ďťż
Mamba Max Pro




Maciolus - Pią Mar 06, 2009 2:58 pm
" />Patrick oficjalnie niezapowiedzial nowego regla

"Sorry -- I'm under a full gag order. Not allowed to tell you any of the juicy, very very cool details about the Mamba Max Pro.

I'm not allowed to tell you that the sensor usage is fully automatic, and that it uses a hybrid sensored/sensorless system.

I'm also not allowed to mention C.H.E.A.T. mode (Castle High Energy Advanced Timing) which can boost output power by up to 40% for short bursts when using ROAR type racing motors. (trades power for efficiency in racing applications -- on demand.)

I can't tell you about the 25mm integrated fan, which is removable for use in dirty or dusty environments. (For BrianG)

There's also a switching, programmable output 5 amp BEC (adjustable from 4.0V to 7.0V in .1V increments), which I am not allowed to tell you about.

Oh, and one more thing -- I'm not allowed to tell you that it is usable up to 6S input voltages.

So stop bugging me, I'm not allowed to tell you anything about this product. "

W wielkim polskim skrocie:
- sensorowy kiedy trzeba
- wiatraczek
- regulowany BEC
- 6S
- booster nazwany CHEAT (oszustwo)

Testowali go w osemkach...

Zawodnicy i crawlerowcy powinni sie bardzo ucieszyc.




macdad - Pią Mar 06, 2009 8:05 pm
" />Hahahahaha jaka zapowiedź. Bardzo ciekawa jednym słowem. Ciekawy jestem jak to będzie wyglądać.



KiT - Pią Mar 06, 2009 10:15 pm
" />I'm not allow to tell him that I'm not intend to not buy it.



Maciolus - Sob Mar 07, 2009 8:52 am
" />Ech, przegralem z amerykanami wyscig do bycia betetesterem :/ Rozne strefy czasowe nie pomagaja :/

Pozyjemy, zobaczymy. Ten wynalazek moze sie swietnie spisywac w offroadach (niskie kv motorkow).




KiT - Pon Mar 09, 2009 7:30 am
" />no i wiesz te 20ms przewagi na starcie jakie mają silniki sensorowe nad bezsensorowymi (choć po ostatnich upgrade'ach ponoć MM ma opóźnienie 12-16 ms), które jest krytyczne i dyskwalifikuje silniki bezsensorowe do zastosowań zawodniczych u "poważnych" zawodników zdaniem pana Bob'a Novak'a.

I ten magiczny feeling, jak w szczotkach, w końcu będę miał szansę go poczuć we własnych dłoniach...



Maciolus - Pon Mar 09, 2009 10:56 am
" />Robert, ja przeciez mysle o napieciu i potencjalnej wielkosci regla, a nie sensorach



Adrian Lutyński - Wto Mar 10, 2009 6:36 am
" />
">no i wiesz te 20ms przewagi na starcie jakie mają silniki sensorowe nad bezsensorowymi (choć po ostatnich upgrade'ach ponoć MM ma opóźnienie 12-16 ms), które jest krytyczne i dyskwalifikuje silniki bezsensorowe do zastosowań zawodniczych u "poważnych" zawodników zdaniem pana Bob'a Novak'a.

I ten magiczny feeling, jak w szczotkach, w końcu będę miał szansę go poczuć we własnych dłoniach...


Niemiecka czołówka mod jeździ bez sensorów na GM Bo laga niet. CHEAT jest chyba (p)odpowiedzią na soft z regli GM, więc będzie drugi takowy na rynku. Będzie szał. Ale ciekawe jaka cena i wydolność prądowa?
Masz robert jakiś silnik z sensorami? Podeśle ci Gienka 85 to sie pobawisz.



KiT - Wto Mar 10, 2009 8:54 am
" />Planuję któregoś weekendu wyskoczyć z synem na tory do Torunia. To się pobawimy, dam znać odpowiednio wcześniej, co i jak.

Na chwilę obecną model jeździ na mambie tak szybko, że to ja jestem ograniczeniem. Szymek przegonił mnie w temacie kierowca. I leje mnie regularnie w Blue City swoim B44 vs. moje TC4.

BEC'e przerobione na impulsowe. 6V/3A. Teraz ograniczeniem jest termika.

Chyba nie zamierzam wchodzić w większą skalę niż 1:10. W praktyce to oznacza, że jedyną jeszcze barierę jaką mogę pokonać to zasilanie 4S na Li-Pol i odchudzony, sztywny model.
Puszczenie tego na twardych piankach na równym asfalcie przy dobrze dociskającej karoserii i z żyro na pokładzie daje realne szanse na przebicie się z prędkością przez 120-140km/h (ja już przy 90km/h nie widziałem dobrze modelu i to on się sam prowadził nie ja jego).

LiPole wchodzą późny wiek dojrzały, co oznacza, że 30-35C nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś. Pakiety zaczęły mieć ludzkie ceny. A123 są nie do zastąpienia w codziennej zabawie.

Tylko chłodzenie zaczyna być problemem. Kombinacja sensor + detekcja zmiany prędkości obrotowej wirnika, daje duże szanse na mniejsze straty gdy silnik pracuje w ekstremalnych położeniach spustu (i optymalizację wydzielanego ciepła).

Nie sądzę by do zastosowań 1:10 przyjęły się silniki o Kv < 3000 i zasilanie >4-5S Li-Pol. Jednak rezystancja uzwojeń takiego potworka będzie spora, a straty na impedancji pomimo mniejszego prądu w obwodzie dla tej samej wartości mocy wyjściowej zaczną dominować.

Chociaż brakuje mi w mambie dwóch ustawień:
- limitu maksymalnego prądu;
- limitu maksymalnej prędkości obrotowej;

I jednej funkcjonalności:
- logowania wartości średnich i szczytowych (prądu, temperatur, obrotów).

Może wersja MMPro będzie to miała...



Adrian Lutyński - Wto Mar 10, 2009 9:51 am
" />
">
Chociaż brakuje mi w mambie dwóch ustawień:
- limitu maksymalnego prądu;
- limitu maksymalnej prędkości obrotowej;

I jednej funkcjonalności:
- logowania wartości średnich i szczytowych (prądu, temperatur, obrotów).

Może wersja MMPro będzie to miała...


A Genius 90 i 120 mają to wszystko i jeszcze trochę Ale to nowa seria dopiero od pół roku na rynku, jeszcze nie zakupiłem,ale zamierzam z powodu właśnie termiki, mają większe radiatory i oryginalne wentylatory oraz mniejszy footprint. Będziesz się do nas wybierał daj znaka



Maciolus - Pon Lip 06, 2009 4:06 am
" />Kilka dodatkowych "smaczkow"

http://i151.photobucket.com/albums/s143 ... agcc-1.jpg

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXXWH9&P=0

Rozbieralny motorek Mam nadzieje, ze czteropolowy



KiT - Pon Lip 06, 2009 11:04 am
" />sierpień to już blisko

a gdzie dane o motorku wyczytałeś?



Maciolus - Pią Lip 10, 2009 4:12 am
" />Maja sie pojawic tez motorki wersji L. Szczegolow brak.



KiT - Wto Wrz 01, 2009 8:06 am
" />na towerhobbies produkt zyskał status on order... blisko coraz bliżej...



Maciolus - Wto Wrz 01, 2009 12:02 pm
" />Udalo mi sie na RC-Monster wycisnac kilka informacji od Patrick'a del Castillo o motorkach.

Maja powstac 2 nowe grupy motorkow 36mm S:
- sensorowe klony Novaka dla zawodnikow
- bezsensorowe czteropolowe klony Neu 1409 dla szukajacych wrazen



KiT - Wto Wrz 01, 2009 12:13 pm
" />a terminem się nie zająknął, tak przez przypadek?



Adrian Lutyński - Wto Wrz 01, 2009 12:46 pm
" />Klony novaka- ble.
Niech ktoś zrobi 4 polowy sensorowy 9.5t star wound 540 Proszę



luke - Wto Wrz 01, 2009 1:15 pm
" />10.5



Adrian Lutyński - Wto Wrz 01, 2009 1:53 pm
" />No mówię przecież!



Maciolus - Wto Wrz 01, 2009 3:57 pm
" />Niestety nie wspominal o terminach:( Sadze zreszta, ze sensorowe beda mialy wiekszy priorytet niz czteropolowki

To nie sztuka zrobic sensorowa czteropolowke, sztuka ja sprzedac. EFRA wymusza okreslona konstrukcje motorkow, czteropolowych wynalazkow nie przewiduje :/



Adrian Lutyński - Wto Wrz 01, 2009 5:23 pm
" />Gdzie w polskich przepisach masz słowo o rotorze?



Maciolus - Wto Wrz 01, 2009 5:37 pm
" />Wiesz gdzie goscie z CC maja polskie przepisy?



Adrian Lutyński - Wto Wrz 01, 2009 5:57 pm
" />Wieem, ale fajnie by było I tak IMHO wciąż CC to nie liga zawodnicza.



Maciolus - Wto Wrz 01, 2009 6:25 pm
" />I to wlasnie maja zamiar zmienic przy pomocy MMPro



Adrian Lutyński - Wto Wrz 01, 2009 6:29 pm
" />AFAIK nie dostali homo



Maciolus - Pią Paź 09, 2009 4:29 am
" />MM Pro uderzyla na rynek:

http://www.castlecreations.com/products ... x_pro.html

Ponadto CC pracuja nad CC-Neu motorkami:

http://i37.photobucket.com/albums/e92/p ... G_0063.jpg

1512, 1717, i 2025 oraz nieprzedstawionymi na obrazku 1307 i 1309.



Adrian Lutyński - Pią Paź 09, 2009 5:42 am
" />Da się gdzieś już tanio kupić? Z dobrze opisaną deklaracją celną



KiT - Pią Paź 09, 2009 7:36 am
" />he he 6S i uBEC. Mogli by zrobić spółkę z GM i wyszłyby zestawy:
- upgrade przez sieć;
- przejrzysty interface programowania;
- uBEC programowalny;
- hivoltage;
- dużo slotów pamięci dowolnie programowalnych;
- logging;
- ograniczenie obrotów i prądu;
- kompaktowa i wodoszczelna obudowa z odłączanym łatwo radiatorem.

I oczywiście suma plusów serwisowych:
- zryczałtowana naprawa;
- uczciwy serwis gwarancyjny;
- świetne wsparcie pogwarancyjne;
itp.. itd..



Adrian Lutyński - Pią Paź 09, 2009 1:37 pm
" />Ja tam jestem za, ale myślę że oni nie podzialają naszej radości Kiedy kupujemy?



Mateusz Długoszewski - Pią Paź 09, 2009 2:29 pm
" />Chyba się skusze, w tym przedziale cenowym to świetna oferta



Maciolus - Pią Paź 09, 2009 6:57 pm
" />Nie bedze tak latwo, chyba,ze pol roku temo zrobiliscie przedplate na TH. Sadze, ze na MMM sie czegos chlopcy z CC nauczyli, ale mimo wszystko nie kupowalbym pierwszej serii. Jest kawalek z Polski do USA, a po drodze nerwowi celnicy...

Panowie wstrzymajcie sie z kupnem nowych. Szef CC zapowiedzial program upgrade'u MM do MM Pro za rozsadne pieniadze.

Smiem twierdzic, ze w porownaniu z MM Pro wiekszosc tzw zawodniczych regli za setki $ nie ma najmniejszych szans



Adrian Lutyński - Pią Paź 09, 2009 7:19 pm
" />Po czym? Nie przesadzaj



Maciolus - Pią Paź 09, 2009 7:52 pm
" />A oto foty i opis pierwszych betatestow

http://www.rc-monster.com/forum/showthread.php?t=23931



KiT - Wto Paź 13, 2009 9:08 am
" />well czy w tym jest opóźniacz:

The MOSFET is an NTMFS4933 (about 1.3 milliohm.)
(the NTMFS4933 isn't yet released to the public, and datasheets won't be available online until late January, early February. Castle gets the first run of wafers.)
NTMFS4108, BSC014N03s and BSC019N04s are suitable substitutes we may use if availability becomes a problem. (we use a half-million FETs a month, so sometimes we have problems with availability...) There isn't a significant difference in performance with any of these other FETs -- BUT, we do have to change the drive circuit values.



Adrian Lutyński - Pon Lis 23, 2009 8:52 pm
" />Ok, tik-tak-tik-tak, czy jest jakiś negatywny feedback?



KiT - Pon Lis 23, 2009 9:49 pm
" />tylko pozytywy ale silników nima



Adrian Lutyński - Wto Lis 24, 2009 6:14 am
" />Etam silniki, mnie nie interesują Gdzieś podano ich prawdziwe dane czy znowu "more than you can...." ?



KiT - Wto Lis 24, 2009 7:42 am
" />w specyfikacji nie ma. Na forach napisali 80/120/150A [cont/30sec/3sec]. Peak nieznany.



luke - Wto Lis 24, 2009 8:32 am
" />Liczylem na ciut wiecej a ile to ich cont ?? 5min ??



KiT - Wto Lis 24, 2009 8:43 am
" />Nie cont to cont. Tam jest chłodzenie aktywne więc sądzę bez ograniczenia w czasie.

No pierwsze drafty podawały inne wartości tak o 20% większe. Ale sądzę, że świadomie podaje się mniejsze wartości by MMP nie był konkurencją dla MMM.



Adrian Lutyński - Wto Lis 24, 2009 8:46 am
" />MMM ma niby 120 czy 160 ciągłego, więc wciąż przepaść do tego. Dane nie porywają,ale za tą cenę krzywdy nie ma...



Maciolus - Wto Lis 24, 2009 10:50 am
" />Adrian a masz autko, ktore ciagnie 80A ciaglego? Musialbys chyba puscic piatke na 2S LiPo.

CC podaje w przeciwienstiwie do wiekszosci konkurencji realne parametry pracy. Realnosc parametrow IMHO zwieksza rowniez idiotoodpornosc calosci.

Troszke OT. Widzialem niedawno ESC Futaby z opisem 500A ciaglego... To nic, ze kabel 12AWG by tego nie wytrzymal...



luke - Wto Lis 24, 2009 11:34 am
" />Kajmanowi chodzi raczej o wydajnosc w cieple dni na niskim przelozeniu i duzej przyczepnosci na 2s.



KiT - Wto Lis 24, 2009 11:55 am
" />MM realnie miała 80A z pasywnym chłodzeniem, patrząc po ilości zastosowanych FETów (jeszcze ich specyfikacja nie jest jawna) to MMP ma więcej w konfiguracji z wentylatorem. Jednak ludzie ją z powodzeniem zaczęli do konwersji 1:8 stosować.

Dla mnie większą zagadką jest jak będzie pracować w trybie sensored i czy faktycznie jest on porównywalny do DT Genius'a. I takich danych szukam. Pewnie skończy się na tym, że kupię oba regle i sam się tego dowiem. Ale jakby ktoś znalazł jakie testy - porównania to byłbym wdzięczny.



Adrian Lutyński - Wto Lis 24, 2009 1:09 pm
" />
">Adrian a masz autko, ktore ciagnie 80A ciaglego? Musialbys chyba puscic piatke na 2S LiPo.

CC podaje w przeciwienstiwie do wiekszosci konkurencji realne parametry pracy. Realnosc parametrow IMHO zwieksza rowniez idiotoodpornosc calosci.

Troszke OT. Widzialem niedawno ESC Futaby z opisem 500A ciaglego... To nic, ze kabel 12AWG by tego nie wytrzymal...


To nie tak. Po pierwsze prądy na np 3T są duże, w gorący dzień na dobrym gripie widać który regiel ma zapas, a który jest bez niego. Ja nie patrzę na durne dane, porównuję do niemieckich produktów, gdzie mniej jest zabawnych okresleń spotykanuch w USA.



KiT - Wto Lis 24, 2009 4:48 pm
" />Adrian, ale to w praktyce niewiele ma wspólnego z podawanymi parametrami. Novaka regulatory miały 200A i co z tego...

To w większości przypadków ma związek z tym jaki jest mostek termiczny i jak zrealizowane zabezpieczenie prądowe i termiczne.



Adrian Lutyński - Śro Lis 25, 2009 6:34 am
" />Poza tym niektórzy podają co mogą znieść FET chwilowo, co ma się nijak do całego regla. Przy okazji się MMP kupi i pobawi.



KiT - Śro Lis 25, 2009 9:40 am
" />
">Poza tym niektórzy podają co mogą znieść FET chwilowo, co ma się nijak do całego regla. Przy okazji się MMP kupi i pobawi.

Właśnie dlatego CC nie podaje bo nie chcą jak twierdzą stanąć przed wyborem
- albo wypisujemy jak inni bzdury;
- albo piszemy prawdę i nasze regle będą miały gorszą specyfikację od konkurencji;


">At Castle, we don't rate our controllers based on a battery size and lifetime. Rather, we rate our controllers based on temperature rise and stabilization. So if you look at something like, say, the Phoenix-ICE-100 (rated at 100A continuous) it can handle 100A for as long as you want to put 100A through it, and will temperature stabilize at about 80C (176F) with a 5mph airflow over the controller.

We decided not to put a current rating on our RC car controllers because we didn't agree with the way the industry rated controllers. There are controllers on the market that are rated at amperage levels that would actually MELT 12ga copper wire. (which is a ridiculous claim... most brushed controllers on the market that claim hundreds of amps of capability can actually only handle about 30-40A by Castle's rating method)

And so we decided not to get into an amperage "arms race" with companies that deliberately mislead the public.

Patrick del Castillo
President, Principle Engineer
Castle Creations


generalnie wesoły wątek:
http://www.rc-monster.com/forum/showthr ... 93&page=22



Maciolus - Pią Gru 04, 2009 5:01 am
" />I pojawia sie oczekiwana przez niektorych MMP 1S (bez BEC)

Cytat z RC-Monster:

Here you go gents, I present to you the Mamba Max Pro 1s Special Edition speed control. Right now they are not available, we are only taking preorders at this time. The release date is set for the first week of January. Because this is a test run to see if we want to keep this as a normal product, it has not been released to distribution yet. If they catch on as we hope, they will become a permanent product. You can find the details on our website, the price is set at $149.99 which is the full retail.

Please remember that is is the 1s version, so it will not have an onboard BEC. Also this controller will have solder posts instead of wires and will not have a fan or a switch.

Those of you that do not need a 1s version, it is recommend to purchase the normal Mamba Max Pro through the normal distribution channels (IE Mike); it will be cheaper because of retail and MAP pricing and we would rather see you purchase it through a reseller.

Let us know if you have any questions fellas!

Thomas Porfert
Castle Tech Support



Adrian Lutyński - Pią Gru 04, 2009 6:47 am
" />Wiem że do znudzenia, ale pochwalę GM w tym miejscu Każdy, nawet stary model regla zawodniczego działa do 1s, BEC ma, ale trzeba podać nawet z malutkiego LiPolka np. 300mAh 2s napięcie na odbiornik do zasilania procesora regla pod koniec biegu. Ale BEC działa



Maciolus - Pią Gru 11, 2009 5:35 am
" />MMP 1S: http://www.castlecreations.com/products ... ecell.html

W koncu pojawil sie przenosny programator + castle link w jednym
http://radiocontrolzone.com/showthread.php?t=257926

Przypomne jeszcze, ze z nowym firmware MM mozna programowac rowniez przez castle link



Maciolus - Czw Gru 17, 2009 6:19 am
" />Kilak slow jeszcze o funkcji CHEAT

We are also producing a lot more power -- for example, a 21.5 turn motor with fixed timing produces about 108 watts at the 50% efficiency point (I know- - the design of the motor is TERRIBLE!) We are getting about 190 watts output from the same motor at the 50% efficiency point, by changing the timing and commutation method.



luke - Czw Gru 17, 2009 8:08 am
" />No no VT fajna sprawa trzebaby jeszcze to porownac z VT innych producentow i jak znosi to silnik.



KiT - Czw Gru 17, 2009 8:46 am
" />silnik to zawsze znosi źle MM5700 jeździ u mnie trzeci rok magnes jak nowy. SP 9.5T jeździ jeden sezon i to nie dla tego, że jest złą konstrukcją

wyczyn zawsze kreuje dewastację



Maciolus - Czw Gru 17, 2009 12:13 pm
" />No tak, wyczyn...

Moja poczciwa MM 4600 ma 500W (test na ET), motorki sensorowe 100, 200, 300W. Ktory ma wiec zla konstrukcje?



luke - Czw Gru 17, 2009 12:56 pm
" />Maciolus mysle ze odpowiedni sensorowy motorek i MM wogole niema podejscia 200-300W to maja silniki 3500-3800kV



Adrian Lutyński - Czw Gru 17, 2009 1:10 pm
" />
">No tak, wyczyn...

Moja poczciwa MM 4600 ma 500W (test na ET), motorki sensorowe 100, 200, 300W. Ktory ma wiec zla konstrukcje?


Co ty mówisz, sensorowe po 600-800W mają, to czy mają sensory nic nie robi.



KiT - Czw Gru 17, 2009 1:24 pm
" />właśnie czytałem specyfikację Nosrama to porównywalne BL z Kv w okolicy4600 mają 200-400W
GM Evo jakieś 50W więcej
w zależności od ceny. Nie wiem co tam Maciek zmierzył (mówię o tych 500W) więc nie mam pojęcia jak to ma się jedno do drugiego...



Adrian Lutyński - Czw Gru 17, 2009 6:28 pm
" />Wziął szczytowy prąd zapewne



Maciolus - Sob Gru 19, 2009 1:32 pm
" />Oczywiscie, ze pisze o maksymalnej mocy. Jaka inna porownywac jezeli wykres napiec i pradow wyglada jak pila namalowana przez psychopate z zaburzeniami postrzegania czasu? IMHO to nie jest lotnictwo zeby bawic sie mocami ciaglymi czy chwilowymi.

Przy okazji to 300W mocy sredniej wyciaga moj bagus osemka, a 400W truggy, a nie mutacja dwupolowego Novaka z puszka S...

Swoja droga chetnie zrobilbym test sensorowego motorka z MM Pro:
1. zapis w trybie bezsensorowym
2. zapis w trybie sensorowym bez funkcji CHEAT
3. zapis w trybie sensorowym z funkcja CHEAT



Adrian Lutyński - Nie Gru 20, 2009 11:35 am
" />Może kiedyś w końcu zanabędę ET i pomierze to i owo...



KiT - Nie Gru 20, 2009 6:19 pm
" />Adrian a nie miałbyś chwili, by zrobić zestawienie tych regulatorów GM, które to nowa seria, które stara (wkrótce będzie trzecia), które tania które droga... no i czym oprócz prądów się różnią.



Maciolus - Nie Gru 20, 2009 6:21 pm
" />Przeciez Adrian moge Ci i KiT'owi pozyczyc ET na testy. Na razie szpej sie kurzy. P.M. me



Adrian Lutyński - Nie Gru 20, 2009 6:28 pm
" />Ja tam na ET chętnie, posprawdzałoby się to i owo. Pomęczę Cię.

A regle GM:
Pierwsza seria, najstarszy soft, obudowy bez wymuszonego chłodzenia: Genius 40, 50, 70, 80, 95 - do 3S. Bryzgoszczelne i do 4S - Genius 85 i 100
Druga seria, wymuszone chłodzenie, nowszy soft (4.8-4.9) i obecnie też najnowszy (6.9-7.2): Genius 90, 120 do 3S i 150 (150 do 5S)
Najnowsza seria: Genius 90 i 120 v2 prawdopodobnie. Czekamy na wejśce do sprzedaży.

Seria R - tańsza, nie miałem w rękach.



Rafał Kowina - Czw Lut 25, 2010 1:10 pm
" />I co dalej z z wątkiem... ktoś miał już MMPro w rękach? Wiadomo jak się sprawuje?

pozdr.



wiitteek - Pią Mar 19, 2010 10:07 am
" />mam mambe max pro jednak nie moge nic powiedziec bo jest to moj pierwszy zestaw bezszczotkowy-wiec nei ma do czego porownac...oczywiscie jest super ale moze inne sa bardziej super...

Interesuje mnie czy ten regulator obsluzy mi 800gramowego bodaj hakera...Jak wroce do domu to powiem co to za silnik.

pozdrawiam
Powered by WordPress, ©