ďťż
Mikro na zawody...
Jacek Tomczak - Wto Lut 21, 2006 8:35 pm " />Chce starować moim mikro rs4 na zawodach. I jak go przygotowac na co zwrócić szczególną uwagę. na jakim silnikunjeździć itp. teraz mam ape Sanwa blazer sport ale w planach jest mx-3(od rodziców na koniec roku ) Erik Turlejski - Wto Lut 21, 2006 9:05 pm " />a więc tak: zaopatrz się w oponki silnik... ja na pierwszych zawopdach uzywalem jakiegos bylejakiego lotniczego teraz zamowilem z czech uwagę zwróć na odpowiednio dobrane przełożenie, dobre oponki, dobre pakiety hmmm.. chyba to wszystko jarox91 - Wto Lut 21, 2006 9:09 pm " />Napiszę krótko: ---HPI sprzedaj ---dopłać 100zł i kup M18 ---Apa będzie super ---kup minimalnie 2 pakiety np. GP 1100Nimh . ---dobre opony (ellegi) ---opcja pierwsza > regiel GM'a SX6 + graupner 300 ---opcja druga , droższa > Mamba np. 5400Kv ---gdy już pojeździsz trochę to zaopatrz się w budę Porshe (dostępna w Proximie) ---one-way ---zwrotnice alu. ---servo np. HS81mg ---parę części zapasowych. >>>to na początek , oczywiście nie musisz od razu kupować one-way'a ani alu zwrotnic , ale poprostu będzie lepiej >>>życzę powodzenia w klasie mikro P.S Jeśli coś mi umknęło to proszę mnie poprawić. Erik Turlejski - Wto Lut 21, 2006 9:14 pm " /> ">Napiszę krótko: ---HPI sprzedaj ---dopłać 100zł i kup M18 ---Apa będzie super ---kup minimalnie 2 pakiety np. GP 1100Nimh . ---dobre opony (ellegi) ---opcja pierwsza > regiel GM'a SX6 + graupner 300 ---opcja druga , droższa > Mamba np. 5400Kv ---gdy już pojeździsz trochę to zaopatrz się w budę Porshe (dostępna w Proximie) ---one-way ---zwrotnice alu. ---servo np. HS81mg ---parę części zapasowych. >>>to na początek , oczywiście nie musisz od razu kupować one-way'a ani alu zwrotnic , ale poprostu będzie lepiej >>>życzę powodzenia w klasie mikro P.S Jeśli coś mi umknęło to proszę mnie poprawić. PO pierwsze moze lepiej na początek mcro standart ? ten pierwszy punkt i drogi zbędny.... wyniki z wa-wy : 1. xray 2. HPI 3. xray 4. HPI 5. HPI nie wiem jak było w Tarnowie.. opony ellegi do standarta ? a nie lepiej na początek standart.. regiel nosrama hovk reverse 9odpowiednik jakiegos lrp...) a ta buda to po co ? :] one way i alu zwrotnice .. to zbędne do hs81mg polecam servo saver.. bez trego nai rusz tak właśnie zabiłem alu zebaty w serwie co do zapasow na zime.. Jacek Ochoocinski i PROXIMA zazwyczaj są na zawodach... polecam dorobienie sobie z laminatu podwozia.. jarox91 - Wto Lut 21, 2006 9:19 pm " />Przecież napisałem , że: buda to jak se już trochę pojeździ (najlepsza= najmniejsze opory powietrza) , lepiej niech kupi M18 ( nie oszukujmy się) , opony to 50% sukcesu ,.... Mateusz Tutaj - Wto Lut 21, 2006 9:21 pm " />buda na zawody otwarte Zazwyczaj wszyscy jezdzą na tych wyscigowych bolidach, pewnie chodzi o takie porsche jak ma Rafał Piesio lub cos podobnego. Grzegorz Nóżka - Wto Lut 21, 2006 9:24 pm " />podpisuję się pod tym co napisał ERAS. oponki gumowe to z HPI większy wybór w zależniości od nawierzchni. Model HPI micro do standarta wystarczy w zupełności rożnice w osiągach żadne. W openie na silnikach 300 lub bezszczotkowcach koszty są dużo większe porównywalne do modeli w skali 1:10 DTM. W standarcie tanio i modele też nieźle zasuwają Grzegorz Nóżka - Wto Lut 21, 2006 9:29 pm " />temat poszedł dalej. piszecie o OPEN micro, a koleś ma model w sam raz do standart i przed sobą mniejszą konkurencję. kto kupi od niego model że dołoży 100zł i po sprawie. W czym sie oszukiwać do standart oba modele się nadają lecz xray wychodzi drożej i nie ma silnika 180 na którym można zacząć starty na początek. Sam to sprawdziłem Kamil Maszkowski - Wto Lut 21, 2006 10:50 pm " /> "> (najlepsza= najmniejsze opory powietrza) Troszke inaczej Opory to ona ma i to duże ale ma największy docisk modelu do podłoża, a te opory i tak nie sparawiaja różnicy bo stosunek w micro moc:masa je pokonuje bez problemu ">---zwrotnice alu. Nie zwrotnice tylko półośki ">---one-way Super sprawa ale tylko na asfalt no i się inaczej na nim jezdzi(trzeba się nauczyć) Ale to wszystko to już typowa walka zbrojeń która ma niestety(a może stety ) miejsce w micro open ale nie powinna z założenia mieć miejsca w standardzie i w nim różnic po tych modyfikacjach raczej nie odczujesz Co do wymiany HPI na xraya to zależy Jak chcesz kiedyś startować w open to tylko xray, a do standarda powinien wystarczyć Ci HPI i umiejętności Na początek bierz się za standarda więc nie sprzedawaj modelu jarox91 - Śro Lut 22, 2006 4:39 pm " />A nie ma zwrotnic alu A ja jestem nadal za tym rzeby on sprzedał HPI. Po co ma później wymieniać model jak będzie chciał przejść do opena? Nie lepiej od razu wymienić i zacząć przeróbki Pozdrawiam Jarek Erik Turlejski - Śro Lut 22, 2006 6:26 pm " />wcale że NIE !! przecież już kupił... chyba ze mu sie nudzi i nie ma co zrobić z KASĄ naprawde to bez różnicy w standarcie bo tu ważne jest przełożenie, oponki i ii kmm UMIEJĘTNOŚCI !! Kamil Maszkowski - Śro Lut 22, 2006 6:34 pm " /> ">A nie ma zwrotnic alu Są I nadal twierdze żeby go zostawił i startował w standardzie jarox91 - Śro Lut 22, 2006 7:32 pm " /> ">A nie ma zwrotnic alu Są I nadal twierdze żeby go zostawił i startował w standardzie No właśnie A ja nadal twierdzę , że nie ma sensu dwa razy zmieniać modelu. ja bym odrazu kupił M18 i się do niego "przyzwyczajał" , powolutku tuningował i przeszedł po jakimś czsie z ST do Open'a . Rafał Piesio - Śro Lut 22, 2006 7:53 pm " /> ">ja bym odrazu kupił M18 i się do niego "przyzwyczajał" , powolutku tuningował i przeszedł po jakimś czsie z ST do Open'a . więc zrób tak czym prędzej i zamiast teoretyzować - spróbuj zawodów w praktyce jarox91 - Śro Lut 22, 2006 10:27 pm " />Próbuję , ale od letniego sezonu Pozdrawiam Jarek Grzegorz Nóżka - Śro Lut 22, 2006 10:38 pm " />Jaki wyścig zbrojeń? TO wy napędzacie się nawzajem, kup to, kup to. Wcale do OPEN-a nie trzeba super sprzętu żeby być w I trójce. Ja startuję micrusem tylko na hali dla treningu przed sezonem letnim. Ja startuję na E18 mam na halę Dwa nowe silniki 300(po 30zł) i trzeci urzywany z ubiegłego roku do treningu. Regulator NOVAK Atom bo taki mi został z 1:10. Dwa komp. pianek, alu półoski przód (choć tylko raz urwałem plastikową półoś a te kupiłem okazyjnie tak to bym nie kupił) wachacze 6*, radiator na silnik, serwo Multiplex micro( plastikowe zębatki) akusy GP1100x 3, płytę sobie zrobiłem z włókna szklanego( plastikowa pękła mi przy mocowaniu zderzaka, jak była dobra w zupełności wystarczała) mocowanie silnika 300 sam zrobiłem z aluminium. Reszta z pudełka. Aha karoseria, po tym co Marek wyczynia z Mazdą w tym sezonie to nie ma znaczeniak jaka kto ma (może na asfalcie przy max prędkościach porsche pomorze ) I jak wychodzę na prostą nie mam dyskomfortu że nie mam MAMBY. Razem wydam 60zł na silniki i na kółka 70zł na sezon halowy. TO tyle o OPEN-e powodzenia na starcie. Marek Kusiakiewicz - Czw Lut 23, 2006 6:58 am " />Słuchajcie, HPI Micro RS4 to stara konstrukcja i włacnie dla prawdziwego modelarza stanowi duże wyzwanie Jest to model bardzo wdzięczny do wszelakich przeróbek, zmian itp. Już samo dorobienie własnej płyty poprawi właściwości jezdne tego modelu. A poza tym jest on tańszy od swoich konkurentów jarox91 - Pią Lut 24, 2006 5:08 pm " /> ">Jaki wyścig zbrojeń? TO wy napędzacie się nawzajem, kup to, kup to. Wcale do OPEN-a nie trzeba super sprzętu żeby być w I trójce. Ja startuję micrusem tylko na hali dla treningu przed sezonem letnim. Ja startuję na E18 mam na halę Dwa nowe silniki 300(po 30zł) i trzeci urzywany z ubiegłego roku do treningu. Regulator NOVAK Atom bo taki mi został z 1:10. Dwa komp. pianek, alu półoski przód (choć tylko raz urwałem plastikową półoś a te kupiłem okazyjnie tak to bym nie kupił) wachacze 6*, radiator na silnik, serwo Multiplex micro( plastikowe zębatki) akusy GP1100x 3, płytę sobie zrobiłem z włókna szklanego( plastikowa pękła mi przy mocowaniu zderzaka, jak była dobra w zupełności wystarczała) mocowanie silnika 300 sam zrobiłem z aluminium. Reszta z pudełka. Aha karoseria, po tym co Marek wyczynia z Mazdą w tym sezonie to nie ma znaczeniak jaka kto ma (może na asfalcie przy max prędkościach porsche pomorze ) I jak wychodzę na prostą nie mam dyskomfortu że nie mam MAMBY. Razem wydam 60zł na silniki i na kółka 70zł na sezon halowy. TO tyle o OPEN-e powodzenia na starcie. ..To się wtrącę Rozumiem , że Pan jeździ w Openie z 300 (szczotka) razem z Mambami i trzyma się Pan w czołówce ? EDIT: Sprawdziłem był Pan 9 i 5 > nie tak źle , ale czy bez Mamby można walczyć o podium Rafał Piesio @ work - Pią Lut 24, 2006 5:27 pm " /> ">Sprawdziłem był Pan 9 i 5 > nie tak źle , ale czy bez Mamby można walczyć o podium można - pokazują to wyniki sezonu halowego - Mamba jeszcze nie wygrała żadnych zawodów... jak dotychczas, na każdych zawodach większość podium, jak nie całe, były zajmowane przez szczotkowe 300-ki Marek Kusiakiewicz - Pią Lut 24, 2006 5:29 pm " />To co mówi Rafał to świeta prawda. Zawody w Blue City i w Tarnowie - pierwsze miejsce silnik 300 (zawody tegoroczne) Poczatek sezonu to też popis trzysetek jarox91 - Pią Lut 24, 2006 5:55 pm " />Acha , no to się uspokoiłem bo już myślałem , żę będę musiał wydać kolejne 600zł na mambę żeby o coś powalczyć na zawodach Kamil Maszkowski - Pią Lut 24, 2006 6:02 pm " /> ">Acha , no to się uspokoiłem bo już myślałem , żę będę musiał wydać kolejne 600zł na mambę żeby o coś powalczyć na zawodach Lepiej zainwestuj czas w treningi bo to umiejętności wciąż są najważniejsze Marek Kusiakiewicz - Pią Lut 24, 2006 6:14 pm " />Wydawanie kasy na mambe na poczatek jazdy? Dam Ci przykład z Kłodzka: Jechał sobie zawodnik z modelem w którym miał mambe, extra radio i co? Ano to że kolega Paweł Michalski kręcił więcej kółek w klasie Micro standard niż ten jeżdżacy full wypasem modelem. Nie zawsze szybki model jest idelany do jazdy. A prawda jest taka że 300-tką szczotkową da się z mamba walczyć praktycznie w każdych warunkach na hali. Na asfalcie, przy długich torach może to być kłopotliwe. Jednak sa silniki serii 300 szczotkowe co dadza rae na asfalcie równiez mambie Kamil Maszkowski - Pią Lut 24, 2006 6:28 pm " />Chyba nawet wiem który to zawodnik Mambe możesz kupic jak już wiesz że potrafisz jezdzic i wykorzystasz ten silnik, bo co Ci po tej mambie jak będziesz jechał na 30% mocy a jak dociśniesz to się zaraz rozwalisz nie tylko tracąc czas ale również prawdopodobnie uszadzając model. No i tak jak juz powiedziano, na hali mamba wcale nie da ci takiej przewagi jak myślisz bo nawet nie ma sie gdzie rozpędzić Jacek Tomczak - Pią Lut 24, 2006 9:09 pm " />1. Nie zamirzam sprzeawać mojego mikro właśnie go skończyłem składać. 2. Na sam pczątek startowania nie musze być na podium 3. Jaki silnik jest najlepszy do standart? 4 Czy nie moge jeździń na zwykłych akumlatorkach czy tylko na pakiecie? 5.buda do dla mnie bez znaczenia jakbym miał F1 to bym sie martwił 6.czy apa naprawdę będzie dobra? 7. Jaki regiel wybrać? 8.Czy mambą mogę w standardzie startować? Krzysztof Rafalski - Pią Lut 24, 2006 9:19 pm " />Silnik do klasy standard to szczotkowiec 180, na mambie nie można jechać w standardzie. Możesz jechać na zwykłych akumulatorkach, warunkiem jest max. 5 cell czyli 5 baterii, ale z tego co wiem to takich baterii wejdą Ci 4 sztuki, więc szans wielkich mieć nie bedziesz. Najlepiej regulator micro (np. xrayowski, albo inny) choć zmieści się również większy. Jacek Tomczak - Pią Lut 24, 2006 9:24 pm " />Czy taki silnik jak w standardzie w mikro jest może być? dlaczego sądzisz, że na akumulatorkach nie mam szans? Marek Kusiakiewicz - Pią Lut 24, 2006 9:42 pm " />Z Twojej wypowiedzi wnioskuje że masz model micro rs4 z HPI. A nie masz szans dlatego że do standardowego koszyczka w micrusie wejdą 4 baterie (akumulatorki) o napięciu 1,2V (baterii 1,5V nie mozna stosować). więc sam sobie policz. 4 x 1,2V = 4,8V natopiast 5 cell po 1,2V da Ci 6V co przy tych silniczkach ma kolosalne znaczenie i przekłada sie odrazu na predkośc modelu. Mam nadzieję że pojawisz się w Borzęcinie na zawodach i wstartujesz. Erik Turlejski - Pią Lut 24, 2006 10:07 pm " />Seryjny silnik jest dość dobry (Grzesiek na nim jechałł potem) w czechach sprzedają podobno dobre silniki do st.. zamowilem juz takie wg mnie klasa standart jest bardzo dobra na poczatek...... i łatwa.. pierwsze zawody, model od 1,5tyg. czwiczylem ile moglem i 3 miejsce Marek Kusiakiewicz - Pią Lut 24, 2006 10:38 pm " />Zapraszam wszystkich do startów na zawodach w Borzęcinie w klasie micro standard. Przyjedźcie bo naprawde warto Grzegorz Nóżka - Pią Lut 24, 2006 10:51 pm " />DO Jarka. Jak widzisz sprzęt i umiejetności to nie wszystko, czasami pech potrafi wszystko zmienić. W BC dojechałem w ostatnim finale drugi za Markiem, a że moja prywatna "pchełka" nie liczyła wogóle nie byłem klasyfikowany w ostatnim finale. III mejsce odjechało z przed nosa. W ubiegłym sezonie halowym zdobyłem Mistrza Polski w Micro. Tak widzisz czasami duperela zmienia końcowy wynik. Do zobaczenia na starcie. Zapraszamy do startów w micro ST i open, te małe modele naprawdę dostarczają wielu wrażeń podczas wyścigu. Pozdrawiam. Arkadiusz Flejszer - Sob Lut 25, 2006 8:44 am " />Najlepszemu może się urwać koło no a wtedy wygrywają słabsi tacy jak ja. Np. Michał Zieliński - Sob Lut 25, 2006 9:59 am " />Chyba to ja zostałem wywołany. Ja powiem tylko tyle bez treningu nie ma samo jezdnych modeli. Zawody w Blue to moje pierwsze jazdy tym modelem. Na dodatek miałem problem z serwem. Pamietaj trening i jeszcze raz trening pozdrawiam Jacek Tomczak - Sob Lut 25, 2006 1:55 pm " />dzięki za odpowiedzi.mam jeszcze jedno pytanie jaki regulator wybrać? Erik Turlejski - Sob Lut 25, 2006 2:24 pm " />ja jeźdzę na NOSRAM HOVK REverse *(dopowiednik tego woodoodpornego lrp.. ale słyszałem coś o reglach Wojtka B. za 120zł Grzegorz Nóżka - Sob Lut 25, 2006 2:28 pm " />Też polecam, choś takiego nie mam. W. Bukryj sam je robi poszukaj go na forum i napisz do niego. Do micro są super, lecz jak kiedyś będziesz chciał większego elektryka to kup mały regler uniwersalny taki co wytrzyma prądy silnka 540. Jacek Tomczak - Sob Lut 25, 2006 2:32 pm " />Ja właśnie szukam czegoś uniwersalnego do mikro i do 1:10 Erik Turlejski - Sob Lut 25, 2006 3:01 pm " />nosram / lrp będzie ok silniki do 18T b. mały mieści się na serwie Jacek Tomczak - Sob Lut 25, 2006 3:04 pm " />Chyba jednak zdyduje sie na ten lrp za 179zł http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=779 Erik Turlejski - Sob Lut 25, 2006 3:09 pm " />to jest własnie to samo, nosram ma ładniejszy znaczek wg mnie :] ;D mozna go dostac na www.model-fan.com.pl Jacek Tomczak - Sob Lut 25, 2006 5:45 pm " />Tylko on nie ma możliwości odłączenia wsteznego a do E-18 można tyko jednokierunkowe Erik Turlejski - Sob Lut 25, 2006 5:49 pm " />ale tu ma jedną zalete, żeby się włączył wsteczny musisz trzymać cyngiel przez pare sec. chyba 3-5 wiec jak chcesz hamowac to masz czas Jacek Tomczak - Sob Lut 25, 2006 5:52 pm " />Ale mogę go używać na zawody?? Erik Turlejski - Sob Lut 25, 2006 5:55 pm " />używać tak ale nie wolo włączyć wstecznego Jacek Tomczak - Sob Lut 25, 2006 5:57 pm " />a może znacie jakies w których można wyłązyć wsteczny? jarox91 - Sob Lut 25, 2006 5:57 pm " />A nie będzie ten LRP za duży troszkę ? Erik Turlejski - Sob Lut 25, 2006 6:05 pm " />jak juz mowilem, w m18 miesci się na serwie a w hpi to nawet jakis stary hitec sie zmiesci Kamil Maszkowski - Nie Lut 26, 2006 4:15 pm " />do mikro dobre są GM SX6 lub SX3R Erik Turlejski - Nie Lut 26, 2006 6:03 pm " />dobrzse ale po co przeplacac za regiel z takimi ograniczeniami ? nie moze byc regiel do 18t ?? czyzby silnik 300 go rozwalil ? :] Kamil Maszkowski - Nie Lut 26, 2006 6:54 pm " />Masz poprostu regiel na przyszłość (o ile takową planujesz) A jak tylko do mikro to najlepiej ten od Wojtka Bukryja, tani i chyba najmniejszy z możliwych Marek Kusiakiewicz - Nie Lut 26, 2006 9:19 pm " />UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! UWAGA !!! Do wszystkich mających modele klasy E-18 Micro !!! Na zawodach w Borzęcinie dla klasy E-18 Micro Standard mamy nagrody dla wszystkich 10 zawodników którzy awansują do finału A. Nagrody to: firmowe czapeczki, koszulki, ręczniki oraz komplety felg do modeli E-18. Zapraszamy na zawody !!! jarox91 - Nie Lut 26, 2006 9:43 pm " /> ">Masz poprostu regiel na przyszłość (o ile takową planujesz) A jak tylko do mikro to najlepiej ten od Wojtka Bukryja, tani i chyba najmniejszy z możliwych A widzieliście ten? >>> http://www.rcmart.com/catalog/product_i ... s_id=16387 Bardzo małe opory no i ta cena Kamil Maszkowski - Nie Lut 26, 2006 10:27 pm " />Dochodzi jeszcze cena sprowadzenia (no chyba że przy okazji innego zamówienia) Szkoda że nie napisali ile waży, ale rozmiary to chyba idealnie jak GM Jacek Tomczak - Pon Lut 27, 2006 10:58 am " />A wiecie może gdzie kupić pakiet do mikkro rs4? Arkadiusz Flejszer - Pon Lut 27, 2006 6:50 pm " /> ">A wiecie może gdzie kupić pakiet do mikkro rs4? Wiemy. U mnie. http://www.hpi.pl/sklep_teamrcplock/pro ... cts_id=808 http://www.hpi.pl/sklep_teamrcplock/pro ... cts_id=807 |