ďťż
o chlodzeniu




Respect it - 2007-04-19, 18:59
Juz zakupiłem odpowiedni olej i filtry też znalazłem ,Ale Panowie jestem załamany ,potrzebuje waszej pomocy!!1,wruciłem z niedalekiej trasy(30km)do domu moim Tauruskiem juz jestem zadowolony że wszystko wymieniłem(oleje i te sprawy,ale coś mi przyszło do głowy żeby sprawdzic co sie dzieje w chłodnicy wody,wiec gasze mój mały silniczek V6,otwieram przednia maske i odkręcam korek od wlewu wody do chłodnicy i wtedy masakra !!!,moda zaczeła mi tak szybko uciekać z chłodnicy ze niezdążyłem zakręcic korka spowrotem,odczekałem chwilke zeby woda przestała uciekac i co zauwarzyłem woda poprostu mi sie w tej chłodnicy gotuje!!!,dodam ze jechałem spokojnie bez zadnych zrywów,wiec czemu mi ona sie zagotowała??? jestem załamany bo chodza po mojej głowie złe mysli,woda po otwarciu korka sie gotuje ale juz zrobiłem nim dość dużo kilometrów i nic mu sie niedzieje,z tego co wiem to woda pod ciśnieniem sie niegotuje,ktoś mi podsuną sugestie że możliwe jest że te amerykańskie silniki chodzą w temperaturze 110stopni celcjusza,odziwo wiatrak mi sie niezałączył(możliwe że tak ma byc albo jest poprostu uszkodzony,jeśli to drugie to gdzie znajde czujniki temperatur od chłodnicy wody i silnika?),pomurzcie mi bo niewiem co mam robic,jak by gdzieś poszła uszczelka to w chłodnicy byłby olej a niema tak samo jak spuszczałem olej ze silnika to niebył zmieszany z woda wiec raczej niema żadnych nieszczelności,za odpowiedzi bardzo serdecznie dziekuje.




BoMBowiec - 2007-04-19, 23:29
A jak masz uklad otwarty czy zamkniety?

Nigdy nie wolno odkrecac korka na chlodnicy bez spuszczenia cisnienia z ukladu, jesli plyn w ukladzie jest goracy. Jesli jest to uklad otwarty bez problemu mozna natomiast odkrecac korek w zbiorniczku wyrownawczym.

Jaka temperature masz na wskaznikach? Na 99% wiatraki elektryczne wlaczaja sie powyzej 100stopni, przy czym pierwszy bedzie to robil wczesniej kilka stopni niz drugi, jesli taki wystepuje.

Uklad nie moze byc zalany woda, tylko plynem chlodniczym do chlodnic aluminiowych, najlepiej z tych co to je mozna co 5 lat wymieniac.

Czy masz wlasciwy poziom plynu w zbiorniczku wyrownwczym tzn. nie jest ponizej minimum?

Jest srodek nocy, wiec moge cos od rzeczy pisac a o czyms zapomniec....



Respect it - 2007-04-20, 06:39
Nawet niewiem jaki jest w tej chwili układ,zaraz pujde do niego i sprawdze,zaraz tez sprawdze termostat(moze jest uszkodzony),nawet niewiem gdzie są czujki od wskażników,teraz wskażnik pokazuje mi że jest Normal a woda sie gotuje(poprostu niedziała prawidłowo,w zbiorniczku wyruwnawczym jest odpowiedni poziom wody,juz sie nauczyłem na przyszłość nieodkrecac korka bo sie poparzyłem tą gorąca wodą ,czekam na dalsze instukcje gdzie jeszcze może byc problem.



michal_5000 - 2007-04-20, 07:22
Wyluzuj, prawdopodobnie nic się nie dzieje...
Woda jak ją nazywasz (a ściślej - jak pisze Bomb - płyn chłodniczy) służy do odprowadzania ciepła z sinika, nie? Więc proste że się nagrzewa i to mocno - taka jest jego rola.
A jak się nagrzewa, to się rozszerza/wzrasta jego ciśnienie. Więc skoro odkręciłeś korek od chłodnicy (na którym masz jak wół napisane DO NOT REMOVE ) tuż po wyłączeniu silnika, to psiknęło Ci pod dużym ciśnieniem - i tyle. Nie sądzę żeby coś tam się naprawdę gotowało (buchały Ci kłęby pary spod maski??)

Reasumując - sprawdź na zimnym silniku poziom w zbiorniku wyrównawczym, możesz (też na zimnym) trochę dolać, i obserwuj czy temperatura jest podczas jazdy w normie. Jeśli tak, to nie masz się czego obawiać.




Respect it - 2007-04-20, 17:32
I co wam powiem ktoś tu napisał mi ze niezałancza mi sie wiatrak i powiem ze miał racje ,jakiś mądry elektryk podłączył ten wiatrak od chłodnicy do klimatyzacji!!!(niezły elektrodestruktor-non comend),na każde włączenie klimatyzacji włancza mi sie wiatrak chłodnicy!!!,Niema nikt tu na forum do udostepnienia Manuala(serwisówki) do tego samochodu? byłbym bardzo wdzięczny bo musze zrobic sam całą elektryke od podstaw bo wszystko jest pomerdane(wskażnik temperatury cieczy w chłodnicy stoi tylko w jednym położeniu NORMAL)Ehh..... czekam na poratowanie mnie serwisówką za którą z góry serdecznie dziekuje;)



BoMBowiec - 2007-04-20, 22:37
1. Jak sa 2 wiatraki to jeden na pewno wlacza sie w okolicach temperatur, ktore podalem, a drugi jakos pozniej. Wlaczenie klimy moze powodowac wlaczenie wiatraka bo na skraplaczu jest goraco wtedy...

2. Korka od chlodnicy sie nie odkreca jak auto jest wysoka temperatura silnika. Ew. jak sie ma korek z mozliwoscia spuszczenia cisnienia to najpierw spuscic cisnienie i dopiero wtedy.

3. Poziom plynu sprawdza sie w zbiorniczku wyrownawczym. Na zimnym powinien sie zawierac miedzy min a maksimum

4. Jesli zapalisz auto, nagrzeje sie troche, moment zadzialania termostatu, odkrec korek w zbiorniczku wyrownawczym i zobacz czy plyn bulgocze. Jesli tak to niedobrze, bardzo niedobrze.

5. Skoro masz korek na chlodnicy to pewnie masz drugi na zbiorniczku wyrownawczym, czyli uklad otwarty.
Powered by WordPress, ©