ďťż
Nowa alternatywa ?




Michał Bugajski - Sob Mar 14, 2009 7:26 pm
" />Znalezione na forum MLR:
http://technologie.gazeta.pl/technologi ... ekund.html




Dawid P. - Sob Mar 14, 2009 7:46 pm
" />Dla niektórych te 20 sekund będzie za długo.



Paulin - Sob Mar 14, 2009 7:51 pm
" />Kurde 20s to ja bym ciągle siedział w lesie z modelem:D



macdad - Nie Mar 15, 2009 9:01 am
" />Heh jak bym miał coś takiego w modelu to by było riding never end




Tomasz Dolata - Nie Mar 15, 2009 9:44 am
" />to tylko mit, przeczytajcie nagłówek



BassTek - Nie Mar 15, 2009 9:57 am
" />hej no ja też kilka dni temu słyszałem w "Radiu Z..." o nowych ogniwach wymyślonych przez "MIT" (Massachusetts Institute of Technology ). mówili też, że nie dłużej niż za 3 lata będą one w powszechnym użytku. (spalinki przejdą do historii- mowa o tych w skali 1/xx i 1/1)



Defender - Nie Mar 15, 2009 1:53 pm
" />A ja jestem sceptyczny bo czym nowszy akumulator tym jest delikatnieszy i wymaga coraz bardziej skomputeryzowanych ładowarek. W ważnym jak elektrownie itp. przemyśle nadal tylko NI-CD bo dobry i przetrwa 1000 razy lepiej nieprawidłowe sytuacje ładowania. Chociaż do zabawy czy cywilnego wykorzystania gdzie moze zginąć jeden człowiek pchają każdą nową technologię bo cywil patrzy tylko na efekt a bezpieczeństwo nieważne.



Michoxx - Nie Mar 15, 2009 3:05 pm
" />To wychodzi że pakiet 4000mAh można by ładować prądem 180C co daje 720A, ktoś ma elektrownie? No chyba ze będziemy wozić po 100 akku 12V?



Dawid P. - Nie Mar 15, 2009 6:52 pm
" />Wystarczą 3 aku samochodowe jeden średnio przy rozruchu auta oddaje około 300A



Przemek Morawski - Nie Mar 15, 2009 7:28 pm
" />A czym te akumulatory samochodowe naładujesz? Prostownikiem po 12h każdy? Prąd 720A? jakie będą przekroje przewodów do ładowania takim prądem? jakie złącza? czym będą łączone ogniwa żeby taki prąd przenieść? Panowie, zejdźcie na ziemię i nie wróżcie końca spalinowych modeli.



Michoxx - Nie Mar 15, 2009 7:51 pm
" />Ja bym się nie martwił przewodami, tylko ładowarką 10A to już dużo a co dopiero 720A. No chyba że by je ładować mniejszym prądem ale to już mija się z celem bo są A123, jeśli nie wystarcza komuś 20 min ładowania to niech dokupi jeszcze kilka pakietów i ze dwie ładowarki, a od spalinek nikt pewnie nie odejdzie bo mają w sobie to coś poza tym są tańsze, a takie zasilanie na pewno będzie dużo kosztować.



Przemek Morawski - Nie Mar 15, 2009 8:13 pm
" />Łuk elektryczny przy rozłączaniu 720A będzie niesamowity trzeba tylko szybko odłączać przewód żeby się nie przyspawał.



Przemek Morawski - Nie Mar 15, 2009 8:24 pm
" />
">Ja bym się nie martwił przewodami

Tak na szybko według tabeli znalezionej w internecie dla prądu 600A potrzebny jest przewód o przekroju 300mm2 czyli przewód powinien mieć 2cm średnicy



Michoxx - Nie Mar 15, 2009 9:48 pm
" />
">Ja bym się nie martwił przewodami

Tak na szybko według tabeli znalezionej w internecie dla prądu 600A potrzebny jest przewód o przekroju 300mm2 czyli przewód powinien mieć 2cm średnicy

To takiego monstrum się nie spodziewałem no i jeszcze moc ładowarki 720*7,5=5,4kW.

Dawid może i trzy akku by wystarczyły, ale nie wyobrażam sobie gościa który chce sobie pojeździć po lesie i taszczy trzy akumulatory .



BassTek - Nie Mar 15, 2009 11:35 pm
" />no to będzie trzeba błyskawice wyłapywać (jeździć tylko podczas burzy) heh



Adrian Lutyński - Pon Mar 16, 2009 6:30 am
" />Nowe technologie, nowe problemy
Należy dobrze zbadać obecnie dostępne rozwiązania, jeszcze jest kilka asów w rękawie uważam na rynku których w modelach nie używamy a się da i opłaci.



KiT - Pon Mar 16, 2009 7:53 am
" />jak czytałem o tym dwa lata temu to pisali, że to projekt NEC i MiT, teraz piszą już tylko MiT. Limitem tego rozwiązania był prąd ładowania jaki bateria jest w stanie przyjąć. Zaletą szacowany lepszy stosunek wagi do zmagazynowanej energii niż ogniw LiPol. Te 30sec było do utrzymania tylko w ogniwach o pojemnościach rzędu 1000mAh-1500mAh. W większych czas ładowania się wydłuża.

Robiono kiedyś badania ile trwa przeciętnie tankowanie na stacji i wychodziły przedziały czasu 5-11 minut. Przyjęto, że 15minut czas ładowania akumulatora jest akceptowalny stąd wzięła się koncepcja akumulatorów A123.

Poza tym nasz punkt widzenia zakłada istnienie stacji benzynowej... wydzielonego obszaru gdzie można bezpiecznie operować łatwopalnym paliwem. W Londynie są już miejsca parkingowe (co ciekawe był w początkowym okresie zwolnione od opłat, nie wiem jak jest teraz) gdzie podjeżdża się elektrycznym pojazdem parkuje i ładuje go w czasie robienia zakupów czy pobytu w pracy. Czyli już teraz widać, że tak być nie musi. Na trasie, knajpy, tarasy widokowe, parkingi mogą być wyposażone w tego typu docking-station i sama koncepcja stacji paliwowej umrze. W końcu obiad, czy kawę, czy też zdjęcia z podróży robi zajmują więcej czasu niż 30 sekund. Często więcej niż 15 minut.
Powered by WordPress, ©