ďťż
Łożyska silnika.
sirpasztet - Sob Cze 21, 2008 2:18 pm " />Witam. Nadszedł czas wymiany łożysk w silniku mojego onroad'a. Znalazłem odpowiednie łożyska w sklepie http://www.lrp.pl/sklep_warszawa/produc ... ts_id=1497 jednak kosztują prawie 30 zł za sztukę. Na allegro takie same kosztują 2,50 http://www.allegro.pl/item377828757_loz ... uper_.html Czy warto kupić droższe? I czy można używać łożyska front w środku silnika(zamiennie z rear)? Chodzi o to czy łożyska wewnętrzne też mogą być uszczelnione duke14 - Sob Cze 21, 2008 3:56 pm " />Co do osłony - gumowa osłona powinna znajdować się tylko w przednim łożysku, inaczej mówiąc łożyska wewnętrzne są 'odkryte', żeby olej z paliwa mógł się do nich dostać, smarując je. Osłona zewnętrzna przy łożysku przednim zapobiega wyciekom oleju z silnika. To łożysko z allegro - to jakaś chińszczyzna, rozklekocze się zaraz, zresztą nie sądzę, żeby w ogóle nadawało się do silnika. Poszukaj lepiej jakiś markowych zamienników, a jeśli nie znajdziesz nic, to zostaje tylko zakup oryginału, ale uważam że na pewno będzie coś odpowiedniego (zamiennik) Evolter - Sob Cze 21, 2008 4:42 pm " /> ">To łożysko z allegro - to jakaś chińszczyzna, rozklekocze się zaraz, zresztą nie sądzę, żeby w ogóle nadawało się do silnika. Poszukaj lepiej jakiś markowych zamienników, a jeśli nie znajdziesz nic, to zostaje tylko zakup oryginału, ale uważam że na pewno będzie coś odpowiedniego (zamiennik) Co jest złego w chińskich produktach? Nawet Castle Creations mają na opakowaniu: "Motor Made in China, ESC Made in USA of US and Imported Parts" i jakoś nikt nie narzeka np. na Mamby itp. Nie wiem czy to łożysko będzie nadawać się do silnika, a tym bardziej jakiej jest jakości bo go nie miałem w rękach, ale sądze że je miałeś skoro tak piszesz? Bo domyślać się to każdy potrafi sam... Po za tym, może pod względem cena/jakość będą b.dobrym zmienikiem? Fajnie jakby wypowiadały się osoby z doświadczeniem, bo również zastanawiam się nad łożyskami z Allegro. sirpasztet - Sob Cze 21, 2008 5:05 pm " />To jakie łożyska możecie mi polecić? Potrzebuję dwóch łożysk(przednie i tylne) o wymiarach 10x19x5mm. Mam silnik 2,11 thunder tiger Maciej Nowak - Sob Cze 21, 2008 6:20 pm " />Poszukaj zamiennika tutaj http://sklep.rcracing.pl/index.php?cPath=118_175 bardzo dobra jakość wyrobów i przystępna cena sam sprawdzałem, aczkolwiek nie do wnętrza silnika tylko one way i spisuje się znakomicie sirpasztet - Nie Cze 22, 2008 8:40 am " />Właśnie, a u mnie one way jest jeszcze sprawne. Szukam czegoś do wnętrza Tomasz Dolata - Nie Cze 22, 2008 8:51 am " /> ">Właśnie, a u mnie one way jest jeszcze sprawne. Szukam czegoś do wnętrza niewiem czy zauważyłes, ale proxima ma dość duży wybór łożysk.... duke14 - Nie Cze 22, 2008 2:38 pm " /> ">To łożysko z allegro - to jakaś chińszczyzna, rozklekocze się zaraz, zresztą nie sądzę, żeby w ogóle nadawało się do silnika. Poszukaj lepiej jakiś markowych zamienników, a jeśli nie znajdziesz nic, to zostaje tylko zakup oryginału, ale uważam że na pewno będzie coś odpowiedniego (zamiennik) Co jest złego w chińskich produktach? Nawet Castle Creations mają na opakowaniu: "Motor Made in China, ESC Made in USA of US and Imported Parts" i jakoś nikt nie narzeka np. na Mamby itp. Nie wiem czy to łożysko będzie nadawać się do silnika, a tym bardziej jakiej jest jakości bo go nie miałem w rękach, ale sądze że je miałeś skoro tak piszesz? Bo domyślać się to każdy potrafi sam... Po za tym, może pod względem cena/jakość będą b.dobrym zmienikiem? Fajnie jakby wypowiadały się osoby z doświadczeniem, bo również zastanawiam się nad łożyskami z Allegro. Wiesz co, sądzę, że w miejsce gdzie nie będą narażone na jakieś trudne warunki, obciążenia i obroty mogą się sprawdzić, nie sądzę jednak, żeby łożysko za 2,50 wytrzymało kilkadziesiąt tysięcy obrotów wewnątrz silnika. Może lepiej dopłacić 10 zł do lepszego łożyska niż potem wyjmować kulki z rozbełkotanego silnika? Powiem jeszcze, miałem kilka łożysk od tej firmy i hmm... dla mnie były jakie były. Żaden cud. Łożyska z proximy o tym samym wymiarze wytrzymały o wiele więcej, w jednym w tamtych rozsypał się koszyczek, a łożysko po prostu stanęło. I nie dlatego, że pracowało w bardzo trudnych warunkach. Jak jego odpowiednie elementy nie są prawidłowo wykonane i utwardzone to czegoż można oczekiwać? Chyba nie tego że spokojnie będzie się kręcić przez kilkanaście litrów w naszym silniku. To tyle Co do Chin to nic nie mam, przecież nie od dziś wiadomo, że większość sprzętu który nas otacza zostało stworzone przez tamtejsze zakłady lub są tam składane. Michał_DT - Nie Cze 22, 2008 7:45 pm " />Myślę, że mogę to napisać w tym temacie. Znalazłem takie: http://www.rcmart.com/catalog/racing-yb ... th=108_109 Czy te łożyska będą pasowały mi na wał w SH P6 .28. Oczywiście wymiary się zgadzają, bo sprawdzałem w instrukcji tylko nie wiem czy nie ma jakiegoś innego haka? Pozdrawiam Michał sirpasztet - Pon Cze 23, 2008 10:01 am " />Zamówiłem łożyska proximy Evolter - Pon Cze 23, 2008 11:54 am " />proxima sprzedaje lozyska wysokoobrotowe na allegro po niecale 4zl za sztuke i 16zl za ceramiczne. Czy te za 4zl od proximy tez sa kiepskie?... duke14 - Pon Cze 23, 2008 2:43 pm " /> ">Czy te za 4zl od proximy tez sa kiepskie?... Jeśli ta aluzja (do mnie), to powiem, że łożyska z proximy są dobre, dla mnie nawet bardzo. Mimo iż różnica w cenie jest niewielka między 2,50, a 4zł to w jakości jest dość widoczna, a także podczas eksploatacji Evolter - Pon Cze 23, 2008 5:26 pm " />Bynajmniej nie obraźliwa, a może używałeś z gumowymi uszczelniaczami? Bo ogolnie słyszałem, że osłony się zdzierają i przez to są mniej żywotne od zwykłych (bez uszczelniaczy) - to były chyba jakieś od HPI... P.S. Pytam o te od Proximy. duke14 - Wto Cze 24, 2008 8:40 am " />Tak z gumowymi uszczelniaczami używałem, tylko one były z jednej strony, z drugiej normalne, metalowe pierścienie. Mam je nadal po ośmiu litrach jazdy, zastosowanie u mnie znalazły w zwrotnicach kół (łożyska kół). Uszczelniacze gumowe skierowałem do środka zwrotnicy, czyli na zewnątrz metalowymi osłonami. Zużycia tych gumowych nie zauważyłem, tak samo jak zbytniego zużycia ogólnego łożysk, które dzielnie spisywały się i spisują się nadal. Mi chodziło o te (je mam właśnie w zwrotnicach): klik PS: A do czego chcesz ich używać? Evolter - Wto Cze 24, 2008 10:01 am " />Głównie to właśnie do zwrotnic. Niestety z metalowymi pierścieniami co kilka jazd trzeba rozbierać i dlatego zacząłęm się zastanawiać nad tymi z gumowymi uszczelniaczami. Podobno dobrze sobie radzą z piachem i kurzem ale czy polane jakims plynem (woda, olej) nie bedą go wciągać do środka? Myślałem nad uszczelniaczami z obydwu stron, teoretycznie nie powinny się wycierać ale jak zobaczyłem model HPI z łożyskami HPI (też zwrotnice), to z uszczelek prawie nic nie zostało, a łożyska to raczej do wyrzucenia bo nie da się rozebrać... sirpasztet - Wto Cze 24, 2008 10:10 am " />Mam jeszcze jedno pytanie, żeby nie zakładać nowego tematu. Do tej pory jeździłem na paliwie 10% nitro i miałem 1 uszczelkę pod cylindrem. Teraz zamówiłem byrona 16%, czy powinienem dać jeszcze jedną podkładkę? Mój silnik jest teoretycznie przystosowany do paliwa 10-16%, a fabrycznie była jedna podkładka. duke14 - Wto Cze 24, 2008 10:54 am " /> ">Głównie to właśnie do zwrotnic. Niestety z metalowymi pierścieniami co kilka jazd trzeba rozbierać i dlatego zacząłęm się zastanawiać nad tymi z gumowymi uszczelniaczami. Podobno dobrze sobie radzą z piachem i kurzem ale czy polane jakims plynem (woda, olej) nie bedą go wciągać do środka? Myślałem nad uszczelniaczami z obydwu stron, teoretycznie nie powinny się wycierać ale jak zobaczyłem model HPI z łożyskami HPI (też zwrotnice), to z uszczelek prawie nic nie zostało, a łożyska to raczej do wyrzucenia bo nie da się rozebrać... Jak do zwrotnic, to śmiało Ci właśnie te z gumowymi uszczelniaczami z jednej strony. Ostatnio je myłem, zdejmując tylko metalową osłonę i po przesmarowaniu chodzą jak nowe. Wpakowałem je dalej do zwrotnic, na pewno pojeżdżą spokojnie jeszcze kilka litrów. A co do kurzu i piachu, to u mnie tylko jedno z ośmiu łożysk było trochę zapchane piachem, ale po dokładnym przeczyszczeniu dalej chodzi, bez luzów. Myślę, że obie osłony zapewniają dobre zabezpieczenie przed zanieczyszczeniami, nie trzeba tego ruszać nawet po kilku litrach. Ja je wyjąłem tylko dlatego, że ośki wymieniałem. ">Mam jeszcze jedno pytanie, żeby nie zakładać nowego tematu. Do tej pory jeździłem na paliwie 10% nitro i miałem 1 uszczelkę pod cylindrem. Teraz zamówiłem byrona 16%, czy powinienem dać jeszcze jedną podkładkę? Mój silnik jest teoretycznie przystosowany do paliwa 10-16%, a fabrycznie była jedna podkładka. Jeśli fabryka dała jedną podkładkę i silnik jest fabrycznie przystosowany do paliwa o takiej zawartości nitra, to lej śmiało, pamiętaj jednak o regulacji silnika. Jak nie jesteś pewien czy powinna być tam tylko jedna podkładka, to zajrzyj do instrukcji silnika |