ďťż
o chlodzeniu
Respect it - 2007-04-19, 18:59 Juz zakupiłem odpowiedni olej i filtry też znalazłem ![]() ![]() ![]() BoMBowiec - 2007-04-19, 23:29 A jak masz uklad otwarty czy zamkniety? Nigdy nie wolno odkrecac korka na chlodnicy bez spuszczenia cisnienia z ukladu, jesli plyn w ukladzie jest goracy. Jesli jest to uklad otwarty bez problemu mozna natomiast odkrecac korek w zbiorniczku wyrownawczym. Jaka temperature masz na wskaznikach? Na 99% wiatraki elektryczne wlaczaja sie powyzej 100stopni, przy czym pierwszy bedzie to robil wczesniej kilka stopni niz drugi, jesli taki wystepuje. Uklad nie moze byc zalany woda, tylko plynem chlodniczym do chlodnic aluminiowych, najlepiej z tych co to je mozna co 5 lat wymieniac. Czy masz wlasciwy poziom plynu w zbiorniczku wyrownwczym tzn. nie jest ponizej minimum? Jest srodek nocy, wiec moge cos od rzeczy pisac a o czyms zapomniec.... Respect it - 2007-04-20, 06:39 Nawet niewiem jaki jest w tej chwili układ,zaraz pujde do niego i sprawdze,zaraz tez sprawdze termostat(moze jest uszkodzony),nawet niewiem gdzie są czujki od wskażników,teraz wskażnik pokazuje mi że jest Normal a woda sie gotuje(poprostu niedziała prawidłowo,w zbiorniczku wyruwnawczym jest odpowiedni poziom wody,juz sie nauczyłem na przyszłość nieodkrecac korka bo sie poparzyłem tą gorąca wodą ![]() michal_5000 - 2007-04-20, 07:22 Wyluzuj, prawdopodobnie nic się nie dzieje... Woda jak ją nazywasz (a ściślej - jak pisze Bomb - płyn chłodniczy) służy do odprowadzania ciepła z sinika, nie? Więc proste że się nagrzewa i to mocno - taka jest jego rola. A jak się nagrzewa, to się rozszerza/wzrasta jego ciśnienie. Więc skoro odkręciłeś korek od chłodnicy (na którym masz jak wół napisane DO NOT REMOVE ![]() Reasumując - sprawdź na zimnym silniku poziom w zbiorniku wyrównawczym, możesz (też na zimnym) trochę dolać, i obserwuj czy temperatura jest podczas jazdy w normie. Jeśli tak, to nie masz się czego obawiać. Respect it - 2007-04-20, 17:32 I co wam powiem ktoś tu napisał mi ze niezałancza mi sie wiatrak i powiem ze miał racje ![]() ![]() BoMBowiec - 2007-04-20, 22:37 1. Jak sa 2 wiatraki to jeden na pewno wlacza sie w okolicach temperatur, ktore podalem, a drugi jakos pozniej. Wlaczenie klimy moze powodowac wlaczenie wiatraka bo na skraplaczu jest goraco wtedy... 2. Korka od chlodnicy sie nie odkreca jak auto jest wysoka temperatura silnika. Ew. jak sie ma korek z mozliwoscia spuszczenia cisnienia to najpierw spuscic cisnienie i dopiero wtedy. 3. Poziom plynu sprawdza sie w zbiorniczku wyrownawczym. Na zimnym powinien sie zawierac miedzy min a maksimum 4. Jesli zapalisz auto, nagrzeje sie troche, moment zadzialania termostatu, odkrec korek w zbiorniczku wyrownawczym i zobacz czy plyn bulgocze. Jesli tak to niedobrze, bardzo niedobrze. 5. Skoro masz korek na chlodnicy to pewnie masz drugi na zbiorniczku wyrownawczym, czyli uklad otwarty. |