O autach i aferach...
Maly#99 - 2006-12-19, 18:04
RadAg!, zawsze zapominalem czy nie przeszkadza ci kierownica po innej stronie?
GAZDA - 2006-12-19, 21:10
niby w czym ma przeszkadzać? przeciesz radag nie jest anglikiem żeby był przyzwyczajony do kierownicy po prawej stronie...
RadAg! - 2006-12-19, 21:24
Nie przeszkadza. Powiem więcej; jestem dumny z tego że mam kierownicę po lewej
che che. trochę kłopot przy wyprzedzaniu czy też omijaniu ale generalnie to bez różnicy. Nawet lepiej bo siedzę po stronie pobocza to też łatwiej mi kontrolować tę stronę samochodu...podczas wielu manewrów...
GAZDA - 2006-12-19, 21:27
trochę kłopot przy wyprzedzaniu czy też omijaniu znam ten ból...
ale jest wielki plus, nie trza patrzeć w lusterko gdy sie wysiada, wysiadasz prosto na chodnik
GAZDA - 2006-12-19, 21:28
PS: czy wiecie że w małopolsce do 1918 roku obowiązywał ruch lewostronny...
Maly#99 - 2006-12-19, 22:23
chodzilo mi o wygode w jedzie (wyprzedaznie ipt)
z ta malopolska to niewiedzialem
michal_5000 - 2006-12-23, 12:57
Aut z IV Generacji jest po prostu zawalenie (...) chyba tak jak u nas maluszkow.Hmm, nie wiem jak dawno wyjechałeś z Polski, ale powiem Ci że Kaszli już bardzo mało widuje się na ulicach (tak samo zresztą jak Poldolotów).
Podobnie na trasie - jak gdzieś wyskoczy mi od wielkiego dzwonu taki wehikuł, to pierwsze skojarzenie mam jakby nagle przede mną pojawiła się furmanka...
Taurus_GL - 2006-12-28, 00:11
Nie wiem jak teraz z Maluchami, ale kiedy wyjezdzalem w 2004 roku bylo ich jeszcze mnostwo, tak samo jak zreszta Polonezow Caro, Zukow i Lublinow. Troche mniej bylo juz kanciastych Polonezow Borewiczow, Nysek i Syren. Od przynajmniej 2002 roku widywalem juz Maluchy i Duze Fiaty masowo na zlomie, glownie na bocznicy kolejowej. Szkoda, ze polska motoryzacja w sumie jakby nie patrzec teraz podupada, ale nie ma co sie dziwic skoro masowo sciagaja teraz ten zlom z UE. To co sie teraz w Polsce wyprawia to temat chyba na osobna ksiazke. Lubie Polske bo to moj kraj, lubie te wszystkie osiedla, blokowiska polskie samochody, wueski, piwo pod trzepakiem itd. ale kiedy slysze o tych wszystkich "normach unijnych", naszym kontyngencie w "wojnie z terroryzmem" to po prostu szlag mnie trafia. Tutaj tez jest mnostwo takich bezsensownych przepisow, wyciagania z ludzi pieniedzy na sile ale poki skoncze studia i zdaze troche zarobic przez te 7-10 lat to zobaczymy jak bedzie dalej
Pozdro
michal_5000 - 2006-12-29, 09:00
Szkoda, ze polska motoryzacja w sumie jakby nie patrzec teraz podupada...No tak, bo do niedawna była niekwestionowaną potęgą! FSO Pierdolot 1978-2002 napawa mnie dumą narodową.
Gorzej wypada w porównaniu z czymkolwiek innym z tego okresu, ale pewnie się czepiam.
ale nie ma co sie dziwic skoro masowo sciagaja teraz ten zlom z UE. To co sie teraz w Polsce wyprawia to temat chyba na osobna ksiazke.Naczytałeś się tego bełkotu z Wyborczej i Onetu, i uwierzyłeś z ufnością ośmiolatka?
Przez przypadek sam jeżdżę takim "złomem" i życzę tobie i każdemu, żeby dorobił się kiedyś auta w stanie podobnym do mojego i z podobnym wyposażeniem.
Trzeba być skończonym naiwniakiem, żeby nie widzieć, że całą tą histerię o "niebezpiecznym złomie z UE" robią dealerzy i koncerny motoryzacyjne. Proste, że jak im zajebiście siadła sprzedaż odkąd ludzie mogą zamiast Fiata Pandy czy Chevroleta Sracetti kupić kilku-/kilkunastoletni samochód wyższej klasy z Niemiec, to sieją propagandę gdzie się da - ale żeby wierzyć w te brednie to chyba trzeba być "inteligjentnym inaczej".
RadAg! - 2006-12-29, 11:21
To tak samo jak media rozgłaszają wszem i wobec że w UK jest kompletnie beznadziejna sytuacja z pracą, że każdy kto ląduje w Londynie zostaje na lotnisku i czeka tam na powrót do kraju albo żebrze bo nie ma na życie. Jak mu się poszczęści to znajduje nocleg pod jednym z mostów nad Tamizą...
Prawda jest taka że jak idiota leci choćby i na koniec świata to pracy nie znajdzie bo nie wie że trzeba jej szukać...a ona sama do niego nie przylezie...
Dziwny jest ten kraj a i media w Polsce zamiast równoważyć sytuację to rozdmuchują sensacje za sensacją....Czyj to kurna problem z kim spał poseł Samoobrony?? Niech sobie i sypia z Kwaśniewską...
GAZDA - 2006-12-29, 11:27
Szkoda, ze polska motoryzacja w sumie jakby nie patrzec teraz podupada...No tak, bo do niedawna była niekwestionowaną potęgą! FSO Pierdolot 1978-2002 napawa mnie dumą narodową.
Gorzej wypada w porównaniu z czymkolwiek innym z tego okresu, ale pewnie się czepiam.
michal_5000 - 2006-12-29, 11:43
no powiedzmy w 78 do połowy lat 80 była to super bryka...Hmm... Jeśli mówimy o aspiracjach i możliwościach Polaków w PRL-u to bez wątpienia. Ale jak spojrzeć szerzej - to przykładowo BMW od 1976 robiło m.in. serię 6 (E24), w USA był to koniec produkcji Chevrolet'a Corvette C3 i początek C4, itd., itd.
Więc obstaję, że Pierdolotowi od urodzenia sporo brakowało do liderów...
michal_5000 - 2006-12-29, 11:58
Dziwny jest ten kraj a i media w Polsce zamiast równoważyć sytuację to rozdmuchują sensacje za sensacją....Ja tam bym się mediów (prywatnych) nie czepiał - jak wszystkie inne firmy, mają za zadanie przynosić zysk z działalności. A ten zysk może być tylko z tego, co ludzie chcą czytać/oglądać.
To raczej świadczy o odbiorcach mediów, że najlepiej sprzedają się afery rozporkowe i debilne ploty o gwiazdach.
Drugą sprawą jest, że poszczególne artykuły, felietony czy całe stacje/gazety na pewno podlegają rozmaitym wpływom i "zachętom" od różnych grup. Dla mnie nie ma w tym nic złego (jestem za wolnością słowa) - natomiast po ludziach oczekiwałbym że będą mieli odrobinę rozumu i nie przyjmą bezkrytycznie tej papki o "złomie z UE", "załamanych Polakach wracających z USA/UK", itp.
Niestety nieraz już się zawiodłem...
GAZDA - 2006-12-29, 12:08
no powiedzmy w 78 do połowy lat 80 była to super bryka...Hmm... Jeśli mówimy o aspiracjach i możliwościach Polaków w PRL-u to bez wątpienia. Ale jak spojrzeć szerzej - to przykładowo BMW od 1976 robiło m.in. serię 6 (E24), w USA był to koniec produkcji Chevrolet'a Corvette C3 i początek C4, itd., itd.
Więc obstaję, że Pierdolotowi od urodzenia sporo brakowało do liderów...
RadAg! - 2006-12-29, 12:23
Dziwny jest ten kraj a i media w Polsce zamiast równoważyć sytuację to rozdmuchują sensacje za sensacją....Ja tam bym się mediów (prywatnych) nie czepiał - jak wszystkie inne firmy, mają za zadanie przynosić zysk z działalności. A ten zysk może być tylko z tego, co ludzie chcą czytać/oglądać.
To raczej świadczy o odbiorcach mediów, że najlepiej sprzedają się afery rozporkowe i debilne ploty o gwiazdach.
GAZDA - 2006-12-29, 12:34
Tak samo jest z rządem...NIE MA ALTERNATYWY jest, jest, ANARCHIA!!!!!
michal_5000 - 2006-12-29, 13:36
@GAZDA - napisałeś "super bryka", stąd porównanie do tych które w tamtym czasie były jakimiś wyznacznikami myśli inżynierskiej
Zauważ że nic bardziej high-end'owego w Polsce się nie produkowało!
Ale ok - w swojej klasie był taki dobry? Nie jeździłem tak starym Paskiem ani Asconą, ale przy chociażby Caprice "kwadraciaku" czy Fordzie Scorpio Mk.1 Pierdolot wypada bledziutko!
@RadAg! - nie mogę się zgodzić... Jak ktoś daje sobie wcisnąć kit bo "rynek nie oferuje mu wyboru", to tak samo dawałby sobie wcisnąć, gdyby wybór był ogromny. Jedyna różnica, że a priori nie mógłbyś powiedzieć komu akurat uda się go przyciągnąć (zależałoby pewnie od tego, która gazeta ma bardziej kolorowe okładki).
Ponadto co innego oglądać/czytać nawet największe bzdety - a co innego w to wierzyć!
Ponadto czy naprawdę masz słabą ofertę na ryku mediów? Setki tytułów, przeróżne pisma niszowe, bezproblemowy dostęp do telewizji i prasy zagranicznej, niezliczone zasoby w Internecie - wszystko to reprezentujące każdy możliwy punkt widzenia i światopogląd... Jeszcze 15 lat temu byłoby to nie do pomyślenia!
@GAZDA (2) - mam nadzieję że chodzi Ci o anarchokapitalizm a nie jakiś anarchokolektywizm czy anarchosyndykalizm
GAZDA - 2006-12-29, 13:45
@GAZDA - napisałeś "super bryka", stąd porównanie do tych które w tamtym czasie były jakimiś wyznacznikami myśli inżynierskiej Zauważ że nic bardziej high-end'owego w Polsce się nie produkowało!
Ale ok - w swojej klasie był taki dobry? Nie jeździłem tak starym Paskiem ani Asconą, ale przy chociażby Caprice "kwadraciaku" czy Fordzie Scorpio Mk.1 Pierdolot wypada bledziutko!scorpio i caprice to również inna liga, do taunusa/cortiny można poldka porównać. poza tym scorpiak produkowany był dopiero od połowy 80 lat, miałem na myśli samochód klasy średniej (w europejskim rozumowaniu)(bo w usa to taurusy są midsize
[
@GAZDA (2) - mam nadzieję że chodzi Ci o anarchokapitalizm a nie jakiś anarchokolektywizm czy anarchosyndykalizm
RadAg! - 2006-12-29, 14:05
Ponadto czy naprawdę masz słabą ofertę na ryku mediów? Setki tytułów, przeróżne pisma niszowe, bezproblemowy dostęp do telewizji i prasy zagranicznej, niezliczone zasoby w Internecie - wszystko to reprezentujące każdy możliwy punkt widzenia i światopogląd... Jeszcze 15 lat temu byłoby to nie do pomyślenia!Dla przeciętnego polskiego zjadacza chleba jedynym dostepnym medium jest radio (tak naprawdę słuchane tylko w samochodach lub w zakładach pracy -jak nie masz auta lub pracy radia nie słuchasz...) i telewizja w wydaniu anteny naziemnej (czyli łapiesz TVP1 i 2 a reszte jak mieszkasz w wiekszym mieście lub okolicy).
Z czasopism/gazet/mediów pisanych schodzi głównie prasa codzienna, na porządne miesieczniki plebs nie ma pieniedzy...(i zapomina ze istnieją). Internet tylko dla młodych i tylko w miastach i też nie za darmo...i jeszcze trzeba umieć z niego korzystać - wiedza z internetu jest generalnie trudno dostępna - jeszcze...
Poza tym ja mam na mysli afery rządowe/elitarne a nie śluby aktorów...
Taurus_GL - 2006-12-29, 18:13
nic dodać nic ująć... nasze taurusy to też taki złom z zachodu... Nic takiego nie powiedzialem
Ale Taurusy i Amerykany to w Polsce rzadkosc i dobrze a nie tak jak np. z Audi czy VW, ze niedlugo bedzie ich wiecej jak polskich
a co to ma qrwa byc drugie niemcy czy co
GAZDA - 2006-12-30, 01:00
no ale czemu ludziska mają jeździć swojskim złomem, jak se mogą taniej lepszy złom z niemiec kupić? prawo wolnego rynku, kupujesz co chcesz a nie co ci każą.
Maly#99 - 2006-12-30, 10:26
Nic takiego nie powiedzialem
Ale Taurusy i Amerykany to w Polsce rzadkosc i dobrze a nie tak jak np. z Audi czy VW, ze niedlugo bedzie ich wiecej jak polskich
a co to ma qrwa byc drugie niemcy czy co
michal_5000 - 2007-01-01, 23:55
(...) np. z Audi czy VW, ze niedlugo bedzie ich wiecej jak polskich a co to ma qrwa byc drugie niemcy czy co nie wiem w czym masz problem ze ludzie jezdza sobie takimi autami jak im pasuje.
Analogicznie (i rownie bezsensownie) moglbym zapytac: co to ma qrwa byc, drugie usa??
michal_5000 - 2007-01-01, 23:58
chyba dlugo w pl nie byles jezeli juz u nas naprawde sporo amerynakow nie tylko rodowitych jak taurusy czy jakies vany ale i pelno japoncow w wersjach usa.dokladnie - rzadkoscia to sa moze jakies kultowe muscle car'y z lat '70.
Nowych amerykancow (zwlaszcza spod znaku 'diamond star') jest w brod, tak samo amerykanskich Japonczykow i Koreanczykow.
GAZDA - 2007-01-02, 00:02
patrząc z okna widze 4 nie licząc mojego...
RadAg! - 2007-01-02, 09:07
ale wersje europejski aut amerykanskich sie nie licza. Auto jest amerykanskie jak jest przywiezione ze stanow lub kanady
Taurus_GL - 2007-01-04, 00:34
Rzeczywiscie przy obecnej sytuacji w Polsce to jest mi wszystko jedno, czy ludzie beda jezdzic samochodami posprowadzanymi na wlasna reke czy kupionymi od "dilera Fiata" czy tez "dilera Ferrari"
Jeden h... nasz nie(rzad) nas olal nasz przemysl upadl to tak czy tak dajemy zarobic tylko importerom
Najgorsze sa przy tym auta powypadkowe sciagane masowo z niemiec na lawetach, celowo zle robione i sprzedawane w komisach jako wielkie okazje- to powinno byc karalne, a juz napewno powinien byc zabroniony przywoz samochodow rozbitych, jesli juz to tylko na czesci, bez prawa rejestracjji
Pozdro
GAZDA - 2007-01-04, 01:16
o wiele lepiej by było bez zakazów/nakazów i innych regulacji, po prostu jak auto jest złomem to nie powinno przejść przeglądu i tyle...
a co do polskiegoprzemysłu motoryzacyjnego to zawsze budowaliśmy przeważnie autka na licencji lub które bazowały na czymś zagranicznym... jedynie polskie auto po wojnie to syrena...
michal_5000 - 2007-01-04, 13:00
o wiele lepiej by było bez zakazów/nakazów i innych regulacji, po prostu jak auto jest złomem to nie powinno przejść przeglądu i tyle...Dokładnie tak, nic dodać - nic ująć!
Cała reszta ględzenia o powypadkowych niebezpiecznych złomach z Niemiec to ściema koncernów dla naiwniaków czytających Wyborczą.
Nie wiem czemu odsetek wypadkowych i naprawionych aut w całości importu zza granicy miałby być większy niż ich odsetek wśród samochodów już przebywających w PL. Blacha mniej się gniecie podczas wypadku w Niemczech??
a co do polskiegoprzemysłu motoryzacyjnego to zawsze budowaliśmy przeważnie autka na licencjiW ogóle o czym my mówimy? Polska nigdy nie miała przemysłu motoryzacyjnego wartego wspomnienia - nawet takiego jak Indie czy ZSRR.
@TAURUS_GL - nie wiem co się tak uczepiłeś tej "polskości" jak Lepper. Chcesz to jeździj sobie Poldolotem, nikt ci nie broni. Natomiast ja wolę Mercedesa czy BMW, i nie ty bedziesz o tym decydowal, kolego.
Taurus_GL - 2007-01-09, 01:57
chyba dlugo w pl nie byles jezeli juz u nas naprawde sporo amerynakow nie tylko rodowitych jak taurusy czy jakies vany ale i pelno japoncow w wersjach usa.dokladnie - rzadkoscia to sa moze jakies kultowe muscle car'y z lat '70.
Nowych amerykancow (zwlaszcza spod znaku 'diamond star') jest w brod, tak samo amerykanskich Japonczykow i Koreanczykow.
RadAg! - 2007-01-09, 09:30
To prawda ze auta traca dusze, takze amerykanskie ale ale...Idzie ku lepszemu...Nowy Camaro...nie pomylisz z niczym innym, nowy Challenger? Co najwyzej pomylisz ze starym Challangerem...Crown Victoria...To jest nadal wielka kanapa i czolg w jednym (polecam film Harsh Times gdzie to auto jest trzecim bohaterem tego filmu). Nie jest tak zle a wydaje sie ze idzie ku lepszemu... A co do Polski to troche Ameryki po ulicach jezdzi ale prawda jest taka ze zlomu z Niemiec jest naprawde sporo i nie jest to gazetowa sciema. Bede w Polsce za tydzien to namluce fot jako dowodow i zobaczymy. Ludzie ciagna to tonami z zachodu i fakt jest taki ze te auta, przynajmniej te o wartosci powiedzmy do 10 tys zl, czyli dostepne dla ludzi ktorych na auta wczesniej stac nie bylo, to sa naprawde niezle wraki. Wiem bo sam takie auto mialem jak rowniez moi koledzy...
GAZDA - 2007-01-09, 10:49
zależy na co sie trafi, sam przywiozłem większość swoich aut z niemiec, żadko wydawałem więcej niż 500 marek czyli 250 euro, miałem kilka bryk za friko, (jednym jeździłem 2 lata i zrobiłem grubo ponad 200k), kilka zamieniłem za skrzynke żywca lub okocimia, 2 wylicytowałem na ebayu... były graty, ale były też dobre auta, powiedzmy tak, 10-cio letnie auto tej samej klasy, jest z zachodu tańsze i przeważnie lepiej utrzymane, niż krajowe...
RadAg! - 2007-01-09, 11:05
Ja mowie o autach sprowadzanych hurtowo przez handlarzy w celu sprzedazy po wyklepaniu. Jest tego mnostwo. Ruszylo jak lawina w maju 2004 i niestety wiekszosc tych aut to powypadkowe wraki, wyklepane, wyprostowane i sprzedawane 10-krotnie drozej niz kosztowaly w Niemczech...Inna sprawa jest jak sobie sam w .de poszukasz wozu. Sporo ludzi jednak kupuje auta w przydroznych komisach albo sprowadza przez kogos...
GAZDA - 2007-01-09, 11:25
ale już komisy są pełne od już od roku jeździ tego mało, sporadycznie lawetą ciągną rozbitka, ale to wszystko idzie na części do tych już wcześniej sprowadzonych. zresztą już coraz trudniej cokolwiek kupić bo wszystko wyjechało do polski na litwe czy słowacje...
już nawet auta z anglii sprowadzają i japonii, widziałem stronke jakiegoś złoma w japonii reklamowali strasznie że gadają też po polsku, czyli chyba mają klientów znad wisły...
RadAg! - 2007-01-09, 12:51
Tu na Isle of Man mozna czasem calkiem tanio wyhaczyc auto. 900 funtow za Omege 2.5 w automacie ze skora 99 rok. Albo BMW 730 87 albo 88 za 400 z tym ze z fabrycznie nowym, fabrycznie montowany silnikiem z 2001 roku. 3.0 V6. Kolega go kupil ale narzeka bo mu pali jak smok...
Z tym ze Omega ma spalony olej w skrzyni...
Z kolei chlopak mojej siostry kupil VOLVO 850 z 93 roku 2.5l za 3000 funtow ale stan igielka, od milosnika VOLVO ktory ma jeszcze kolejna 850-tke i V70...