ďťż
Mechanika - walka , rozwój postaci itd.




adammo - 9 sty 2010, o 20:26
" />Umieszczamy tutaj wszelkie pomysły związane z mechaniką gry - czyli rozwój postaci , walke itd.




Garfield - 9 sty 2010, o 22:16
" />Ponawiam pytanie, bo przeszło jakoś obok:
Mam pomysł ewentualnie nowej broni. Może wprowadzimy znane w średniowieczu "bomby", czyli odpowiednik granatów. Wiadomo jak ma działać bomba, rzucona w jakieś miejcie działa obszarowo, tzn. rani wszystkich wrogów w pobliżu. Można do tego wykonać minigrę związaną z rzucaniem bombą, np. podobnie jak podania w Real Football 2010, czyli naprowadzanie w wybrane miejsce:




DarthnesS - 9 sty 2010, o 22:28
" />
">Ponawiam pytanie, bo przeszło jakoś obok:
Mam pomysł ewentualnie nowej broni. Może wprowadzimy znane w średniowieczu "bomby", czyli odpowiednik granatów. Wiadomo jak ma działać bomba, rzucona w jakieś miejcie działa obszarowo, tzn. rani wszystkich wrogów w pobliżu. Można do tego wykonać minigrę związaną z rzucaniem bombą, np. podobnie jak podania w Real Football 2010, czyli naprowadzanie w wybrane miejsce:

Garfield walka ma toczyć się w trybie turowym, więc przeciwnik będzie wybierany do ataku i nie trzeba będzie celować.
NO chyba że plany są juz inne.



Quest - 9 sty 2010, o 22:31
" />Tak może wprowadzimy od razu snajperkę i bazooke ? Albo jeszcze lepiej, zróby mini grę saper.

Mini gier nie może być za dużo , bo fabuła gry minie się z celem. A ta którą poleciłeś oraz tę broń jest według mnie bez sensu.




Garfield - 9 sty 2010, o 22:39
" />No dobra, może przegrane z walką turową, ale to może być przecież atak z zaskoczenia.
Takie bronie istniały i nie były bez sensu. I nie równaj tutaj bazooki z średniowiecznymi broniami. No ja wiem, że jak nie ma super-hiper-ultra plujacza śliną to grać się nie da. Ale szanuje wasze zdanie...



Quest - 9 sty 2010, o 22:41
" />Jak już to raczej do usuwania niewygodnych przedmiotów: drzewa,skrzynie,drzwi. Bo ataki z zaskoczenia raczej na NIE.



Seichyn - 12 sty 2010, o 22:13
" />W sumie to nawet i mogłyby być w świecie gry bronię współczesnych czasów, bo choćby taki rewolwer, to nie nawet technologia.
Nie wiadomo też jak dokońca będą wyglądały te walki, gdyż nawet w turowych walkach może być kilku przeciwników.

Byłoby też ciekawie, gdyby postać mogla szkolić się w danej dziedzinie magii, walki, a także perswazji czy wiedzy ogólnej.
Choć nie wiem czy do tej gry by to tak pasowało.
Jeśli byłyby podziały to mogłyby być ze znanych typów (albo i nie), np:

Magia: Biała, Czarna, Żywiołów i/lub ofensywna, defensywna.
Walka fizyczna: Np halabardy, kusze (w zwarciu i dystansowa?).

Co do walki dystansowej, jaki ma sens byt takowej walki, jak ktoś już pisał za pomocą łuków, przy planowanym typie pojedynków?



Gelahad - 9 lut 2010, o 22:43
" />ja jestem jak najbardziej za bronią palną. Technolog może zrobić komuś dziurkę w głowie rewolwerem, albo kilku dziur na klacie dubeltówką to taka miła odmiana po ciągłym tłuczeniem wroga mieczem/łukiem/magią (tak swoją drogą to ta magia i technologia nasuwa mi na myśl najlepszego RPG wszech czasów Arcanum, gdzie gdzie starcia średniowiecznych rycerzy z uzbrojonymi w strzelby i rewolwery żołnierzami są jak najbardziej normalne)
Magowie będą posiadali zapewne różne amulety i inne świecidełka które zwiększą ich siłę zręczność itp.
dla technologów można by zrobić na przykład: aparat optyczny zwiększający celność (takie mechaniczne okulary) albo albo jakieś wszczepy zwiększające IQ



Fouton - 9 lut 2010, o 23:54
" />Źle to trochę rozumiecie i mieszacie z Arcanum. To nie jest świat z technologią i magią. To jest świat w którym niema technologii i została już sama magia. Broń palna jeśli będzie w grze będzie może jedna albo dwie. Na pewno nie więcej bo mija się to z założeniami świata.



Bury Brzetyslaw - 9 cze 2010, o 18:01
" />Rozwój postaci mógłby być taki jak np. w Gothicu 3 TB, że za każdy poziom dostajemy np. 10 punktów nauki które możemy sobie rozłożyć według własnych upodobań, np w manę, siłę, zręczność, czy skille



Garfield - 10 cze 2010, o 12:36
" />Moim zdaniem skille i atrybuty powinno się rozdzielić, a może nawet zrobić tak, by atrybuty rosły same, względem tego, czym walczymy lub jakie podejmujemy decyzje.



Denny Colt - 10 cze 2010, o 15:10
" />Dobry pomysł byłby, gdyby skille rozdzielały się same wraz z naszymi poczynaniami:) bo jakby to by wyglądało, że ubijemy kogoś magią, wbijamy poziom i zwiększamy sobie perswazję. Lepiej właśnie by było automatyczne inteligentne rozdzielanie punktów.



adammo - 10 cze 2010, o 15:29
" />Aktualnie mam własny zarys systemu rozwoju i będzie raczej najbardziej podobny do tego co opisuje Garfield. Jednak nie jest to Morrowind czy Gothic tylko coś zupełnie innego - więcej informacji będzie gdy będzie dopracowane do końca.



dka94 - 19 cze 2010, o 16:08
" />W grze powiny być oparte różne techniki walki walcząc tylko 2 broniami wręcz i dystansowa. Atrybuty postaci powinny być żeby ktoś nas uczył ich w mieście za darmo. Potworów powino być dużo i do różne wodne,lądowe i latające. Postać powina umieć pływać i uczyć sie z różnych ksiąg nowych umiejętności, zbieranie różnych roślin. Bohater powinien spać jak w gothicu lub medytować przy ognisku.



Garfield - 20 cze 2010, o 17:43
" />Po prostu za dużo Gothic III...
i cytat znowu:

">Najważniejsze to pamiętać ,że to telefon , a nie komputer
i

">to tylko propozycje i "pomysły" a nie wymogi

A teraz mój pomysł:
Wybieramy klasę na początku gry czy sama tworzy się w trakcie? Jeżeli wybieralibyśmy na początku, to można by zastosować różne sprite'y dla klas (dla każdej inna)
I czy będzie wybór płci? (A niech płeć piękna też się pobawi )



adammo - 20 cze 2010, o 19:09
" />Bohater z góry ustalony , klasa tworzona "dynamicznie" w zależności od stylu gry i dokonanych akcji .



Garfield - 20 cze 2010, o 21:06
" />Wiem, że to może zabrzmieć naiwnie, ale czy dałoby radę zrobić tak, by podczas "chodzenia po świecie" widoczny był aktualny ekwipunek? Powinny być wtedy większe postacie i ich sprite musiałby być podzielony na określone części (powiedzmy 2,3 części - tors,nogi i ew. głowa). Gdybyśmy rysowali ekwipunek bez shaderów i połysków było by mało roboty z jej dopasowaniem do bohatera (Ctrl+C i Ctrl+V)... wiem, że to ciężkie do zrobienia, ale marzenia ehh



adammo - 21 cze 2010, o 10:53
" />Niee... na komputerze to jest rzeczywiście parę minut pisania ale już na telefonie .. eh chodzi głównie o zużycie pamięci , łączenie tego , zmiana dynamiczna - podejrzewam ,że byłoby zbyt dużo pamięci zużyte , i jeszcze plik z grą zwiększał by się niepotrzebnie (każdy sprite jako osobna część w 9 kierunkach , więc sporo by mogło tego być)



dka94 - 28 lip 2010, o 00:40
" />A czy będzie możliwość na początku gry wybór 2 lub 3 klas postaci



adammo - 28 lip 2010, o 17:37
" />Nie - postać jest "uniwersalna" rozwija się w czasie gry .
Powered by WordPress, ©