ďťż
MÓJ MUGGY TEAM LOSI




aspires - Sob Mar 07, 2009 7:00 pm
" />W odpowiedzi na pytania jakie miałem o model który posiadam postanowiłem go opisać
Kupiłem magusa jako mój pierwszy model w skali 1:8 i po upływie roku muszę stwierdzić ze był to naprawdę dobry wybór!!! sam model nie był nowy, ale poprzedni właściciel zadbał o przyzwoity tuning za co mu chwała sam producent stworzył natomiast bardzo udaną konstrukcję z połączenia wszystkich swoich mocy i części od LST/2 i Eighta co sprawia ze dostęp do tuningu nie jest tak bardzo utrudniony jak mogło by się wydawać sam model opuszczając fabrykę ma kilka drobnych wad a mianowicie
źle dobrane fabryczne przełożenie co wpływa na żywotność sprzęgła, bezsensowne zastosowanie przez konstruktorów mosiężnych tulejek zamiast łożysk w ukl. kierowniczym jak na model w tej kategorii cenowej plus nieszczelny radio box , reszta jest więcej niż do przyjęcia podstawowe zalety modelu to:trwałość elementów mechanicznych dyfry,kardany,i zawieszenie, model jest idealny do bashingu a ilość możliwego tuningu zaskoczyła nawet mnie .... teraz trochę o moim magusie i tym co zostało zmienione w porównaniu z seryjnym modelem: wszystkie aluminiowe części takie jak płytki pod wieżyczki, polka pod serwa, polka układu kierowniczego, polka centralnego dyfra, wzmocnienia bulkheadów przód i tył--to wszystko zostało wymienione na srebrny carbon 2 mm, dodatkowo na półce układu kierowniczego zastosowałem 5mm carbon zamiast 2 mm. w samym układzie kierowniczym zmianie uległo parę rzeczy a mianowicie: standardowe serwa wymieniłem na 2x HITEC HS-645MG i 1x HITEC HSC-5996TG-konieczna była konwersja orczyków aby zastosować dwa serwa na skręcie, w/w mosiężne tulejki w układzie kierowniczym zastąpiłem ceramicznymi łożyskami 6x10x3. plastikowy serwo saver - aluminiowym, wszystkie śruby rzymskie zmieniłem na tytanowe firmy LUNSFORD, drążki kierownicze wymieniłem na aluminiowe firmy INTEGY HD , piasty i zwrotnice tez są aluminiowe i też INTEGY, kola są ołożyskowane na ceramikach, a złożone z felg comando bad look 40 series hex 23mm, średnich pianek ofny oraz opon pro line crime fighter, zawieszenie składa się z wahaczy RPM zamontowanych na tytanowych sworzniach GPM, amortyzatory INTEGY PIGGY BACK z 40 mm regulacją plus progresywne sprezyny raven, przez większe amory standardowe wieżyczki nie dawały rady wiec musiałem je zastąpić aluminiowymi, dodatkowo górne plastikowe tuleje mocujące amortyzatory zostały zmienione na aluminiowe firmy DYNAMITE, założyłem też miękkie drążki reakcyjne 2.2mm od LST2, dodatkowo 90% śrub wymieniłem na tytan w większości firmy TAMIYA reszta to stal nierdzewna oraz to czego nie mogłem znaleźć w tytanie, układ paliwowy nie zmienił się bardzo jedynie grubszy przewód, aluminiowy filtr paliwa, mniejszy bak 125ml. standardowy silnik mach 427 z roto startem ustąpił miejsca silnikowi pod starter box, a mianowicie GRP .28 truggy tuned silnik jest zamontowany do 3 mm płyty HD przy pomocy OnePieceEngineMount, układ napędowy: klocki sprzęgła DYNAMITE MAX LIFE, wentylowany kosz sprzęgła 12T, sześciu satelitowy centralny dyferencjał firmy ofna z zębatką 52T, tytanowa przednia półoś dyfra wraz z kubkiem, tylna półoś dyfra HD z tytanowym kubkiem, aluminiowe 4 satelitowe dyfry zarówno obudowa jak i środek, przedni dyfer to tzw. smart diff, półosie i driveshafty są standardowe, trzpienie mocujące 23mm hexy są tytanowe, dodatkowo wzmocniłem mocowanie spojlera oraz wymieniłem śruby mocujące zawieszenie z płytą podwoziową na 3mm ze stali nierdzewnej to chyba wszystko co do tej pory zrobiłem z magusem a najbliższe plany tuningu to: tytanowe części: wszystkie półosie, axle, zębatki atakujące dyferencjałów, zębatki odbierające dyferencjałów, satelity dyferencjałów i ich trzpienie, płyta podwozia, 100% śrub, shafty amortyzatorów 5mm, ballheady, popychacze hamulcowe, out drive dyferencjałów F/R, osie układu kierowniczego, zębatka dyfra centralnego, wiem wiem sporo tego tytanu ale to trochę autorski projekt, jeszcze kilka rzeczy by się znalazło
mój set/upto olej w dyfrach przód/środek/tył tylko ofna 3000/7000/5000
Olej w amortyzatorach 25Wt też ofna prześwit regulowany:max100mm/min00mm(gleba:P)
możliwe przełożenia
Muggy 45/11 muggy diff = 4.09,46/13 center= 3.53. Overall 14.44:1 (seryjnie)
Muggy 45/11 muggy diff = 4.09 ,52/12 center= 4,33. Overall 17,70:1(my muggy)
w porównaniu do
Mugen 46/10 diff= 4.6, 46/13 center= 3.53. Overall 16.23:1
Kyosho 43/10 diff= 4.3, 50/13 center= 3.84. Overall 16.51:1
CRT is 43/13 diff= 3.3, 62/13 center= 4.76. Overall 15.70:1
do tego się zaczęło http://picasaweb.google.com/draxan1980/MuggyForSell#
... a tak wygląda teraz LINK W PODPISIE




Wiktor Sułek - Sob Mar 07, 2009 8:23 pm
" />
">Szerokość-520mm Długość-550mm
Zastanawiam się jak Ci się jeździ tym modelem skoro jest prawie tak samo szeroki jak długi? Jedzie to wogóle prosto?

Tak to spoko, spoko, szpanerski



Dorian Karczmarzyk - Sob Mar 07, 2009 9:00 pm
" />Mnie tylko ciekawi jedna rzecz, cena



Tomasz Dolata - Sob Mar 07, 2009 9:49 pm
" />jedym słowem kupa alu, w więszkości bezuzytecznego, aa no sory - fajnie wygląda...




aspires - Nie Mar 08, 2009 2:07 am
" />do jazdy po torze mam zwykłe hexy 23 mm wiec proporcje długość szerokość są zachowane na tak szerokim rozstawie faktycznie ciężko się jeździ ale skacze rewelacyjnie zakładając dystanse myślałem bardziej o bashingu gdzie tak szeroki model dobrze sobie radzi
to ze model ma o 300g więcej wagi jakoś mi nie przeszkadza silnik jest na tyle mocny ze można spać spokojnie
poza tym mało teraz jeżdżę mieszkam w Irlandii a tutaj po prostu nie ma gdzie jeździć albo nie ma pogody sporo alu hehe wiem no ale sorry tytan trochę kosztuje a zwykły plastik jakoś mnie drażni poza tym magusa nie można porównywać do innych tragusów on jest na swój sposób wyjątkowy zaprojektowany do bashingu i aby przeżyć upadek z bardzoooo wysoka gdybym jednak ostro chciał pojeździć zostawiłem sobie wszystkie plastiki takie jak wieżyczki piasty i zwrotnice standardowe drążki etc. wiec zawsze mogę wrócić do mniejszej wagi modelu zdejmując aluminium i zmieniając kola przypuszczam ze jestem w stanie zejść o 100 g od fabrycznej wagi
ogólnie cały model traktuję jak poligon doświadczalny
co do kosztów AHH



Draxan - Nie Mar 08, 2009 1:48 pm
" />przede wszystkim pozbadz sie tych dystansow, model na nich wyglada poprostu pokracznie a nie fajnie... A zaloze sie ze wcale sie nim lepiej nie jezdzi czy to po polach i dziorach, czy to po torze.



Bartek Koźbielak - Śro Mar 11, 2009 10:12 pm
" />Te dystanse to racja.

Wreszcie dzisiaj doszedł mój muggy - używany co prawda ale DB stan
Okazyjnie go dorwałem na allegro - było warto 400zł ... za dobry sprzęt

Model bez silnika. Z elektroniką . Aparaturka standardowa FM z wyświetlaczem - do bashu idealna
Gaz : Standard JRz590m. Skręt 2 x HITEC HS-985 MG! - dla samych serw się opłacało
Roto standardowe i wiele części zapasowych - std wahacze , układy skrętne , cięgna, amortyzatory itd..

Z tuningiem jestem trochę do przodu ponieważ poprzedni właściciel zamontował wahacze RPM (góra,dół) z przodu
Do tyłu również są w zestawie ale jeszcze nie zamontowane I pewnie wiele innych szczegółów których jeszcze nie
zbadałem. w Częściach drążki rpm i inne *****ółki:)

Do czego mam uwagi.. - Amortyzatory . Z tego co czytałem - Tobie Draxan poleciał amorek w LST2
Natomiast u mnie po małym przeglądzie okazało się że przednie zawieszenie - prawa strona coś źle chodziła
Rozebrałem oba przednie amortyzatory ponieważ poprzedni użytkownik źle zamontował oringi(czerwone) amortyzatora
Jeden do wyrzucenia ,drugi uratowany.
Tak jak wyżej pisałem w prawym amorku okazało się że jest krzywa ośka
Akurat w zestawie wszystko było to naprawa nie trwała długo - tylko jestem ciekaw czy ten typ tak ma
Chyba na przyszłość trzeba pomyśleć o wzmacnianych osiach amortyzatorów



Draxan - Śro Mar 11, 2009 10:38 pm
" />
">Tobie Draxan poleciał amorek w LST2

No tak ale ja na pelnym gazie wygrzmocilem w kamien wielkosci cegly . Te amory sa swietne, tylko trzeba uwazac z doborem olejow, przez ich grubosc olej musi byc raczej zadki jak sie chce zeby zawieszenie pracowalo . Tak wogole to odezwal bys sie do mnie na GG, mial bym sprawe .



Bartek Koźbielak - Czw Mar 12, 2009 2:30 pm
" />Mam taki właśnie olej - widocznie koleś zdaje się że gdzieś przydzwonił może tak samo jak Ty
Nie wiem.. Dzisiaj może jakieś foto zapodam . Jak na razie śruby wymieniam zużyte i inne bebechy



aspires - Sob Mar 14, 2009 1:20 am
" />po kilku godzinach walki udało się http://picasaweb.google.com/aspiresrc/M ... 6073256722
Powered by WordPress, ©