ďťż
o olejach
Respect it - 2007-04-13, 08:25 witam ponownie zdjecia dorzuce w najblizszym czasie,mam ogromny problem bo szukałem w internecie i na forum ale niemogłem znaleść jednoznacznej odpowiedzi,mam Taurusa LX silnik i skrzynia jest z 95r. automat 3.0 V6,i mam pytanie do was mam nadzieje że mi nanie odpowiecie zwiężle i na temat,Niewiem ile ma być oleju w skrzyni i silniku i jakim mam zalać olejem do silnika(tym? 10W30? ),za odpowiedz serdecznie dziekuje. GAZDA - 2007-04-13, 13:51 ja zalewam silnik najzwyklejszym mineralnym... BoMBowiec - 2007-04-13, 23:46 mineralnym? szkoda ze nie kujawskim... BoMBowiec - 2007-04-13, 23:56 witam ponownie zdjecia dorzuce w najblizszym czasie,mam ogromny problem bo szukałem w internecie i na forum ale niemogłem znaleść jednoznacznej odpowiedzi,mam Taurusa LX silnik i skrzynia jest z 95r. automat 3.0 V6,i mam pytanie do was mam nadzieje że mi nanie odpowiecie zwiężle i na temat,Niewiem ile ma być oleju w skrzyni i silniku i jakim mam zalać olejem do silnika(tym? 10W30? ),za odpowiedz serdecznie dziekuje. Amerykanie dosc luzno podchodza do tematu oleju w starszych silnikach i w zasadzie nie pisza czy to ma byc syntetyk czy polsyntetyk czy mineral. Podaja jedynie oznaczenia zalecanych i to o roznych wartosciach w zaleznosci od temperatur itd. I do zwykle starcza 10W40. Duratec to nowoczesny silnik - Kolego do tego silnika lac jak najlepszy syntetyk. 5W30 styknie, ale 5W50 nie zaszkodzi szczegolnie gdy cieplej, ew. gdy zimno to 0W40... A jak kogos tac to syntetyk 15W50 lub 20W60 i mozna dawac czadu Nie jestem pewien, ale na pewno wchodzi ponad 5 litrow. Okaze sie jak wlejesz - patrzysz na bagnet po jakims czasie i wiadomo ile ma byc. Do skrzyni DEXRON III. Przy wymianie po zlaniu bez wysysania calosci chyba wchodzi chyba cos kolo 5-7 litrow. Tu stan trzeba kontrolowac na rozgrzanej skrzyni, najlepiej po przejechaniu odcinka paru km i pomieszaniu biegami. GAZDA - 2007-04-14, 06:02 mineralnym? szkoda ze nie kujawskim... w czym problem? michal_5000 - 2007-04-14, 10:14 mam Taurusa LX silnik i skrzynia jest z 95r. automat 3.0 V6 Duratec to nowoczesny silnik - Kolego do tego silnika lac jak najlepszy syntetyk. Myślę że kolega ma raczej Vulcana niż Durateca - '95 to ostatni rocznik II generacji (chyba że nie mówimy o roku modelowym tylko fizycznej produkcji). Jaka jest 8 znak VIN-u? Jeśli U to Vulcan, jeśli S to Duratec (teoretycznie dla silników 3.0 może być jeszcze 1, 2 lub Y - odpowiednio wczesny Flex Fuel, późny Flex Fuel z elektronicznym zapłonem i Yamaha dedykowana dla SHO z manualem). BoMBowiec - 2007-04-14, 19:19 Technical Service Bulletin TSB from Ford -------------------------------------------------------------------------------------- Printable View (17 KB) Article No. 02-1-9 ENGINE - ENGINE OIL - RECOMMENDED APPLICATIONS FOR SAE 5W-20 AND SAE 5W-30 MOTOR OILS - GASOLINE AND FLEXIBLE FUEL VEHICLES ONLY Publication Date: JANUARY 14, 2002 FORD: 1992-2002 CROWN VICTORIA 1993-94 TEMPO 1993-97 THUNDERBIRD 1993-2002 ESCORT, MUSTANG, TAURUS 1995-2000 CONTOUR 1998-2002 ESCORT ZX2 2000-2002 FOCUS 1993-96 BRONCO 1993-97 AEROSTAR 1993-2002 E SERIES, F-150, RANGER 1995-2002 WINDSTAR 1997-99 F-250 LD 1997-2001 EXPLORER 1997-2002 EXPEDITION 1999-2002 SUPER DUTY F SERIES, SUPER DUTY F-53 STRIPPED CHAS. 2000-2002 EXCURSION 2001-2002 ESCAPE LINCOLN: 1991-2002 TOWN CAR 1993-98 MARK VIII 1993-2002 CONTINENTAL 2000-2002 LS 1998-2002 NAVIGATOR MERCURY: 1992-2002 GRAND MARQUIS 1993-94 TOPAZ 1993-97 COUGAR 1993-99 TRACER 1993-2002 SABLE 1995-2000 MYSTIQUE 1999-2002 COUGAR 1997-2001 MOUNTAINEER This article is being republished in its entirety to update the vehicle models, engines and years affected. NOTE: PLEASE REFER TO THE VEHICLE APPLICATION LIST LATER IN THIS TSB FOR A COMPLETE LIST OF VEHICLES AFFECTED BY THIS TSB. ISSUE: Ford Motor Company now recommends SAE 5W-20 viscosity grade for servicing most gasoline and flexible fueled vehicles. ACTION: All 2001 and 2002 vehicles where SAE 5W-20 is specified should be serviced at the recommended oil change intervals using SAE 5W-20. This oil is an improved formulation to improve fuel economy. Testing has validated this viscosity grade can be used in many previous model year vehicles. It is recommended ALL vehicles on the following Vehicle Application Listing be service with SAE 5W-20. All 2001-2002 vehicles other than those listed in the "Exception 2001 Vehicles" or "Exception 2002 Vehicles" chart are being filled with SAE 5W-20 motor oil at the factory and should also be serviced with SAE 5W-20 oil. Vehicle Application Listing Approved For SAE 5W-20 Motor Oil 1993-1996 1.9L Escort/Tracer 1995-2000 2.0L Zetec Contour/Mystique 1999-2002 2.0L Cougar 1997-2002 2.0L Escort/Tracer 1998-2002 2.0L Escort ZX2 2000-2002 2.0L Focus 2001-2002 2.0L Escape 1993-1997 2.3L Ranger 1993-1994 2.3L Mustang 1993-1994 2.3L Tempo/Topaz 1998-2001 2.5L Ranger 1995-2000 2.5L Contour/Mystique 1999-2002 2.5L Cougar 2001-2002 3.0L 4V Escape 1996-2001 3.0L 4V Taurus/Sable 1993-2002 3.0L (Vulcan) Aerostar/Ranger, Taurus/Sable (Flexible Fuel and Gas) 1995-2000 3.0L (Vulcan) Windstar 1993-1994 3.0L (Vulcan) Tempo/Topaz 2000-2002 3.0L 4V Lincoln LS 1995-2002 3.8L Windstar 1993-1997 3.8L Taurus/Sable, Thunderbird/Cougar, Continental 1994-2002 3.8L Mustang 2002-2002 3.9L 4V Lincoln LS 1997-2002 4.2L (SPI) F-150 (under 8500 GVW only), E-Series 1996-2002 4.6L 2V Mustang 1992-2002 4.6L Crown Victoria/Grand Marquis 1991-2002 4.6L Town Car 1994-1997 4.6L 2V Thunderbird/Cougar 1996-2002 4.6L 4V Mustang Cobra 1995-2002 4.6L 4V Continental 1993-1998 4.6L 4V Mark VIII 1997-2002 4.6L 2V Triton F-150/250 (under 8500 GVW only), E-Series, Expedition 1993-1999 4.9L E-Series, F-Series 1993-1995 5.0L Mustang/Mustang Cobra 1993-1993 5.0L Thunderbird/Cougar 1997-2001 5.0L Explorer/Mountaineer 1993-1996 5.0L E-Series, F-Series, Bronco 2000-2002 5.4L Excursion 1998-2002 5.4L 2V/4V Navigator 1997-2002 5.4L 2V F-150/250 (under 8500 GVW only), Expedition, E-Series, E-350 Chassis/RV/Cutaway 1993-1997 5.8L F-Series, Bronco 1993-1996 5.8L E-Series 2000-2002 6.8L Excursion 1997-2002 6.8L E-Series, E-350 Chassis/RV/Cutaway 1999-2002 6.8L Super Duty F-Series 250 HD/350/450/550 Motorhome 1993-1998 7.5L All Vehicles NOTE: FOR 1993 THROUGH 1998 MODEL YEAR FFV USE XO-10W30-FFV. NOTE: THE "EXCEPTION 2001-2002 VEHICLES" SHOULD BE SERVICED WITH SAE 5W-30 MOTOR OIL. Exception 2001 Vehicles Engine Vehicle 3.3L Villager 3.9L Lincoln LS 4.0L Ranger, Explorer/Mountaineer, Explorer Sport, and Explorer Sport Trac Exception 2002 Vehicles Engine Vehicle 2.0L HP Zetec SVT Focus 3.3L Villager 4.0L Ranger, Explorer/Mountaineer, Explorer Sport, and Explorer Sport Trac NOTE: IF VEHICLE IS NOT LISTED IN THIS APPLICATION, SAE 5W-30 OIL IS RECOMMENDED. REFER TO TSB 99-8-16. PART NUMBER PART NAME XO-5W20-QSP SAE 5W-20 Motor Oil - Quart (USA) CXO-5W20-LSP12 SAE 5W-20 Motor Oil - Litre (Canada) XO-5W20-5QSP SAE 5W-20 Motor Oil - 5 Quart Jug (USA) XO-5W20-DSP SAE 5W-20 Motor Oil - 55 Gallon Drum (USA) CXO-5W20-DBSP SAE 5W-20 Motor Oil - 205 Litre Drum (Canada) OTHER APPLICABLE ARTICLES: 99-8-16 SUPERSEDES: 01-4-7 WARRANTY STATUS: INFORMATION ONLY OASIS CODES: 401000, 490000, 497000, 499000 BoMBowiec - 2007-04-14, 19:26 mineralnym? szkoda ze nie kujawskim... w czym problem? BoMBowiec - 2007-04-14, 19:31 I tu jeszcze to TSB do ktorego odsylaja w tamtym: http://www.diesel-central.com/Tech/ford ... 9-8-16.htm GAZDA - 2007-04-14, 22:54 no cóż... powinienem też jeździć na bezołowiówce... 15w40 jest cały czas od 10 lat i prawie 200k zrobione... ale przekaże w warsztacie, ale obawiam sie że kosztyu bedom za duże, wymieniam olej co 2 miesiące góra... BoMBowiec - 2007-04-14, 23:06 Teraz to juz nie ma sensu zmieniac, tymbardziej ze gdzies czytalem ze masz wycieki oleju. Syntetyk moze za bardzo wyplukac w tym stanie i je dodatkowo rozszczelnic - (moze nie musi). Najpierw powymieniaj uszczelnienia. Potem plukanka silnika, a potem mozna lac porzadny olej... W necie znajdziesz mnostwo dyskusji na temat tego ze jak wczesniej byl lany mineral czy polsyntetyk to nie powinno sie lac syntetykow, albo robic plukanek silnika. Ale o wiele wiecej mieli do powiedzenia co taki manewr wykonali i jakos nic im sie nie stalo - nie cieknie i nie pali oleju, oczywiscie mieli sprawne szczelne silniki... Z LPG to akurat Ford USA eksperymentowal z LPG, baaa nawet oferowal fabryczne Econoline i pickup serii F na LPG... Wiecej modeli bylo i jest nadal w ofercie na gaz ziemny CNG. Taurusy tez robili na alternatywne paliwo, ale byl to metanol - etanol (E85). Poza tym przerobiony silnik na LPG jest OK - warunkiem jest odpowiednia mieszanka w calym zakresie obrotow, co przy starszych instalacja II gen. niestety dosc czesto jest niespelnione... A zla mieszanka gazowa, tak samo jak z reszta benzynowa negatywnie wplywa na silnik. PS. Proponuje wydzielic nowy temat o olejach! Respect it - 2007-04-18, 05:43 a mógłbym zalac swoją skrzynie takim olejem? http://www.allegro.pl/item184260958_hip ... ii_1l.html ,ten olej prawdopodobnie nadaje sie do skrzyni jak i do wspomagania,a powiedzcie mi jeśli nie tym olejem to jakim w miare tanim i dobrym mógłbym go zalać?(najlepiej by było jak był by w opakowaniu zbiorczym np 10l),za odpowiedzi serdecznie dziekuje , BoMBowiec - 2007-04-18, 11:40 Tym nie mozesz, bo to DEXRON IID... Szukaj DEXRON III ! |