ďťż
LOSI 8IGHT - T
Michał Karpiński - Czw Maj 17, 2007 9:24 am " />Podsumowanie modelu 8ight-T: Dzięki współpracy z firmą Defena (LOSI) mam okazję podzielić się wrażeniami, jakie daje jeden z najnowszych modeli firmy Losi 8ight-T. Pierwsze wrażenie Otwieram karton trzymając klucze w ręku a tu takie zaskoczenie, model jest złożony! Przyzwyczajony do tego, że model z górnej półki zawsze jest do złożenia i znajduje się w kilkunastu woreczkach było to dla mnie ogromne zaskoczenie. Kilka godzin mniej pracy Teraz trochę konkretniej o modelu Zawieszenie: - Wahacze wykonane bardzo solidnie i precyzyjnie. - Kąt pochylenia oraz zbieżność wahaczy regulowane, wahacze przytrzymywane są przez aluminiowe wspornik oraz tytanowe trzpienie, całość wygląda bardzo solidnie - Amortyzatory, bardzo istotny element modelu OFF ROAD, Firma Losi moim zdaniem produkuje najlepsze zawieszenie i amortyzatory, te w modelu 8ight-t są z najwyższej półki. Losi pokazało co potrafi. Ogromny skok, ale nie to jest najważniejsze, trzpienie w amortyzatorach 3,5 mm powlekane tytanem dają niesamowitą wytrzymałość i płynność ruchu. Ponadto wykonanie amortyzatorów bardzo precyzyjne, jeśli chodzi o tłoczki i korpus aluminiowy, co ważne amortyzatory podkręcane a nie bawienie się w podkładki. Dodatkowo zaskoczyło mnie to iż w paczkach z dodatkami znalazłem 2 komplety sprężyn na tył i na przód o innej twardości. Ponadto trzpienie amortyzatorów są chronione przez osłonki gumowe. Układ kierowniczy - Wykonany podobnie jak jest to w Losi XXX-4 tylko powiększony i wzmocniony. Co ważne skręt jest masakryczny wręcz ogromny ale z tego Losi jest znane, każdy model tej firmy skręca na zawołanie a to dzięki innowacyjnemu układowi kierowniczemu. Opony - Losi specjalnie dla tego modelu wyprodukowało opony , co można o nich powiedzieć, jest to dokładne kopia najlepszych opon z elektryka lecz powiększona. Wzór to drobna kostka na środku opony X –y powodują one lepsze przyspieszenie tzw. odpychanie. Opony oczywiście przyklejone co jest tez znacznym ułatwieniem, poza tym klejenie firmowe jest znacznie dokładniejsze niż domowym sposobem. Układ napędowy - To jest chyba największa innowacja, środek ciężkości wypada prawie na środku silnika, daje to lepsze rozłożenie masy i poprawia stabilność. - Sprzęgło kolejna nowość, 4-ro klockowe, 2 klocki aluminiowe i 2 teflonowe ma to zapewnić płynne przyspieszenie i większą trwałość. - Tarcze hamulcowe wykonane z tworzywa sztucznego po to aby nie blokowały się tak jak metalowe gdy dostaną trochę piasku. Model jest wykonany bardzo precyzyjnie -. Moim zdaniem jest to najlepsza konstrukcja i myślę, że stać ten model na osiągniecie najwyższego podium w sezonie 2007 przynajmniej ja się o to postaram Maciej Pożycki - Czw Maj 17, 2007 2:10 pm " />chcesz powiedziec ze sam Adam Drake przyklejel opony ? :O Co to za pier...e ze klejenie tasmowe jest lepsze ??? to jest wygodniejsze ale nie lepsze, przepraszam Cie ale nie wmowisz mi ze kiedy ktos sklada Ci model jestes pewniejszy ) kazdy zawodnik wie ze model rtr (jakim jest np revo) nalezy rozebrac i samemu zlozyc od podstaw:)), fakt H8 ktorym wystartuje bylo zlozone w 90% i SZKODA, modele z polki PRO a takimi sa zarowno 8ight -t jak i 8 pro powinny byc w czesciach, do zlozenia. Nie dbam o reklame firmy ))) zalezy mi na rzetelnej opini a taka jest jedna. Kiedy dostalem H8 pro zalamalem rece :O (a mialem caly czas x-ray;'a XB8), pomyslalem : "Co ja zrobilem, czemu zdecydowalem sie na ten model" ?? przeciez tu jest plastik, troche wegla i aluminium. Wtedy dopiero przypomnialem sobie ze ten model mial 3 miejsce w MP a jego cena jest o conajmniej 1000zl nizsza od modelu MP i vMP. To jest jego glowny atut, pomimo ze nie wyglada tak rewelacyjnie jak xb8(bo nie wglada i nie mam zamiaru nikogo oszukiwac) jest tak samo dobry, a przy tym duuuuzo tanszy. Teraz kazdy powie, zawodnicy dostaja modele za darmo, cena nie gra roli etc. i macie 100% racje !!! ale kiedy przecietny Kowalski moze kupic model ktory mial porownywalny wynik w zawodach za 3000zl i 2000zl, ktory wybierze ?? Jarek Poniatowski - Czw Maj 17, 2007 2:27 pm " /> ">- Sprzęgło kolejna nowość, 4-ro klockowe, 2 klocki aluminiowe i 2 teflonowe ma to zapewnić płynne przyspieszenie i większą trwałość. Co do sprzęgła, jesli jest to to samo sprzęgło co w 8ight buggy to jest kompletną kaszaną. Strasznie poźno łapie a klocki ALU zdzierają się szybciej niz z włókna... bynajmniej w 8ighcie jest z tym problem. Mateusz Jura - Czw Maj 17, 2007 4:40 pm " />Michał, opis całkiem całkiem, ale co do kilku rzeczy to bym polemizowal: ">Otwieram karton trzymając klucze w ręku a tu takie zaskoczenie, model jest złożony! Przyzwyczajony do tego, że model z górnej półki zawsze jest do złożenia i znajduje się w kilkunastu woreczkach było to dla mnie ogromne zaskoczenie. Kilka godzin mniej pracy Nie jestem jakims PRO zawodnikiem, ale zgadzam sie z tym co napisał Maciek. Mojego baggusa tez kupilem juz zlozonego, jednak od razu w domu rozlozylem go na czesci pierwsze, aby poznac budowe modelu, a przede wszytski sprawdzic zlozenie calej kontrukcji (mimo ze model skladal ktos doswiadczony, to wole miec pretensje tylko do siebie ze czegos niedopilnowalem), oraz dac klej do gwintow (nie wiedzialem czy jest, czy go nie ma). Co do tego sprzęgła, ludzie na roznych forach (m.in. rcuniverse.com) nie wypowiadali sie o nim najlepiej , ale osobiscie nie znam tego rozwiazania takze ogranicze sie do opinii innych użytkowników. Co do tego, ze uda cis sie powalczyc tym modelem nie watpie, przeciez najważniejszy jest kierownik (co udowodniles w zeszlym roku wymiatajac Hellfirem ktory jak na zlosc nie wygrywa żadnych światowych eventów:)) Powodzenia na zawodach, może spotkamy sie w Piasecznie. Michał Karpiński - Czw Maj 17, 2007 8:30 pm " /> ">chcesz powiedziec ze sam Adam Drake przyklejel opony ? :O Co to za pier...e ze klejenie tasmowe jest lepsze ??? to jest wygodniejsze ale nie lepsze, przepraszam Cie ale nie wmowisz mi ze kiedy ktos sklada Ci model jestes pewniejszy ) Nie wiesz co mówisz ale Twoja sprawa może pokaże Tobie na zawodach tylko nie zrób DUŻYCH oczu ze zdziwienia. ">kazdy zawodnik wie ze model rtr (jakim jest np revo) nalezy rozebrac i samemu zlozyc od podstaw:)), fakt H8 ktorym wystartuje bylo zlozone w 90% i SZKODA, modele z polki PRO a takimi sa zarowno 8ight -t jak i 8 pro powinny byc w czesciach, do zlozenia. Nie dbam o reklame firmy ))) zalezy mi na rzetelnej opini a taka jest jedna. Kiedy dostalem H8 pro zalamalem rece :O Więc tak, masz rację myślisz że jak ja postąpiłem, tylko po rozebraniu całego tyłu stwierdziłem że nie ma to sensu bo wszystko było w 100% ok i generalnie nie miałem czasu i chęci na rozebranie całego modelu dlatego tak napisałem i powiem więcej nie należy tego robić bo stracisz kilka godzin na marne. "> (a mialem caly czas x-ray;'a XB8), pomyslalem : "Co ja zrobilem, czemu zdecydowalem sie na ten model" ?? przeciez tu jest plastik, troche wegla i aluminium. Wtedy dopiero przypomnialem sobie ze ten model mial 3 miejsce w MP a jego cena jest o conajmniej 1000zl nizsza od modelu MP i vMP. To jest jego glowny atut, pomimo ze nie wyglada tak rewelacyjnie jak xb8(bo nie wglada i nie mam zamiaru nikogo oszukiwac) jest tak samo dobry, a przy tym duuuuzo tanszy. Teraz kazdy powie, zawodnicy dostaja modele za darmo, cena nie gra roli etc. i macie 100% racje !!! ale kiedy przecietny Kowalski moze kupic model ktory mial porownywalny wynik w zawodach za 3000zl i 2000zl, ktory wybierze ?? Ale co to ma do tematu, nie widzę związku Michał Karpiński - Pią Maj 18, 2007 8:20 am " />Co do sprzęgła, dzisiaj będę docierał sprzęt to powiem coś więcej na jego temat, wydaje mi się że problem polega w sprężynach, te zamontowane oryginalne są strasznie twarde dlatego sprzęgło się zużywa szybciej. Losi jednak zadbało i o to, i w zestawie znajdują się bardziej miękkie sprężyny. Ja osobiście wole twarde sprzęgło więc spróbuje na oryginalnych. Maciej Pożycki - Pią Maj 18, 2007 11:40 am " />Michał przepraszam Cie za jezyk mojego posta skonczylem wczoraj matury(historia) , a sam napewno dobrze wiesz co robi sie kiedy jest juz po wszystkim . To byl "zly duch" (z arab. alkohol) Karol Czerwiński - Pią Maj 25, 2007 3:45 pm " /> ">kazdy zawodnik wie ze model rtr (jakim jest np revo) nalezy rozebrac i samemu zlozyc od podstaw:)), No i tak jest może w traxxasach, hpi itp ale nie w TEAM LOSI - to jest solidna firma i jak sam Michał Karpiński napisał po sprawdzeniu okazało się że robił to na marne. A tak wogóle to super model. Michał Karpiński - Pon Maj 28, 2007 5:19 pm " />Więc pierwsze zawody za nami, mam teraz chwilkę aby napisać coś więcej na temat jazdy. Generalnie ustawienia standardowe nic nie zmieniałem, dlatego że nawet nie miałem czasu na jakiekolwiek modyfikacje. Skończyłem składać całość o 1 w nocy w sobotę a o 4 jechaliśmy na zawody chciałbym przybliżyć i krótko opisać, jakie mam spostrzeżenia, ponieważ tylko zawody dają jakieś porównanie. 1. Model na prostej prowadzi się troszeczkę za nerwowo jak dla mnie, trzeba troszeczkę pokombinować z ustawieniami. Z pokonywaniem zakrętów nie ma najmniejszych problemów model skręca praktycznie w miejscu. 2. Oryginalne opony, które posiada model w zestawie są bardzo dobre na nawierzchnie, jaka występuje na torach podobnych do Murowanej Gośliny lub Nowego Targu, tutaj miałem do czynienia z twardym podłożem, które było bardzo śliskie (praktycznie beton). 3. Silnik - Miałem też zainstalowany praktycznie nowy silnik RB 728 generalnie dopiero co dotarty i praktycznie ustawiany na eliminacjach, jednak jak widać po wynikach nie do końca ustawienia były ok. Przestraszyła mnie trochę temperatura w półfinale 135 stopni, przyzwyczajenie z LRP do 115 stopni poprosiłem o odkręcenie troszeczkę, w finale RB miał 125 ale był odczuwalny wyraźny brak mocy. Po rozmowie z kolegami okazało się że RB zaczyna jechać od 130-140 stopni - jak to mówią, pierwsze śliwki robaczywki na następnych zawodach będzie full power. 4. Reszta mechanizmów- muszę powiedzieć, że tor był bardzo wymagający dla modelu i mechanizmów, praktycznie beton jednak wszystkie mechanizmy działały do końca bez żadnego zarzutu. 5. Zawieszenie, najlepsza strona modelu, super wybiera wszelkie nierówności, nie miałem żadnych problemów z zawieszeniem. |