ďťż
Montaż GTB w XXX-CR




JarekC - Wto Cze 12, 2007 5:57 pm
" />Mam dylemat. Regiel GTB ani troche nie chce sie zmieścić pod karoserie XXX-CR. W związku z tym pomyslałem, zeby zamontowac go na tym kawałku plastiku, który przytrzymuje pakiet, centralnie na środku podwozia.

Kiedy jednak zapytałem o opinie na temat tego pomysłu na forum Losi, odradzono mi jako wady podając:
- mała powierzchnie, która mogę wykorzystać do przyklejenia
- zamontowanie regla centalnie zaburzy wyważenie modelu

Niestety alternatywą jest:
- zmodyfikowanie budy - wycięcia otworu w budzie a nastepnie zabezpieczenie go jakoś, bo w przeciwnym razie wiatraczek na reglu padnie przy pierwszym kamyku, który w niego wleci. Kupa roboty i jest duża szansa że rozwali się przy pierwszej kraksie
- pozbycie się wentylatora. Wolałbym tego nie robic, zeby nie przegrzac regla (w końcu to Novak, lubi sie grzac)

Poradźcie coś prosze. Przyznam że wciąż skłaniam się do montażu nad pakietem, argumenty Amerykanów mnie nie przekonały




Paweł Lipinski - Śro Cze 13, 2007 8:32 am
" />Jacek nie wiem jaka dokładnie jest konstrukcja xxxcr-a ale sprobój na tylnej wiezy amorow nad akusami
Takie rozwiazanie stosowali moi koledzy w ET 2WD kiedy krolowaly novaki M5 ( tez nie miescily sie z boku )
Pozdrawiam



JarekC - Śro Cze 13, 2007 8:47 am
" />A to jest ciekawy pomysł.

Przyjrze sie, czy znalazloby sie miejsce na tylnej wiezyczce, ale nawet jeśli nie, to wazna jest informacja że ludzie jeździli w 2WD z reglem umieszczonym centralnie, nad pakietem. W takim razie wydaje sie ze pomysl z montażem na pasku przytrzymujacym pakiet moze byc OK.

(zdjecie podwozia XXX-CR jest np. tutaj. Jak widac ten pasek jest dosyć szeroki.)



Janusz Potepa - Śro Cze 13, 2007 11:33 am
" />Startujemy XXX bk2 , nie wiem czy CR tak jak starsza wersja nie ma wlotu powietrza do środka takim fikuśnym wycięciem, czy ma ją jak wersja bk2. W naszym modelu wentylatorek został zdjety z regla, mieści się pod budą i w Piasecznie przy +30C temperatora silnika po biegu 54C regla 67C. Cały system (6.5) w doskonałej kondycji co pokazuje wynik zawodów. Przypominam o zawartych w instrukcji zakresach przełożeń dedykowanych dla 2WD przez Novaka, jak do tej pory nie udało się Nam przegrzać zarówno silnika jak i regla. Pozdrawiam.




JarekC - Śro Cze 13, 2007 11:48 am
" />No niestety jesli chodzi o bude, to CR to krok wstecz w stosunku do BK2. Nie dośc, ze buda nie ma juz tego fikuśnego wlotu, to jeszcze jest bardzo płaska. Nawet jesli zdejme wentylatorek, to regiel wchodzi pod bude na wcisk. Oczywiście jak zdejme wentylator to moge zrobic w budzie wyciecie, bo juz sie nie bede musiał się martwic o uszkodzenie wentylatorka.

Moze rzeczywiście zaryzykuje bez wentylatora, chociaz tyle się naczytałem przegrzewaniu sie Novaków, że mam sporo wątpliwości.



Mateusz Studziżba - Śro Cze 13, 2007 1:25 pm
" />Witam, mozesz pokombinowac bez wetylatorka, tez bez niego jezdzilem i temp. bardzo niewzrosla, jezeli bardzo Cie to martwi przejedz sie bez wentylatora i po 2 minutach sprawdze temp regla jezeli bedzie ok to sprwadz ponownie po 4 minutach jazdy itd.
p.s. jezeli pokombinujesz w ustawieniach to uda Ci sie uzyskac temp. taka jak z wentylatorem



Janusz Potepa - Czw Cze 14, 2007 5:51 am
" />Mateusz ma racje. Wszystko można przegrzać przez przesadzone przełożenia. Dziury w budzie bk2 się przydają, lecz jeśli jest mokro i błoto, to i tak je zaklejamy. Dużą zaletą systemu novaka są zabezpieczenia, jeśli się przegrzeje to stanie, ale póżniej można jeździć dalej i nie trzeba się martwić o gaśnicę
Powered by WordPress, ©