ďťż
Modele do porównania




smile - Sob Cze 05, 2010 11:10 pm
" />Witam Was

Jak każdy pyta to i ja zapytam:). Chciałbym sobie sprawić model spalinowy gotowy do jazdy (najlepiej nowy i niewliczający paliwa i starterów) do 1000zł. Znalazłem na allegro 2 modele:

Pierwszy to: BACKWASH PROF. SPALINOWY NITRO RC BUGGY
Skala: 1:10
http://www.allegro.pl/item1044088298_ba ... buggy.html

Drugi to: VRX-2 PROFESJONALNY SPALINOWY NITRO RC BUGGY
Skala: 1:8
http://www.allegro.pl/item1054062090_vr ... buggy.html

i mam dylemat, który wybrać czy ten pierwszy w skali 1:10 czy możne ten drugi w skali 1:8, a możne żaden z nich? Proszę was o pomoc w raz z propozycjami innych modeli.

Dodam, że jest to (będzie) mój drugi model, pierwszym był elektryk ale nie przypadł mi do gustu i chciałbym spróbować jakiegoś spalinowego. Myślę że mi pomożecie:) z góry dzięki.




Mateusz Betko - Nie Cze 06, 2010 11:27 am
" />Do tej kwoty lepiej kupić model typu HPI Trophy , GS CL-1 . Jeśli musisz jednak kupić jeden z tych modeli lepszy jest VXR-2 . Nie zmienia to jednak faktu , że wcześniej podane modele są lepsze .
Pozdrawiam



HPI Polska - Pon Cze 07, 2010 5:43 am
" />Plecam Trophy 3.5 RTR Buggy
Opis - http://www.hpieurope.com/kit-info.php?l ... rtNo=10508
Sklep - http://www.hpi.pl/sklep/product_info.ph ... s_id=20542



smile - Pon Cze 07, 2010 9:44 am
" />ten trophy to już 1200, a mój fundusz to tzw absolutne 1000zl , chyba ze jakis truggy w tej cenie??




HPI Polska - Pon Cze 07, 2010 10:44 am
" />Tu jest taniej - http://allegro.pl/item1068442579_rtr_tr ... azowy.html



smile - Pon Cze 07, 2010 11:09 am
" />ile sobie na takim testowym pojeżdżę??



HPI Polska - Pon Cze 07, 2010 11:23 am
" />Przed sprzedażą model przechodzi gruntowny przegląd w serwisie.
Jak długo model będzie jeździł zależy tylko od użytkownika. Jaki masz styl jazdy i jak dbasz o niego.



smile - Pon Cze 07, 2010 11:37 am
" />zależy także od jego aktualnego stanu, jak był traktowany , niestety ale pozostanę przy nowym i nadal myślę na tymi dwoma które podałem w pierwszym poście

PS. Co powiecie na ten model? http://www.redcatracing.com/RC-Cars/1-8 ... ckdraft-35



Khargulec - Śro Cze 09, 2010 9:50 pm
" />Co do modeli testowych HPI, kupiłem niedawno E-Firestorm flux Pokazowy za 880 zl. Wszystkie części sprawne. Jedyne ślady użytkowania to buda porysowana i podwozie. Po mojej 1 jezdzie (jazda typu: pierwszy model w reku pelny gaz i... OMFG jak to zapier.... !) stormik wyglądał dużo gorzej . Także nie mam zastrzeżeń a model dotarł do mnie na drugi dzień.



vic_firth - Pią Cze 11, 2010 12:28 am
" />Witam.
Jako posiadacz VRX’a-1 mogę Ci, co nieco powiedzieć o rodzinie modeli VRX. Modele są produkowane przez firmę Riverhobby ( http://www.riverhobby.com/en/index.asp ), a nie HBX lub jak ostatnio gdzieś zauważyłem przez HSP. Bliźniacze modele produkują też Himoto (RXT-1 i RXB-1) jak i Team VTX Vertex (VTX-B1x i VTX-ST1 R). RedCat chyba też produkował truggy o nazwie Monsoon. Plus tego jest taki, że jeśli jakimś cudem nie będzie części do VRX’a w Nitroteku to może akurat będą do Himoto na Wróbliku, (chociaż z tego, co zauważyłem części, do Himoto są minimalnie droższe)

Konstrukcyjnie jedyną zauważalną różnicą w stosunku do Himoto jest mocowanie wahaczy, ale o tym później.
Wracając do modelu. Mój truggy ma przejechane ok. 15 litrów i jeżeli chodzi o podwozie to nie dam sobie złego słowa na jego temat powiedzieć. Oczywiście nie porównuję ich do zawodniczych modeli typu Mugen, Hyper itp., ale też chce powiedzieć, że mój VRX nie jeździ wokół domu tylko dość często jest wypuszczany w teren, zaliczył dość dużo hopek, w większości z kiepskimi lądowaniami i jak na razie nic z modelem się nie dzieje. Osobiście staram się nie jeździć zachowawczo, bo chce mieć z tego jakąś przyjemność, nawet, jeśli miałbym coś połamać,

Nie mam porównania do innych truggy, jedynie do buggy Kyosho Inferno, ale mój model, zaliczył naprawdę sporo upadków i wywrotek takich, że myślałem, że będę go zbierał w częściach do pudełka po płatkach, ale ku mojemu zdziwieniu zawieszenie jest naprawdę wytrzymałe.
Zaskoczyło mnie bardzo pozytywnie wspomniane wcześniej mocowanie wahaczy w postaci belki zintegrowanej z obudową dyfra, zamiast osobnych belek Alu lub plastikowych przykręcanych do tej obudowy. Mocowanie jest może prymitywne, ale za to niesamowicie wytrzymałe, przez to, ze jest to jeden porządny kawał odlewu z tworzywa, który złamać może tylko uderzony kołem przy pełnej prędkości kamień wielkości sporej cegłówki. Wymiana całej obudowy trwa 20 min i kosztuje nas 25 zł. Myślę, że to dużo taniej niż belki aluminiowe lub nawet z tworzywa np. w Kyosho. Co ciekawe w mocowaniach tych nie utworzyły się jeszcze żadne luzy i nie zdarzyło się, żeby wypadł któryś z pinów.
Zero luzów jak do tej pory na drążkach kierowniczych. Masz też masę otworów w wieżyczkach amortyzatorów, co pozwala na naprawdę szeroki wachlarz ustawień zawieszenia. Więc, jeśli chodzi o samo podwozie, uważam, że jest solidnie wykonane. Do przednich zwrotnic pasują pivotballe z innych modeli dostępnych na rynku: GS, Mugen, Ansmann, Ofna.

Jedźmy dalej, żeby nie było tak różowo.
Do wymiany u mnie poszło na ‼dzień dobry” tylne skrzydło, które w oryginale jest według mnie wykonane z kiepskiego sztywnego plastiku, które może się po prostu złamać, ale wcale nie musi. Teraz jest b.elastyczne skrzydło SIIM. Największą do tej pory zauważoną wadą była, jakość zębatek atakujących w przednim i tylnym dyfrze, które według mnie źle były dopasowane do odbioru i było to powodem zniszczenia trzech zębów już na szóstym baku. Nie polecam tego elementu wymieniać na oryginalne, lecz kupić te zębatki albo z GS Racing lub tak jak u mnie z Kyosho. Do wymiany u mnie poszedł też filtr powietrza, a dokładniej, to wyrzuciłem tą białą plastikową obudowę, która bardzo szybko i skutecznie zapychała się syfem, do tego ciężko było zobaczyć, w jakim stanie jest nasz filtr. Zamontowałem zestaw gąbek wewnętrznych i zew. Tez firmy SIIM.
Do tego reszta gratów, jak w każdym RTR’ze, czyli serva (skrętu, bo musiałem, gazu, bo chciałem), klocki sprzęgła wymienione na Alu.

Aha, wymieniłem tez satelity we wszystkich dyfrach na GS Racing, cena śmieszna, a przynajmniej mam spokojną głowę, ze nic tam w środku się złego nie dzieje. Na wyjętych oryginalnych nie było śladu zużycia, ale dało się zauważyć, że GS’owskie maja prawie 2x głębsze żłobienia.

Aparatura – jeśli chcesz zostać przy oryginalnej to obowiązkowo kup Fail Safe, bardzo szybko traci zasięg więc FS obowiązkowo.

Teraz, jeśli chodzi o twój budżet. Jeśli masz 1000 i grosza więcej to nie wiem czy nie powinieneś poszukać jakiejś używki. Pamiętaj, że do nitro musisz na start wydać trochę pieniędzy w akcesoria: klucze (może masz z poprzedniego modelu), Żarka, termometr, butelka, paliwo, pakiet, a to wszystko kosztuję i to nie mało, jeśli kupujemy wszystko ‼na jużâ€
Zauważ, że ludzie sprzedając modele przeważnie dorzucają te wszystkie rzeczy w gratisie lub dodają nawet jekieś części zamienne.
Natomiast, jeśli widzisz na horyzoncie możliwość posiadania w niedalekiej przyszłości większej gotówki, to zastanów się czy nie wolisz np. pójść w stronę zachwalonego ostatnio na forum, modelu Caster Racing ZX 1.5R za 1290 zł. Jeśli tym modelem rzeczywiście z powodzeniem startuje się w zawodach to ja naprawdę bym się nie zastanawiał i poczekałbym na te 300 zł, tym bardziej, że w zestawie masz akcesoria startowe, o których wspomniałem wcześniej.

Co do modelu RedCat Racing. Wydaję mi się, że ma wieżyczki amortyzatorów z plastiku, co dla mnie w przypadku buggy jest nieporozumieniem. Jedno dachowanie na asfalcie i masz po wieżyczkach.
Do tego ta zabudowa na płycie, nie wiem czy przypadkiem skutecznie nie utrudnia serwisowania, jak i czyszczenia modelu. Dwubiegowa skrzynia, nie wiem czy nie wymaga regulacji?
Ostatnia sprawa to części, rozejrzyj się ile sklepów zapewnia do nich dostęp. Czasami wystarczy jeden, tak jak Nitrotek, ale za to porządnie zaopatrzony.

Mam nadzieję, że pomogłem.
Pozdrawiam.



chudej - Pią Cze 11, 2010 11:59 am
" />Drogi Smile

po pierwsze to, co moze sie nie spodobac niektorym - Swiat RC nie konczy sie na modelach HPI . Ale o tym juz pewnie wiesz

co do zakupu spaliny offroad do 1000 , to podpisuje sie pod slowami przedmówcy . Jesli moge to podsumowac i dodac od siebie :
- zrezygnuj z nowego modelu , uzywany nie znaczy zniszczony . Jesli chcesz miec pewnosc,ze model pojezdzi - kup uzywaną podloge i dokup nowy silnik
- pamietaj,ze modele RTR ze sklepu maja przed sobą dluga drogę do bycia prawdziwym RTR - "dokup baterie do nadajniki i odbiornia i w droge! ". ..... taaaa, fajnie by bylo, napierwsze 3 h jazdy moze i tak, ale zaraz serwo skretu oakzuje sie za slabe , do zsiania przydabysie pakiet 6v a nie 4 baterie , trza by bylo go czyms naładowac, czyms sprawdzic temperature silnika itd itd..
- nie boj sie tanszych modeli - i tak szybko je zmienisz:) Jesli połkniesz haczyk spaliny - zaraz spredasz te p[odlogę i bedziesz szukał lepszej , bo w spalinach bardzo widac jakosc konstrukcji ( jedziesz na tor, kolega wyciaga jakis fajniejszy/drozszy model i szczena CI opada , jak on plynie po hopach )
Jesli kupisz totalna tandete - zniechecisz sie , bo zaraz sie polamie wachacz czy cos w tym stylu i auto pojdzie na polke . Ale na poczatek moze byc cos ze "srodkowej półki" . Ten VRX nie gryzie, jest całkiem sensownie zrobiony ( rozwiązania techniczne w tego typu modelach to i tak kopia najwiekszych producentó, wiec są to rzeczy sprawdzone ) . Przykaldem tego typu półki sredniej jest własnie VRX, natomiast HSP jest przykaldem polki nizej. Na pierwszy rzut oka- duzo za nieduzo ( pieniedzy ) .

Namawiam jeszcze raz - nie boj sie uzywki . Przeciez jak sie zast6anawiasz nad jakims modelem konkretnym np z allegro, zawsze mozesz poprosic o ocene na forum. Ktos pomoze .
ps. zeby nie było - nie mam zadnego modelu na sprzedanie i nie ma tu przekazu poprogowego



Gimmik - Śro Cze 16, 2010 8:36 pm
" />Smile, skoro do 1tys zł to dobrym wyborem będzie truggy od GS'a
http://www.gimmik.pl/shadow-st1-rtr-sza ... p-254.html



oski84 - Nie Cze 20, 2010 8:49 pm
" />Dlaczego upierasz się na nowy?

W tej cenie możesz mieć na allegro używki Traxxa albo Hpi modeli które cieszą się powszechną sympatią w środowisku jako trwałe i niezawodne...
Powered by WordPress, ©