ďťż
Model RC - Nitro czy elektryczny? 1400 - 1700 zł




power9111 - Nie Wrz 20, 2009 7:03 pm
" />Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy więc proszę o łagodne potraktowanie
Otóż mam zamiar kupić sobie jakiś model RC. Mam na oku model HB Lightning Stadium Sport http://www.hbeurope.com/kit.php?partNo=66515&lang=en
Mam na oku firmę HB, HPI i Traxxas.
Proszę podać jakieś nazwy sprawdzonych i dobrze wykonanych modeli.
Mam zamiar jeździć w off-road. Jestem początkującym modelarzem.
Z góry dzięki!
Pozdrawiam!
Adam




Coberra - Nie Wrz 20, 2009 8:00 pm
" />Cześć. Model, który napisałeś wyżej będzie na pewno dobrym wyborem dla początkującego. Wiele osób go ma i wiele go chwali. Wszystkie części dostępne w Polsce na www.lrp.pl/sklep/ Ja go mam jako pierwsza spaline i jestem bardzo zadowolony. Na chwile obecna kosztuje ok 1320zł więc z tej kwoty jaką wpisałeś w temaci zostanie ci jeszcze dużo na paliwo i podstawowe narzędzia. W 100% polecam.



pietrekta - Nie Wrz 20, 2009 9:13 pm
" />Jeśli jesteś początkującym to na pewno musisz odłożyć coś pieniędzy na podstawowe narzędzia oraz sprzęt modelarski, typu ładowarki, butelka itp. Model sam w sobie jest dość dobry, model musi być nowy czy może być używany?



Gensior - Pon Wrz 21, 2009 12:20 pm
" />Witam
Na początek radziłbym się zastanowić nad elektrykiem. Ja miałem tylko marnego Bonzera a teraz zbieram na najprowdopodobniej na E-Firestorma ale sporo się na ten temat naczytałem. Wiele osób poleca elektryki początkującym bo są łatwiejsze w obsłudze, mniej kłopotliwe no i tańsze przedewszystkim. Za 1700 będziesz już miał E-Firestorma Fluxa albo Rustlera VXL z przyzwoitą ładowarką i LiPolem.
Oczywiście mojego zdania nie musisz brać pod uwagę, piszę tylko to czego dowiedziełem się ze stron i forów




pietrekta - Pon Wrz 21, 2009 12:50 pm
" />Elektryk jest z tego względu lepszy bo jest praktycznie bez obsługowy a każde drobne naprawy uczą budowy modelu. Ja osobiście sam kupiłem elektryka, ale po dwóch jazdach od razu zdecydowałem się na spaline bo jednak większa frajda dla mnie. Musisz sam zdecydować co będzie lepszym wyborem dla Ciebie.



Gensior - Pon Wrz 21, 2009 12:56 pm
" />Dla początkującego jazda Bonzerem 15km/h to już niezła frajda



pietrekta - Pon Wrz 21, 2009 1:59 pm
" />No niby prawda, ale dla mnie frajda elektrykiem podobnej klasy tylko buggy była frajda mała



power9111 - Pon Wrz 21, 2009 2:59 pm
" />Witam kolegów! Dziękuję za odpowiedź!
Więc przedstawiam poniżej części, które prawdopodobnie muszę zakupić:
1/8 RTR LIGHTNING STADIUM SPORT
HPI RACING TEMP GUN
Paliwo 5L Fuel Jets 20% Nitro
Nitro Starter Pack (Pull start Cars)EU
Proszę o podpowiedź czy dobrze dobrałem

Miałem już przez jakiś czas model / zabawkę która jeździła więcej niż 15 km/h ale się zepsuła
Teraz czas na coś porządnego Może nawet wystartuję (dla zabawy) w zawodach i zobaczę jak to jest być zawodnikiem


">Dla początkującego jazda Bonzerem 15km/h to już niezła frajda
Nie zbyt podoba mi się jazda elektrykiem z prędkością 15 km/h.
Miałem ostatnio okazję jeździć Traxxas'em Summit'em. Bardzo mi się podobało:) Jednak kosztuje więcej niż LSS
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź !
Adam



Gensior - Pon Wrz 21, 2009 3:16 pm
" />
">Gensior napisał(a):
Dla początkującego jazda Bonzerem 15km/h to już niezła frajda

Nie zbyt podoba mi się jazda elektrykiem z prędkością 15 km/h.
Miałem ostatnio okazję jeździć Traxxas'em Summit'em. Bardzo mi się podobało:) Jednak kosztuje więcej niż LSS


Dla mnie tam była
15km/h wyciąga Bonzer, co nie znaczy że każdy elektryk jeździ z taką prędkością, np. E-Firestorm Flux wyciąga 100km/h z 3s LiPo
Dobra ale jeżeli wolisz nitro to bierz nitro



luke - Pon Wrz 21, 2009 6:38 pm
" />
">Witam
Wiele osób poleca elektryki początkującym bo są łatwiejsze w obsłudze, mniej kłopotliwe no i tańsze przedewszystkim. Za 1700 będziesz już miał E-Firestorma Fluxa albo Rustlera VXL z przyzwoitą ładowarką i LiPolem.

Problem jest w tym ze piszac tansze porownujesz skale 1:10 2wd z 1:8 4wd jesli pojdziemy z elektrykiem w te skale cenowo bedzie bardzo podobnie jak nie drozej jesli chodzi o e...



Coberra - Pon Wrz 21, 2009 7:25 pm
" />Moim zdaniem za ta cenę lepiej pchać się w model spalinowy... Jest dużo bardziej przyszłościowy od elektryka w skali 1:10 off-road. Jest bardzo dużo zawodów, duże pole do popisu jeżeli chodzi o ulepszanie modelu i większa satysfakcja z jazdy. Nie mówię, że elektryki się nie nadają, bo np. jeżeli chodzi o on-roady to 100 razy bardziej bym wolał elektryka niż spaline, ale modele off-roadowe w skali 1:10 służą głównie do zabawy pod domem, bądź do jakiejś treningowej jazdy po torze... Mam porównanie bo posiadam model zarówno spalinowy w 1:8, jak i elektryczny 1:10 i spalina sprawia mi dużo większą radochę z jazdy niż model bardziej "ekologiczny".

Ja osobiście bardziej polecam Ci model spalinowy, jednak wybór należy do Ciebie



power9111 - Pon Wrz 21, 2009 7:50 pm
" />Dzięki za odpowiedź!

">Witam
Wiele osób poleca elektryki początkującym bo są łatwiejsze w obsłudze, mniej kłopotliwe no i tańsze przedewszystkim. Za 1700 będziesz już miał E-Firestorma Fluxa albo Rustlera VXL z przyzwoitą ładowarką i LiPolem.

Problem jest w tym ze piszac tansze porownujesz skale 1:10 2wd z 1:8 4wd jesli pojdziemy z elektrykiem w te skale cenowo bedzie bardzo podobnie jak nie drozej jesli chodzi o e...
Dokładnie


">Moim zdaniem za ta cenę lepiej pchać się w model spalinowy... Jest dużo bardziej przyszłościowy od elektryka w skali 1:10 off-road. Jest bardzo dużo zawodów, duże pole do popisu jeżeli chodzi o ulepszanie modelu i większa satysfakcja z jazdy. Nie mówię, że elektryki się nie nadają, bo np. jeżeli chodzi o on-roady to 100 razy bardziej bym wolał elektryka niż spaline, ale modele off-roadowe w skali 1:10 służą głównie do zabawy pod domem, bądź do jakiejś treningowej jazdy po torze... Mam porównanie bo posiadam model zarówno spalinowy w 1:8, jak i elektryczny 1:10 i spalina sprawia mi dużo większą radochę z jazdy niż model bardziej "ekologiczny".

Ja osobiście bardziej polecam Ci model spalinowy, jednak wybór należy do Ciebie


Noo właśnie szukałem czegoś co będzie dosyć duże, w dobrej cenie, dobrze wykonane i szybkie
Nie satysfakcionuje mnie E-Firestorm w skali 1:10. Po za tym ma on napęd na 2 koła a tamten jest dużo większy, szybszy i ma 4wd
A więc raczej kupię LSS'a
Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź !
Adam



power9111 - Wto Wrz 22, 2009 6:10 pm
" />Mam jeszcze 2 pytanka.
1. Co trzeba zrobić aby móc jeździć lightingiem po wodzie, błocie lub śniegu?
Niestety chyba nie ma wodoodpornego serwomechanizmu Przynajmniej w zestawie.
2. Czy mogę docierać silnik w zimie?
Pozdrawiam !



Wiktor Sułek - Czw Wrz 24, 2009 5:42 pm
" />Silnik docierać jest lepiej tak jak teraz lub na wiosnę/latem.

A do jazdy po błocie i wodzie, zabezpiecz odbiornik, serwa, kup komplet nowych łożysk i śmigaj



Maciej Nowak - Czw Wrz 24, 2009 7:13 pm
" />A jak będzie bardzo zimno (temperatury bliskie i poniżej zera w granicach rozsądku), to owiń radiator silnika warstwą folii aluminiowej (zwykłej do żywności).



power9111 - Sob Wrz 26, 2009 12:25 pm
" />
">A jak będzie bardzo zimno (temperatury bliskie i poniżej zera w granicach rozsądku), to owiń radiator silnika warstwą folii aluminiowej (zwykłej do żywności).
Dzięki

">Silnik docierać jest lepiej tak jak teraz lub na wiosnę/latem.

A do jazdy po błocie i wodzie, zabezpiecz odbiornik, serwa, kup komplet nowych łożysk i śmigaj

Nie muszę rozbierać całego modelu i suszyć go po takiej jeździe ?
Pozdro. !



kiersno - Sob Wrz 26, 2009 1:14 pm
" />Lepiej wysuszyć bo model może podrdzewieć. Aluminium jest anodowane, ale stal juz nie jest niczym zabezpieczona.



Wiktor Sułek - Sob Wrz 26, 2009 6:44 pm
" />No musisz, między innymi po to, żeby zmienić łożyska na nowe



kiersno - Sob Wrz 26, 2009 8:09 pm
" />Łożyska to najsłabszy punkt modelu podczas jazdy po wodzie,śniegu. Warto popsikać WD-40 aby zmniejszyć ryzyko zniszczenia łożysk.



KiT - Sob Wrz 26, 2009 9:17 pm
" />psikanie łożysk WD-40 przed jazdą to IMHO zły pomysł. Psikanie po jeździe tak, pod warunkiem, że po tej operacji zostaną przesmarowane.



power9111 - Pon Wrz 28, 2009 4:11 pm
" />Dzięki koledzy za odpowiedź !
Pozdro
Powered by WordPress, ©