ďťż
Nie odbija skrzynia biegów
RedCar - Śro Lip 29, 2009 6:54 pm " />OBJAWY: Silnik wkręca się na max obroty przy pełnym otwarciu przepustnicy ( gaz na max ) i nie zawsze włącza drugi bieg. Jak przyspieszam wolno to drugi bieg się załącza, i jak się dobije gazu na max to potrafi wyskoczyć bieg. Wtedy załącza się jak by luz, silnik wkręca się na max obroty ale nie jedzie. Hamulec zatrzymać model, i szarpnie modelem i wrzuca pierwszy bieg i można jechać dalej. Co może być przyczyna takiej sytuacji. Model z opisu. cia_agent - Czw Lip 30, 2009 10:57 pm " />Musisz rozkrecic zebatki skrzyni biegow. Fachowo jak te czesci sie nazywaja ci nie powiem ale mialem cos takiego kiedy jezyk blokujacy drugi bieg byl pekniety lapal i puszczal i wlaczal sie pierwszy bieg na pelnych obrotach. Albo blokowal sie na stale i byl ciagle drugi. Jesli czesci bedziesz mial cale i zebatki skrzyni biegow tez to proponuje odrobinke oleju na trzpienie i sprezyne dociskajaca jezyk blokujacy zebatke drugiego biegu. Powinno pomoc. Ja sie tak meczylem z moim BMW M3 (TS-4N) Ale juz od dawna nie mam z nim w ogule problemow tak jak i z pozostalymi modelikami. Tylko wprawy w ustawienach gaznika mi brakuje RedCar - Pią Lip 31, 2009 3:10 pm " />No ja gaźnik opanowuje pomału. Ale zapewne zajmie mi to jeszcze kilka zbiorników paliwa. Dzisiaj wszystko ustawiłem na zero - czyli ustawienia fabryczne silnika, ze strony kyosho. I będę testował od nowa. RedCar - Pią Lip 31, 2009 7:41 pm " />Opanowałem gaźnik, jak ustawić żeby nie zatrzeć silnika. Jak ustawie bogatą mieszankę paliwo , to nie wkręca się na ful obroty, ( zalewa go ) i dymi błękitnym dymkiem. Jak ustawie mocno suchą wkręca się na max i jedzie jak szalony, ale wtedy skrzynia nie zawsze zbija z dwójki na jedynkę, i czasem ją zawiesza jak wyżej. Jakie ustawienia będą lepsze dla silnika, bo wszystko odbywa się w zakresie jednego obrotu 360 stopni. Czy jak ustawię 3/4 obrotu przed max będzie OK. I jeszcze jedna sprawa czy kręcenie dopływem paliwa coś zmienia ??? Po ustawieniu na max nie zauważyłem różnicy, więc ustawiłem fabrykę ZAKRĘCONY DOPŁYW PALIWA - OTWIERAM o 900 STOPNI Wiktor Sułek - Pon Sie 03, 2009 6:57 pm " />Wróć jeszcze raz na fabryczne i kręć z głową Najpierw HSN (ta śrubka w złotej tulejce zazwyczaj, najwyżej w gaźniku, przy wlocie paliwa do gaźnika). Wkręcaj ją o 1/8 obrotu - model ma trochę kopcić, ładnie sie wkręcać, mieć fajny dźwięk itp. itd. Na koniec temp. - poszukaj jaką lubią te silniki i mierz, jak za mało to wkręć 1/8, pojeździj i zmierz, jak za mało to odkręć i to samo. Potem LSN (śruba w obudowie gaźnika) - przegazowujesz model, przyjeżdżasz do siebie i niech stoi sobie z 15 sek jak zgaśnie to wkręcasz troche tą śrubke (1/8 obrotu zawsze) i od nowa. Jak przestanie gasnąć to po 15 sek postoju dajesz w palinik - nie może zamulić, jak muli strasznie to wkręcasz do skutku. Tylko robisz tak - wkręcasz 1/8, jedziesz, stoi chwilę, palnik, wkręcasz, jedziesz, stoi, palnik, jest ok to zostawiasz i jeździsz i sprawdzasz temp. Pamiętaj też że silniki muszą sie nagrzać zanim zaczną poprawnie pracować. I kontroluj temp. RedCar - Śro Sie 05, 2009 6:13 pm " />No tak silnik lubi być ciepły do ustawiania. Najwyżej mam właśnie tą śrubkę od dopływu paliwa , nie widzę różnicy czy jest ful czy pół, jak jest bardzo wkręcona to model nie jedzie ale zasada prosta brak paliwa. SETUP: zakręcono max - odkręcam 900 stopni - jest OK Obroty - śrubka ustawia wysunięcie w gaźniku przepustnicy ustawiam na 1,1 mm szczelinomierzem obroty ładne, każde delikatne dotknięcie gazu powoduje ruszanie modelu do przodu. Mieszanka paliwa : śrubka przepustnicy reguluje wysunięcie iglicy a co za tym idzie ilość paliwa która wpływa do gaźniczka. SETUP: ustawiam mieszankę bogatą model dymi kiepsko przyspiesza i nie daje się wkręcić nawet na 30 % obrotów. Wkręcam około 1,25 obrotu zubożając mieszankę , mam jakieś 85 % max mocy, nie chce przekręcic silnika, model lekko dymi tylko przy maksymalnym otworzeniu przepustnicy gazu. Jedzie całkiem nieźle , ale nie mam się z kim porównać. Na razie mi wystarczy wchodzi bokiem w zakręty, bez problemu mogę się uczyć jeździć i driftować mimo opon gumowych typu slick. Placyk mam pod blokiem około 25 x 25 metrów , wysypałem sobie pare miejsc piaskiem i jest super. Po za tym ładnie przyspiesza i bez problemu wbija i wyjmuje drugi bieg. A co do temperatury , nie mam termometru ( na razie ) ale nie sądze aby temperatura przekraczała 90 - 100 stopni po 15 minutach jazdy na 3/4 gazu |