ďťż
OBD II




Jareckik34 - 2008-03-18, 20:06
Kupiłem Forda Taurusa 1996 r. 3.0 Vulkan (Wagon).
Czy przeprowadzenie wszystkich jedenastu punktów OBD II Drive Cycle spowoduje, że ostatni bieg ( OD ) będzie wchodził bez delikatnych szarpnięć i czy silnik chodzący na wolnych obrotach będzie pracował równo ? W tej chwili obroty skaczą pomiędzy 800 a 1100 na "luzie".
Posiadam książkę obsługi do tego modelu. Jak by ktoś potrzebował rady to chętnie pomogę.




RadAg! - 2008-03-18, 20:31
Hmmm. Ni zabardzo wiem o co ci chodzi z tym "przeprowadzeniem wszystkich 11 punktow OBD II" . Z tego co ja wiem to OBD II to system diagnostyki komuterowej do rozpoznawania i kasowania bledow komputera...ale zapewnie jak to zazwyczaj, ktos mnie oswieci bo ja to za duzo nie wiem ...Tak czy owak moim zdaniem kasowanie bledow nie spowoduje tego ze obroty przestana ci plywac a podczas wrzucania OD nie bedzie szarpniecia. Mi to bardziej na mechaniczny problem wyglada aniezeli elektroniczny...



Jareckik34 - 2008-03-18, 21:02
W książce obsługi do tego Taurusa pisze, że jeżeli był odłączony akumulator w wyniku wymiany, bądź naprawy to system OBD II został zresetowany i nie jest w stanie przeprowadzać testu I/M ( Inspection/Maintenance ). Aby wszytko wróciło do właściwej kondycji, należy preprowadzić specjalny 11-to punktowy cykl jazdy miejsko - drogowej w celu zakończenia przeglądu. Jeżeli wszystko przeprowadzimy właściwie to system OBD II będzie w stanie gotowości do właściwej pracy. Nasuwa mi się wniosek, że nie zawsze potrzebny jest serwis.



brolcio - 2008-03-18, 21:23
Procedury kalibracji czujników są serio użyteczne. Po restarcie ECM-u faktycznie auto pracuje bez kalibracji na nastawach wstępnych (preustawienia) - jednak po przejechaniu pewnego dystansu następuje autokalibracja - proedury fabryczne mogą tu stanowić pewien przykład kalibrowania. Jednak za ich pomocą nie naprawimy uszkodzonego silnika krokowego (falowanie obrotów) czy też nie wyeliminujemy usterki kompensatora ciśnienia oleju w skrzyni biegów. Procedury są dużo bardziej użyteczne do ograniczenia zużycia benzyny (dobrze skalibrowane czujniuki oznaczją bardzie optymalne spalanie).




piotrekzet - 2008-03-19, 13:35
Brolcio, to naprawdę przyjemnie się czytało



Piotrek_Taurus - 2008-04-12, 17:11
Czesz, szukam ksiazki do taurusa 1996r. Czy mozna go kdzies sciagnac? Druga rzec, v mojim Taurusie mi vyblaska ENGINE SERVICE SOON, (tak 60sek) a dalej swieci. Alebo kdyz wlaczym R,albo D niegra mi czasami radio. Neurobilo to komusz? Dzieki sliczne, za akiejkolwiek pomocy.



brolcio - 2008-04-13, 05:57
Masz problem z czujnikiem załączonego biegu - nazywa się on bodajże transmision range sensor. Mozna go zregenerować (robiłem to) ale to pomaga na stosunkowo krótko. Znajdziesz go mniej więcej pod termostatem na skrzyni biegów. Jak będziesz planował kupić nowy to sprawdz typ (są conajmniej dwa) - róznią się miedzy innymi kostką połączeniową.



RadAg! - 2008-04-13, 07:30
Tak, problem juz byl kilkakrotnie omawiany na forum. Wlasnie ze podczas zmiany biegu niestyka radio. To byl modul EGR brolcio w skrocie?
Podreczniki do Taurusa:
http://taurus-club.ru/repair/



GAZDA - 2008-04-13, 09:04
potwierdzam, u mnie tak było na d i r gasło radio a potem jeszcze wiele innych sie działo rzeczy.
piotrek wymień se trs'a i bedzie dobrze
a co do check'a to masz gaz?
gdzie kupiłeś taurusa, w czechach czy gdzie indziej?



RadAg! - 2008-04-13, 09:56
Czesc Gazdzinka.Dlugi Cie nie bylo. Smutno bez Ciebie na forum



brolcio - 2008-04-13, 11:16
EGR to zupełnie inna bajka - to element systemu recyrkulacji spalin, problemy z radiem to dokładnie TRS.



RadAg! - 2008-04-13, 11:19
acha



Piotrek_Taurus - 2008-04-13, 15:05
Gaz niemam, kupilem go tutaj v czechach. U jednego ...... mi dyagnostyka pokazala to, Ĺźe missfire *6 ze nepali 6 cylinder. Nedalo mi to i okdrecilem swicu i byla opalana. Przeciez by to bylo poznac nie? Zle starty.... a tak podobnie.... no nie?



GAZDA - 2008-04-13, 16:40
kiedy były zmieniane swiece? kable? może po prostu już świeca nie wyrabia i dlatego czasem na tym cylindrze nie pali...



Piotrek_Taurus - 2008-04-13, 17:44
no niewiem, ze by tom jedna vymienic? Bo ona czasami vygasne a jest zgasla jakisz czas (tak 100km) i potem zas swieci. A teraz bylem na wymiane opon a zaczela blyskac. I po tem svicic.



GAZDA - 2008-04-14, 04:11
no na poczatek wymienił bym wszystkie świece i ewentualnie kable



Piotrek_Taurus - 2008-04-14, 09:40
No wiem, ale u nas poprostu sa niektore rzeczy niezgonitelne, albo to dlugo trwa, a pak kupa kasy, to lepiej to zebrac w polsce, bo tanie i jest wszysko. Czy jest mozlivosc mi wyslac ty kable? Bo u nas Lipa....



cezar62 - 2008-04-14, 21:15

to lepiej to zebrac w polsce, bo tanie i jest wszysko

no proszę, jaka przyjemna wiadomość



Piotrek_Taurus - 2008-04-15, 10:01
Niemoge sie dozwonic do firmy Chicago, dzwonilen o nakladke plastikowa pod lewe tylne drzwi. Nietrzyma to ktos?
Powered by WordPress, ©