ďťż
model "do wszystkiego"




padalec007 - Sob Wrz 15, 2007 5:42 pm
" />Witam, jestem nowym forumowiczem, mam nadzieję, że mi pomożecie a nie odeslecie do opcji szukaj, gdyż szukałem i nawet jeżeli jest taki temat to nie odnalazłem tego co mnie interesuje.

Kiedyś już pisałem na jakimś forum gdy modele spalinowe zawróciły mi w głowie ale jednak nic nie kupiłem i mineło troche czasu, teraz już wiem że sobie kupię taki model i to jeszcze w tym miesiącu. Dowiedziałem się, że interesuje mnie model w skali 1:10, spalinowy, z napędem na 4 koła, on-road.

Model ma mi służyć do zabawy w drift na równej nawierzchni. I tu może już zacznę pytania:
1. Czy po zmianie na opony rally (do wyścigówek ale z "niby" kostką) będzie się dało jeździć po specjalnie przygotowanym torze piaszczystym?
2. Czy jak kupie model HPI evo3 to będę mógł wstawić silnik o pojemności np. 4,6ccm? I ogólnie wszystkie podzespoły są zamienne?
3. Czy różnica w modelach polega tylko na innych silnikach lub czymś takim i jakby się uprzec to z dowolnego modelu da się zrobić inny?
4. Jeżeli odpowiedź na 3 jest TAK to czy warto kupić model za 800zł i zmienić tylko to co mi się będzie chciało i wyjdzie mi super model jakiego nikt nie ma?
5. Czy można do modelu HPI evo 3 wstawić np. większy zbiorniczek paliwa?
6. Jaka jest żywotność silnika oraz czy przed każdą przejażdżką trzeba dokonywac długich regulacji? - oglądałem na youtube film zrobiony przez HPI gdzie było powiedziane aby zimny silnik rozgrzewać na bogatszej mieszance i w miarę nagrzewania zubożać ją do momentu w którym model lekko dymi i ma więcej mocy niż na bogatszej mieszance.
7. Jaka jest żywotność opon (przy dryftingu) i czy daje się wymienić samą oponę bez wkładki i felgi?
8. Czy można odłączyć napęd na którąś oś?

Niby dużo tekstu ale na niektóre pytania da się odpowiedzieć krótko więc mam nadzieję że to nikogo nie zrazi, z góry dziękuję.




Rafał Iłendo - Sob Wrz 15, 2007 5:49 pm
" />1. tak
2. dajac silnik 4.6 czy nawet .21 zabijesz przeniesienia napedu ale jesli lubisz co 2 jazdy zmieniac kielichy itd:)
3. ciezko jest cokolwiek przerobic, roznice są w długosci osi wahaczach itd. Silniki to ostateczna zmiana
4. nie prawda . Kupujac cos za 800zł wlozysz 2 tyle zeby jeździl normalnie i nie rozpadal się (mowimy o nowych smartechach itp.)
5. Baku większego nie zmieścisz
6. Czytales o docieraniu regulujesz raz na jakis czas ew. wtedy gdy pojawią się problemy z temp itd. Silnik przezyje w zaleznosci od Ciebie ale mysle ze kolo 15 litrów powinien jesli bedziesz o niego dbac:)
7. oponę z wkładką da się wymienic. By driftowac musisz zablokowac tylni dyfer i najlepiej zalozyc opony pcv.
8. Tak mozna ale dyferencjał bedzie bardzo obciązony i moze ulec uszkodzeniu



Jakub Żebrowski - Sob Wrz 15, 2007 5:58 pm
" />Driftowanie spaliną nie przysłuży się silnikowi bo będziesz go trzymał ciągle na dużych obr.

Co do pytań to tak jak Rafał napisał



padalec007 - Sob Wrz 15, 2007 6:06 pm
" />A co sądzicie o wspomnianym przeze mnie modelu HPI rs4 EVO 3? Co go różni od evo 3+?

Jakiej on ma pojemności zbiorniczek i na ile czasu jazdy to wystarczy?

Jakiej mocy jest ten silnik w modelu evo 3 chyba on ma symbol T-15... i czy jest wystarczająco mocny by sprawnie dryftować?

Czy gdybym zmienił silnik na taki "lajtowy" tylko 3,5ccm to dałoby się pozmieniac jeszcze całe przeniesienie napędu aby wytrzymało ten silnik?




Przemek Morawski - Sob Wrz 15, 2007 7:17 pm
" />Nie włożysz do tego podwozia silnika typu "big block" maksymalnie co można włożyć to 3ccm. Nie wiem czy jednak wiesz, że silniku typu "small block" o najlepszych osiągach to silniki 2,11ccm ale nie takie zwykłe z tanich modeli tylko zawodnicze silniki konstruowane z myślą o wyczynie.



Janusz G - Sob Wrz 15, 2007 7:47 pm
" />Modelik Evo3 od Evo3+ rózni się silnikiem, kołami i budą (chyba tyle mozliwe że jakieś drobne rzeczy jeszcze). Mam 2 Evo3 i polecam ten modelik bardzo dobry dla początkującego, lecz silnik jak się zagrzeje i zgasnie to później go ciężko odpalić jak jest ciepły, ponieważ paliwo się wraca do zbiornika.

Na jednym baczu ja jeżdzę jakieś 12min.

Seryjnym silniczkiem spokojnie można driftować, jak się ma specjalne oponki. Jest taka opcja Stage-D która przystosowuje model całkowicie do driftu.

Nie ma sensu zmieniać silnika na mocniejszy ten jest idealny jedynie wstawić jakiś 2,11 i będzie jeszcze lepszy.



Rafał Iłendo - Sob Wrz 15, 2007 7:53 pm
" />Przemku jeśli mogę się do Ciebie tak zwrócic nie mów głupot bierzesz kolanko od sava bierzesz loze hpi 55mm allu i wiercisz 2 dziurki dodatkowe i wsadzasz Big blocka tak samo w hpi rs3 jak i w mt2. Wiem sprawdzilem to wszystko. Co do onroada to na twoim miejscu kolego popatrzylbym na ofnę .... www.rcworld.pl cena mniejsza a uwazam wykonanie lepsze;)



Przemek Morawski - Sob Wrz 15, 2007 8:12 pm
" />
">bierzesz kolanko od sava bierzesz loze hpi 55mm allu i wiercisz 2 dziurki dodatkowe i wsadzasz Big blocka tak samo w hpi rs3 jak i w mt2.

W takim razie chylę głowę No ale co to za jazda big blockiem na 75ccm zbiorniku bo chyba taki jest w tym modelu? No ale pewnie da się wywiercić dwie dziurki i założyć zbiornik od Sava



Rafał Iłendo - Sob Wrz 15, 2007 8:32 pm
" />nie da:) a szkoda zrobilem to dla mt2. Co do baku ja poprostu zmienialem polozenie elektroniki i wkrecalem bak od bagusa 1:8. Takie zabawy są fajne. Ale kosztowne i poza nauką z modelu duzo nie wyniesiesz bo jak juz mowilem kielichy dyfry i zebatki trzeba zmieniac co chwilę



padalec007 - Nie Wrz 16, 2007 8:33 am
" />A ten silnik ofna force .12 jest lepszy od HPI T-15? I dałoby się go założyć do modelu hpi?

Co to znaczy że model (ofna CT4-s) ma 3 paski napędu? To dobrze? Źle? Zużywają się?
Jaka jest różnica między CT4-S a CT-5?
Czy te modele są lepsze od HPI Evo3?
Które z nich (jeśli wogóle któreś) mają regulacje zawieszenia?



HPI Polska - Nie Wrz 16, 2007 10:06 am
" />Polecam HPI 3evo w wersji 18 SS
Ma stabilny silnik 18. , wzmocnione przeniesienie napędu i regulacje o które pytasz.
Jest też dostępny w opcji zestaw do driftu.
Poza tym składając model najlepiej go poznasz.



orcio - Czw Wrz 20, 2007 10:53 am
" />Z modeli Ofny gorąco polecam Tobie ten http://www.rcworld.pl/shop/index.php?pr ... prod_id=38
model jest porządnie wykonany, ma w zestawie starterboxa, napęd przeniesiony jest wałkiem. I tu od razu odpowiedź na Twoje pytanie. Paski w napędzie dają mniejszy opór, dlatego często są wykorzystywane w modelach wyczynowych on road. Ale są też bardziej awaryjne - ścierają się, dociskając model, który jest na wysokich obrotach, do asfaltu, można zerwać pasek. Wałek daje większy opór ale jest mocniejszy i dłużej służy. Używa się go w modelach off road i w wersjach dla zwykłych zjadaczy chleba modeli on road.
Powered by WordPress, ©