ďťż
Obslugi Okresowe
Taurus_GL - 2006-10-23, 18:58 OBSLUGI OKRESOWE Pod spodem zamieszczam wykaz obslug okresowych z ksiazki CHILTON Taurus, Mercury Sable and SHO- USA and Canadian Models. Wszystkie przebiegi podane sa w milach, zas ostatnia liczba na bialym tle w liczniku Taurusa oznacza 0,1 mili. Licznik liczy do 99 999.9 i zaczyna od poczatku. Przestrzegaj zasad zawartych w Schedule A jesli: - krotkie dystanse ponizej 10 mil, w okresie zimowym; - jazda stop-and-go podczas upalow; - holowanie przyczepy; - eksploatacja na drogach o duzym zapyleniu; - Intensywna eksploatacja jako taxi, policja, door-to-door delivery service (dostawca) Wymienic filtr oleju i olej- co 3 miesiace lub co 3 tys mil. Ma to pewne uzasadnienie, gdyz w warunkach amerykanskich ludzie robia czesto wlasnie 1000 miesiecznie, jezdzac godzine czy poltora w jedna strone do pracy. Tutaj wszedzie sa bardzo duze odleglosci, nawet w obrebie kilku dzielnic, np. nie wydaje mi sie zebym jezdzil duzo a przez pol roku od kiedy wykupilem ubezpieczenie w kwietniu przejechalem do teraz z grubsza 5 tys. mil. Swiece zaplonowe- 2.5L, 3.0L, 3.8L- 30 000; Swiece zaplonowe- 3.0L SHO and 3.2L SHO- 60 000; Skontrolowac paski klinowe na alternatorze i klimie- 30 000; Wymienic filtr powietrza- 30 000 lub w przypadku jazdy na drogach o duzym zapyleniu co 15-20 000 Wymienic PCV Valve- 30 000- generalnie zaleca sie wymiane swiec, filtra i PCV jednoczesnie. W stanach sa to smiesznie tanie czesci. Za PCV i filtr, oryginalne Motorcrafta zaplacilem raptem 14$ Wymienic pasek rozrzadu (tylko SHO)- 60 000; Przeprowadzic regulacje zaworow (SHO) - 60 000; Wymienic plyn w chlodnicy- co 3 lata lub 60 000, w stanach jezdzi sie caly rok na jednym plynie. Skontrolowac uklad chlodzenia- co 12 miesiecy; Skontrolowac uklad wydechowy- co 12 miesiecy; Wymienic Automatic Transmission Fluid- 30 000 wymieniac tylko wtedy jesli twoje warunki jazdy zaliczaja sie do ktorys z wymienionych kondycji: jazda w temperaturach powyzej 32 stopni, przewozenie ciezkich w terenie gorzystym, ciagniecie przyczepy, police, taxi. W innym przypadku skontaktuj sie z dilerem. Skontrolowac stan hamulcow- 30 000; Skontrolowac stan akumulatora- 24 000; Skontrolowac i nasmarowac lozyska kol tylnych- 30 000 Przmienic kola w kolejnosci przednie- lewe- tylne prawe, przednie prawe- tylne lewe- 5 000 Schedule B zaklada eksploatacje samochodu w nieco lzejszych warunkach, aczkolwiek jest do zrobienia to samo, wiec nie bede sie rozpisywal. Schedule B pomija np. w ogole wymiane oleju w skrzyni biegow. Nigdzie nie pisze takze o wymianie power steering fluid ani w ksiazce Chiltona, ani w instrukcji. Materialy Eksploatacyjne (z fabrycznej instrukcji I i II Gen) Wszystko, co bede opisywal dotyczy silnika 3.0, gdyz jest to chyba najpopularniejszy silnik w Taurusach. W razie watpliwosci walcie na priva. Swieca zaplonowa- Motorcraft AWSF-32P lub AGSF-32PM Filtr powietrza- Motorcraft FA-1043 Filtr paliwa- FG-800 Filtr oleju- FL-400A Benzyna bezolowiowa o liczbie oktanowej 87 Olej 5W30 lub 10W30 Plyn hamulcowy DOT-3 Olej w skrzyni biegow- type F cofi7 - 2006-10-23, 19:17 kiedys czytalem na dawnej stronej clubu taurusa w dziale tuning byl chip ktory zmienial mapy paliwa i przystosowywal je do jazdy na paliwie o wyzszej liczbie oktanów, mogłbys sie rozejrzec za takim czyms, pamietam jeszcze ze bylo to plaskie zamkniete niebieskie pudeleczko z kostka do wpiecia do komputera taurusa. Taurus_GL - 2006-10-23, 19:37 Szczerze to nie slyszalem o tym a odnosnie www.taurusclub.com to cos szwankuje ostatnio, maja jakas konserwacje serwera czy cos i nie mozna wejsc na stronke :-o cofi7 - 2006-10-23, 19:48 znalazlem wiecej info na ten temat firma ktora produkuje/produkowala te chipy nazywa sie SUPERCHIPS lotzu - 2007-04-13, 21:44 Nie wiem po co chcesz przystosowywać swój samochód do paliwa o wyższej liczbie oktanowej i co chcesz przez to osiągnąć. Liczba oktanowa oznacza odporność paliwa na spalanie detonacyjne – im wyższa tym większa odporność. Silnik jest przystosowany fabrycznie do określonego paliwa o odpowiedniej liczbie oktanowej –(w Stanach-87 lub 91), co wynika ze stopnia sprężania. Tego nie zmienisz bez przeróbek, (n.p. planowania głowic), więc daj sobie z tym spokój. Zawsze możesz jeździć na wyższej liczbie oktanowej – nigdy odwrotnie. Lej spokojnie do swojego byka 95 i jedź. Nasza 95 nie zawsze ma 95 ale do byków wystarczy. Co do wszelkich chip’ów, turbinek Kowalskiego, magnetyzerów, to jestem sceptyczny – nic to nie daje. Nie radzę też zwiększać mocy w inny sposób. Każdy wzrost mocy odbije się ujemnie na trwałości podzespołów, zwłaszcza silnika i skrzyni biegów. Cześć ! Marek BoMBowiec - 2007-04-13, 23:41 Amerykanskie 91 to jest nasze 95... |