ďťż
Nowy film i testy Savage Flux
HPI Polska - Pon Cze 29, 2009 5:04 pm " />Nowy film z testów Savage Flux Zasilany z 2 pakietów 3S 11.1V Na ostatnich zawodach w Łodzi miałem okazję startować tym modelem. Używałem pakietów 7,4V 5000mAh 25C Intellect. Aby zapanować nad emocjami i modelem w czasie wyścigu ograniczyłam max moc zestawu do 60%. Pomimo ograniczenia mocy i faktu, że nie jestem dobrym kierowcą (startuje na zawodach rekreacyjnie głównie w celu przeprowadzania testów) uzyskane czasy okrążeń są porównywalne do modeli spalinowych innych klas. Na uwagę zasługuje fakt, że cały jeden dzień zawodów przejechałem bez potrzeby doładowywania pakietów. Łączny czas jazdy na zawodach oraz użyczenie modelu do testów innym zawodnikom wyniósł ok. 30-40 min minut. Po tym czasie zaczynał reagować system odcięcia zasilania i płynna jazda nie była możliwa. Biorąc pod uwagę stałe duże obciążenia pakietów, jakie występuje w czasie wyścigu uważam czas użytkowania pakietów za bardzo zadowalający. Na kolejną okazję â imprezę przygotuje pakiety 3S 11.1V 5000 mAh 30C głownie po to, aby sprawdzić w praktyce długość czasu jazdy na tej wersji pakietów. Praca zawieszenia, zachowanie modelu na torze, ekonomiczne zasilanie oraz jego niesamowita wytrzymałość i odporność na uszkodzenia sprawia, że w mojej prywatnej ocenia jest to obecne najciekawsza oferta wśród modeli RTR HPI klasy Monster Truck. Zdecydowanie polecam Jakub Kusiewicz - Pon Cze 29, 2009 8:11 pm " />Gdzie jest ten film ? Bo w filmie LifeStyle to ciężko zlokalizować który to E-Savag. AssassiinRC - Pon Cze 29, 2009 8:50 pm " />Niżej masz filmik fluxa z tą twarzą kolesia co widać ;D Wiktor Sułek - Pon Cze 29, 2009 8:57 pm " />Zabiło mnie to co ten model zrobił z kołami jak rozkręcił je na dachu Ogólnie chory model HPI Polska - Wto Lip 07, 2009 9:27 am " />Kolejne testy Savage Flux. Tym razem na pakietach Intellect 3S 11.1V 5000 mAh 30C. Tym razem wybraliśmy się z synem na nowy tor zbudowany przez modelarzy z Łodzi â stary poligon. Moc zestawu napędowego ograniczyłem tak jak poprzednio do poziomu, w którym model przy max użyciu spustu gazu na starcie podrywa przód do góry, ale nie robi wheely. Stosując Pakiety o napięciu 11.1V musieliśmy ograniczyć max moc do zaledwie 40%. Wspomniany poziom ustawień max mocy jest dopasowany do prędkości, jakie można realnie wykorzystać na większości torów i wyścigów, jakie rozgrywane są w naszym kraju. Zakładam, że nie wprowadzamy do modelu żadnych modyfikacji â jest to czysty RTR z pudełka. W prezentowanym filmie nie znajdziecie żadnych niesamowitych ewolucji, bo nie taki był cel testu. Nastawiliśmy się na sprawdzenie długości czasu jazdy przy optymalnym dobraniu parametrów zestawu RTR. W ten sposób chciałbym zwrócić uwagę, jaką nadwyżką mocy dysponuje model Savage Flux a jednocześnie jak ekonomicznie można wykorzystać jego możliwości. Szacowany czas, jaki uzyskaliśmy tym razem to 50-55min. Nie podaję go precyzyjnie gdyż w czasie testów były małe przerwy, wywrotki itp. Po tym czasie zaczynał reagować system odcięcia zasilania i płynna jazda nie była możliwa. Wnioski i porównanie testowanych pakietów: Wcześniej testowaliśmy pakiety 7,4V 5000 mAh. Obecnie były to pakiety 11,1 V 5000 mAh. Większe napięcie testowanych pakietów pozwoliło na obniżenie max mocy zestawu. Realny czas jazdy wydłużył się o 10-15 min. Stosując pakiety 11,1V waga modelu wyczuwalnie wzrosła. Biorąc pod uwagę cenę większych pakietów, ich wagę, oraz stosunkowo niewielki wzrost czasu jazdy jestem raczej zwolennikiem stosowania do wyścigów pakietów 2S 7,4V 5000mAh Polecam to rozwiązanie gdyż przy zastosowaniu pakietów 2S 7,4V uzyskane czasy są w zupełności wystarczające a posiadanie dwóch zestawów z zbliżonym budżecie pozwoli nam ciągłą jazdę bez dłuższych przerw na ładowanie pakietów. Inaczej należy podejść do tematu w przypadku Bushingu. Tu łączne napięcie 22,2 V przy zastosowaniu 2 pakietów 3S 11.1V 5000 mAh 30C jest nie do przebicia. Wasz model zamienia się w samolot, co widać na filmie Adama. Jeśli jesteście zainteresowani taką formą zabawy to nie ma nic lepszego niż testowane dziś pakiety. Kolejne testy przeprowadzimy na pakietach LiFePo4 dubik - Wto Lip 07, 2009 9:37 am " /> ">Zabiło mnie to co ten model zrobił z kołami jak rozkręcił je na dachu Ogólnie chory model niestetu u mnie stalo sie podobnie z jedna oryginalna traxxasowska opona... ;/ ale nie czekalem do momentu az pozostala czesc wyrwie felge ;] Jakub Żebrowski - Wto Lip 07, 2009 3:00 pm " />Nie sądziłem, że spodoba mi się kiedyś znowu Savage EDIT: Jakoś mi się skojarzyło "Łałałiła" ZIP - Wto Lip 07, 2009 10:09 pm " /> ">Zabiło mnie to co ten model zrobił z kołami jak rozkręcił je na dachu Ogólnie chory model Z Mambą Monster wszystko jest chore Na jazdę tym powinno się mieć licencję. Adrian Lutyński - Śro Lip 08, 2009 6:10 am " />Etam, każdy model da się przesadzić. Z mojej strony tylko z ciekawości pytanie czy są centralne dyfry do Esava? Bo jak już się człowiekowi znudzi wywracanie na plecy przy każdej prędkości to jak tu pojeździć normalnie? HPI Polska - Śro Lip 08, 2009 6:45 am " />Centralnego dyferencjału nie ma. Stosowane są w modelach klas Buggy, Trugy. Dyferencjał pomógł by tylko częściowo. Nadal przy max prędkościach model będzie nie do opanowania. Rozwiązanie natomiast opisałem wcześniej. Zmniejszając max moc silnika korzystamy dodatkowo na wydłużonym czasie jazdy. Regulację mocy zestawu możemy realizować płynnie w zakresie 0 â 100% w zależności od potrzeb i umiejętności kierowcy. Adrian Lutyński - Śro Lip 08, 2009 9:24 am " />Jak ty regulujesz moc zestawu poza oczywiście zmianą napięcia? Do 6s tylko RX8 ma tą funkcję, do 5s Genius 150 a do 4s Genius 85. MMM jej nie posiada. dubik - Śro Lip 08, 2009 9:25 am " />fakt tez jestem ciekaw.... HPI Polska - Śro Lip 08, 2009 10:00 am " />Aparatura każda która posiada funkcjonalność ograniczenia zakresu spustu gazu / hamulca. Np. najtańsza obecnie na rynku w paśmie 2,4 N4Q24S Funkcja EPA/TH/H/40%. Takiego właśnie zakresu ustawień używaliśmy w Sanwie MX3 FHSS Efekt powoduje ze przy 100% wciśnietym spuście gazu model dostaje sygnał na zdeklarowanym max. poziomie - przykłądowo 40% Adrian Lutyński - Śro Lip 08, 2009 10:14 am " />Epa to nie ograniczenie mocy tylko wychyłu. Zapewniam cię że przy ruszaniu i przyspieszaniu moc będzie taka sama, jedynie prędkość spadnie. luke - Śro Lip 08, 2009 10:29 am " /> ">Dyferencjał pomógł by tylko częściowo. Nadal przy max prędkościach model będzie nie do opanowania. Mylisz sie i to bardzo centralny dyfer niweluje znacznie chec modelu do stawania na tylnych kolach trzeba go tylko odpowiednio zastroic. Zmniejszenie epa hm... dla syna napewno spoko ale normalny kierownik taka regulacje powinien miec w palcu... KiT - Śro Lip 08, 2009 11:27 am " />Hmm, a ja myślałem, że centralny dyfer to służy do wysyłania mocy w powietrze jak jedna z osi straci kontakt z podłożem a nie do ograniczania mocy. EPA nie odpowiada za ilość mocy startowej tylko za to na jakim odcinku krzywej gazu pracujemy. Co więcej stosując EPA na poziomie 40% nieźle już się traci na rozdzielczości gazu, a co więcej w niektórych aparaturach ruszenie EPA tylko jednego zakresu (BRK i FW są regulowane osobno) przesuwa punkt zera spustu na krzywej gazu (i pojazd sobie na ten przykład wolno jedzie do tyłu przy ustawieniu FW 40% potwierdzone na aparaturze Futaba3PJ tak na szybko) I właśnie po to CC wymyśliła Castle Link oraz dość sporą elastyczność ustawień połączoną z prostotą programowania, by chociaż dytrybutor biorący się za testy wiedział co do czego służy i jak poprawnie zestroić ustawienia w sprzedawanym przez siebie produkcie. A regulację mocy w regulatorach serii MAMBA CC reguluje się dwoma podstawowymi parametrami: -START POWER - PUNCH CONTROL -oraz parametrem timing, przy czym osoby dla których prąd elektryczny jest pojęciem abstrakcyjnym, niech go nie zmieniają, tak będzie lepiej. Dla naszego przypadku PUNCH CONTROL to jest to. Tym się reguluje moc, ba nawet jej przyrost w czasie (podobny zastosowanie ma parametr start power tylko, że dotyczy zachowania napędu w momencie ruszania). Tak dla uzupełnienia wiedzy kilka cytatów z instrukcji dla kierowców modeli (Castle Drivers ED strony 25-27): 4. Punch / Traction Control This setting controls how fast the throttle position within the ESC can be changed over time. This smooths high power starts and limits punch somewhat. As explained previously, acceleration is a matter of battery capability, but you may not want 100% of what the battery can deliver in every situation. This setting is crucial to drag racing as it can be used as a âśtraction controlâ to match traction conditions. The lower the setting, the less throttle change limiting there is. For pure burnout and wheelie action, use a very low setting or the disabled setting. For softer acceleration or for a lowgrip surface, raise it up to a higher setting. Donât be afraid to use these settings! It may be fun to watch your car do back flips, but sooner or later you are going to want to be able to drive it under some semblance of control. Setting 1 : High Very limited acceleration. Good for 2WD vehicles on hard dirt, or for general bashing when you want to be gentle on the transmission. Setting 2 : Medium Medium acceleration limiting. Good for 2WD vehicles on soft dirt, and 4WD vehicles on hard dirt. Setting 3 : Low Light acceleration limiting. Good for 4WD vehicles on soft dirt. Setting 4 : Lowest Very light acceleration limiting. Good for most situations including 4WD vehicles on dirt and asphalt, and 2WD vehicles on asphalt. Setting 5 : Disabled (Default) Acceleration is only limited by battery ability. This setting is good for 4WD sedans on carpet, high traction drag racing, or bashing where unlimited wheelie power is desired. Sumując wnioski: chcąc mieć bezpieczny napęd którego czas pracy jest maksymalny zaś moc zapewnia panowanie nad modelem w konfiguracji na pakietach 3S najpierw trzeba zmniejszyć przełożenie, niwelując VMAX Po tej operacji pojazd będzie miał poprawne VMAX ale bardzo dużą wrażliwość na spust, wtedy zabieramy się za Punch Control ale chwilowo ignorujemy flipy na starcie, bardzie skupiany ma skokach i dodawaniu gazu na wyjściu z zakrętów oraz na prostych. Jak ten etap daje zadowalające rezultaty to wtedy STARPT POWER trafia na warsztat i staramy się wyeliminować wywrotki na starcie. Jak brakuje regulacji to warto zmienić timing na low, domyślnie jest normal. Jak to nie pomoże to jeszcze pozostaje centralny dyferencjał oraz obniżenie zawieszenia. Może nam też pomóc aparatura EXP zakresy ujemne nie EPA. Rezultatem ubocznym takiego strojenia będzie czas jazdy na 3S o 30% 40% dłuższy niż na 2S. dubik - Śro Lip 08, 2009 11:35 am " />no i wlasnie punch control u mnie w ogole nie dziala... ;/ czy ustawie 0% czy 80% nie ma roznicy,i tak jak jade i dodam gazu to model wyrywa tak samo mocno jakby mial i nie mial wlaczonej tej opcji,wiec nei wiem o co kaman,a tak fajnie tam napisali... "Donât be afraid to use these settings! It may be fun to watch your car do back flips, but sooner or later you are going to want to be able to drive it under some semblance of control." A chcialem sie nia sporo pobawic... KiT - Śro Lip 08, 2009 11:39 am " />przeczytaj jeszcze raz zmdyfikowałem posta i dopisałem kolejność strojenia parametrów. Jedną rzecz trzeba tylko potwierdzić bo nie mam pewności MMM ma parametr START POWER ? Jaką masz aparaturę? dubik - Śro Lip 08, 2009 11:45 am " />start powera chyba nie ma,ale zaraz sprawdze,apka to spektrum dx3s.W niej jest opcja "throthle punch" ale polega ona na tym ze jak powiedzmy dam 80% to po delikatnym nacisniecu spustu,gaz jest ustawiony na 80%.Oczywiscie z opcji "punch control" kozystalem w regulatorze mamby. EDIT: ma start power a w nim zakresy: -low -medium -high Oczywiscie mam ustawione start power na low a track control na 80%(gdzie 0% to opcja standardowa i oznacza ona zero ograniczenia),a model nadal rwie jak oszalaly.Mam w apce "travel" i "exponential".Widze ze chyba bede musial sie bardziej przyjzec temu exponential.Zapomnialem ze motor timing ma tez ustawione na low,czyli ponizej sredniej. HPI Polska - Śro Lip 08, 2009 11:54 am " />Proponowane przez nas rozwiązanie jest bajecznie proste i daje możliwość szybkiego i łatwego zmiany parametrów w ciągu kilku sekund bez potrzeby przeprogramowywania regulatora. Oddzielnie na gazie i hamulcu w zakresie 0-100%. Sposobów na uzyskanie podobnego efektu jest kilka a każdy może wybrać jaki uważa. Zakres zmiany parametrów jest również dowolny jaki kto ma palec, potrzeby i przeznaczenie. luke - Śro Lip 08, 2009 12:02 pm " /> ">Proponowane przez nas rozwiązanie jest bajecznie proste i daje możliwość szybkiego i łatwego zmiany parametrów w ciągu kilku sekund bez potrzeby przeprogramowywania regulatora. Oddzielnie na gazie i hamulcu w zakresie 0-100%. Proponowane przez was rozwiazanie to polsrodek .... KiT - Śro Lip 08, 2009 12:39 pm " />To już inna półka regulatorów, kupując go trzeba się przyzwyczaić do programowania . EPA można i należy się bawić jak inne ustawienia zawiodą, ale nie jest to optymalna metoda. Trzeba tylko wiedzieć, że zakres 40% daje sporą utratę rozdzielczości, patrząc na to inaczej przecież można też gąbkę pod spust wkleić taki sam będzie efekt, jest jeszcze szybciej niż przestawiać EPA, bo przecież obie metody sprowadzają się do tego samego i robią dokładnie to samo. Chyba nie taka kolejność. Mamy product high-tech, no to tak go traktujmy i testujmy. Sugeruję zrobić test jak zachowuje się FLUX gdy: - pakiety są na 3S; - przełożenie zostaje proporcjonalnie zredukowane; - puch control na 80% - start power na low - timing na low - EXP ustawiony na -35% - I dopiero zabawa EPA ale nie większe ograniczenie niż 80% wartości początkowej. i sprawdzić jaki jest wtedy czas jazdy na pakietach, to będzie ciekawy test... przebicie się przez godzinę zabawy powinno być jak najbardziej realne a i będzie chłodniej macdad - Sob Wrz 05, 2009 9:03 pm " />W fluxie po 25-30 jazdach zaczęło się dziać coś dziwnego, nagle na kołach mam luzy (nie wina śrubki ani nic), które nie wiem jak zlikwidować, napęd inaczej zaczął pracować, głośniej... (zalewam go wd40.).. nie wiem co się dzieje. Adrian Lutyński - Nie Wrz 06, 2009 7:33 am " />zużywa się... macdad - Nie Wrz 06, 2009 8:04 am " />Co wymienić? Adrian Lutyński - Nie Wrz 06, 2009 8:15 am " />Sprawdź czy piny na półosiach nie wyrobiły sobie miejsca. Chrószcz Sławomir - Nie Mar 28, 2010 11:52 pm " />Kolega pytał o luzy. Ja również je zauważyłem w swoim Fluxie (ok. 15 jazd) - na tylnych kołach są jeszcze znośne - jakieś 2-3mm na krawędzi koła, ale z przodu to już jest dużo gorzej. Chwytając koło z przodu można nim w ramach tego luzu przesuwać w prawo-lewo o jakieś 20mm (nie mam miarki w oku, ale to będzie z 10stopni). Zacząłem drążyć temat i wygląda na to że nie ma jednego konkretnego elementu odpowiadającego za ten luz. Samo serwo na jałowym położeniu ma dosyć spory luz, potem jest taka krótka belka która łączy serwo z następnym elementem - ona sama w sobie ma jakiś milimetr luzy, ale największy luz jest już na drążkach kierowniczych - pomiędzy kołami a tym całym układem który przekazuje skręt z serwa na kółka. Co byście radzili i w jakiej kolejności posprawdzać i ewentualnie wymieniać, żeby luzu się pozbyć. |