ďťż
M18 pro
mknet - Sob Gru 02, 2006 12:30 pm " />Nowa M18 pro więcej na www.teamxray.com Przemek Morawski - Sob Gru 02, 2006 1:15 pm " />Nareszcie miejsce na 6 cel Paweł Grześkowiak - Sob Gru 02, 2006 2:42 pm " />i koła jak w 1/10 hehe podoba mi sie nieasamowicie Przemek Morawski - Sob Gru 02, 2006 4:05 pm " />Jeśli chodzi o koła to jestem sceptykiem. Poprzedni system był raczej ok. Erik Turlejski - Sob Gru 02, 2006 4:11 pm " />Na to żeśmy czekali... Xray wypuścił podwozie z Multi-Flexem (patent xray) Generalie możemy ustawiać - przod miękki/twardy tył miękki/twardy ! Super... Strasznie mi się te kółka podobają... A do tego w standarcie odbior 42 i 36, caster 6 z przodu ! Ful WYPAS Obstawiam, cenę na 700zł :] Edit: Do tego MAZDA 6 w standarcie mknet - Sob Gru 02, 2006 4:32 pm " />Teraz już wiem co kupie sobie na urodziny. Według mnie system mocowania kół jest bardzo dobry w porównaniu systemu na śrubkę jest o niebo lepszy. W moim micro udało mi się gwint w ośce urwać oczywiście plastikowej jeżeli ma się aluminiową to takie rzeczy nie mają miejsca. A tak poza tym jak się ustala sztywność płyty poprzez dodawanie jakiś wsporników??. Na forum X-raya znalazłem cenę tego boskiej maszyny 188.- € . Przemek Morawski - Sob Gru 02, 2006 5:00 pm " />Sztywność zapewne ustawia się jak w T2 czyli poprzez wkręcanie bądź nie śrubek w określonych miejscach. T2 ma jeszcze aluminiowe poprzeczki ale w M18 nic takiego nie widzę więc tylko śrubki. Na temat ceny trwa dyskusja na forum xraya, ktoś inny pisał o 188USD ale jest to raczej mało prawdopodobne. Jędrzej Bieniasz - Sob Gru 02, 2006 5:10 pm " />piękny jest postarali się teraz wyczekujmy na to cudo Erik Turlejski - Sob Gru 02, 2006 7:10 pm " /> ">ciach..A tak poza tym jak się ustala sztywność płyty poprzez dodawanie jakiś wsporników??.. Odkręcając / dokręcając środkową śróbkę mocowania górnej płyty jak podejżewam Ciekawe jak się ma to podwozie w porównaniu do MOTKA.... ? Marek Byrczak - Nie Gru 03, 2006 8:15 pm " />Najlepsza to jest prędkość modelu w wersji PRO. Oni dają do zestawu Mambę ? Adam13 - Pon Gru 04, 2006 7:26 pm " />Jestem ciekaw kiedy dotrze do polski do dystrybutora? Podobno już zostały wysłane i powinny być dostępne przed świętami - wypowiedź Mario Hudy na forum xray Czy ktoś ma kontakt z naszym dystrybutorem xraya ponieważ na stronie sklepu nie znalazłem żadnego mejlaa wynika z tego że dystrybutor powinien rozwiać nasze wątpliwości co do ceny i dostępności. pozdrawiam Piotr Krzyżanowski - Pon Gru 04, 2006 8:04 pm " /> ">Jestem ciekaw kiedy dotrze do polski do dystrybutora? Podobno już zostały wysłane i powinny być dostępne przed świętami - wypowiedź Mario Hudy na forum xray Czy ktoś ma kontakt z naszym dystrybutorem xraya ponieważ na stronie sklepu nie znalazłem żadnego mejlaa wynika z tego że dystrybutor powinien rozwiać nasze wątpliwości co do ceny i dostępności. pozdrawiam pan Jacek Ochociński - jest zarejestrowany na rcauto, mozesz do niego napisac Artur Dzierzęcki - Pon Gru 04, 2006 8:19 pm " />Jeżeli ktoś przyglądal się mojemu modelowi to zauważylby że ja takiego ,,flexa,, mialem już na zawodach w Klodzku. Hudy znowu zerżnąl mojego pomysla w micro, wcześniej byly to chromowane kulki do zawieszenia Powracając do modelu, podejrzewam że jest on znacznie dluższy i przekracza regulaminowe 150 mm. Piotr Krzyżanowski - Pon Gru 04, 2006 8:37 pm " /> "> Powracając do modelu, podejrzewam że jest on znacznie dluższy i przekracza regulaminowe 150 mm. a ze u nas przepisy dostowowuje sie do modeli, to zaraz bedzie 200mm, zamiast 150 Adam13 - Pon Gru 04, 2006 9:52 pm " />Już niedługo wszystko się wyjaśni jeśli chodzi o wymiary - podobno w Polsce pierwsze egzemplarze będą w czwartek ( info od p. Jacka Ochocimskiego ) pozdrawiam Adam13 - Pon Gru 04, 2006 9:54 pm " />Jeśli chodzi o wymiary to podobno jest dłuższy o 2-3 mm Długość wału jest identyczna jak w poprzednim - źródło xray forum pozdrawiam Paweł A. Szymański - Czw Gru 07, 2006 10:53 am " />Cena jest w cenniku: http://www.serpent.at/cars/zubehoer/Ver ... e-XRAY.pdf X 380002 XRAY M18 1:18 ON ROAD - 4WD SHAFT DRIVE 1/18 MICRO 188,00 Euro Co do długości to na stronie XRAY-a jest napisane, że jest dłuższy rozstaw osi. Już sama zmiana z 12 stopni na 6 to powoduje. Pewnie za jakiś miesiąc model dotrze do sklepów internetowych w HK i tam pewnie cena będzie w granicach 219 -229 USD (zgaduję). Jakub Stolarski - Czw Gru 07, 2006 1:44 pm " />Mnie osobiście bardzo podoba się ten modelik i myślę że można by go określić mianem "maszynki do zabijania" Darek Mołodecki - Czw Gru 07, 2006 1:56 pm " />http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... c52cdd32ce 850 zl w proximie Jacek Ochociński - Czw Gru 07, 2006 10:35 pm " />Jutro zmierzę rozstaw osi - żeby rozwiać wątpliwości Artura - przy okazji - potwierdzam, że Hudy to wampir - Artur mówił mi o pomysle na kulki jakieś 10 miesięcy przed wprowadzeniem ich do sprzedaży przez Xraya. Modele sa tu: www.dpd.net tracking: 06210000070206V już są w Katowicach Jacek Ochociński - Czw Gru 07, 2006 10:36 pm " /> ">http://sklep.rcracing.pl/product_info.php?products_id=2211&osCsid=74f75e97326e308177ecdfc52cdd32ce 850 zl w proximie 850 zł to jest cena dla Kowalskiego, Mołodecki się logował? Jak nie, to niech to zrobi, ale nie mówi, co zobaczył Erik Turlejski - Czw Gru 07, 2006 11:00 pm " /> "> Powracając do modelu, podejrzewam że jest on znacznie dluższy i przekracza regulaminowe 150 mm. Podejżewam, że jednak nie jest, bo przeprojektowano mocowanie silnika - a przy takim układzie da się wsadzić 6 cell praktycznie nie wydłużając modelu (takie mam odczucia w motku, wydawało mi się, jak przyłożyłem oryginalną płytę, iż nie jest on wcale dłuższy... Darek Mołodecki - Pią Gru 08, 2006 10:07 am " /> ">http://sklep.rcracing.pl/product_info.php?products_id=2211&osCsid=74f75e97326e308177ecdfc52cdd32ce 850 zl w proximie 850 zł to jest cena dla Kowalskiego, Mołodecki się logował? Jak nie, to niech to zrobi, ale nie mówi, co zobaczył zapomnialem Jacku szybko oisalem ze juz mas je Jacek Ochociński - Pią Gru 08, 2006 10:34 am " /> ">Jeśli chodzi o wymiary to podobno jest dłuższy o 2-3 mm Długość wału jest identyczna jak w poprzednim - źródło xray forum pozdrawiam Otwory na płycie do mocowania dyfrów mają rozstaw większy o 2-3 mm, natomiast - co ciekawe - wałek ma tę samą długość jak M18. Są, właśnie rozpakowalem Piotr Krzyżanowski - Pią Gru 08, 2006 2:20 pm " />mam do Was pytanko czy roznica miedzy M18 a PRO, to tylko inna plyta dolna+gorna i system mocowania kol? czy zeby z M18 zrobic PRO, trzeba kupic tylko te 2 rzeczy, czy jeszcze cos? wiem ze sa jeszcze inne mocowanie silnika i servo sawer, ale to takie drobniejsze zmiany, nie wplywajace specjalnie na jazde (i mozna je bylo kupic wczesniej) Paweł A. Szymański - Pią Gru 08, 2006 3:41 pm " />Myślę, że to trochę więcej rzeczy. Pewnie pełną odpowiedz znalzł byś na forum XRAY-a. http://forum.teamxray.com/ W cenniku jest zestaw płyta dolna + górna. Jednak skoro rozstaw mocowania "skrzynek" z przodu i z tyłu jest jest inny a wałek jest tej samej długości to wynika, że jakiś element musi być dłuższy. Myślę, że te trzy rzeczy wystarczyły by do wstępnego upgrade pomiędzy wersją standard a PRO. Jacek Ochociński - Pią Gru 08, 2006 3:46 pm " />Całkowicie zaskoczyło mnie to, że Hudy włożył do paczki parę rzeczy, o których nie ma mowy w ulotce - 2 zębatki odbierające, 2 komlety atakujacyh, regulowane drązki, do tego kompletna informacja, jak za pomocą drążków osiągnąć porządane kąty zbieżności. Co najciekawsze, jest również karta setupu Paweł A. Szymański - Pią Gru 08, 2006 3:54 pm " />Jacek - część rzeczy jest napisana drobnym druczkiem na dole zdjęć. Tak jak tu: http://www.teamxray.com/teamxray/showim ... 18ab39ee3a Jak zobaczyłem, że jest M18 to się specjalnie nie zdziwiłem. Tylko zastanawiałem się kiedy Hudy zrobi coś takiego. Uznałem to jako kolejny krok w rozwoju oferty modeli XRAY-a. I pomysł na wersję profesjonalną M18 uznałem jako bardzo proawdopodobną do realizacji. Teraz się zastanawiam co kolejnego nam zafunduje J. Hudy. Marzy mi się elektryczny 4WD baggy zrobiony przez niego. Jacek Ochociński - Pią Gru 08, 2006 4:37 pm " />Na razie będzie konwersja XB-8 na truggy, potem długo oczekiwany model spalinowy 1:10, ale myślę, że przy tym tempie to i elektryka 1:10 się doczekamy niebawem. Paweł A. Szymański - Pią Gru 08, 2006 4:46 pm " /> ">Na razie będzie konwersja XB-8 na truggy, potem długo oczekiwany model spalinowy 1:10, ale myślę, że przy tym tempie to i elektryka 1:10 się doczekamy niebawem. Czyli Hudy pogniewał się na Serpenta i robi im konkurencję z tym spalinowym 1:10 ? Do elektryka 1:10 to pewnie w pierwszej kolejności zrobi nową płytę podłogową dla 5 cel. A nowy model rok po T2'007. Tak podpowiada strategia i maksymalizacja zysków. M18 pro na pewno dostanie jeszcze kilka "tuningów" w ciągu następnych 6 miesiący. Przemek Morawski - Pią Gru 08, 2006 4:48 pm " />W kwestii przeróbki M18 na PRO to należy zakupić płytę dolną i górną oraz KONIECZNIE mocowanie silnika gdyż to z M18 nie będzie pasować. No i tak jak Jacek napisał, kiedy otworzyliśmy pudełko to miłym zaskoczeniom nie było końca Darek Mołodecki - Pią Gru 08, 2006 4:50 pm " /> ">W kwestii przeróbki M18 na PRO to należy zakupić płytę dolną i górną oraz KONIECZNIE mocowanie silnika gdyż to z M18 nie będzie pasować. No i tak jak Jacek napisał, kiedy otworzyliśmy pudełko to miłym zaskoczeniom nie było końca na kobierzyce przwieziecie te cudo:) Jacek Ochociński - Pią Gru 08, 2006 4:53 pm " />Wygląda na to, że współpraca Hudego z Serpentem się zakończyła, tym bardziej, że Action Line - dawniej Serpent Austria też na swojej stronie podaje taką informację o zakończeniu po 22 latach współpracy z firmą Serpent. Piotr Krzyżanowski - Pią Gru 08, 2006 8:58 pm " />mam jeszcze pytanie, czy to ze wchodzi 6aku | | | | | | cos daje? bo dotychczas tez wchodzilo 6cel, ale tak === (wiem ze na weglowym podwoziu i moim laminacie, nie wiem jak z plastykiem). czy |||||| w czyms pomaga? wydaje mi sie ze nie, ale nie znam sie na tyle aby miec pewnosc... Przemek Morawski - Pią Gru 08, 2006 9:03 pm " />IIIIII możesz samemu polutować jak i bez problemu wymienić pojedynczą celę. Możesz również zastosować wyrównywarkę napięć. Paweł Michalski - Pon Gru 11, 2006 2:06 pm " /> ">IIIIII możesz samemu polutować jak i bez problemu wymienić pojedynczą celę. Możesz również zastosować wyrównywarkę napięć. Przy takim układzie === też to zrobisz (prosto i szybko). Problem jest tylko z wymianą celi, jak pakiet jest fabrycznie zgrzewany a nie samodzielnie lutowany. Artur Dzierzęcki - Pon Gru 11, 2006 4:10 pm " /> ">Na razie będzie konwersja XB-8 na truggy, potem długo oczekiwany model spalinowy 1:10, ale myślę, że przy tym tempie to i elektryka 1:10 się doczekamy niebawem. Czyli Hudy pogniewał się na Serpenta i robi im konkurencję z tym spalinowym 1:10 ? Do elektryka 1:10 to pewnie w pierwszej kolejności zrobi nową płytę podłogową dla 5 cel. A nowy model rok po T2'007. Tak podpowiada strategia i maksymalizacja zysków. M18 pro na pewno dostanie jeszcze kilka "tuningów" w ciągu następnych 6 miesiący. Myślę , że nikt na nikogo się nie pogniewal. Jest to naturalna ewolucja . Nie zapominajmy że to Serpent wyprowadzil Hudego z malego garażu i pokazal światu jego jakośc i pomysly.Obecnie jak wygląda fabryka Hudego każdy może zobaczyć w internecie a co niektórzy nawet byli i zwiedzali fabrykę Z pewnością rozwiązania techniczne, jakość materialów i pewnego rodzaju logika i styl jego modeli nie budzi zastrzeżeń. Wprowadzenie nowego modelu na rynek, pisze tu o klasie spalinowej 1/10 nie jest prostym zadaniem. Pewne rozwiązania i poprawki których żaden producent nie uniknie wychodzą dopiero na torze, potrzebni do tego są dobrzy zawodnicy a....... takich Hudy nie ma w tej specjalizacji. Nie sądzę żeby byl to dla niego problem, ciekawy jestem kogo zwerbuje do swojego Teamu fabrycznego. Z ciekawości oczekuję pierwszych zwiastunów na temat tego modelu. Przemek Morawski - Pon Gru 11, 2006 4:36 pm " /> ">Z ciekawości oczekuję pierwszych zwiastunów na temat tego modelu. i propozycji przystąpienia do teamu fabrycznego Xray Artur Dzierzęcki - Pon Gru 11, 2006 4:41 pm " /> ">Z ciekawości oczekuję pierwszych zwiastunów na temat tego modelu. i propozycji przystąpienia do teamu fabrycznego Xray Przemku, za stary już jestem na to Przemek Morawski - Pon Gru 11, 2006 9:14 pm " />Artur, możesz podać pierwsze dwie cyfry numeru PESEL ? Bo jakoś nie chce mi się wierzyć w to co piszesz Może być na priv. jasiek13 - Śro Gru 20, 2006 5:52 pm " />hehe koniec spekulacji xray nt1 czyli nitro on-road 1/10 coming spring 2007 ... Paweł A. Szymański - Czw Gru 28, 2006 10:46 am " />Wczoraj rozpocząłem budową M18 PRO. I już widzę następujące różnice w stosunku do poprzedniej wersji. Kardany są inne. Na końcu (po stronie koła) mają dwa spłaszczenia a nie jedno. To wyklucza użycie starego typu kardanów od XRAY-a jak i od firm trzecich takich jak ATOMIC, GPM czy TOPCAD. Jeśli już byśmy się pokusili i ścieli jeszcze jedną stronę w tych kardanach to musimy jeszcze dokupić nowe, dłuższe śrubki aby zamocować to razem z nowymi mocowaniami kół. Co do długości modelu to jest dłuższy o 1-2 mm. Przy tym wygląda, że wszystkie rzeczy dotyczące napędu przez wałek zostały bez zmian z poprzedniej wersji, łącznie z samym wałkiem. W instrukcjach część z tych rzeczy ma już różne numery seryjne. Jeszcze to muszę sprawdzić do końca ale przy pierwszych przymiarkach wyszło mi, że wałek może się bardzo swobodnie przesuwać do przodu i tyłu, co uważam, że nie jest najlepsze. Jacek Ochociński - Czw Gru 28, 2006 2:11 pm " />Hudy zastosował wałek ze starego xraya - niedługo bedziemy mieli wałki z włókna węglowego odpowiedniej długości - i pewnie będzie to dodawane gratis do PRO - a podobno Hudego się nie poprawia Artur Dzierzęcki - Czw Gru 28, 2006 2:23 pm " />Moim zdaniem luz musi być na walku , ponieważ plyta pracuje i nie powinna być blokowana przez wal. Oczywiście luz nie musi być ,,metrowy,,. Jacek Ochociński - Czw Gru 28, 2006 4:59 pm " />Bardzo cenna uwaga - czyli przedłużamy oryginalny wałek o te 1-2 mm czy zostawiamy, jak był? Artur Dzierzęcki - Czw Gru 28, 2006 5:39 pm " />Zróbcie tak żeby luz osiowy wynosil okolo 2 mm, nie zwiekszy to wibracji a da możliwość pracy plycie bez blokowania napędu. Moje skromne zdanie Paweł Michalski - Czw Gru 28, 2006 6:09 pm " />Uważam, że wał powinien być o 1-2 mm dłuższy (żeby współpracował na większej długości z atakiem). Powinien również wchodzić na styk, bez luzów (nie na wcisk). Luzy pomiędzy wałem i atakiem, powodują wybijanie tego drugiego (przy mocnym silniku i ostrym hamowaniu). Jeżeli chodzi o usztywnianie płyty przez wał, to raczej nie powinno mieć to większego wpływu, bo baterie i poprzeczka i tak usztywniają całość dość mocno. Płyta będzie mogła się skręcać, bo wałek w dyferku się obróci. Takie jest moje zdanie i tego się będę trzymał. Kamil Maszkowski - Czw Gru 28, 2006 8:52 pm " />Nie tylko Twoje Ja tez miałem problem z ciągłym wybijaniem ataku w dyfrze Zrobiłem nowy dłuższy wałek i wydaje się że się uspokoiło Rafał Piesio @ work - Czw Gru 28, 2006 8:53 pm " />ja raczej rozumiem, że nie chodzi o usztywnianie podwozia poprzez wał, tylko o to, żeby mógł się on swobodnie obracać kiedy płyta ulega różnego rodzaju odkształceniom - aby tak się mogło dziać musi być pewien luz przypuszczam, że pewien margines luzu występował już w oryginalnym podwoziu (właśnie taki, jaki jest potrzebny do odpowiedniej pracy układu przeniesienia napędu przy odkształceniach podwozia), zatem jego wydłużenie mogło ten luz powiększyć do nieco za dużej wartości. mam podwozie Motka, które jest o 1 mm dłuższe od oryginału i już tu widać jest pewien nadmiar luzu przy oryginalnym wale - nie zauważyłem co prawda, żeby działo się coś niedobrego z wałem albo trybami, które on łączy, ale luz mógłby być mniejszy.... jeśli podwozie Pro jest dłuższe o 2 mm to przydałby się też odpowiednio wydłużony wał... Jędrzej Bieniasz - Sob Sty 06, 2007 4:47 pm " />a jak wrażenia po jeździe nową wersją? jakieś szczególne różnice w porównaniu ze standardem? czyli pewnie teraz bardziej się opłaca kupić wersję pro niż kupić stand i przerobić na pro? bo tak się zastanawiam nad M18 Pro. Fajny modelik, od razu full pro, tylko to już jest bardziej zawodniczy model. Choć myślę, że może go kupić zwykły śmiertelnik i cieszyć oko tym cudeńkiem. Jak uważacie? Jacek Ochociński - Sob Sty 06, 2007 5:58 pm " />w sumie to zależy, co masz w modelu, jak zwykły podstawowy zestaw, to się nie opłaca, jak masz alu kardany i sporo kół do niego, to można kupić zestaw węgla i mocowanie alu i masz prawie pro, tyle że ze starymi, ale za to alu kardanami. |