ďťż
Nowy sezon dla klase E-18 - propozycja
Marek Kusiakiewicz - Pon Lip 09, 2007 5:34 pm " />Czas na poważnie zając się kwestia zawodów klas E-18. Myślę że skoro w przepisach Komisji Modelarstwa kołowego nie ma nigdzie wzmianki kto może Organizować Puchar Polski w tej i innych klasach - spokojnie możemy nazwać cały cykl zawodów jako: Puchar Polski modeli w skali 1:18. Jezeli natomiast nazwa będzie sprzeczna z czymkolwiek - nazwiemy cykl rozgrywek: Polska Liga modeli micro. A teraz szczegóły: 1. Cykl zawodów będzie trwał od wrzesnia 2007 do czerwca 2008. 2. Zawody rozgrywane będą 1 raz w miesiącu w różnych miastach Polski. Składać sie one będa z 9 eliminacji oraz finału (w sumie 10 zawodów) 3. Liczymy do klasyfikacji końcowej 5 eliminacji + finał (ewentualnie 7 eliminacji + finał) 4. Dystrybutorzy modeli w skalali 1:18 mogą dowolnie liczyć punktacje z poszczególnych zawodów do swoich rankingów. Wskazane jest wcześniejsze okreslenie które zawody licza się w którym cyklu. 5. Wśród Organizatorów okreslamy kwote jaka będzie on musiał wydać na nagrody w organizowanej przez siebie eliminacji. Okreslamy również kwote którą KAŻDY Organizator odprowadzi na ustalone konto bankowe celem zakupu nagród w zawodach finałowych. Myślę że spokojnie mozna to usgodnić na zawodach finałowych Micromanii w dniu 5 sierpnia 2007 w Kłodzku. 6. Podział na kategorie wiekowe tylko w klasach micro standard. 7. Wskazane jest aby w klasie micro standard nie startowali doświadczeni zawodnicy. Z założenia powinna byc to klasa dla poczatkujących modelarzy. 8. Klasy startujące w cyklu zawodów: - Micro Standard - przepisy techniczne b/z, czas jazdy: 8 minut - Micro Open - przepisy techniczne b/z, czas jazdy 7 minut - Micro Truck - przepisy techniczne b/z, czas jazdy 7 minut Dodatkowo nalezy powołać do życia klasę E-18Micro 2WD. Przepisy dla tej kasy (propozycja): - silnik szczotkowy max. serii 300 - ilość cel w pakiecie akku: 4 szt (napięcie 4,8V) - opony piankowe Klasa ta jest dedykowana dla modeli SCALPEL których w Polsce jest już ok. 10 szt. (zawodnicy jeżdżacy w micusach mają ich ok. 5-6) Dodatkowo klasa 2WD pozwoli na samodzielne konstruowanie modeli przez modelarzy korzystając z podzespołów HPI, ROBITRONIC, X-RAY. Klasa E-18Micro 2WD z chwilą gdy na zawodach jest mniej niż 5 zawodników jeździ razem z Micro OPEN. Finały rozgrywane sa osobno. 9. Zawody sędziować będzie grupa osób powołana do tego celu przez WSZYSTKICH Organizatorów. Sędzia MOŻE brac udział w zawodach. Są to propozycje na nadchodzący sezon. Prosze o rzeczową dyskusję. Jakub Żebrowski - Pon Lip 09, 2007 5:55 pm " />Myślę bardzo poważnie o wstąpieniu do światka mikro ale uważam że jeżeli powoływać klasę 2WD w płaskich modelach to i w terenowych Marek Kusiakiewicz - Pon Lip 09, 2007 6:01 pm " />2WD w Truckach? Nie wiadomo narazie ile jest modeli. To sie musi wyklarować tak jak z Micro 2WD płaskim. Marcin Derewiński - Pon Lip 09, 2007 6:14 pm " />dokładnie przeczytałem twoje propozycje i bardzo mi się podobają za wyjątkiem punktu nr 7 nie zgadzam się na to aby w klasie standard nie startowali doświadczeni zawodnicy. Ta klasa ma jedną zasadniczą zaletę, jest diabelnie tania i bardzo dobrze i dlatego powinni w niej jeździć wszyscy. Takie jest moje zdanie i chyba będę go bronił jak niepodległości. Co do liczenia eliminacji to moim zdaniem 5 eliminacji plus finał jest bardzo dobrym rozwiązaniem. marian.kala - Pon Lip 09, 2007 6:15 pm " />definitywnie startuję w całym cyklu micro 18 na hali,lubię mieć za przeciwnika Flajszera!!!!!!!!!!!!!!11 Marian Kala Darek Mołodecki - Pon Lip 09, 2007 6:17 pm " /> ">2WD w Truckach? Nie wiadomo narazie ile jest modeli. To sie musi wyklarować tak jak z Micro 2WD płaskim. jeden w czerwonaku sie juz pojawil losi baja :):) marian.kala - Pon Lip 09, 2007 6:20 pm " />Marcin mi wskoczył w post:jestem za tym aby nie było zadnych obostrzeń,kto chce niech startuje gdzie chce jest to jedyna droga do upowszechnienia tych klas!!!! Filip Zaremba - Pon Lip 09, 2007 6:25 pm " />Moim zdanie wszystko zapowiada sie dobrze. 1. Mysle, ze wielu osobom bardziej spodoba się propozycja 5 eliminacji + final, dzieki temu obnizy to koszty, a kazdy bedzie mial wybor gdzie chce jechac. 2. Co do Micro Std, to już dawno była mowa by w tej klasie startowali wylacznie nowicjusze ( ewentualnie mlodzicy i juniorzy niezalezenie od doswiadczenia). 3.E-18Micro 2WD dzieki tej klasie bedzie wiekszy wybor . Taka klasa moze okazac sie nieco tansza niz E18 Open. A prawdziwi modelarze bede mogli startowac na swoich konstrukcjach . Darek Mołodecki - Pon Lip 09, 2007 6:30 pm " />pkt 5 obowiazkowe dyplomy dla uczestnikow to nie majatek ale szczegolnie mlodych cieszy ze wyjezdzaja z czyms i w szkole tez moga pokazac a liczy sie to to oceny zachowania. co do kwoty na nagrody co w przypadku pozyskania sponsora na nagrody pkt 6 w standart podzial na 3 grupy wiekowe dodatkowo pomyslalbym o 2 grupach wiekowych w trakach pkt 7 trzebaby ustalic kto to doswiadczony zawodnik :):) ze swojej strony pomysle o zrobieniu rankingu teamów i postaram sie o sponsoring nagrod dla tego rankingu to co na goraco mi sie nasuneło sie dzis Zaremba Lesław - Pon Lip 09, 2007 6:54 pm " />Czytam i oczom nie wierzę.Okazuje się ,że w jednym poście można zawrzeć konkretną propozycję dla 4 klas ,łącznie z minimum przepisów. Bez kolejnych aneksów.Okazuje się,że mały może czegoś nauczyć dużego.Propozycja bardo konkretna,opublikowana na tyle wcześniej,że daje szansę wypowiedzenia się zawodnikom na forum i ostatecznych konsultacji na finale mikromanii. W punkcie 9 jest mowa o zgodzie na startowanie w zawodach sędziego.Czy to chodzi o Tego sędziego ze skalpelem w ręce? Myślę,że cykl tych zawodów da również szansę zapoznania się z pracą sędziego i obsługą komputera i AMB,welu osobom,które mogą stanowić potencjalny narybek dla przyszłych sędziów. Trzeba by jeszcze "sprecyzować" organizatorów. Arkadiusz Flejszer - Pon Lip 09, 2007 7:10 pm " />Nic dodać nic ująć, no może nic. Czemu mamy ograniczać i dyskfalifikować bardziej doświadczonych zawodników i nie pozwalać startować w standardzie. Jakie będą kryteria przy sprawdzeniu czy dany zawodnik jest doświadczony czy nie. Zdobyłem kilka pucharów łącznie z II vice MP Pucharu Polski, i tak wy jak i ja wiemy że bardziej przez przypadek i szczęście niż moje doświadczenie. Mam nadzieję że to krtyterium nie będzie i będę mógł startować w tej fajnej i przyjemnej klasie. Co do pozwolenia startów sędziego na zawodach to raczej pewnie Marek myślał równiez o sobie niż o scalpelku. Niech startują wszyscy będzie większy poziom, zwiększy się popyt na nowe technologie, dystrybutorzy będą ściągać z zachodu lepszy tunning do modeli, prześcigniemy Czechów, Rusów i Szkopów że o Chinolach nie wspomnę. Ścigajmy się Wszyscy, Biali i Czarni niech tylko ograniczają nas przepisy jasne, proste i czytelne. Marek Kusiakiewicz - Pon Lip 09, 2007 7:14 pm " />Arku, To tylko propozycja. Kto bedzie chciał będzie jeździł. Tam napisane jest że.." sugeruje się.." Czyli możesz a nie musisz Andrzej Siwy - Pon Lip 09, 2007 7:15 pm " /> ">Myślę bardzo poważnie o wstąpieniu do światka mikro ale uważam że jeżeli powoływać klasę 2WD w płaskich modelach to i w terenowych Co do 2WD w Truckach to myślę,że jest to niepotrzebne. W Czerwonaku baja z napędem na 2 koła zajęła 2 miejsce. 3 Byłbym za 5 eliminacjami + finał 6 W std podzial na 2 grupy wiekowe 1.młodziki i juniorzy 2.seniorzy Wojtek Dopierała - Pon Lip 09, 2007 7:17 pm " /> ">pkt 5 obowiazkowe dyplomy dla uczestnikow to nie majatek ale szczegolnie mlodych cieszy ze wyjezdzaja z czyms i w szkole tez moga pokazac a liczy sie to to oceny zachowania. co do kwoty na nagrody co w przypadku pozyskania sponsora na nagrody pkt 6 w standart podzial na 3 grupy wiekowe dodatkowo pomyslalbym o 2 grupach wiekowych w trakach pkt 7 trzebaby ustalic kto to doswiadczony zawodnik :):) ze swojej strony pomysle o zrobieniu rankingu teamów i postaram sie o sponsoring nagrod dla tego rankingu ... co do dyplomów jako początkujący właściwie uważam że to świetny pomysł ad.6 uważam że skoro już w truckach grupy wiekowe to tym bardziej w openie ad.7 też uważam że powinniśmy dobrze się zastanowić kogo można nazwać początkującym a kogo już weteranem... ale też uważam tak jak pan marek że nie powinno być doświadczonych w standardzie... co do tego mam propozycję że nie mają do tej klasy dostępu wszyscy którzy startują jednocześnie w micro open lub 2wd a ranking teamów to nie wiem na jakiej zasadzie to można robić?? i co dokładnie można nazwać teamem i o czym tutaj pan myślał?? Darek Mołodecki - Pon Lip 09, 2007 7:22 pm " />ja upieram sie o 3 grupy wiekowe w standardzie pamietajmy ze mlodzik to od ........ do 15 roku a model w standardzie faktycznie moza zdobyc za nie duze piniadze a junior miedzy 15 a 18 szczegolnie ze mlodzi sa bardzo czuli na niepowodzenia i jesli im nie idzie Łatwo rezygnuja z modelarstwa a tak mozna ich przyciagnac jesli wracaja nawet z dyplomem za 1 2 3 i kolejne miejsce to ich dopinguje do zawodow a nie czarujmy sie na nich chyba nam najbardziej zalezy bo to oni moga stwożyc nowych modelarzy zawodnikow nie tylko dla klasy micro Zaremba Lesław - Pon Lip 09, 2007 7:25 pm " /> ">... Ścigajmy się Wszyscy, Biali i Czarni niech tylko ograniczają nas przepisy jasne, proste i czytelne. Arek święte słowa...!! PS.co do sędziego to chodzi mi o to, żeby Marek nie stał się J.M.2.Ja też chcę troszeczkę Jak miałem ten mikrofon w Czerwonaku to,aż śpiewać mi się chciało... Darek Mołodecki - Pon Lip 09, 2007 7:29 pm " /> ">pkt 5 ad.6 uważam że skoro już w truckach grupy wiekowe to tym bardziej w openie a ranking teamów to nie wiem na jakiej zasadzie to można robić?? i co dokładnie można nazwać teamem i o czym tutaj pan myślał?? ad6 jak sie popatrzy na ranking trakow to jes pol na pol seniorzy na mlodzik/junior w openie przewazaja seniorzy ranking temow ranking zgloszonych na poczatku sezonu teamow/klubow przez ludzi ktorzy zorganizuja sie w takie zespoly moga to zrobic np kluby , zwolenicy typu modelu , kumple moze to pomoc nam w oraganizowaniu wyscigow 6 czy 12 godzinnych albo zawodach regionalnych Jacek Ochociński - Pon Lip 09, 2007 8:11 pm " /> ">1. Cykl zawodów będzie trwał od wrzesnia 2007 do czerwca 2008. koniec września i początek czerwca - reszta poukładana w miarę równomiernie - nie wytrzymujemy konkurencji modeli ">3. Liczymy do klasyfikacji końcowej 5 eliminacji + finał (ewentualnie 7 eliminacji + finał) Zdecydowanie 5 liczonych - to tylko zwiększy atrakcyjność imprezy finałowej ">6. Podział na kategorie wiekowe tylko w klasach micro standard. 7. Wskazane jest aby w klasie micro standard nie startowali doświadczeni zawodnicy. Z założenia powinna byc to klasa dla poczatkujących modelarzy. 6. - tak, ale 2 kategorie, nie 3 - czyli tak jak w EFRA under 16 - w przyszłym sezonie rocznik 1993 - ilość startujących juniorów nie pozwala na to, żeby ich osobno klasyfikować - tak naprawdę są to TYLKO 3 roczniki modelarzy, w większości bardziej zaawansowanych niż niektórzy seniorzy, a w młodzikach jeżdżą naprawdę mlodzi zawodnicy - i jest tych roczników minimum 8-9 7. - jeżeli jest podział na kategorie wiekowe to ograniczenie to nie ma sensu - można zastosować drugie - też bez sensu - że w standar jeżdżą TYLKO młodzicy - ale - i tu proszę wziąć sobie do serca: zastanawiając się nad wyscigami mikromanii od początku starałem się wprowadzaj jak najmniej ograniczeń w przepisach sądząc, że chodzi nam wszystkim głównie o zabawę - stąd brak reakcji na niektóre modele nie do końca zgodne przepisami z tym, co być w/g krajowych przepisów - stąd - gwoli wyrównania szans - zmiany w kategorii open dopuszczające scalpele z jednoczesnym odebraniem im forów czterema celami - nie psujmy sobie dobrej zabawy podobnymi ograniczeniami - klas - szczególnie po wprowadzeniu osobnej 2WD będzie wystarczająco dużo dla wszystkich. Rozważył bym jedną rzecz - czas biegów eliminacyjnych i finałowych - prz dużej liczbie startujących może wart zastanowić się nad możliwością skrócenia jazd eleiminacyjnych do 5 minut - nie obligatoryjnie, a po przeprowadzeniu symulacji rozpisanej na ilość grup - czyli jeśli grup mamy <=x to eliminacje trwają 7-8 min, jeśli >x to 5 Przepisy do 2WD - silnik 370 - naprawdę nie ma możliwości sprawdzenia, czy silnik jest 300 czy 370 są identycznej wielkości, większośc obecnie sprzedawanych silników to własnie 370 Przepisy do klasy Truck - będę się upierał w tej klasie do pewnych bardziej konkretnych ustaleń dotyczących przepisów - jeżeli mają startować - tak jak w poprzednim sezonie - modele w różnych skalach i różnej wielkości należy ustalić jakie wymiary modeli, kół i silniki są w tej klasie dopuszczone - chyba, że znów wybieramy wolność rozwiązań. Co do sądziów - rośnie nam "młoda" kadra obiecujących sędziów z Leszkiem na czele - nie odbierajmy im chleba - albo jeździmy, albo sędziujemy (ja JEŻDZĘ) ">Byłbym za 5 eliminacjami + finał Nie rozumiem? - raczej 3 finały? przypominam, że to są wyścigi modeli z napędem elektrycznym Darek Mołodecki - Pon Lip 09, 2007 8:16 pm " />pomysl 2 grup jedna ponizej 16 lat druga powyzej 16 lat podoba mi sie Wojtek Dopierała - Pon Lip 09, 2007 8:38 pm " />zgadzam się z panem Jackiem dwie grupy wiekowe <16 i >16 to będzie lepsze rozwiązanie niż dotychczasowe 3 grupy "> Byłbym za 5 eliminacjami + finał a koledze Andrzejowi chodziło za pewne o 5 eliminacji i finały jak dotychczas czyli 3 Przemek Morawski - Pon Lip 09, 2007 9:47 pm " />Ja tylko dodam, że zawody powinny być jednodniowe z ewentualnym treningiem dzień wcześniej. Zaproponowałbym jeszcze jedno rozwiązanie odnośnie podziału na klasy ale chyba jest jeszcze na to za wcześnie, mianowicie podział klasy standard na dwie podklasy: 1. E18 std stock - modele seryjne bez jakichkolwiek własnych modyfikacji, wyłącznie silnik 180 Mabuchi i wiek zawodnika <16 2. E18 std mod - modele z własnymi modyfikacjami, dopuszczony silnik HPI czy "czeski diabeł" oraz inne 180-tki, wiek zawodnika dowolny, klasyfikacja bez podziału na grupy wiekowe. Podział taki wypełniłby lukę między std a open i dał szansę równej walki początkującym i najmłodszym zawodnikom tanimi modelami jednocześnie eliminując potrzebę wprowadzania podziału na grupy wiekowe w klasie std. Michał Woszczek - Pon Lip 09, 2007 10:22 pm " />Ponieważ widzę, że dyskusja się ożywiła zaproponuję kilka propozycji: 1. Klasy wiekowe dwie- dobry pomysł, przyjmie się na pewno, 2. Klasa Standard- przychylam się do propozycji Marka, zróbmy z tej klasy przedsionek dla nowych zawodników. niech nie startują "wyjadacze". Za doświadczonego zawodnika uznałbym każdego, który w poprzednim sezonie (czyli halowo- asfaltowym) zakwalifikował się do finałów w jakiejkolwiek klasie off, on roadowej (30). Myślę, że dla żadnego z zawodników obecnie jeżdźących nie będzie kłopotu przejść do OPENA- półośki to wydatek 15$ w hongkongu, dyfer na tył 30$, silnik graupner 300 to 28 zł, opony klika kompletów- 100 zl. 3. Klasa 2WD onroadowa- dobry pomysł, powinniśmy to wprowadzić. Proponuję ankietę na rcauto ile jest takich modeli, na publicznym forum, da nam to pełny obraz- poza tym konstrukcje własne! to jest wyzwanie!. 4. To samo można zrobić w przypadku klasu off-roadowej, da nam to dobry obraz czy warto robić podział. Póki co w truckach zostawiłbym dowolność we wszystkim- E-18 truck open- wszystkie chwyty dozwolone, 5. Co do dystrybutorów- modeli mikro mamy dwóch HPI i Xraya, myślę, że Panowie się dogadają w celu propagowania idei sportu modelarskiego. Osobne rankingi to już ich działka, na pewno nieoceniona będzie obecność Michał Woszczek - Pon Lip 09, 2007 10:58 pm " />6. Liczymy 5 eliminacji do końcowej klasyfikacj, 7. wyścigi w klasie standard: eliminacja 6 minut, finał 8. open 7/7, trucki 6/6. 8. Zawody jednodniowe z możliwością treningów w piątek, albo jednodniowe od 10 do 20 a od 8 do 9.30 treningi. Policzyłem dla trzech grup STD, trzech OPEN (w tym scalpele), dwóch truck razem 80 wózków- da radę. Mniej więcej wyglądałoby to tak: 8.00-9.30- treningi, 9.30-9.50 odprawa- KONIECZNIE, 10.00- 17.15 eliminacje, 17.45- 19.15 finały, 19.30 do 20.00 rozdanie nagród i zamknięcie. Jeżeli udałoby się tak ustalić plan dla wszystkich imprez byłoby super, a osoby pracujące miałyby wieczór na powrót/ nocleg i niedziela w domku:) 9. Sędziowie- wielu z nas miało doczynienia z amb i +/- wie jak to robić, myśę, że nic nie stoi na przeszkodzie aby sędzia mógł startować, poza tym część osób jeżdźących na zawody nie startuje (Leszek, to o Tobie:) ) więc można jakoś to rozegrać. Takie sędziowanie koleżeńskie. Oczywiście ustalamy sędziego głównego i organizatora, którzy są podmiotem odpowiedzialnym za przebieg zawodów. I na koniec: Zawody Niezależne, nazwijmy to jak chcemy np. Micro Series, Micro Contest, dodatkowo zakazałbym startu w zawodach, czy nawet wchodzenia na salę dosłownie dwóm, trzem osobom- wszyscy wiemy o kogo chodzi. Rafał Piesio @ work - Wto Lip 10, 2007 7:52 am " /> ">3. Liczymy do klasyfikacji końcowej 5 eliminacji + finał (ewentualnie 7 eliminacji + finał) jak chyba większość - jestem za liczeniem do końcowej klasyfikacji wyników z 5 eliminacji, mimo, że tak, jak w tym roku, wybiorę się chyba na wszystkie zawody ">7. Wskazane jest aby w klasie micro standard nie startowali doświadczeni zawodnicy. Z założenia powinna byc to klasa dla poczatkujących modelarzy. również podobnie jak paru przedmówców - jestem za tym, aby w standardzie startować mogli również "doświadczeni" zawodnicy, tak aby młodzi zawodnicy mieli się od kogo uczyć zarówno techniki jazdy, jak i kultury na torze. sam już od jakiegoś pół roku próbuję się zebrać i wystartować w tej klasie - raczej nie na każdych zawodach, ale od czasu do czasu... Do pozostałych propozycji nie mam uwag = popieram je. HPI Polska - Wto Lip 10, 2007 8:28 am " />Jako najmniej doświadczony zawodnik powiem – wchodzę w to. Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach ale z dużym zaufaniem pozostawiam tobie Marku ster w rękach. Z twoja pomocą z pewnością się dogadamy. Do tej pory potrafiłeś zjednoczyć wokół swoich projektów większość dystrybutorów i zawodników i właśnie to jest najważniejsza twoja zaleta. Reszta to mniej istotne drobiazgi które wyjdą w praniu. ">1. Cykl zawodów będzie trwał od wrzesnia 2007 do czerwca 2008. Myślę ze jest OK. – i tak życie oraz inne kalendarze zweryfikują plany szczegółowe. ">2. Zawody rozgrywane będą 1 raz w miesiącu w różnych miastach Polski. Założenie OK – szczegóły jak wyżej ">3. Liczymy do klasyfikacji końcowej 5 eliminacji + finał (ewentualnie 7 eliminacji + finał) Nie mam zdania. "> 4. Dystrybutorzy modeli w skalali 1:18 mogą dowolnie liczyć punktacje z poszczególnych zawodów do swoich rankingów. Wskazane jest wcześniejsze okreslenie które zawody licza się w którym cyklu. OK "> 5. Wśród Organizatorów okreslamy kwote jaka będzie on musiał wydać na nagrody w organizowanej przez siebie eliminacji. Okreslamy również kwote którą KAŻDY Organizator odprowadzi na ustalone konto bankowe celem zakupu nagród w zawodach finałowych. Myślę że spokojnie mozna to usgodnić na zawodach finałowych Micromanii w dniu 5 sierpnia 2007 w Kłodzku. Każdy taki warunek nawet zaakceptowany przez dystrybutora w fazie projektu może później być różnie realizowany. Zostawiłbym tą kwestię w formule każdy daje, co może jednak "nie mniej niż". "> 6. Podział na kategorie wiekowe tylko w klasach micro standard. Hmm – z jednej strony celowe działanie wspierające młodzików Z drugiej natomiast czterdziestolatek też może być początkujący. Nie mam w tej kwestii wyrobionego zdania, ale przychylam się do propozycji 2 grup wiekowych. Warto pamiętać o wręczaniu dyplomów wszystkim uczestnikom. "> 7. Wskazane jest aby w klasie micro standard nie startowali doświadczeni zawodnicy, Z założenia powinna byc to klasa dla poczatkujących modelarzy. . Nie jestem zwolennikiem bariery wiekowej. Czytaj jak wyżej – uważam, że w każdym wieku może przyjść ochota na tą zabawę. Trudno też będzie precyzyjnie określić poziom doświadczenia. "> 8. Klasy startujące w cyklu zawodów: - Micro Standard - przepisy techniczne b/z, czas jazdy: 8 minut - Micro Open - przepisy techniczne b/z, czas jazdy 7 minut - Micro Truck - przepisy techniczne b/z, czas jazdy 7 minut. OK "> Dodatkowo nalezy powołać do życia klasę E-18Micro 2WD. Klasa ta jest dedykowana dla modeli SCALPEL których w Polsce jest już ok. 10 szt. Będę szczery – przypomina to trochę Top Stock – włącza mi się czerwona lampka. Może rozwiązać to inaczej - w każdej klasie micro nie stawiać warunku w przepisach technicznych dotyczącego napędu i dopuszczać zarówno 2 jak i 4WD. Słyszałem opinie, że 4WD nie zawsze musi być zaletą a z 4WD zawsze można wypiąć napęd przodu i zrobić 2WD. "> 9. Zawody sędziować będzie grupa osób powołana do tego celu przez WSZYSTKICH Organizatorów. Sędzia MOŻE brac udział w zawodach. OK. - Znając specyfikę oprogramowania Laps Free wiem ze jest to możliwe. Niemniej, aby było komfortowo sędziów powinno być przynajmniej 2 aby w razie problemów ktoś zawsze był na stanowisku. JarekC - Wto Lip 10, 2007 9:34 am " /> "> Dodatkowo nalezy powołać do życia klasę E-18Micro 2WD. Klasa ta jest dedykowana dla modeli SCALPEL których w Polsce jest już ok. 10 szt. Będę szczery – przypomina to trochę Top Stock – włącza mi się czerwona lampka. Sytuacja jest zupełnie inna niż w Top Stock, gdzie z przepisach explicite zapisane było, ze dopuszczane są tylko konkretne modele jednej firmy. W tym wypadku - jeśli dobrze zrozumiałem Marka - jezdzić można czymkolwiek, włącznie z samoróbką, byleby to było micro 2WD na oponach piankowych i z silnikiem 300. Czyli teoretycznie nie będzie problemu z dostosowaniem nawet Micro RS4 do tej klasy, gdyby ktos sie uparł. HPI Polska - Wto Lip 10, 2007 10:17 am " /> ">Sytuacja jest zupełnie inna niż w Top Stock, gdzie z przepisach explicite zapisane było, ze dopuszczane są tylko konkretne modele jednej firmy. W tym wypadku - jeśli dobrze zrozumiałem Marka - jezdzić można czymkolwiek, włącznie z samoróbką, byleby to było micro 2WD na oponach piankowych i z silnikiem 300. Czyli teoretycznie nie będzie problemu z dostosowaniem nawet Micro RS4 do tej klasy, gdyby ktos sie uparł. Teoretycznie masz rację. Mi też nie przeszkadza 2WD. Technicznie uzasadniłem to powyżej. Praktyka natomiast może okazać się inna i tylko chciałem przestrzec przed planami tworzenia specjalnej klasy dla Skalpela czy jakiegokolwiek innego modelu. Lepiej o takich wątpliwościach rozmawiać teraz niż później się sprzeczać. Nie specjalnie czuję też potrzebę tworzenia nowej klasy skoro w istniejących trzech jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia. Jeśli imprezy mają być jednodniowe to czas potrzebny na rozegrania każdej nowej klasy też jest wymierną wartością nad której poświęceniem zawodnicy powinni się zastanowić. Marek Kusiakiewicz - Wto Lip 10, 2007 11:35 am " />Widze że dyskusja nabrała rumieńców I o to chodziło. Do starty nowego sezonu jest na tyle czasu że ustalimy sobie wszystko na spokojnie a potem tylko.... jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć Czas na male wyjaśnienie: ">Marek Kusiakiewicz napisał: 7. Wskazane jest aby w klasie micro standard nie startowali doświadczeni zawodnicy, Z założenia powinna byc to klasa dla poczatkujących modelarzy. W tym punkcie jest takie słówko " WSKAZANE JEST " . Czyli - może lae nie musi, ze wskazaniem żeby nie jeździł. W gesti zawodnika będzie to czy uważa się za na tyle doświadczonego żeby opuścić tą klasę czy ednak chciałby nabrać tego doświadczenia jescze trochę. Nigdzie nie ma tutaj obostrzenia pt. ZAKAZUJE SIĘ. (Ja osobiście odchodzę z tej kasy) Podział na dwie grupy wiekowe - spoko pomysł. Myślę że juz można go spokojnie przyjąc do wiadomości. Czas jazdy - jestem za opcia równego czasu jazdy w eliminacjach i finałach. W standardzie 8 minut to jest naprawdę sporo czasu (pamietajmy że od tej klasy się zaczyna zabawę - czyli to Ci zawodnicy powinni jeździć najdłużej) Klasa 2WD - napisałem że jest to klasa dla modeli SCALPEL. Hmmm... Przyznaję, mój błąd. Klasa dla modeli z napędem na jedną oś - jeździ wszystko w skali 1:18 z napędzaną jedna osią. Ideałem byłoby aby w tej klasie zaczęły startować samoróbki. jest to idealny - a przynajmniej tak mi sie wydaje - przedsionek dla klasy E-12. Silnik - cóż może być i 370-tka :0 Przypominam tylko że na krętych torach nie starczy prądu dla niej z tych 4 cel Ale próbować można. Ilośc liczonych eliminacji - większośc jest za 5+ finał. OK. Zapis przyjęty Budżet na nagrody - przychylam sie do zmiany na " ... nie mniej niż ...". jeżeli któryś z Organizatorów da więcej OK - z korzyścia dla zawodników. Jednak wyższa pula nagród nie zwalia Organizatora od odprowadzenia jakiejś ustalonej kwoty na poczet nagród w FINALE. Klasa E-18Micro Truck (bo tak ja trzeba chyba nazwać) - propozycja Jacka o "zwymiarowanie" modeli jest jak najbardziej na miejscu. W tej chwili chyba największym modelem jednosilnikowym w tej klasie jest Minizilla i do niej trzeba się chyba odnieśc jeżeli chodzi o wymiary max. Wymiary minimalne to chyba X-ray (mówie chyba bo nie jestem pewien) Dyplomy dla zawodników - popieram propozycje dyplom dla 10 najlepszych w swoich kat. wiekowych. nic to nie kosztuje a radości jest wiele To chyba wszystko z podsumowania - przynajmniej narazie Licze na to że dyskusja nad tym podumowaniem znów sie rozpocznie, a skończy z chwila opublikowania konkretnych ustaleń [/b] Andrzej Siwy - Wto Lip 10, 2007 11:36 am " /> ">Byłbym za 5 eliminacjami + finał Nie rozumiem? - raczej 3 finały? przypominam, że to są wyścigi modeli z napędem elektrycznym Chodziło mi o klasyfikację końcową. ">Zaproponowałbym jeszcze jedno rozwiązanie odnośnie podziału na klasy ale chyba jest jeszcze na to za wcześnie, mianowicie podział klasy standard na dwie podklasy: 1. E18 std stock - modele seryjne bez jakichkolwiek własnych modyfikacji, wyłącznie silnik 180 Mabuchi i wiek zawodnika <16 2. E18 std mod - modele z własnymi modyfikacjami, dopuszczony silnik HPI czy "czeski diabeł" oraz inne 180-tki, wiek zawodnika dowolny, klasyfikacja bez podziału na grupy wiekowe. Pomysł bardzo dobry, lecz nie wprowadzałbyłbym ograniczeń wiekowych Zaremba Lesław - Wto Lip 10, 2007 11:47 am " />Zawody jednodniowe to przysługa dla miejscowych.Te zawody będą w okresie zimy.Jeśli będą się zaczynały bardzo wcześnie i kończyły bardzo póżno to niekiedy ludzie z dalszych odległości spędzą trzy dni na jednodniowych zawodach... Jacek Ochociński - Wto Lip 10, 2007 12:27 pm " />Trudno, 3 dni - ich wybór, dlatego m.in. będzie tak dużo zawodów, dlatego będą w różnych miejscach Polski, a nie tylko w okolicach Wrocka Zaremba Lesław - Wto Lip 10, 2007 1:08 pm " />No tak z ludżmi z Łodzi nie wygramy,oni wszędzie mają taką samą drogę...i jeszcze widać,że nie lubią spędzać wieczorów w gronie braci modelarskiej Ps.Czasami to jedynie rozsądek podpowiada,żeby nie jechać w nocy kiedy drogowcy śpią... Wojtek Dopierała - Wto Lip 10, 2007 5:18 pm " /> ">Zaproponowałbym jeszcze jedno rozwiązanie odnośnie podziału na klasy ale chyba jest jeszcze na to za wcześnie, mianowicie podział klasy standard na dwie podklasy: 1. E18 std stock - modele seryjne bez jakichkolwiek własnych modyfikacji, wyłącznie silnik 180 Mabuchi i wiek zawodnika <16 2. E18 std mod - modele z własnymi modyfikacjami, dopuszczony silnik HPI czy "czeski diabeł" oraz inne 180-tki, wiek zawodnika dowolny, klasyfikacja bez podziału na grupy wiekowe. Pomysł bardzo dobry, lecz nie wprowadzałbyłbym ograniczeń wiekowych moim zdaniem są inne rozwiązania zamiast rozwalać standard na kolejne klasy. mianowicie: albo coś takiego jak mówi pan Marek, że każdy odchodzi dobrowolnie, albo tak, że ci którzy startując w klasie open lub 2-wd nie mogą startować w standardzie i to rozwiązanie zaproponowane przeze mnie byłoby dość sprawiedliwe bo nikogo na siłę ze standardu nikt nie wywala, ale samemu można wybrać czy czujemy się już na siłach na open lub 2-wd czy też nie i zostajemy w standardzie Andrzej Siwy - Wto Lip 10, 2007 7:04 pm " /> ">Zaproponowałbym jeszcze jedno rozwiązanie odnośnie podziału na klasy ale chyba jest jeszcze na to za wcześnie, mianowicie podział klasy standard na dwie podklasy: 1. E18 std stock - modele seryjne bez jakichkolwiek własnych modyfikacji, wyłącznie silnik 180 Mabuchi i wiek zawodnika <16 2. E18 std mod - modele z własnymi modyfikacjami, dopuszczony silnik HPI czy "czeski diabeł" oraz inne 180-tki, wiek zawodnika dowolny, klasyfikacja bez podziału na grupy wiekowe. Pomysł bardzo dobry, lecz nie wprowadzałbyłbym ograniczeń wiekowych moim zdaniem są inne rozwiązania zamiast rozwalać standard na kolejne klasy. mianowicie: albo coś takiego jak mówi pan Marek, że każdy odchodzi dobrowolnie, albo tak, że ci którzy startując w klasie open lub 2-wd nie mogą startować w standardzie i to rozwiązanie zaproponowane przeze mnie byłoby dość sprawiedliwe bo nikogo na siłę ze standardu nikt nie wywala, ale samemu można wybrać czy czujemy się już na siłach na open lub 2-wd czy też nie i zostajemy w standardzie No w sumie racja. Jak std miałby się dzielić to znowu jedna klasa wiecej. Jeszcze ma dojść 2WD to przy wiekszej ilosci zawodników zawody micro musiałyby być dwudniowe. Michał Woszczek - Wto Lip 10, 2007 10:03 pm " />Marku, Co do klasy standard i wielu innych spornych kwestii mam propozycję, o której pisałem wcześniej. Zbierz wszystkie wątpliwe przepisy i przeprowadź ankietę dla każdego punktu osobno. To da również szansę na szersze ogarnięcie poglądów zawodników. Poza tym to MY stworzymy przepisy a nie ktoś nam je narzuci (a potem i tak je będzie łamał) Krzysztof Rafalski - Śro Lip 11, 2007 9:39 am " />moim skromnym zdaniem powinniśmy zostawić klasy takie jak są, czyli standard/open/truck z podziałem na zawodników do i powyżej 16 lat. Klasyfikacja wiekowa we wszystkich klasach i dyplomy dla pierwszej dziesiątki. Należy również wprowadzić przepis do standardu, że pierwsza trójka w ubiegłorocznym sezonie nie może startować ponownie w klasie standard w sezonie kolejnym, co spowoduje, że ta klasa będzie klasą dla początkujących, a nie klasą dla zdobywania kolejnych trofeów dla openowców. Aha i oczywiście do standardu silnik 180 (ale nie bezszczotkowy!). jeszcze mi tak przyszło do głowy, że może warto np. na zakończenie sezonu czy może w każdych zawodach, nagradzać/honorować zawodników nagrodą FAIR PLAY - pozwoliło by to na docenianie czystej, sportowej walki, czego wśród młodszych zawodników (czasem również starszych) niekiedy brakuje, a czasem daje to więcej satysfakcji niż "pudło" Rafał Piesio @ work - Śro Lip 11, 2007 10:40 am " />co do nagradzania za fair play - jestem jak najbardziej za - i to na każdych zawodach - przy zamknięciu zawodów, albo jeszcze w trakcie ich trwania zawodnicy i serwisanci oraz widzowie powinni zgłaszać sędziom przypadki zachowania fair play, a na końcu zawodów sędzia/organizator/wszyscy wybieraliby jeden z takich przypadków i nagradzali tego, kto go "popełnił" - na pewno taka nagroda będzie na zawodach w Warszawie, idąc dalej tym tropem - jestem za nagradzaniem najlepszego serwisanta na torze - myślę, że lepiej jest ludzi motywować do dobrej pracy nagrodami niż karami - metodologia wyboru najlepszego serwisanta byłaby taka podobna jak w przypadku nagrody "fair play" dla zawodnika, tyle, że danego serwisanta nagradzałoby się za "całokształt" jego występu na danych zawodach na podstawie: stawiania się na serwis oraz szybkości reakcji na wypadki na torze. jednak nagradzania za fair play i serwisantów nie zawierałbym w żadnych przepisach, a zostawił dobrej woli organizatorów - może z czasem rozwinie się taki zwyczaj, który będzie można w końcu usankcjonować stosownymi przepisami. nadal, natomiast, podtrzymuję zdanie co do startów w klasie standard zawodników "doświadczonych" - tu moje zdanie jest zbieżne ze zdaniem Marka - dobrze byłoby, aby w tej klasie doświadczeni zawodnicy nie startowali dla punktów w klasyfikacji i pucharków, tylko dla przyjemności oraz po to, aby uczyć początkujących jak powinno się jeździć po torze. dlatego byłbym za tym, aby zawodnik "doświadczony - czyli taki, który (trzeba go w końcu jakoś zdefiniować): 1. zajął kiedykolwiek miejsce 1-3 w klasyfikacji końcowej w jakiejkolwiek klasie modeli samochodów lub 2. bierze udział w samochodowych zawodach modelarskich dłużej niż 2 sezony i nie ukończył, powiedzmy 18 roku życia, może wziąć udział (lub: być klasyfikowanym - osobiście jestem za tym rozwiązaniem - czyli koleś jeździ, liczone mu są okrążenia, jeśli dubluje to dublowani mu ustępują, ale nie jest klasyfikowany na końcu danych zawodów) w maksymalnie 3 eliminacjach zawodów mikro w danym sezonie, tak, aby ci, którzy może i zajęli gorsze miejsca, ale byli na wszystkich 5 eliminacjach mogli zgromadzić więcej punktów. Krzysztof Rafalski - Śro Lip 11, 2007 10:52 am " />Rafał z tym serwisem, to dobry pomysł (może to zmobilizuje bardziej serwisantów i nie będziemy słyszeć już "gdzie jest serwis!" co do startów "doświadczonych zawodników" - takie rozwiązanie może być do przyjęcia, ale co będzie gdy do finału dostanie się ich np. 10, a co wtedy z zawodnikami "niedoświadczonymi"? nie pojadą w finale? czy może ci "doświadczeni" nie powinni startować w finałach? można zrobić finały A/B ale to dodatkowy czas zawodów... marian.kala - Śro Lip 11, 2007 12:21 pm " />Mam pytanie a jak zawodnik doświadczony wyczerpie wszystkie klasy a tak może się stać po trzech sezonach to gdzie ma startować :na podwórku.A jak przyjedzie 10 doświadczonych zawodnikow zagranicznych to co im powiemy,wracajcie do domu bo dla was nie ma miejsca. Wydaje mi się że dotychczasowe przepisy są doskonałe i grzebanie w nich może stworzyć podobną sytuację jaka jest w klasach dtm-owych. Powinien być podział wiekowy i na trzy klasy,natomiast czy model ma być 2 wd czy 4 wd to jest nie istotne,klasę wyróżniał by tylko silnik i ilość cel w aku oraz karoseria(albo dtm albo sport),eliminacje i finały po 5 minut ale za to od rana do wieczora starty.Dla zawodników młodzieżowych osobny finał w 10 osobowym składzie!!!!!!!! Chciałbym aby cykl 18 był sztandarową wizytówką polskiego modelarstwa i był swoją organizacją zbliżony do norm przynajmniej europejskich. Marek Kusiakiewicz - Śro Lip 11, 2007 12:35 pm " />Marian, Do tego dążymy Dlatego rozpoczęliśmy dyskusję nad przepisami. W Kłodzku - na zawodach - dopniemy resztę jak należy Krzysztof Rafalski - Śro Lip 11, 2007 12:36 pm " /> ">Chciałbym aby cykl 18 był sztandarową wizytówką polskiego modelarstwa i był swoją organizacją zbliżony do norm przynajmniej europejskich. lepiej tego ująć nie można. Myślę, że 18 (cykl imprez wyłączony z MP) stanowią do tego odpowiednią klasę, zarówno organizacyjnie jak i zawodniczo. Paweł Bielerzewski - Pią Lip 13, 2007 9:49 pm " />Moje propozycje odnośnie przepisów : a) do klasyfikacji końcowej mogło by być liczone 6 najlepszych imprez zamiast 5+finał - może zdarzyć się tak że ktoś kto był na 9 eliminacjach i nie może przyjechać na finał i przegra w klasyfikacji b) dwie kategorie wiekowe z oddzielną klasyfikacją generalną : do 16lat i pow. 16 lat. (tylko w klasie standard) c) co do pkt.7 - klasa std niekoniecznie jest klasą dla początkujących, jest też klasą tańszą od open co jest jej główną zaletą i to że zawodnik jest doświadczony nie oznacza że stać go na open. Dodatkowo klasa ta bardzie stawia na umiejętności zawodnika a nie na jego model jak to mam miejsce w openie. Moim zdaniem wyścigi w std są ciekawsze i nie chciałbym z tej klasy rezygnować ( mimo że nikt mnie do tego nie zmusza to głupio będzie jeździć w std jak większość „doświadczonych” zawodników przesiądzie się do opena) A poza tym młodzi muszą się od kogoś uczyć . Wyrównanie szans można załatwić w inny sposóbw : np. zawodnika który ma 40 lat ale jest pierwszy raz na zawodach klasyfikować w niższej kategorii a z kolei młodzika który np. wygra zawdy na następnych klasyfikować w kat wyżej. Może trochę to skomplikowane ale warto przemyśleć takie rozwiązanie d) czas wyścigu : 8 min to moim zdaniem stanowczo za dużo, już po 7 min model praktycznie snuje się po torze, dodatkowo przepis ten będzie dyskryminował zawodników ze starszymi i słabszymi akumulatorami 1100. Znacznemu wydłużeniu ulega też czas rozgrywania zawodów co przy dodatkowej klasie 2wd i mam nadzieje szybko zwiększającej się liczbie zawodników może stanowić kłopot przy jednodniowej formule zawodów (a tego myślę że nikt nie chciał by zmieniać). Moja propozycja to max 6 min. e) w klasie 2wd dodałbym jeszcze silnik szczotkowy max serii 370 z nie wymiennymi szczotkami (to ograniczy możliwość "kombinowania" z tuningiem) i należałoby też sprecyzować rozmiar opon. Michał Woszczek - Sob Lip 14, 2007 12:46 am " /> ">Moje propozycje odnośnie przepisów : a) do klasyfikacji końcowej mogło by być liczone 6 najlepszych imprez zamiast 5+finał - może zdarzyć się tak że ktoś kto był na 9 eliminacjach i nie może przyjechać na finał i przegra w klasyfikacji Paweł- tu się nie zgodzę. Po to wszystko ustalamy za wczasu, żeby każdy mógł się przygotować na sezon. Na pewno nie będzie tak jak w Rudzie, że sędziowie wraz z organizatorem ustalą przy kielichu, że trzeba zakończyć klasę i to robią następnego dnia. ">b) dwie kategorie wiekowe z oddzielną klasyfikacją generalną : do 16lat i pow. 16 lat. (tylko w klasie standard) to już chyba było omawiane:) ">c) co do pkt.7 - klasa std niekoniecznie jest klasą dla początkujących, jest też klasą tańszą od open co jest jej główną zaletą i to że zawodnik jest doświadczony nie oznacza że stać go na open. Dodatkowo klasa ta bardzie stawia na umiejętności zawodnika a nie na jego model jak to mam miejsce w openie. Moim zdaniem wyścigi w std są ciekawsze i nie chciałbym z tej klasy rezygnować ( mimo że nikt mnie do tego nie zmusza to głupio będzie jeździć w std jak większość „doświadczonych” zawodników przesiądzie się do opena) A poza tym młodzi muszą się od kogoś uczyć . Wyrównanie szans można załatwić w inny sposóbw : np. zawodnika który ma 40 lat ale jest pierwszy raz na zawodach klasyfikować w niższej kategorii a z kolei młodzika który np. wygra zawdy na następnych klasyfikować w kat wyżej. Może trochę to skomplikowane ale warto przemyśleć takie rozwiązanie Generalnie chyba sam zmieniam zdanie i przychylam się po mału do tego żeby tą klasę zostawić w spokoju, niech się sama rozwija ">Moje propozycje odnośnie przepisów : d) czas wyścigu : 8 min to moim zdaniem stanowczo za dużo, już po 7 min model praktycznie snuje się po torze, dodatkowo przepis ten będzie dyskryminował zawodników ze starszymi i słabszymi akumulatorami 1100. Znacznemu wydłużeniu ulega też czas rozgrywania zawodów co przy dodatkowej klasie 2wd i mam nadzieje szybko zwiększającej się liczbie zawodników może stanowić kłopot przy jednodniowej formule zawodów (a tego myślę że nikt nie chciał by zmieniać). Moja propozycja to max 6 min. Zapytam tak: wolisz jeździć dłużej, wydając 45 zł na pakiet 1400, czy rzadziej i krócej na padniętych akusach? Pozdro Zaremba Lesław - Sob Lip 14, 2007 5:50 am " />Finał na zakończenie sezony jest podstawą,a uczestnictwo obowiązkowe.Tu przecież należy podsumować sezon i uroczyście wręczyć trofea,a tak to co puchary pocztą?Lipa... Paweł Bielerzewski - Sob Lip 14, 2007 5:56 am " />MIchale, co do klasyfikacji się nie upieram, ale..... wiem że była już propozycja dwóch kat. wiekowych, popieram poprostu słuszną propozycje a jeśli chodzi o akkusy to ja nie mam z tym problemu ale napewno nie wszystkich zawodników stać na taki zakup (2szt = już 90zł) trzeba myśleć o młodzieży. dodatkowo "dłużej jeździć" jest względne bo przy dodatkowej klasie i coraz większej ilości zawodników możemy nie zmieścić np piątej kolejki eliminacyjnej. wyścig po takim czasie nie jest już zbyt ciekawy bo modele są po prostu za wolne i nie mają "odjazdu". Nie można też pominąć faktu że przegrzany silnik szybciej sie kończy a to znowu może być problem dla zawodników z mniej zasobnym portfelem, jeśli nawet silnikowi nic nie grozi to tylko w przypadku jeśli ma radiator (49zł)......... Paweł Bielerzewski - Sob Lip 14, 2007 5:57 am " />Panie Lesławie, przy takich argumentach dłużej sie nie upieram Marek Kusiakiewicz - Sob Lip 14, 2007 8:25 am " />Roman, Model w klasie standard może śmigać i 15 minut bez widocznego zuzycia pakietu Wydłużenie czasu jazdy zmusi zawodnika do kombinowania z przełożeniami. Teraz masz tak że zakładasz jedno przełożenie i śmigasz cały sezon. W Katowicach na GP jeżdziliśmy 8 minut i to na baaardzo krętym torze i prądu było na tyle Michał Woszczek - Sob Lip 14, 2007 1:23 pm " />Co do akusów i radiatora itp spraw to powiem tak: tym to jest sport, nie zapominajmy o tym. To tak jakby biegać trzy lata w jednych butach do kosza... :) No raz na jakiś czas trzeba kupić nowe, wygodne i od razu się lepiej skacze:). Moim zdaniem zmiany uatrakcyjnią klasy. Paweł Bielerzewski - Nie Lip 15, 2007 3:59 pm " />Marku, 15 min ? ale w jakim tempie? przy takich przełożeniach i czasie jazdy silnik dostaje mocno w ucho, wiem, sprawdzałem.... Co do przełożeń, jeśli ktoś ma jedno przełożenie na cały sezon to już wiem dlaczego znaczna większość zawodników nie może czołówki dogonic, ja zmieniam przełożenia ok2-3 razy na każdych zawodach Marek Kusiakiewicz - Nie Lip 15, 2007 4:07 pm " />Pawle, Na jednym silniku przejeździlismy 6h non stop Paweł Bielerzewski - Nie Lip 15, 2007 4:24 pm " />Marku, wiem, ale silnik ten nadawał się potem do wyrzucenia, mi chodzi jedynie o to żeby nie odbierać szans na ściganie zawodnikom którzy nie mają kasy na więcej niż jeden silnik w sezonie ( a są tacy ) przy czasie wyścigu 6 min jeździło by się ok 60 min na karzdych zawodach czyli na jednym motorze ok 5-7 imprez, za mało ( przy 8 min. wygląda to jeszcze gorzej). Pomijam już fakt że tak wyeksploatowany silnik nie kręci się już tak jak nowy (to samo dotyczy akusów) . A chyba wszyscy chcemy mieć chociaż jedną względnie tanią klase Przemek Morawski - Nie Lip 15, 2007 9:23 pm " />No to może jednak zróbmy podklasę standarda gdzie bedzie obowiązywał wyłącznie standardowy silnik oraz zakaz modyfikacji modelu innych niz fabryczne oraz zakaz startu dla doświadczonych wyjadaczy? Niech nawet ta klasa jeździ razem ze standardem tylko niech będzie oddzielnie klasyfikowana. Byłby to idealny przedsionek do "dużego" standarda. Paweł Bielerzewski - Nie Lip 15, 2007 11:13 pm " />Przemku, nie jest to dobry pomysł żeby mieszać na toże modele o tak znacznej różnicy prędkości - tylko by sobie przeszkadzali. Napisałem wcześniej o względnie taniej klasie, jeden silnik na sezon to nie takie duże obciążenie budżetu a zapewnia znacznie więcej zabawy niż standardowy, inne modyfikacje modelu nie są konieczne żeby nawiązać walke z czołówką, wiem z doświadczenia. Rozdrabnianie tej klasy nie ma sensu. Od tego sezonu i tak będą już 4 klasy. Co do startu "doświadczonych wyjadaczy" to wcześniej podałem już możliwe rozwiązanie. Przemek Morawski - Pon Lip 16, 2007 6:45 am " />No ale przecież tak jest obecnie, że głównie młodzi zawodnicy jeżdżą na standardowym silniku i czasami nawet na 4 celach w standardzie. W sumie nic by się nie zmieniło poza oddzielną dla nich klasyfikacją. Wojtek Dopierała - Pon Lip 16, 2007 8:09 am " />zmieni się... tych wlokących się modeli będzie więcej bo jeśli będą mieli szanse nawiązać walkę, ze "swoją" czołówką, to nie skłoni ich to do wymiany silnika tylko będą jeździć tak na zawodach obciążając standard póki im się nie znudzi takie wleczenie i nie przejdą do prawdziwego std a tak to najwyżej jeden czy góra dwóch takich startuje jestem przeciwnikiem dzielenia standardu na dwie klasy, podział na 2 gr. wiekowe wystarczy Paweł Bielerzewski - Pon Lip 16, 2007 2:27 pm " />no właśnie..... Paweł Grześkowiak - Pon Lip 16, 2007 4:54 pm " />Wiekszośc pomysłow popieram jednakze do jednego mam zastrzezenia, mianowicie czy podzial na dwie grupy wiekowe bedzie tylko w standardzie? Jestem za tym aby zrobic podział na conajmniej te dwie grupy wiekowe w truckach oraz Openie, bo co z tego ze w standardzie jezdzi duzo młodych osób ? tzn ze staramy sie ich tylko tam utrzymac? Jak Taki zawodnik chciałby sie przesiąsc do Opena zeby pojezdzic szybciej dojdzie do wniosku.. nie no po co skoro nie ma mojej grupy wiekowej. I zostanie w standardzie.. tym sposobem nie zwiekszymy grona zawodników jezdzacych w Openie a moim zdaniem na to powinnismy głownie liczyc bo klasa Standard to moim zdaniem taki trening przed Openem (mimo ze niektórzy uwazają te klase za bardzo powazną ) Pozdrawiam Paweł Darek Mołodecki - Pon Lip 16, 2007 5:21 pm " /> ">Wiekszośc pomysłow popieram jednakze do jednego mam zastrzezenia, mianowicie czy podzial na dwie grupy wiekowe bedzie tylko w standardzie? Jestem za tym aby zrobic podział na conajmniej te dwie grupy wiekowe w truckach oraz Openie, bo co z tego ze w standardzie jezdzi duzo młodych osób ? tzn ze staramy sie ich tylko tam utrzymac? Jak Taki zawodnik chciałby sie przesiąsc do Opena zeby pojezdzic szybciej dojdzie do wniosku.. nie no po co skoro nie ma mojej grupy wiekowej. I zostanie w standardzie.. tym sposobem nie zwiekszymy grona zawodników jezdzacych w Openie a moim zdaniem na to powinnismy głownie liczyc bo klasa Standard to moim zdaniem taki trening przed Openem (mimo ze niektórzy uwazają te klase za bardzo powazną ) Pozdrawiam Paweł popiaram pawla jak juz to we wszystkich 3 klasach po 2 grupy wiekowe do 16 i po 16 Krzysztof Rafalski - Pon Lip 16, 2007 7:16 pm " />powtórzę się, również jestem za klasyfikacją do i powyżej 16 lat we wszystkich klasach z openem włącznie Przemek Morawski - Pon Lip 16, 2007 8:19 pm " />Tak jest, dwie grupy wszędzie, dzięki temu w openie Filip Zaremba nie będzie łoił tyłków "dziadkom" Wojtek Dopierała - Pon Lip 16, 2007 9:06 pm " /> ">Tak jest, dwie grupy wszędzie, dzięki temu w openie Filip Zaremba nie będzie łoił tyłków "dziadkom" patrzcie nie tylko młodym wychodzi na dobre (bez obrazy) ja również od początku byłem za 2 gr. wiekowymi Andrzej Siwy - Pon Lip 16, 2007 9:10 pm " />A czemu akurat klasy do 16 i powyżej a nie do 18 i powyżej? Krzysztof Rafalski - Wto Lip 17, 2007 7:43 am " />bo młodsi czują się doroślejsi, a starzy nie są jeszcze tacy starzy ...no własnie czemu nie do 18 i powyżej? Marek Kusiakiewicz - Wto Lip 17, 2007 9:11 am " />Kłaniamy sie Europie Na zawodach w Kłodzku przygotuje papierowa wersje przepisów dla micro. Będzie chwila na jej przedyskutowanie i podjęcie ostatecznych decyzji. Darek Mołodecki - Wto Lip 17, 2007 6:40 pm " /> ">bo młodsi czują się doroślejsi, a starzy nie są jeszcze tacy starzy ...no własnie czemu nie do 18 i powyżej? nie wiem czy jacek niepisal ze EFRA ma taki podział ale niedaje głowy |