ďťż
Novak Micro GT- problem z hamulcem
Mateusz Purgał - Czw Lis 20, 2008 10:18 pm " />Witam, mam problem z hamulcem a raczej z jego brakiem. Regulatora używam przy 300 Robitronica. Regulator zaprogramowałem zgodnie z instrukcją. Z jazdą do przodu nie ma problemu, jednak gdy spust odchylimy w drugą stronę model wcale nie zamierza się szybko zatrzymać- różnica między tym jakbym nie hamował jest na prawdę niewielka- ale jakaś tam jest. W instrukcji nie ma nic o ustawianiu hamulca, a szczerze mówiąc myślałem, że wręcz będę miał możliwość ustawienia siły hamowania. No albo chociaż zeby hamowal a tu nic. Czy ktoś ma ten regulator? i ewentualnie miał podobny problem? Z góry dziękuję za pomoc. A i dodam jeszcze, że robiłem jeszcze taką opergazacje myślać, że to coś poprawi. Mianowicie ustawialem wychył gazu na 5% programowałem regiel, a następnie ustawiałem z powrotem na 100% jednak nie było róznicy. Proszę o jak najszybszą pomoc- zawody w sobotę...pozdrawiam karolpenconek - Pią Lis 21, 2008 8:34 am " />Posprawdzaj jeszcze EPA, krzywą gazu, trymetry, rewersy i ustawienie nadajnika na 70:30. Spróbuj jeszcze parę razy zaprogramować, może załapie. Jeżeli nic nie pomoże to znaczy, że regiel ma raczej wadę fabryczną. Przeczytałem instrukcje i raczej nie ma możliwości regulacji siły hamulca z poziomu regla. Jeszcze przy silnikach szczotkowych słaby hamulec może wynikać ze zużycia silnika, sprawdź regiel na nowym, ale dotartym silniku Pozdrawiam Karol Mateusz Purgał - Pią Lis 21, 2008 12:23 pm " />Wszystko już sprawdzałem- niestety chyba muszę się pogodzić z wadą fabryczną... A co do zuzycia silnika- to raczej nie od tego bo silnik jest po zawodach jednych. Ale dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam Jakub Kusiewicz - Nie Lis 23, 2008 7:49 pm " />Mati mowisz pewnie w scalpelu... Mialem tez Novaka Micro GT i tak samo mialem w scalpelu kombinowalem a dalem do innego model(Nanda NRX-18 tzn sprzedalem) i bylo wszystko ok z reglem ,hamowal az milo:) Pozdrawiam Kuba:)[/list] Przemek Morawski - Nie Lis 23, 2008 7:58 pm " />Bo to pewnie wina silnika, który przy tak małych przełożeniach jak w Scalpelu po prostu nie ma siły hamować. To tak ja w prawdziwym samochodzie, na piątym biegu puszczamy gaz a samochód dalej jedzie i nie zamierza się szybko zatrzymać a zróbmy to samo na pierwszym biegu, samochód zatrzyma się bardzo szybko. Mateusz Purgał - Nie Lis 23, 2008 8:13 pm " /> ">Bo to pewnie wina silnika, który przy tak małych przełożeniach jak w Scalpelu po prostu nie ma siły hamować. To tak ja w prawdziwym samochodzie, na piątym biegu puszczamy gaz a samochód dalej jedzie i nie zamierza się szybko zatrzymać a zróbmy to samo na pierwszym biegu, samochód zatrzyma się bardzo szybko. dokładnie tak, też do tego doszliśmy... Bardzo dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Ale zastanawiające jest to, że inne regle jakoś hamuja nawet przy takich przełożeniach i nominalnych 4,8V- nie wiedzieć czemu...Zresztą duzo osob tego regulatora używa w 2wd- np. p.Marek i pytałem się go i on bez problemu hamuje. No nic w sumie to 2wd hamulec jakos strasznie nie jest potrzebny, a wrecz przeciwnie nawet czesto moze po prostu przeszkadzac. Pozdrawiam |