ďťż
LRP Z.28R Spec 3
Sp33d - Nie Gru 10, 2006 6:59 pm " />Witam, zastanawiam się nad zakupem nowego silnika do Sava, i moją uwagę przykuła ta maszynka. Co o nim sądzicie? Ja od różnych ludzi słyszałem, że jest to bardzo dobry silnik, ale tez byli jego przeciwnicy (tego sie nie uniknie). Więc chciałbym aby wypowiedzieli się wszyscy Ci co wiedzą coś o tym silniku. Z góry dziękuję i pozdrawiam PS. Jak znacie jeszcze jakieś silniki o podobnych osiągach i podobnej cenie, to chetnie wyslucham waszych propozycji. Tomek Trzos - Pon Gru 11, 2006 7:37 am " />picco.28 Wojciech Forysiak - Pon Gru 11, 2006 8:03 am " />picco ma kiepskie lozyska, rozregulowywuje sie czesto i jest slabszy od lrp. Biez LRP super silnik Tomasz Ostrowski - Pon Gru 11, 2006 9:01 am " />LRP jest wrażliwy na regulacje, trzeba go skręcać drobnymi kroczkami, znaczy jakies 1/4 od fabrycznych. Tyle narazie zauważyłem. ...a, i potrafi zaskoczyć w drugą stronę Michał Bugajski - Pon Gru 11, 2006 9:29 am " /> ">LRP jest wrażliwy na regulacje, trzeba go skręcać drobnymi kroczkami, znaczy jakies 1/4 od fabrycznych. Tyle narazie zauważyłem. ...a, i potrafi zaskoczyć w drugą stronę co prawda nie mam .28 a mam .21 Team i musze powiedziec ze jak raz go wyregulujesz to później ustawienia trzyma bardzo długo... jestem bardzo zadowolony z niego i musze powiedzieć ze niewiele ustepuje RB WS7 III Michał Tronowski - Pon Gru 11, 2006 11:11 am " />Sworzeń tłoka ma tendencje do wychodzenia ze swojego miejsca.Powodem tego jest wycierające się zabezpieczenie sworznia tłoka.Zalecana kontrola co ok 7 litrów. Tomasz Ostrowski - Pon Gru 11, 2006 11:37 am " /> ">Sworzeń tłoka ma tendencje do wychodzenia ze swojego miejsca.Powodem tego jest wycierające się zabezpieczenie sworznia tłoka.Zalecana kontrola co ok 7 litrów. znaczy jak, sprężyna się wyciera, czy sam tłok w miejscu gdzie opiera się sprężyna? Sp33d - Pon Gru 11, 2006 2:00 pm " /> ">...a, i potrafi zaskoczyć w drugą stronę Mówiąc to masz na myśli, że można trafić na jakiś słabszy egzemplarz, albo taki który się bardzo trudno reguluje? Tomasz Ostrowski - Pon Gru 11, 2006 2:03 pm " /> ">...a, i potrafi zaskoczyć w drugą stronę Mówiąc to masz na myśli, że można trafić na jakiś słabszy egzemplarz, albo taki który się bardzo trudno reguluje? nie, poprostu pracuje w lewo uruchamiasz na pudełku i koła się do tyłu kręcą Sp33d - Pon Gru 11, 2006 8:46 pm " />Jak to możliwe żeby silnik zaskoczył w drugą stronę??Fabrycznie jest zalożona szarpanka, chyba że masz Roto które kręci raz w jedną raz w drugą? Czekam na dalsze opinie. Dzieki i pozdrawiam Jarek Poniatowski - Pon Gru 11, 2006 8:57 pm " />Mozliwe, poprostu zaskakuje w druga strone i tyle, ja mam motor swoj (nie LRP) na roto w bagusie i tez ostatnio złapało mnie małe zdziwko, ja gazu a model do tułu pojechał Tomasz Ostrowski - Pon Gru 11, 2006 9:09 pm " /> ">Jak to możliwe żeby silnik zaskoczył w drugą stronę??Fabrycznie jest zalożona szarpanka, chyba że masz Roto które kręci raz w jedną raz w drugą? Czekam na dalsze opinie. Dzieki i pozdrawiam nie wiem jak to jest możliwe, ale moj tak ma a na poważnie to przy szarpaniu wystarczy, że odbije nieco do tyłu odpali i kręci one way się ślizga i dlatego nie gaśnie, jak mocno szarpnę sznurkiem to tez potrafi przepuścić, dopiwero jak paliwo dobrze dojdzie to zakleszcza jak trzeba. W HPI tez tak miałem rotem nie zakręcisz w druga stronę bo własnie one way nie zakleszczy i nie obróci silnika Jarek Poniatowski - Pon Gru 11, 2006 9:14 pm " />Ja rotem odpaliłem w druga strone, miałem cieplutki silnik wiec tylko na cheilkę włozyłem sztyce nacisnełem i odrazu wyjełem, no i odpalił w druga. A w roto jak odpali w druga to poprostu kręci sie ten kubek do którego sie wkłada sztyce od roto. Tomasz Ostrowski - Pon Gru 11, 2006 9:21 pm " /> ">Ja rotem odpaliłem w druga strone, miałem cieplutki silnik wiec tylko na cheilkę włozyłem sztyce nacisnełem i odrazu wyjełem, no i odpalił w druga. A w roto jak odpali w druga to poprostu kręci sie ten kubek do którego sie wkłada sztyce od roto. ale odpaliłeś na tej samej zasadzie co ja szarpanką, sprężanie odepchnęło tłok w dół, zrobił obrót i zaskoczył w druga stronę kręcą rotem w prawo nie odpalił być:) w tym przypadku start box jest lepszy, tam w tył nie odpali Jarek Poniatowski - Pon Gru 11, 2006 9:40 pm " />No dokładnie, gdy wyjełem sztyce i dodałem gazu usłyszałem jakies tarcie, szuranie co sie okazało to własnie kubek sie kręcił przy pracy silnik, gdyz one way załapał Starter box planuje na nast. sezon, to jest ogromna wygoda, którą mozna polecic wszystkim mającym dosc szarpanek.. Tomasz Ostrowski - Pon Gru 11, 2006 9:50 pm " /> ">No dokładnie, gdy wyjełem sztyce i dodałem gazu usłyszałem jakies tarcie, szuranie co sie okazało to własnie kubek sie kręcił przy pracy silnik, gdyz one way załapał Starter box planuje na nast. sezon, to jest ogromna wygoda, którą mozna polecic wszystkim mającym dosc szarpanek.. no i Z.28 tuggy ma znacznie lepsze parametry Michał Tronowski - Wto Gru 12, 2006 12:30 am " /> "> znaczy jak, sprężyna się wyciera, czy sam tłok w miejscu gdzie opiera się sprężyna? Tłok w tym silniku jest z jednej strony zabezpieczany segerem,a po drugiej stronie sworzeń opiera się o nadlew w tłoku i właśnie ten nadlew się wyciera.Można to sprawdzić poprzez port wydechowy,widać to dosyć dokładnie. Tomasz Ostrowski - Wto Gru 12, 2006 6:52 am " /> "> znaczy jak, sprężyna się wyciera, czy sam tłok w miejscu gdzie opiera się sprężyna? Tłok w tym silniku jest z jednej strony zabezpieczany segerem,a po drugiej stronie sworzeń opiera się o nadlew w tłoku i właśnie ten nadlew się wyciera.Można to sprawdzić poprzez port wydechowy,widać to dosyć dokładnie. a jak wygląda naprawa, wymiana tłoka? Michał Tronowski - Wto Gru 12, 2006 9:04 am " /> "> znaczy jak, sprężyna się wyciera, czy sam tłok w miejscu gdzie opiera się sprężyna? Tłok w tym silniku jest z jednej strony zabezpieczany segerem,a po drugiej stronie sworzeń opiera się o nadlew w tłoku i właśnie ten nadlew się wyciera.Można to sprawdzić poprzez port wydechowy,widać to dosyć dokładnie. a jak wygląda naprawa, wymiana tłoka? Można otwór w tłoku zrobić przelotowy i dorobić rowek pod zabezpieczenie typu G i po temacie . Sp33d - Wto Gru 12, 2006 8:10 pm " />Zdecydowałem się na LRP, już mam zamówione. I teraz mam pytanie, co sądzicie o paliwie POWER SAVE RACING 25%? Czy jest to dobry wybór do tego silnika, aby miał jak najwyższą moc i długo mi wytrzymał, czy jednak polecilibyście coś innego? Jarek Poniatowski - Wto Gru 12, 2006 9:12 pm " />Myślę ze jednak sprawdzonym Paliwkiem będzie Tornado 25% nitro bądź Runner Time 25% nitro, śa to jak narazie najlepsze paliwa dostepne na naszym rynku. Wiele zawodników smiga na tych paliwach i nie mają nic do zarzucenia, silnik sie nie smarzy jesli sie wyreguluje i a to ze długo będzie słuzył to juz tylko i wyłącznie Twoje działanie, jak bedziesz go traktował tak długo będzie słuzył. Nie przegrzewaj go więcej niz 115 stopni Marek Byrczak - Wto Gru 12, 2006 9:19 pm " /> ">Myślę ze jednak sprawdzonym Paliwkiem będzie Tornado 25% nitro bądź Runner Time 25% nitro, śa to jak narazie najlepsze paliwa dostepne na naszym rynku. Wiele zawodników smiga na tych paliwach i nie mają nic do zarzucenia, silnik sie nie smarzy jesli sie wyreguluje i a to ze długo będzie słuzył to juz tylko i wyłącznie Twoje działanie, jak bedziesz go traktował tak długo będzie słuzył. Nie przegrzewaj go więcej niz 115 stopni Na Power Save Racing jeździ kilka osób w IC-8T. Bodaj mistrz Polski w buggy (nie jestem pewien) Jarek Poniatowski - Wto Gru 12, 2006 9:36 pm " />Wiesz, nie zwróciłem uwagi na zawodach, widziałem tylko Tornado i Runnera Michał Bugajski - Śro Gru 13, 2006 8:32 am " /> "> Na Power Save Racing jeździ kilka osób w IC-8T. Bodaj mistrz Polski w buggy (nie jestem pewien) ZONK Tornado 25% Marcin Bassara - Śro Gru 13, 2006 8:44 am " />Bugi potwierdzam. Marek Byrczak - Śro Gru 13, 2006 12:31 pm " />Spokojnie Panowie, napisałem że pewien nie jestem. Co nie zmienia faktu, że "ktoś" na tym jeździ i raczej jest zadowolony. Nie chodzi mi tylko o Polskę. Michał Zieliński - Śro Gru 13, 2006 2:33 pm " /> ">Bugi potwierdzam. Zonk:twisted: część sezonu przejedzona na power save racing Marcin Bassara - Śro Gru 13, 2006 3:10 pm " />Tylko butla była z power save racing bo mu przeciakało z puszki Michał Zieliński - Śro Gru 13, 2006 3:32 pm " />w takim razie musi się wypowiedzieć sam mistrz:) Sp33d - Śro Gru 13, 2006 5:27 pm " />Nie chce aby znowu doszło do kłótni. Proponuje aby jak wyżej powiedział Michał wypowiedział się sam mistrz, i proszę użytkowników o opinie. Pytam o to paliwo, bo mam jego jeszcze troche, a słyszałem, że cała czołówka Niemiec na nim jeździ i poprostu chciałem się dowiedzieć co o nim sądzicie. Dzięki i pozdrawiam Michał Zieliński - Śro Gru 13, 2006 7:20 pm " />Ja jeździłem na tym paliwie. Jest bardzo agresywne, żeby osiągać jak najlepsze wyniki. Tornado jest ok i dosyć tanie. runner time tez jest ok ale trochę droższy. Sp33d - Śro Gru 13, 2006 8:09 pm " />Mowiąc, że paliwo jest bardzo agresywne, miałeś na myśli to że model jest na tym paliwie bardzo zrywny, jest bardzo agresywny, tak?? Michał Zieliński - Śro Gru 13, 2006 9:05 pm " />model osiąga większe parametry lecz jest cięższy do regulacji Sp33d - Czw Gru 14, 2006 9:26 pm " />Jeszcze mam jedno pytanie, co sądzicie o docieraniu silnika w sposób zalecany przez LRP? Mianowicie w instrukcji wyczytałem: Pierwsze odpalenie: Uruchom silnik na dwie minuty tak aby się rozgrzał. Po ok. dwóch minutach zacznij powolne jazdy. Po jakimś czasie możesz dodać gazu do połowy. Pilnuj temperatury, 70-90 C jest idealnie. PO wypaleniu w ten sposób jednego baku zostaw silnik na 15 min aby ostygnął. Wypal w ten sposób cztery baczki i możesz zacząć regulowanie. Mniej więcej tak to jest napisane w instrukcji. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam Tomasz Ostrowski - Czw Gru 14, 2006 9:42 pm " /> ">Jeszcze mam jedno pytanie, co sądzicie o docieraniu silnika w sposób zalecany przez LRP? Mianowicie w instrukcji wyczytałem: Pierwsze odpalenie: Uruchom silnik na dwie minuty tak aby się rozgrzał. Po ok. dwóch minutach zacznij powolne jazdy. Po jakimś czasie możesz dodać gazu do połowy. Pilnuj temperatury, 70-90 C jest idealnie. PO wypaleniu w ten sposób jednego baku zostaw silnik na 15 min aby ostygnął. Wypal w ten sposób cztery baczki i możesz zacząć regulowanie. Mniej więcej tak to jest napisane w instrukcji. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam całkiem rozsądnie Sp33d - Pią Gru 15, 2006 6:44 am " />Nie sądzicie, że na postoju jest to troszke za mało? Jak myślicie spróbować tej metody, czy dotrzeć po swojemu (3 baki na postoju, 3 baki bardzo wolnych jazdy, dwa baki do połowy gazu i regulacja). Jak myślicie, zda egzamin metoda zalecana przez LRP? Będzie silnik dłużej mi służył? Tomasz Ostrowski - Pią Gru 15, 2006 7:15 am " /> ">Nie sądzicie, że na postoju jest to troszke za mało? Jak myślicie spróbować tej metody, czy dotrzeć po swojemu (3 baki na postoju, 3 baki bardzo wolnych jazdy, dwa baki do połowy gazu i regulacja). Jak myślicie, zda egzamin metoda zalecana przez LRP? Będzie silnik dłużej mi służył? zbyt długa jazda na przelaniu obciąża korbowód po jednym baku delikatnej jazdy na przelaniu silnik jest prawie dotarty drugi i trzeci bak z różnymi obrotami załatwia sprawę Michał Bugajski - Pią Gru 15, 2006 8:35 am " /> ">Jeszcze mam jedno pytanie, co sądzicie o docieraniu silnika w sposób zalecany przez LRP? Mianowicie w instrukcji wyczytałem: Pierwsze odpalenie: Uruchom silnik na dwie minuty tak aby się rozgrzał. Po ok. dwóch minutach zacznij powolne jazdy. Po jakimś czasie możesz dodać gazu do połowy. Pilnuj temperatury, 70-90 C jest idealnie. PO wypaleniu w ten sposób jednego baku zostaw silnik na 15 min aby ostygnął. Wypal w ten sposób cztery baczki i możesz zacząć regulowanie. Mniej więcej tak to jest napisane w instrukcji. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam ja mozna powiedziec podobnie swojego LRP .21 docierałem i działa Tomasz Ostrowski - Pią Gru 15, 2006 9:01 am " /> ">Jeszcze mam jedno pytanie, co sądzicie o docieraniu silnika w sposób zalecany przez LRP? Mianowicie w instrukcji wyczytałem: Pierwsze odpalenie: Uruchom silnik na dwie minuty tak aby się rozgrzał. Po ok. dwóch minutach zacznij powolne jazdy. Po jakimś czasie możesz dodać gazu do połowy. Pilnuj temperatury, 70-90 C jest idealnie. PO wypaleniu w ten sposób jednego baku zostaw silnik na 15 min aby ostygnął. Wypal w ten sposób cztery baczki i możesz zacząć regulowanie. Mniej więcej tak to jest napisane w instrukcji. Co o tym sądzicie? Pozdrawiam ja mozna powiedziec podobnie swojego LRP .21 docierałem i działa ja mojego też Arkadiusz Gajzler - Czw Gru 21, 2006 11:35 am " />w sezonie 2006 miałem okazje jeździc na paliwach Tornado i Power Save Racing. Jedno i drugie to bardzo dobry wybór. Tornado juz dawno wyrobiło sobie marke na naszym rynku i nie trzeba go reklamowac, natomiast wyroby Power Save Racing to cos nowego i zapewniam ze nie odbiegaja niczym od najlepszych producentów w Europie. Tornado, RB, Runner Time, i Power Save Racing to marki ktore polecam każdemu i napewno nie bedzie narzekał na nie żaden silnik. Różnica miedzy nimi jest bardzo niewielka i napewno nie zaważy ona aż na tyle aby dokonac selekcji i ustawic je w kolejności, przynajmniej w naszych warunkach i torach na których sie scigamy. Bardziej proponował bym sie skupic na dostrojeniu motora do używanej mieszanki i odpowiedniej jego eksploatacji po dotarciu. I nie zapominajmy o wysokiej temperaturze która zabija silniki a zarazem nasz zapał do dalszej zabawy. Według mnie, w off-roadzie ważniejsze jest częste wymienianie filtra i dbałość o pewne elementy silnika tak aby najbardziej jak to możliwe zabezpieczyć i nie dopuścić do przedostania sie "brudu" To chyba tyle w tej materii, pozdrawiam wszystkich offroadowców i onroadowców Do zobaczenia na starcie p.s. w NTargu na MP finał jechałem na PSR. Jak juz napisałem wczesniej w sezonie i na samych mistrzostwach używałem również paliw Tornado. Reszta niech pozostanie moja tajemnicą Paweł Rzedzicki - Pią Gru 22, 2006 10:53 pm " />Jesli chodzi o docieranie silnikow o konstrukcji ABC jazda na przelanym i niedogrzanym silniku, a takze docieranie silnika na postoju jest bledem. Tuleja cylindra ma ksztalt stozka i dopiero po osiagnieciu optymalnej temperatury 115-135 stopni odpowiednio sie rozszerza umozliwiajac prawidlowa wspolprace tloka z cylindrem. Praca niedogrzanego, przelanego silnika powoduje szybki zuzywanie sie tloka i tulei w gornej czesci co w przyszlosci skroci zywotnosc silnika. Oraz tak jak pisali predmowcy wyrabianie sie korbowodu ze wzgledu na duze opory w silniku wywolane ciana praca oraz zbyt duza iloscia sprezanego paliwa. Prawidlowo dotarty silnik ABC gdy jest zimny powinien blokowac tlok w gornym polozeniu. Mozna to sprawdzic wykrecajac swiece i powoli obracajac walem. Sp33d - Sob Gru 23, 2006 9:24 am " />Czyli jednak radzicie dotrzeć ten silnik tak jak radzi LRP, tak? Pozdrawiam Tomasz Ostrowski - Sob Gru 23, 2006 10:20 am " /> ">Czyli jednak radzicie dotrzeć ten silnik tak jak radzi LRP, tak? Pozdrawiam tak |