ďťż
Nowy pakiet - pare pytan
Evolter - Czw Lis 29, 2007 11:14 am " />Witam, mam pakiet z modelu RTR i.. mam kilka pytan. W dolaczonej instrukcji startowej "quick-start guide" pisalo, ze nalezy naladowac pakiet dolaczona ladowarka przez "full 10 hours", ale uzylem ladowarki sharka, ktora naladowalem pakiet w 1,5h. Model sprawowal sie swietnie - zadnych oznak spadku napiecia, az do momentu zmiany odbiornika (musialem pomeczyc wtyczke regiel-odbiornik, bo nie pasowaly do siebie i myslalem, ze ja uszkodzilem, poniewaz regiel sie dziwnie zachowywal). Wszystko zaczelo szalec, sprawdzalem regiel, odbiornik, pakietu nie bo bylem pewny, ze jest naladowany (bawilem sie nim moze 10min). Teraz sprawdzilem inny pakiet (o jedna cele mniejszy) i okazalo sie, ze regielek dziala jak nalezy - czyli to pakiet :/ (a tyle nerwow bylo o wtyczke ). Czyli cos musi byc nie tak z pakietem, bo to nie jest mozliwe zeby tak szybko sie wyladowal... (btw jest to Ni-Mh 1100mAh) Wydaje mi sie, ze zrobilem podstawowy blad - nie sformowalem pakietu, poniewaz instrukcja wprowadzila mnie w blad i pomyslalem, ze moze byc juz sformowany... -Czy mam racje? Czy to dziwne zachowanie pakietu moze byc spowodowane tym, ze go nie sformowalem? -Jak teraz ustawic ladowarke? (ile A na ladowanie, rozladowanie i na ile cykli puscic pakiet) Z gory dziekuje za pomoc. KiT - Czw Lis 29, 2007 2:30 pm " />A może zostawiłeś włączony model? A może było zwarcie na pakiecie? Może lepiej rozładuj go, naładuj i zobacz czy działa. Potraktuj go w czasie ładowania łagodnie prądem 1/5C i zobacz co się dzieje. Evolter - Czw Lis 29, 2007 3:20 pm " />Wiec wlasnie podlaczylem go do ladowarki i zobaczymy co bedzie. Pakiet: Asso 1100 7,2V (6cel), Ladowarka: Shark 10. Ustawilem ladowanie na 0,3A i rozladowywanie na 0,3A do 5,4V. 2 cykle D>C. Na poczatku napiecie b.szybko spadalo i jak spadlo do 5,4V ladowarka przestala rozladowywac (ok 2 sek. od 6,4V), nastepnie ani D ani C nie mrugalo tylko na zmiane NIMH z DRY, a napiecie pokazywal 4,68V (?LOL) po uplywie pol minuty mruga C i napiecie stopniowo narasta. 5 minuta - 8,06V (wciaz rosnie) i wpakowal 23mAh 30 minuta - 8,26V i 142mAh 1 godzina - 8,36V i 284mAh 1,5 godz. - 8,43V i 425mAh 2 godzina - 8,47V i 567mAh 2,5 godz. - 8,52V i 710mAh 3 godzina - 8,61V i 851mAh 3,5 godz. - 8,84V i 993mAh 4 godzina - 8,94V i 1135mAh 4,5 godz. - 8,89V i 1279mAh - a gdzie sie podzialo 0,05V ja sie pytam? ;p po niecalych 5 godzinach - 8,87V i 1339mAh - koniec ladowania BTW dodam, ze podane napiecia nie sa stabilne i podaje wartosci najwyzsze BTW2 pomiary zostawiam, bo moze sie komus przyda do porownania ;p P.S. Moglby mi ktos napisac co oznacza jak na Sharku 10 v2 mruga DRY? Co to dokladnie znaczy bo angielski znam i domyslac sie tez umiem Michoxx - Czw Lis 29, 2007 4:20 pm " />Jeśli takie ładowanie na Sharku nie pomoże to radzę go rozładować i podłączyć na 10 - 12 godzin do tej ładowarki z zestawu na pewno nie zaszkodzi a może pomóc. Pozdro Michoxx. Evolter - Czw Lis 29, 2007 6:17 pm " />Czy moglby mi ktos przy okazji napisac ile razy sie cykluje pakiet podczas 1 formowania? Tak jak w - komorce 3 razy? Nie mylic z pytaniem w poprzedniej wiadomosc "P.S.2" bo o co innego pytam ;p Grzegorz Kopertowski - Czw Lis 29, 2007 6:23 pm " />Ja zawsze robiłem 3X ładuję prądem 1/10C i rozładowywuję sharkiem który ma 1A rozładowywania sumpirowicz - Czw Lis 29, 2007 6:58 pm " />3 cykle ładowanie/rozładowanie wystarczą do uformowania pakietu. Dry oznacza czas na przejście do kolejnego etapu (czyli pojawia się po rozładowaniu pakietu, a przed rozpoczęciem ładowania i po naładowaniu przed rozpoczęciem rpzładowania). Jeżeli zaś chodzi o problem z odbiornikiem - może po prostu nie zaprogramowałeś ponownie regulatora? pozdrawiam Sławek Evolter - Czw Lis 29, 2007 7:41 pm " />Programowalem i to dziesiatki razy :p bo myslalem, ze to wina regla ale okazalo sie, ze jednak pakiet - co mnie wrecz zszokowalo. Bo inny pakiet uzywany przez wczesniejszego wlasciciela (nie wiem w jaki sposob) i przeze mnie trzyma sie dobrze i jak mi sie nudzi to sobie obijam meble tak 10-15 minut i po regularnym tygodniu nie odczuwam spadku napiecia - tylko po pierwszej jezdzie ale to jest wiadome, bo pakiecik swiezy po ladowaniu Inna sprawa jest to, ze wlasnie znalazlem taka wzmianke w szybkiej instrukcji: "ALWAYS unplug battery after use. Do NOT leave your vehicle unattended with the battery plugged in." Co tez moglo sie do tego przyczynic. Jak dla mnie to jestdziwne, poniewaz w.w. pakiet jest 24/7 wpiety i nic sie nie dzieje, no ale to moze wina roznic regli... Edit No i skonczylem rezultat - 8,87V i 1339mAh - auto jezdzi super (bede tylko musial poszukac jakies info o reglu i nadajniku bo daje za duzo mocy na raz przy wstecznym :/ ), a pakiet podpielem z powrotem do ladowarki na 3 cykle - mam nadzieje, ze jutro wroce do domu w sam raz jak sie skonczy cyklowac i napisze co pokazala ladowarka. Ustawilem ladowarke na 3 cykle D>C - C 0,3A i D 0,3A do 5V (liczylem ze wzoru podanego na forum 0,9*(ilosc_celi-1)=4,5V ale wolalem dac troszke wiecej - ewentualne uwagi co do ustawien mile widziane :] ) P.S. Czy to normalne ze przed koncem ladowania (ponad 30min), napiecie zaczelo spadac - mi spadlo ok. 0,07V... zbig - Czw Lis 29, 2007 8:20 pm " />Większość regulatorów z wyłącznikiem tylko blokuje (unieruchamia) regulator, ale one nadal pobierają prąd (kilkadziesiąt mA) - to wystarczy, żeby rozładować pakiet (o czym sam też się raz przekonałem na własnym pakiecie). Niektóre modele natomiast mają mikrowyłacznik na zasilaniu (odłączają pakiet) - to o tyle praktyczne (bo nie ma szans na rozładowanie) co dziwne, bo włącznik jest na 1..2A a silnik bierze 10..20A Defender - Czw Lis 29, 2007 9:02 pm " />P.S. Czy to normalne ze przed koncem ladowania (ponad 30min), napiecie zaczelo spadac - mi spadlo ok. 0,07V... To właśnie przeładowanie akumulatora i to ono jest znakiem dla ładowarki aby uznała akumulator za naładowany. KiT - Czw Lis 29, 2007 10:01 pm " />ten spadek nazywa się dV jej wartość jest charakterystyczna dla danego typu ogniwa i warto ją znać, by podać ładowarce, wtedy masz pewność, że nie przeładuje ogniwa. Evolter - Pią Lis 30, 2007 6:38 pm " />No i po trzech cyklach D>C, wynik taki sobie jak na nowy pakiet 1100 weszlo: 1178mAh, wyszlo: 993mAh - jeszcze nie zaznajomilem sie z ladowarka wiec domyslam sie, ze jest to srednia trzech cyklow. Teraz nie bede zostawial podloczonego pakietu i zobaczymy czy znow sie wyladuje... Ewentualne konkluzje co do wyniku ladowania mile widziane Edit Wiec pakiecik jak narazie sie dobrze sprawuje... Mam tylko takie (pewnie banalne) pytanie - co nalezy zrobic z pakietem po jezdzie? Rozumiem, ze jezeli mam zamiar jezdzic, powiedzmy w przeciagu najblizszego tygodnia, to moge go naladowac i zostawic, zeby sobie lezal? A z kolei jak nie bede jezdzic to naladowac i rozladowac do 30%? P.S. Jest jakis sposob na te 30%, czy poprostu musze siedziec przy ladowarce, az wyciagnie z pakietu 2/3 pojemnosci? |