ďťż
MTA-4 czy to prawidłowe zachowanie?




ppga - Nie Gru 09, 2007 8:08 pm
" />Witam
Mam nówkę autko, dopiero wyjęte z kartonu, nie odpalane.
Oglądam je sobie, przygotowuję do użytkowania i zastanowiła mnie jedna rzecz. Otóż chciałem sprawdzić jak muszę mieś obrócone koło zamachowe, żeby tłok był w dolnym martwym położeniu, więc odkręciłem święcę i zobaczyłem, że fabrycznie tłok jest ustawiony w górnym martwym położeniu.
Żeby na kole zaznaczyć położenie przeciwne, chciałem je przekręcić o 180 stopni (oczywiście we właściwym kierunku) i napotkałem na dość spory opór. Rozumiem, żeby była wkręcona świeca, ale bez sprężania powinno raczej poruszać się swobodnie. Dodatkowo słychać lekkie, metaliczne szczęknięcie i koło jakby w coś zaskakiwało. Ciągnąc za szarpankę tego się nie zauważa, i tłok zawracając w nic nie uderza, ale kręcąc powoli kołem, na moment się ono blokuje.
Czy tak działa sprzęgło, czy coś może być nie tak?
Dodatkowo:
- do czego są 4 pokrętełka i 3 przełączniki obok nich?
- czy serwa mają cały czas brzęczeć?
- czemu chwilami wszystkie samoczynnie wariują i się poruszają?
A, i którą gąbkę w filtrze powietrza trzeba nasączyć olejem? Czy może obie?




Draxan - Nie Gru 09, 2007 8:45 pm
" />Serwa bucza bo pewnie nie sa ustawione w defaultowe pozycje i caly czas pracuja. Wariuja bo pewnie pakiet jest niedoladowany i traca zasieg lub sygnal jest przez cos zaklucany (w najgorszym przypadku model zamokl/jest wilgotny).
Z tego co czytalem wystarczy jak nasaczy sie wewnetrzna gabke, zewnetrzna nasacza sie jak planuje sie jezdzic w naprawde brudnym terenie.



Tomasz Ostrowski - Nie Gru 09, 2007 9:08 pm
" />
">Dodatkowo:
- do czego są 4 pokrętełka i 3 przełączniki obok nich?

pokrętełka są do pokręcania a przełączniki do przełączania
... a jak napiszesz jakie to przełączniki i pokrętła to może dojdziemy do czego są.


">- czy serwa mają cały czas brzęczeć?

nie


">- czemu chwilami wszystkie samoczynnie wariują i się poruszają?
A, i którą gąbkę w filtrze powietrza trzeba nasączyć olejem? Czy może obie?

wewnętrzną, tylko

brak sygnału lub zakłócenia

instrukcję oglądałeś z zewnątrz czy też ze środka



Jakub Żebrowski - Nie Gru 09, 2007 9:09 pm
" />Co do silnika to normalne. Kompresja. Jeżeli się bardzo postarasz to przekręcisz, ale po co.

4 pokrętełka to ( po 2 dla kanału) 1 jest trymer, a drugie to pewnie maksymalny kąt wychylenia.

3 przełączniki to rewersy




Tomasz Ostrowski - Nie Gru 09, 2007 9:13 pm
" />
">Co do silnika to normalne. Kompresja.

Kuba, to nie kompresja. Przy wykręconej świecy nad tłokiem jest ciśnienie tylko atmosferyczne
to co jest w tym i w kazdym nowym dobrym silniku to zwyczajnie niedotarty tłok i tuleja, które w gónym położeniu się zakleszczają

silnik jest dobrze spasowany, przed uruchamianiem trzeba mu wlać kilka kropel paliwa pod świece i dopiero kręcić



Jakub Żebrowski - Nie Gru 09, 2007 9:15 pm
" />Pomieszało mi się, źle przeczytałem



ppga - Nie Gru 09, 2007 10:00 pm
" />No cóż, instrukcję przejrzałem i zrozumiałem na tyle na ile znam j. angielski, a znam słabo. Słownik pomaga, ale też nie we wszystkich przypadkach.
Reversy to: ST w położeniu R, TH w R i AUX w N. Po co to jest?
Co do pokręteł to już w miarę skumałem.
Serwa mają być zupełnie niesłyszalne na postoju? Któreś delikatnie brzęczy i mam wrażenie że to od skrętu.
Proszę o odrobinę wyrozumiałości. Znam się na wielu rzeczach, ale z modelami RC, a zwłaszcza spalinowymi dopiero zaczynam. Dlatego wolę być ostrożnym i najpierw popytać niż pchać się z łapami i coś spaprać.



Tomasz Ostrowski - Nie Gru 09, 2007 10:29 pm
" />każdy kanał ma przełącznik revers, który zmienia kierunek działania/wychylania serw, pokrętła to trymery służące do ustawiania środkowego położenia serwa (położenia zerowego)

serwo skrętu brzęczy bo pewnie próbuje wyprostować koła, jesli uniesiesz przód to koła sie poruszą i serwo przestanie brzęczeć
trymerem ustawisz wtedy ustawienie kół na wprost

podobnie trzeba ustawić serwo gazu, żeby przepustnica nie była otwarta i przy hamowaniu się nie cofała

a potem to juz tylko docierać i jeździć jeździć



Rafał Kowina - Pią Gru 14, 2007 3:15 pm
" />Co do silnika to on nigdy nie był odpalany więc tłok i cylinder są niemal zaciśnięte - dlatego trzeba zrobić 3 baki i dopiero można gazować bo w przeciwnym razie silnik by sie zatarł i poszedłby do rozbiurki

Nie matrw sie o silnik, jeśli chodzi o serwa to myśle, że to sprawa regulacji



Bartosz Giza - Pią Gru 14, 2007 3:26 pm
" />Tak jak napisali mwyżej koledzy-nowy silnik jest jeszcze bardzo spasowany i ciężko chodzi , nie może pracować na początku na wysokich obrotach ponieważ go rozerwie.
Serwa czasami też buczą nawet jak są prosto i bez żadnego oporu , ja tak mam np. w asso TC4 i stoi sobie spokojnie a tu nagle brrrr... i znowu stoi spokojnie i co jakiś czas se tam "bzyknie"



Piotr Owcarz - Pią Gru 14, 2007 6:22 pm
" />mi tam serwo tak "burczy ,byzka" jak np włączony model a np położę model na nierównym albo jak skrzywię koło ręka .I to jest od tego ze ze serwo nie może skręcić
Powered by WordPress, ©