ďťż
O ja pie....le znowu awaria czy ktos cos takiego juz mial?
Alexander25 - 2010-05-17, 19:00 Witam Mam ostatnio pecha z taurusem. Auto mialo miec wymienione laczniki stabilizatora z tylu . mechanik jak ruszyl autem by wjechac na podnosnik uslyszal dziwny odglos i okazalo sie ze poloska z przegubem poszla sie j...c . Wymienili polos i przegub na nowe auto zjechalo z podnosnika na wstecznym ale nie dalo sie nim wykrecic poniewaz po wrzuceniu d D 1 nie ma odzewu tj auto stoi nie jedzie mozna dodawac gazu i nic. Do tego slychac z okolic silnka lub skrzyni jakby przewalalo sie po metalowym garku kilkaset grubych nakrete tzw metaliczny oodglos mielenia. po podlewarowaniu auta okaalo sie ze po wrzuceniu na R kola sie kreca(wsteczny dziala wtedy halas znika) ale po wrzuceniu na D d 1 wszystko stoi (odglos mielenia wraca) moje pytanie wiec jest nastepujace. Czy od rozwalnie polosi i przegubu mogla pojsc skrzynia? Czy ta sytuacja moze byc powodem zlego dobrania /zmontowania polosi? Czy potrzebna mi jest nowa skrzynia:/? Czesto mialem jezdzilem taurusami i wiem ze skrzynia potrafila szarpac blokowac sie gdy dluzej stala ale kurcze nigdy nie bylo takiego czegos:/ RadAg! - 2010-05-17, 19:44 O jaaa.... Hmmmm. mechanik u ktorego to robisz chyba nie jest zbyt rozgarniety skoro nie wie czy dobrze zalozyl poloski czy tez nie. Czy przeguby wewnetrzne ktore wchodza do skrzyni byly dobre? Prawidlowe? Czy dobrze zostaly zalozone? Mysle ze od urwania poloski moze sie cos w skrzyni stac ale to zgadywanie bo pojecia nie mam...skoro tylko wjezdzal na podnosnik przy malej predkosci to moze nic ze skrzynia sie nie stalo. druga sprawa to jak mozna urwac poloske w takiej sytuacji? Alexander25 - 2010-05-17, 22:05 faktem jest ze cos tam stukalo pare dni i moze traf chcial ze probowal ruszyc i sie rozwalilo. Widzialem resztki starej poloski to niezle byla zmasakrowana(mam do pracy 30km po tragicznej drodze wiec to mozliwe ze polos sie skonczyla) najwazniejsze teraz to zorientowac sie co jest nie tak:/ CorradoGl - 2010-05-18, 08:33 Tak z mojej strony, jesli to w warsztacie sie stalo i nie z Twojej winy to co Ty masz do tego? Mechanik spiepszyl to niech teraz placi... a jesli na chama mlotkiem cos koniecznie robil to juz na dzien dobry... widziales sytuacje czy tylko tak Ci powiedzial? Alexander25 - 2010-05-18, 12:27 kurcze tylko tak ja powiem mechanikowi ze to jego wina i nie dam mu kasy a on co? nie odda mi auta bo powie ze tonie jego winna i samochod bedzie stal do usranej smierci tam. To przegrana sprawa bo nawet gdybym w siadzie wygral to najwyzej dostane rownowartosc skrzyni biegow ale zanim bym wsprawe wygral to reszta juz sie rozpadaie a wartosc rynkowa taurusa takiego to moze 1500zl. Kupuje taurusa do rozzebrania za 2300 z 1993 w sedanie 3.0 mam nadzieje ze skrzynia bedzie pasowac szukalem na forum jak po nr vin sie zorientowac jaka tam skrzynia siedzi ale nie moge nic znalezc. MOGE WIEC ODRADZIC SERWIS AUT NA WSPOLNEJ W WESOLEJ! Alexander25 - 2010-05-18, 12:36 Druga sprawa jest tak ze ten mechnik nigdy mnie nie naciagal na kase i nigdy nie bylo tak ze wychodzilo wiecej niz mialo byc w naprawie a znamy sie juz ponad 10 lat. Uszkodzenie kskrzyni na skutek uszkodzenia polosi i przegubu jest mozliwe i czeste jak sie jezdzi po naszych drogach(mowa o samym uszkodzeniu polosi) ale polaczenie z usterka prawie nowej skrzyni wystepuje rzadziej w taurusach drugiej gen niz wygrana w lotka:/ zazwyczaj jak sypie sie skrzynia to szarpie lub wywala wsteczny a nie biegi do przodu:/ RadAg! - 2010-05-18, 12:57 Kupuje taurusa do rozzebrania za 2300 z 1993 w sedanie 3.0 mam nadzieje ze skrzynia bedzie pasowac szukalem na forum jak po nr vin sie zorientowac jaka tam skrzynia siedzi ale nie moge nic znalezc. Dokladne info na temat tego co montowali w kazdym byku wg rocznikow masz tutaj: http://www.ford-taurus.org/taurusinfo/index.php CorradoGl - 2010-05-18, 14:15 To juz naprawde nie jest przyjemne... ja tylko musze stwierdzic - jak ja sie ciesze, że wszystko robie sam... nawet jesli dluzej, bo np nie mam jakichs narzedzi ale zawsze wiem co tam siedzi... jakos nie jestem w stanie uwierzyc w takizbieg okolicznosci... znam takich "mechanikow" co oczywiscie jak dostana fajniejsze autko to oczywiscie musza "sprawdzic" co to tam ma... ale nic nie twierdze... piotrekzet - 2010-05-19, 07:36 Zaraz... zakładając, że urwał półośkę - co naprawdę nie jest takie proste, jeździłem moim byczkiem w różnych warunkach terenowych i za cholerę nie mam pomysłu jak to zrobić - to po założeniu nowej nie ma prawa wysiąść skrzynia... Zakładając, że dobrze założył oczywiście... Ewentualnie dobrze zdjął Poza tym jeśli wchodzi R, a nie wchodzą do przodu to raczej nie z powodu półośki. A nie gmerał przy dźwigni zmiany biegów? Może po prostu nie wskakuje na swoje miejsce, od P do R jest jedno położenie i może na styk łapie, a dalej już nie chce? Nawet ten grzechot w sumie mi pasuje do złego wybierania biegu - a raczej niepełnego. Sprawdź pod maską czy wiązka przewodów nie blokuje Ci tej wajchy od zmiany przy samej skrzyni. A jakbys brał tego byczka to może odkupię od Ciebie kilka drobiazgów, na przykład tylną szybę... RadAg! - 2010-05-19, 16:17 Piotrek dobrze mowi. Sam nie wiem jak mozna urwac poloske wjezdzajac na podnosnik, trzeba nie lada przebiegu w aucie i wyjatkowego pecha zeby urwac polos...Tak mi sie wydaje. W moim byku ktory teraz ma ponad 100 tys mil nigdy nie urwalem poloski a jak juz mowilem wczesniej mialem wymieniane przeguby ale byly zalozone na stare polosie, wiec w moim aucie caly czas sa oryginalne. podobnie jest u mojej mamy w sable'u ktory ma dobre 150 tys. mil na budziku... Alexander25 - 2010-05-20, 06:02 cos juz mi mielilo w lewym kole. Myslalem ze to spowodowane bylo zlym wywazeniem opon albo cos w zawieszeniu. Auto postawilem na parkingu przed warsztatem i gostek powiedzial ze jak ruszyl na wsteku zatrzymal sie i dal do przodu to dopiero poszlo. Widzialem te poloske i musze stwierdzic ze jest rozwalona no co u duzo wiecej pisac:/ Skryznia do remontu a szkoda bo miala tylko 50tys przejecahne. Znalazlem swiezo po regeneracji skrzynie. w taurusie z 1993 3.0 tyle ze ma abs pomalowane zderzaki pod kolor nadwozia itp to biore go calego bo i kolor mi sie zgadza. musze sprawdzic jeszcze tylko czy pasowac bedzie skrzynia od niego. Ten mechanik jest kiepski jesli chodzi o amerykance (tarcze amortyzatory laczniki stabilizatora to jeszcze wymieni 9jego elektryk mi naprawil wentylator ktory wszyscy uwazali za padniety w mustangu. Gosc zajmuje sie tylko rzedowymi silnikami i dieslami i nie tyka sie automatycznych skrzyn:/ Nie mam wiec dowodow ze to gosc cos zwalil ale jak kiedys cos zle zrobil to naprawil i powiedzial ze to jego wina wiec nie sadze by sam cos zepsul . Tak czy inaczj do niego juz nie pojade z ameryakcem chyba ze w sprawie elektryki. A Piotr znalazlem te dzwignie ale nic jej nie blokuje. Niestety na 100% skrzynia biegow padla:/ W sobote jak dobrze pojdzie o 13ej stane sie dumnym posiadaczem kolejnego taurusa:) jak ktos ptrzebowac bedzie czesci to silnik, i wszystko poza lewymi drzwiami i lewym lblonikiem bedzie do sprzedania Bede go rozbierac w Radzyminie u mecahnika przed warsztatem bo nie ma u mnie miejsca:/ pod domem i kontrole strazy miejskiej sie pojawiaja sprawdzajace cz na dzialkch jest porzadek (co za chamstwo:/) Czy da sie sprawdzic po nr vinu jaka jest skrzynia czy to trzeba szukac po numerze na skrzyni? Alexander25 - 2010-05-20, 06:12 Z tego co sie zorientowalem w GL z 1992 i taurusie 3.0 z 1993 jest ta sama skrzynia AXOD-E (AX4S) Czy ktos moze to potwierdzic ? Wrzuclem nr Vin tych taurusow czy to prawda ze po 8ej literze/znaku na vinie mozna sie zorientowac jaka jest skrzynia? 1FACP50U4NA187050 vin taurusa do kupienia 1FACP52U7NA104403 vin mojego wraka RadAg! - 2010-05-20, 12:48 Wlasnie sobie gadam na skypie z moim kumplem z Polski co mu byka sprzedalem. Urwal polos podczas jazdy.... Skrzynia ok, wymienili polos, przegub i gume. Z robocizna 400 zl. Alexander25 - 2010-05-20, 13:32 spoko u mnie niestety skrzynia wysiadla. Gosc co ja ogladal powiezial ze to ewidentnie od polosi bo robil juz takich sporo. odratowana sobie zostawie a te z taurusa ktorego ciagne w sobote sobie wrzuce fajnie ze kolor nadwozia taki sam to bede mial drzwi zderzaki blotniki itp:) polos i przegub mam nowe tez dalem 400:) Dobra a czy ktos moze potwierdzic ze po nr vinu mozna sprawdzic czy skrzynie sa takie same? bo to mnie teraz najbardziej interesuje. Auto moje jest z 1992 a tego goscia z 1993 obydwie o 3.0 a chyba inna skrzynie zaczeli dawac w 1994 czy 1995 roku? RadAg! - 2010-05-20, 15:57 Z tego co pamietam kazda skrzynia ma oznaczenie na misce, wystarczy wejsc pod auto. Z tego co pamietam to AXOD-E byl standardem, AX4N ladowali w 95 i to tez tylko losowo. Jeszcze raz podaje namiary na encyklopedie gdzie jest dokladnie napisane jaki byk jaka skrzynia. Nie jestem pewien czy info o skrzyni jest zawarte w VINie, raczej nie...na pewno na naklejce drzwiowej ale nie wiem jak sie rozkodowuje te naklejke dla bykow. http://www.ford-taurus.org/taurusinfo/Engine/Trans.php cezar62 - 2010-05-21, 00:41 Z tego co sie zorientowalem w GL z 1992 i taurusie 3.0 z 1993 jest ta sama skrzynia AXOD-E (AX4S) Czy ktos moze to potwierdzic ? Wrzuclem nr Vin tych taurusow czy to prawda ze po 8ej literze/znaku na vinie mozna sie zorientowac jaka jest skrzynia? 1FACP50U4NA187050 vin taurusa do kupienia 1FACP52U7NA104403 vin mojego wraka Ogólnie AXOD-E/AX4S były ładowane do Taurusów z rocznika od 1991 do 2003. Ale są tu dwa typy: literą T oznaczone od roku 1991 do 1992 oraz literą L oznaczone pozostałe, czyli 1993 rok i powyżej. Poniżej angielski tekst opisu (może ktoś przetłumaczyć dokładnie?): "1991-1993 models had major reliability problems, but later models were less trouble. This transmission was renamed the "AX4S" in 1994 although it was still referred to as the "AXOD-E" until 1995. This was used on most Vulcans, all 3.2L SHOs (slightly different internals), all 3.8L V6s, and the 1991 2.5L I4. The 3.2L SHO versions has a different final drive ratio than the ones mated to the other motors. There is conflicting information as to when the production of the AX4S was stopped. Current research shows that it may have been phased out in early 2003 models. The transaxle pan on this model will sometimes read "AXOD Metric" since it's based on the AXOD transaxle. This transaxle has 17 bolts to hold the pan on" Ósmy znak w kodzie VIN wskazuje rodzaj silnika, a nie rodzaj skrzyni. S = Duratec (3.0 DOHC) U = Vulcan (3.0 OHV) N = V8 SHO (3.4 DOHC) 1 = Flex Fuel Vulcan (3.0 OHV) 2 = Flex Fuel Vulcan (3.0 OHV) 4 = Essex (3.8 OHV) Y = V6 SHO Manual (3.0 DOHC) P = V6 SHO Auto (3.2 DOHC) D = 4 cylinder (2.5L OHV) Opis znaków kodu VIN według pozycji: World Manufacturer Identifier - 1st, 2nd, 3rd Positions Restraint System Type (Passenger Cars) or Brake Type and GVWR Class (Trucks and Vans) - 4th Position Line,Series Body Type - 5th, 6th, 7th Positions Engine Type - 8th Position Model Year - 10th Position Assembly Plant - 11th Position Production Sequence Number - 12th - 17th (nie ma opisu dziewiątego znaku) RadAg! - 2010-05-21, 00:53 9 znak to cyfra knotrolna, po wykonaniu jakiegos dzialania matematycznego na cyfrach vinu wynikiem jest wlasnie cyfra kontrolna, jezeli jest inna znaczy ze vin jest bledny (zmieniony). Piszez ze AXOD-E (AX4S) byl ladowany do roku 2003...Co zatem z AX4N? Myslalem ze to ta skrzynia zastapila w 3 generacji konstrukcje AXOD-E na stale... cezar62 - 2010-05-21, 07:07 O, może niejasno napisałem Po prostu taką informację otrzymałem po odkodowaniu mojego numeru VIN, że te właśnie skrzynie, czyli AXOD-E/AX4S były w Taurusach w latach 1991-2003. Ale oczywiscie to nie znaczy, że nie montowano też innych skrzyń w tych latach. Alexander25 - 2010-05-21, 17:46 Dobra dzieki czyli wiem tyle ile przed zadaniem pytania:) Nie wiem moze bedzie to jakos dzialac:/ musze zobaczyc czym sie roznia te skrzynie by wiedziec jak dopasowac RadAg! - 2010-05-21, 19:05 Dobra dzieki czyli wiem tyle ile przed zadaniem pytania:) Bo nie czytasz... Alexander25 - 2010-05-22, 12:17 To co podales linka to przeczytalem. Ale czesto jest tak ze w necie ludzie pisza jedna rzecz a w rzeczywistosci jest inaczej. Szkoda ze nikt na forum nie zmienial skrzyni ostatnio ale coz noze to i lepiej bo koszty sa niezle:) znalazlem innego taurusa z 1995 roku niebieskiego ale troche podazrty jest ale taniej. Musze sprawdzic czy skrzynia bedzie pasowac (jak jest z mocowaniem do slinika itp) RadAg! - 2010-05-22, 14:46 Akurat link ktory ci podalem jest na 100% pewny, nigdy nikt na niego nie narzekal i maja bardzo dobre i sprawdzone info, ale znajac twoje szczescie to i tak kupisz byka w ktorym akurat jest inna skrzynia, podobnie jak bylo z chlodnica Skrzynie na forum zmienialo kilka osob. Poszukaj watkow to na pewno znajdziesz. Najwiecej problemow zazwyczaj jest z wiazka. Ta bywa inna co roku praktycznie. Alexander25 - 2010-05-23, 09:46 Wracajac do tematu chlonidcy to Ty nie miales racji. Piotrowi pasowala od innych modeli bo nie ma chlodnicy od klimy i mu tam wszystko wejdzie:)) O ile sie nie myle to juz zamontowal te chlodnice na przejsciowkach mocujacych. Co do skrzyni to sie okaze biore sie za rozbieranie w nast weekend. Narazie musze pozwozic byki do Radzymina do mechanika. W nast weekend w Radzyminie bedzie sie dzialo:P . Musze przemyslec kupno taurusa 4gen bo do mojego zaczyna brakowac czesci niestety:/ To tyle w tym temacie z mojej strony. Pozdrawiam piotrekzet - 2010-05-27, 12:53 Ale chłodnicę klimy też bym upchnął, ja zdolny chłopiec jestem Zresztą w weekend znowu będe grzebał przy chłodnicy. Istotną różnicą przy chłodnicach jest - jak się okazało - chłodnica oleju od skrzyni, a raczej same końcówki. Bywają różne... Nie chce mi się opisywać co musiałem robić, ale jakby ktoś potrzebował to służę poradą Jeśli chodzi o skrzynię biegów - na deklu skrzyni jest wytłoczone jaka to skrzynia. Alexander25 - 2010-07-08, 21:35 Dobra dzieki za pomoc. Taurus ktory sie rozbiera u mechanika to dokladnie kopia mojego wiec skrzynia silnik chlodnica i inne graty sa takie same. Oba wyszly z tej samej fabryki w odstepie kilku miesiecy. Mam duzo gratow do 3.0 gl z 1992/1993 roku w sedanie wszystko poza chlodnica,skrzynia i alternatorem. Zderzak przedni jest pekniety ale w jednym kawalku. Swiatla na EU silnik w bdb stanie tylko uszcxzelniacz trzeba wymienic bo stary. Autko nie ma rdzy i wszystkie czesci sa ok. Samochod mial wystrzelona poduche kierowcy bo ktos przywalil w plot. el blacharskie zostaly wyremienione na nowe wiec jak wszystko dobrze pojdzie to za 2tyg max moj taurus wroci do stanu uzywalnosci. Myslalem o przelozeniu do czarnego swoich gratow ale nie ma el. szyb Gdyby wiec cos bylo ptrzebne to dajcie znac a sie wymontuje. Ewnetualnie cale autko bez tych elementow co napisalem oddam za bardzo tanio. gg4942609 tel 501384093 Alexander25 - 2010-07-12, 22:54 WItam Zalaczam troche fotek z rozbiorki taurusa 2gen:) Fajne jest oznaczenie skryni na deklu chyba 40tka czcionka i nie da sie przegapic oznaczenia modelu skrzyni |