ďťż
o olejach




Respect it - 2007-04-13, 08:25
witam ponownie

zdjecia dorzuce w najblizszym czasie,mam ogromny problem bo szukałem w internecie i na forum ale niemogłem znaleść jednoznacznej odpowiedzi,mam Taurusa LX silnik i skrzynia jest z 95r. automat 3.0 V6,i mam pytanie do was mam nadzieje że mi nanie odpowiecie zwiężle i na temat,Niewiem ile ma być oleju w skrzyni i silniku i jakim mam zalać olejem do silnika(tym? 10W30? ),za odpowiedz serdecznie dziekuje.




GAZDA - 2007-04-13, 13:51
ja zalewam silnik najzwyklejszym mineralnym...



BoMBowiec - 2007-04-13, 23:46
mineralnym? szkoda ze nie kujawskim...



BoMBowiec - 2007-04-13, 23:56

witam ponownie

zdjecia dorzuce w najblizszym czasie,mam ogromny problem bo szukałem w internecie i na forum ale niemogłem znaleść jednoznacznej odpowiedzi,mam Taurusa LX silnik i skrzynia jest z 95r. automat 3.0 V6,i mam pytanie do was mam nadzieje że mi nanie odpowiecie zwiężle i na temat,Niewiem ile ma być oleju w skrzyni i silniku i jakim mam zalać olejem do silnika(tym? 10W30? ),za odpowiedz serdecznie dziekuje.


Amerykanie dosc luzno podchodza do tematu oleju w starszych silnikach i w zasadzie nie pisza czy to ma byc syntetyk czy polsyntetyk czy mineral. Podaja jedynie oznaczenia zalecanych i to o roznych wartosciach w zaleznosci od temperatur itd. I do zwykle starcza 10W40.
Duratec to nowoczesny silnik - Kolego do tego silnika lac jak najlepszy syntetyk. 5W30 styknie, ale 5W50 nie zaszkodzi szczegolnie gdy cieplej, ew. gdy zimno to 0W40... A jak kogos tac to syntetyk 15W50 lub 20W60 i mozna dawac czadu
Nie jestem pewien, ale na pewno wchodzi ponad 5 litrow.
Okaze sie jak wlejesz - patrzysz na bagnet po jakims czasie i wiadomo ile ma byc.

Do skrzyni DEXRON III. Przy wymianie po zlaniu bez wysysania calosci chyba wchodzi chyba cos kolo 5-7 litrow. Tu stan trzeba kontrolowac na rozgrzanej skrzyni, najlepiej po przejechaniu odcinka paru km i pomieszaniu biegami.




GAZDA - 2007-04-14, 06:02

mineralnym? szkoda ze nie kujawskim...
w czym problem?



michal_5000 - 2007-04-14, 10:14

mam Taurusa LX silnik i skrzynia jest z 95r. automat 3.0 V6

Duratec to nowoczesny silnik - Kolego do tego silnika lac jak najlepszy syntetyk.
Myślę że kolega ma raczej Vulcana niż Durateca - '95 to ostatni rocznik II generacji (chyba że nie mówimy o roku modelowym tylko fizycznej produkcji).

Jaka jest 8 znak VIN-u? Jeśli U to Vulcan, jeśli S to Duratec (teoretycznie dla silników 3.0 może być jeszcze 1, 2 lub Y - odpowiednio wczesny Flex Fuel, późny Flex Fuel z elektronicznym zapłonem i Yamaha dedykowana dla SHO z manualem).



BoMBowiec - 2007-04-14, 19:19
Technical Service Bulletin TSB from Ford
--------------------------------------------------------------------------------------
Printable View (17 KB)
Article No. 02-1-9 ENGINE - ENGINE OIL - RECOMMENDED APPLICATIONS FOR SAE 5W-20 AND SAE 5W-30 MOTOR OILS - GASOLINE AND FLEXIBLE FUEL VEHICLES ONLY

Publication Date: JANUARY 14, 2002

FORD: 1992-2002 CROWN VICTORIA
1993-94 TEMPO
1993-97 THUNDERBIRD
1993-2002 ESCORT, MUSTANG, TAURUS
1995-2000 CONTOUR
1998-2002 ESCORT ZX2
2000-2002 FOCUS
1993-96 BRONCO
1993-97 AEROSTAR
1993-2002 E SERIES, F-150, RANGER
1995-2002 WINDSTAR
1997-99 F-250 LD
1997-2001 EXPLORER
1997-2002 EXPEDITION
1999-2002 SUPER DUTY F SERIES, SUPER DUTY F-53 STRIPPED CHAS.
2000-2002 EXCURSION
2001-2002 ESCAPE
LINCOLN: 1991-2002 TOWN CAR
1993-98 MARK VIII
1993-2002 CONTINENTAL
2000-2002 LS
1998-2002 NAVIGATOR
MERCURY: 1992-2002 GRAND MARQUIS
1993-94 TOPAZ
1993-97 COUGAR
1993-99 TRACER
1993-2002 SABLE
1995-2000 MYSTIQUE
1999-2002 COUGAR
1997-2001 MOUNTAINEER

This article is being republished in its entirety to update the vehicle models, engines and years affected.

NOTE: PLEASE REFER TO THE VEHICLE APPLICATION LIST LATER IN THIS TSB FOR A COMPLETE LIST OF VEHICLES AFFECTED BY THIS TSB.

ISSUE:
Ford Motor Company now recommends SAE 5W-20 viscosity grade for servicing most gasoline and flexible fueled vehicles.

ACTION:
All 2001 and 2002 vehicles where SAE 5W-20 is specified should be serviced at the recommended oil change intervals using SAE 5W-20. This oil is an improved formulation to improve fuel economy. Testing has validated this viscosity grade can be used in many previous model year vehicles. It is recommended ALL vehicles on the following Vehicle Application Listing be service with SAE 5W-20.

All 2001-2002 vehicles other than those listed in the "Exception 2001 Vehicles" or "Exception 2002 Vehicles" chart are being filled with SAE 5W-20 motor oil at the factory and should also be serviced with SAE 5W-20 oil.

Vehicle Application Listing Approved For SAE 5W-20 Motor Oil
1993-1996 1.9L Escort/Tracer
1995-2000 2.0L Zetec Contour/Mystique
1999-2002 2.0L Cougar
1997-2002 2.0L Escort/Tracer
1998-2002 2.0L Escort ZX2
2000-2002 2.0L Focus
2001-2002 2.0L Escape
1993-1997 2.3L Ranger
1993-1994 2.3L Mustang
1993-1994 2.3L Tempo/Topaz
1998-2001 2.5L Ranger
1995-2000 2.5L Contour/Mystique
1999-2002 2.5L Cougar
2001-2002 3.0L 4V Escape
1996-2001 3.0L 4V Taurus/Sable
1993-2002 3.0L (Vulcan) Aerostar/Ranger, Taurus/Sable (Flexible Fuel and Gas)
1995-2000 3.0L (Vulcan) Windstar
1993-1994 3.0L (Vulcan) Tempo/Topaz
2000-2002 3.0L 4V Lincoln LS
1995-2002 3.8L Windstar
1993-1997 3.8L Taurus/Sable, Thunderbird/Cougar, Continental
1994-2002 3.8L Mustang
2002-2002 3.9L 4V Lincoln LS
1997-2002 4.2L (SPI) F-150 (under 8500 GVW only), E-Series
1996-2002 4.6L 2V Mustang
1992-2002 4.6L Crown Victoria/Grand Marquis
1991-2002 4.6L Town Car
1994-1997 4.6L 2V Thunderbird/Cougar
1996-2002 4.6L 4V Mustang Cobra
1995-2002 4.6L 4V Continental
1993-1998 4.6L 4V Mark VIII
1997-2002 4.6L 2V Triton F-150/250 (under 8500 GVW only), E-Series, Expedition
1993-1999 4.9L E-Series, F-Series
1993-1995 5.0L Mustang/Mustang Cobra
1993-1993 5.0L Thunderbird/Cougar
1997-2001 5.0L Explorer/Mountaineer
1993-1996 5.0L E-Series, F-Series, Bronco
2000-2002 5.4L Excursion
1998-2002 5.4L 2V/4V Navigator
1997-2002 5.4L 2V F-150/250 (under 8500 GVW only), Expedition, E-Series, E-350 Chassis/RV/Cutaway
1993-1997 5.8L F-Series, Bronco
1993-1996 5.8L E-Series
2000-2002 6.8L Excursion
1997-2002 6.8L E-Series, E-350 Chassis/RV/Cutaway
1999-2002 6.8L Super Duty F-Series 250 HD/350/450/550 Motorhome
1993-1998 7.5L All Vehicles
NOTE: FOR 1993 THROUGH 1998 MODEL YEAR FFV USE XO-10W30-FFV.

NOTE: THE "EXCEPTION 2001-2002 VEHICLES" SHOULD BE SERVICED WITH SAE 5W-30 MOTOR OIL.

Exception 2001 Vehicles

Engine Vehicle
3.3L Villager
3.9L Lincoln LS
4.0L Ranger, Explorer/Mountaineer, Explorer Sport, and Explorer Sport Trac

Exception 2002 Vehicles

Engine Vehicle
2.0L HP Zetec SVT Focus
3.3L Villager
4.0L Ranger, Explorer/Mountaineer, Explorer Sport, and Explorer Sport Trac

NOTE: IF VEHICLE IS NOT LISTED IN THIS APPLICATION, SAE 5W-30 OIL IS RECOMMENDED. REFER TO TSB 99-8-16.

PART NUMBER PART NAME
XO-5W20-QSP SAE 5W-20 Motor Oil - Quart (USA)
CXO-5W20-LSP12 SAE 5W-20 Motor Oil - Litre (Canada)
XO-5W20-5QSP SAE 5W-20 Motor Oil - 5 Quart Jug (USA)
XO-5W20-DSP SAE 5W-20 Motor Oil - 55 Gallon Drum (USA)
CXO-5W20-DBSP SAE 5W-20 Motor Oil - 205 Litre Drum (Canada)

OTHER APPLICABLE ARTICLES:
99-8-16

SUPERSEDES:
01-4-7

WARRANTY STATUS:
INFORMATION ONLY

OASIS CODES:
401000, 490000, 497000, 499000



BoMBowiec - 2007-04-14, 19:26

mineralnym? szkoda ze nie kujawskim...
w czym problem?



BoMBowiec - 2007-04-14, 19:31
I tu jeszcze to TSB do ktorego odsylaja w tamtym:
http://www.diesel-central.com/Tech/ford ... 9-8-16.htm



GAZDA - 2007-04-14, 22:54
no cóż... powinienem też jeździć na bezołowiówce...
15w40 jest cały czas od 10 lat i prawie 200k zrobione...
ale przekaże w warsztacie, ale obawiam sie że kosztyu bedom za duże, wymieniam olej co 2 miesiące góra...



BoMBowiec - 2007-04-14, 23:06
Teraz to juz nie ma sensu zmieniac, tymbardziej ze gdzies czytalem ze masz wycieki oleju. Syntetyk moze za bardzo wyplukac w tym stanie i je dodatkowo rozszczelnic - (moze nie musi). Najpierw powymieniaj uszczelnienia. Potem plukanka silnika, a potem mozna lac porzadny olej... W necie znajdziesz mnostwo dyskusji na temat tego ze jak wczesniej byl lany mineral czy polsyntetyk to nie powinno sie lac syntetykow, albo robic plukanek silnika. Ale o wiele wiecej mieli do powiedzenia co taki manewr wykonali i jakos nic im sie nie stalo - nie cieknie i nie pali oleju, oczywiscie mieli sprawne szczelne silniki...

Z LPG to akurat Ford USA eksperymentowal z LPG, baaa nawet oferowal fabryczne Econoline i pickup serii F na LPG... Wiecej modeli bylo i jest nadal w ofercie na gaz ziemny CNG. Taurusy tez robili na alternatywne paliwo, ale byl to metanol - etanol (E85). Poza tym przerobiony silnik na LPG jest OK - warunkiem jest odpowiednia mieszanka w calym zakresie obrotow, co przy starszych instalacja II gen. niestety dosc czesto jest niespelnione... A zla mieszanka gazowa, tak samo jak z reszta benzynowa negatywnie wplywa na silnik.

PS. Proponuje wydzielic nowy temat o olejach!



Respect it - 2007-04-18, 05:43
a mógłbym zalac swoją skrzynie takim olejem? http://www.allegro.pl/item184260958_hip ... ii_1l.html ,ten olej prawdopodobnie nadaje sie do skrzyni jak i do wspomagania,a powiedzcie mi jeśli nie tym olejem to jakim w miare tanim i dobrym mógłbym go zalać?(najlepiej by było jak był by w opakowaniu zbiorczym np 10l),za odpowiedzi serdecznie dziekuje ,



BoMBowiec - 2007-04-18, 11:40
Tym nie mozesz, bo to DEXRON IID...

Szukaj DEXRON III !
Powered by WordPress, ©