktoś zrobił dobry biznesik,bo w przepisach nie wprowadzono,żadnych wymagań co do ogniw.Proszę porównać z przepisami EFRA. Ryszard Pyrka - Pią Gru 18, 2009 9:08 pm " />Panie i Panowie Jazda na LiFe na pewno zmiejszy koszty, i czas na przygotowanie modelu w serwisie. I prędzej czy później pakiety NiMh przegrają z LiFe, to kwestia niedalekiej przyszłości. Chodzi o to żeby "zaoszczędzone" pieniądze nie poszły w zakatowane silniki i spalone regulatory. I to jest problem do dyskusji. Pozdrawiam Rysiek IDĄ ŚWIĘTA Tomasz Wójcik - Pią Gru 18, 2009 9:33 pm " />Panie Lechu ależ rozumiem problem - a przynajmniej staram się. ">jeszcze niedawno,bo na spotkaniu w Nowym Sączu był Pan bardzo aktywny kiedy przedstawiciele OSM robili zamach na kadeta Swoim Juniorem. No i nie mogę im tego aż do dzisiaj wybaczyć, bo zmarnowali przy okazji kilkunastu zawodników - wypominam im to przy każdej okazji. Ale czy do końca życia mam tak robić? Raczej nie... ">Moja merytoryka jest ukierunkowana na przemyślane i zgdne z podstawowymi zasadami wprowadzanie zmian. Ja nie doszukuję się wszędzie teorii spiskowych, więc mniemam, że skoro sami zawodnicy o zmiany wystąpili to mieli juz stanowczo dość przemyślań. Gorzkie to ale chyba niestety prawdziwe. W dyskusji o LiFe w 540 proponuję zmiany od eliminacji tarnowskich, bądź krakowskich. Myślę, że to ani za szybko, ani decyzja nie byłaby nie przemyślana. ">To,że ostanie zmiany zostały przeprowadzone przez P.Niedwieckiego jest bardzo prosto wytłumaczalne.Proszę sprawdzić listę osób głosujących oraz listę osób startujących na ETS.Zawodnicy z ETS-a wyposażeni byli z konieczności w silniki 13,5T oraz Li-Po i głównie chodziło o ich wygodę. Jak wyżej- co do teorii spiskowych. Ponadto myślę, że jesli chodziło o wygodę zawodników, to decyzje zostały podjęte słusznie. (UWAGA! bronię Piotra N. chyba grypa, którą przechodzę po Lubawie, weszła na wyższe obroty ) Nie słyszałem, aby ktoś się żalił z powodu tych zmian - nawet zawodnicy nie startujący w ETS. Oczywiście gafę w E12 trzeba szybko wyprostować . ">Klasa 540 ma być klasą w której przepisy powinny stać w obronie przed wyścigiem zbrojeń,powinna to być klasa pierwszego kontaktu Zgadzam się. Dlatego jestem osobiście za włączeniem do niej taniego LiFe, a silniki BL i regulatory do nich zostawiłbym w spokoju. Ale jak napisałem to jest moje zdanie. ">Znaczącym dla tych ostatnich zmian jest też żródło akumulatorów Li-Fe.Ktoś zrobił dobry biznesik,bo w przepisach nie wprowadzono,żadnych wymagań co do ogniw. Rozumiem, że nie żywi Pan sympatii do Pana Przemka, który udowodnił, że ma głowę na karku i wie czym w danej chwili handlować. Odnośnie teorii spiskowych - jak wyżej. Ja jeden pakiet kupiłem od niego, drugi i kilka dla kolegów w pewnym sklepie internetowym za granicą. Panie Lechu jakiekolwiek wymagania odnośnie ogniw skutkować będą ich podrożeniem 50-100% (ot, tak sobie strzeliłem) a w tej klasie o to raczej nie chodzi. Podsumowując: - być może dalej nie rozumiem problemu, chociaż nawet mając tą świadomość chętnie widziałbym w klasie 540 ogniwa LiFe, bo - przypominam - O TYM JEST TEN WĄTEK. Zaremba Lesław - Sob Gru 19, 2009 9:20 am " />Trudno oczekiwać od zawodników jakiegoś protestu.,ale dla mnie wykładnią jest "kac"Komandora za zgodę na nieprawidłowe wprowadzenie zmian. p.s.czyli w kwestii Kadet-Junior spisku nie było..... Maciek Kamiński - Pią Sty 29, 2010 12:07 pm " />jest sporo czasu do eliminacji w Krakowie, czy nie warto przeprowadzić ankiety co do LiFe w 540? każdy powinien zdążyć zaopatrzyć się w potrzebne rzeczy na zawody. a jest to rzecz, która i tak w końcu nadejdzie. wodorki naprawdę bardzo ciężko w tym momencie kupić. a obecnie jestem zawodnikiem 540, więc wiem, że są osoby, które to popierają. Jarek Grydyk - Pią Sty 29, 2010 12:27 pm " />Ja jestem za wprowadzeniem LiFe do 540 jestem zawodnikiem i dla mnie byłoby to duże ułatwienie niż kupowanie kolejnych NiMh. Maciek Kamiński - Sob Sty 30, 2010 2:16 pm " />tak, więc wszyscy postarali si aby w specu, modi i w e12 było dobrze i miło. a 540 dlaczego została pominięta? dlaczego nie spytano zawodników o ich zdanie? uważam, że powinna zostać przeprowadzona ankieta wśród zawodników i to jak najszybciej. proszę o jakieś działania.. Dariusz Rząsa - Sob Sty 30, 2010 11:23 pm " />Wprowadziliście zmiany w połowie sezonu w specu to zróbcie też w 540 standart . Niech zawodnik wybierze czy woli nimhy czy life. w kmońcu to klasa do nauki Maciek Kamiński - Nie Sty 31, 2010 10:54 am " />tak, więc koledzy trzeba napisać stosowną wiadomość do Pana Niedźwiedzkiego co da się w tej sprawie zrobić. Bo jednak patrząc na zasilanie jest to znacznie lepsza i tańsza droga. Tomasz Wójcik - Nie Sty 31, 2010 1:12 pm " />Szanowni Panowie! Najlepiej gdyby w tej sprawie wypowiadali się tylko zawodnicy tej klasy bądź ich opiekunowie. Maćku, mimo, że pierwotnie sam byłem za szybkimi zmianami w tym zakresie, mam obawy, że przy okazji zasilania zostaną nam zafundowane również inne nowinki np. silniki BL. W tym sezonie są jeszcze tylko zawody w Krakowie i finał w Warszawie. Trzeba wziąć również pod uwage zdanie innych zawodników, którzy postulują, by wprowadzić LiFe pod warunkiem sprawdzania napięcia pakietów przed biegiem. Proponuję poczytać dyskusję dziale " silniki elektryczne"/jakie silniki BL w 540". Jest tam też wątek o LiFe. Na zawodach w Krakowie jest również planowane spotkanie wszystkich zawodników jeżdżących w 540 na temat przyszłości tej klasy. Każdy będzie mógł osobiście wypowiedzieć się na ten temat. Może jednak poczekajmy jeszcze trochę z pisaniem postulatów? Maciek Kamiński - Pon Lut 01, 2010 3:12 am " />Co do BL było to ustalane, że to ulepszenie nie wchodzi w grę. Jak wiadomo regulatory z VT zrobią kosmos z każdego silnika BL, więc 540 stała by się walką na sprzęt. Chodź mam regulatory i silniki BL uważam, że ktoś kto zaczyna byłby bez szans, a nie o to tu chodzi. Inaczej jest z akumulatorami. Sam od dawna używam LiFe. I jest to naprawdę świetna sprawa. Na LiFe trenuje, tylko podczas eliminacji i finałów kiedy trzeba używam nimh. Wszyscy wiedzą jak stoi sprawa z kupnem nimh. Praktycznie jedyną opcją są pakiety za 300zł CS. Przynajmniej dla mnie. A za 70zł kupiłem nowy LiFe Turnigy (w Chinach), który równa sie bez problemu z najdroższymi selekcjami a będzie można go używać ponad 10 razy dłużej.. Są bezpieczne, inaczej - najbezpieczniejsze. Co do napięcia wiem o co chodzi, sprawa ładowania LiFe programem do LiPo. LiFe żyje dalej bez problemu a na biegu ma niesamowicie podbite napięcie. Wnikliwa kontrola i z głowy. I dlatego chcę aby była przeprowadzona ankieta - niech zawodnicy zdecydują a nie kilka osób, którym się to podoba. Mi po prostu bardzo pasuje perspektywa nie martwienia się i dbania całe zawody o pakiety. Jeśli LiFe nie zostanie wprowadzone, trudno. Widocznie większość nie chciała. Ja mam świeże pakiety więc do końca sezonu pociągnę . Po prostu myślę, że każdy kto się uczy zamiast siedzieć nad pakietem, wyrównywać, sprawdzać temperatury, ładować o idealnej porze - mógłby zając się jazdą i nauką ustawiania modeli. Wracając do tych BL. Gdy zawodnicy, którzy się uczą, usłyszą o wydatkach i walce zbrojeń przy silnikach bezszczotkowych - jestem pewien, że nie będą za. W końcu wszyscy maja swój rozum. Tomasz Wójcik - Pon Lut 01, 2010 9:39 am " />Przypominam zawodnikom jeżdżącym w klasie 540 o spotkaniu w Krakowie : viewtopic.php?f=11&t=46917 Marek Gadomski - Śro Lut 10, 2010 9:04 pm " /> ">Klasa 540 ma być klasą w której przepisy powinny stać w obronie przed wyścigiem zbrojeń,powinna to być klasa pierwszego kontaktu Zawracanie d***. Jak sie komuś nie podoba bo za szybko to niech se jeździ w lokalnych zawodach, a nie odrazu na MP . Może osm usunie 540 i zrobi z speca klasę POCZĄTKUJĄCĄ. Life - TAK ! Tańsze, łatwiejsze w eksploatacji i tak samo bezpieczne. Bezszczoty - Nie jak ktoś rżnie silniki swoim stylem jazdy to trudno , a malo kogo stać na fajans bezszczotkowy a wogule to gdzie można kupić bezszczoty 17,5 t bo 23,5T to beznadziejny pomysł . Bo będzie za wolno! (jeżdze w 540!) Zaremba Lesław - Czw Lut 11, 2010 7:19 am " /> ">Zawracanie d***... a wogule to gdzie można kupić bezszczoty ... Dobrze,że nie napisałeś całego słowa "dupa",bo pewnie było by przez "Ó",skoro wogóle jest przez "U". Ps.Ile masz lat,że nie rozumiesz treści pisanej...Jak nie chcesz w 540 to idż do Speca....albo poczekaj na ustalenia zawodników w Krakowie... Krzysztof Wicher - Czw Lut 11, 2010 7:37 am " /> ">Klasa 540 ma być klasą w której przepisy powinny stać w obronie przed wyścigiem zbrojeń,powinna to być klasa pierwszego kontaktu Zawracanie d***. Jak sie komuś nie podoba bo za szybko to niech se jeździ w lokalnych zawodach, a nie odrazu na MP . Może osm usunie 540 i zrobi z speca klasę POCZĄTKUJĄCĄ. Life - TAK ! Tańsze, łatwiejsze w eksploatacji i tak samo bezpieczne. Bezszczoty - Nie jak ktoś rżnie silniki swoim stylem jazdy to trudno , a malo kogo stać na fajans bezszczotkowy a wogule to gdzie można kupić bezszczoty 17,5 t bo 23,5T to beznadziejny pomysł . Bo będzie za wolno! (jeżdze w 540!) Po pierwsze co narzuca się od razu to powiem tak pewne słowa z młodych ust nie przystoją. Są, powiem więcej nie na miejscu. Czy się komuś podoba czy nie 540 stała się klasą dla początkujących z których gro dopiero uczy się jazdy. Kiedyś piękne słowa powiedział p. Jan Matukin "są regiony gdzie modelarstwo opiera się na fascynacji rodziców którzy potrafili zarazić dzieci własnymi dawnymi zaineteresowaniami, nie mając żadnego poparcia w lokalnych strukturach czy też modelarniach". Dla nich MP są jedenym możliwym miejscem gdzie mogą jeździć i spełaniać swoje aspiracje. Jak się komuś to nie podoba niech faktycznie startuje w lokalnych zawodach. Jestem pomysłodawcą spotkania w Krakowie i wprowadzenia LiFe do 540 ale tylko i wyłącznie tyle. Jakub Golonka - Czw Lut 11, 2010 11:54 am " /> ">Klasa 540 ma być klasą w której przepisy powinny stać w obronie przed wyścigiem zbrojeń,powinna to być klasa pierwszego kontaktu Może osm usunie 540 i zrobi z speca klasę POCZĄTKUJĄCĄ. Hahaha, dobry pomysł... A jak się naucze dobrze jeździć to zostaje mi tylko iść do moda? Marek Gadomski - Pią Lut 12, 2010 5:53 pm " /> ">.Jak nie chcesz w 540 to idż do Speca....albo poczekaj na ustalenia zawodników w Krakowie... Że pan jeździ x lat mnie to nie interesuje i że jazda w specu jest da pana latwa . To moze przejde do speca, a 540 usuną i w specu będzie plastikowy złom w stylu tt-ki lub hpi e10, (a w przyszłości może i Modified'a). A co do ustaleń zawodników to zawodnicy 540-ki sami nie zrobią kolejnej plasktikowej klasy . Zaremba Lesław - Pią Lut 12, 2010 6:12 pm " /> ">.Jak nie chcesz w 540 to idż do Speca....albo poczekaj na ustalenia zawodników w Krakowie... Że pan jeździ x lat mnie to nie interesuje i że jazda w specu jest da pana latwa . To moze przejde do speca, a 540 usuną i w specu będzie plastikowy złom w stylu tt-ki lub hpi e10, (a w przyszłości może i Modified'a). A co do ustaleń zawodników to zawodnicy 540-ki sami nie zrobią kolejnej plasktikowej klasy . Ja nie jeżdżę,jeżdzi mój syn.Przeszliśmy wszystkie klasy jakie były od 7 lat.Zmiany można wprowadzać ,ale uczciwie.To nie jest zabawa jeśli chodzi o rozgrywanie MP.Masz w Awatarze logo firmy,która jest w ofercie Proximy.Oni dopasowują się elastycznie do wszystkiego.Może to są zawody dla Ciebie.W ramach MP chyba musisz poczekać na zmiany przeprowadzone w uczciwy sposób i w odpowiednim terminie.Klasa 540 na pewno będzie istnieć w takiej lub innej postaci.... P.s.Bardzo wielu zawodników w kraju zaczynało na tych modelach do ,których masz taką pogardę,ale zapewniam Ciebie,że kolorowy awatar i model z pod jego znaku ni jak nie ma się z wynikami...Węgiel początkującemu zawodnikowi może pomóc co najwyżej na biegunkę... Krzysztof Wicher - Pią Lut 12, 2010 7:29 pm " /> ">.Jak nie chcesz w 540 to idż do Speca....albo poczekaj na ustalenia zawodników w Krakowie... Że pan jeździ x lat mnie to nie interesuje i że jazda w specu jest da pana latwa . To moze przejde do speca, a 540 usuną i w specu będzie plastikowy złom w stylu tt-ki lub hpi e10, (a w przyszłości może i Modified'a). A co do ustaleń zawodników to zawodnicy 540-ki sami nie zrobią kolejnej plasktikowej klasy . Kolejna bzdura z ust kogoś kto pozjadał wszystkie rozumy. Radziłbym Ci przesiąść się na tak znienawidzoną przez Ciebie TT-01 i zrobić z niej użytek w stylu nauki dobrej jazdy. Dla Ciebie węgiel jest co najmniej o rok za wcześnie. Jeździsz modelem który jest super ale wymaga on dobrego ustawienia i odpowiedniej techniki jazdy, a tego trzeba się uczyć. Co do speca to jestem spokojny daleko Ci jeszcze do niego. Zawody w Tarnowie i osiągnięte wyniki mówią same za siebie, szybkość jeszcze nie jest dla Ciebie. Syn startuje na podobnym modelu do Twojego X-ray T2R PRO ale szlify zbierał na TT-01 i nigdy się tego nie wypiera. Radzę wziąć przykład i spojrzeć głęboko w siebie a potem możemy wrócić do rozmowy. A poza tym Marek Cholewa w Tarnowie zajął 18 miejsce startując TT-01, gdzie Ty byłeś ze swoim modelem ?? Jakub Golonka - Sob Lut 13, 2010 8:18 am " />Wygrał... szkoda tylko, że finał D Marek Gadomski - Nie Lut 14, 2010 4:22 pm " /> ">Wygrał... szkoda tylko, że finał D No jak Mistrzostwa polski ustawione pod tamiyę i w sobote jedziesz z dziećmi które modelu nie umieją opanować to się nie podniecaj Mistrzu Bo w "finale d" w niedziele ja robilem po 20 okr. a inni po 17 - 16 i nikt mi nie dorównał. A Pana ocena moich umiejętności mnie nie interesuje a że ma pan kompleksy i się na innych odgrywa nie dokończe bo ten temat nie jest do tego. ">P.s.Bardzo wielu zawodników w kraju zaczynało na tych modelach do ,których masz taką pogardę,ale zapewniam Ciebie,że kolorowy awatar i model z pod jego znaku ni jak nie ma się z wynikami...Węgiel początkującemu zawodnikowi może pomóc co najwyżej na biegunkę... do gorszych modeli nie mam pogardy ale niemam zamiaru przezechodzić do speca lub kupywać tt-ki w acie za 6 stów, i modlenia się zeby nic nie pęklo, gdyż dzieciaki bogatych rodziców z Zerowym doświatczonym jeżdżą i przezkadzają innym lepszym. Nie piszcie kolejnych postów o tarnowie bo zaczyna się węgiel przydawać jak się zawody wspomina, organizacja do kitu. Na finale w lato walczylem o podium w Zawodach a tera mósialem jeździć z pocątkującymi? A niemam tyle pieniędzy co inni by jęździć Na każdą eliminację 540 tkę powinni zostawić tak jak jest i tylko life dopóścić tak jak twierdzą prawie wszyscy kierowcy tej klasy. Zaremba Lesław - Nie Lut 14, 2010 5:44 pm " /> ">... kupywać tt-ki w acie za 6 stów,.... Tu Cię mogę zapewnić,że nikt z czytających nie każe Ci "kupywać" czegokolwiek.Nawet działacze marketingu z Firmy ATA.Oni co najwyżej mogą Ci kazać coś "kupować"... Proponuję trochę pokory i wstrzemięźliwości w pisaniu.Skup się na nauce i na podnoszeniu umiejętności w jeździe.Życzę Ci tego szczerze. Ps.czy to punktowane miejsce to 6 na "lotnisku" w Pacanowie Jacek Żurek - Nie Lut 14, 2010 7:13 pm " />Off Topic kilku czołowych zawodników zaczynało od TT01 i Mad Frajerów dziś "klepią miski" w SPEC, Modified, 2WD, 4WD ... pozdrawiam Zaremba Lesław - Nie Lut 14, 2010 7:20 pm " /> ">Off Topic .... Mad Frajerów .... pozdrawiam Panie Jacku co to...? Jacek Żurek - Nie Lut 14, 2010 7:58 pm " />Panie Lesławie kiedyś Pan tak nazwał modele Tamiya DT01 nazwa ta bardzo mi się spodobała mimo negatywnych konotacji nazwa modeli tego typu jest dobrze rozpoznawalna w modelarstwie Off Topic - "określenie tekstu, który nie jest zgodny z narzuconym uprzednio tematem rozmowy" Jakub Golonka - Pon Lut 15, 2010 4:39 pm " />Z tego co rozumiem z Twoich postów, to kierujesz się tym co przeczytałeś na forum ">w sobote jedziesz z dziećmi które modelu nie umieją opanować - a ile Ty masz lat? ">540 tkę powinni zostawić tak jak jest i tylko life dopóścić tak jak twierdzą prawie wszyscy kierowcy tej klasy. Jak to? Przecież mówiłeś, że najlepiej zlikwidować 540 i zrobić speca dla początkujących, więc o co chodzi? ">a tera mósialem jeździć z pocątkującymi Ojoj, bidulko.. nie tylko Ty musiałeś mistrzu... ">dzieciaki bogatych rodziców z Zerowym doświatczonym jeżdżą i przezkadzają innym lepszym 540 - klasa dla początkujących, spec otwarte drzwi... Myśle, że zakaz pisania na pare dni dobrze Ci zrobi.. P.S: Nie pozwalaj sobie tak, ok? I możesz sobie dać spokój z Panem, bo mam 14 lat. Marek Gadomski - Czw Lut 18, 2010 7:41 pm " />[quote="Jakub Golonka"]Jak to? Przecież mówiłeś, że najlepiej zlikwidować 540 i zrobić speca dla początkujących, więc o co chodzi?{/quote] To to jak masz 14 lat to nierozumiesz co piszę . Chodi o to że usuną 540 jak kadeta , a wszystko może jeszcze powtuży się we specu o osm chce zeby wszyscy jeździli tamiyami Zaremba Lesław - Czw Lut 18, 2010 7:59 pm " /> ">Jak to? Przecież mówiłeś, że najlepiej zlikwidować 540 i zrobić speca dla początkujących, więc o co chodzi? To to jak masz 14 lat to niezrozumiesz co piszę . Chodi o to że usuną 540 jak kadeta , a wszystko może jeszcze powtuży się we specu o osm chce zeby wszyscy jeździli tamiyami Twój post powinien wyglądać tak: Jeśli masz 14 lat to nie rozumiesz co piszę . Chodzi o to że usuną 540 jak kadeta , a wszystko może jeszcze powtórzy się w specu ,a osm chce żeby wszyscy jeździli tamiyami Jacek Żurek - Pon Lut 22, 2010 11:18 pm " />` Maciek Kamiński - Śro Lut 24, 2010 7:16 pm " />czytam, i nie wiem. czy śmiać się czy płakać. po co dyskutujecie z kimś kto nie ma racji? nie łatwiej dać sobie spokój? mądrzejszy skończy to i głupi się uspokoi. Marku tylko jedna uwaga: w Tarnowie podszedłem do Twojego modelu. miałeś np. prześwit około 2cm. po 5 minutach siedzenia przy Twoim modelu zrobiłeś 3 okrążenia więcej, więc proszę nie mów o osobach które nie potrafią ustawić własnych modeli. Marek Gadomski - Sob Kwi 17, 2010 9:13 am " />I po sprawie http://rccars-poland.eu/files/sekcja/pr ... e_2010.pdf |