ďťż
Ochota by kupić se nieco większą amerykańską bryke...
GAZDA - 2007-04-02, 21:48 Dzisiaj jadąc od jednego gazownika do drugiego, jechałem obwodnicą tarnowa, coś ala autostrada... a więc wjeżdżam i kątem oka widze że prawym pasem obok mnie jedzie ciężarówka, no to se przyspieszam pas do rozpędzania jest długi, ale dojeżdżam do konca pasa, a ciężarówka nadal obok mnie, no to gaz do dechy, 100, 110, 120, 130 i dopiero jechałem szybciej, już dawno poboczem... no to sie patrze w lusterko cóżto takiego, po koleji pojawiał sie: chromowany zderzak, para podwójnych reflektorków, chromowany grill, i znak, czerwony owal z napisem Peterbilt... i cholera, naszła mnie ochota by se takie coś z hameryki sprowadzić, można se w tym pojeździć, mieszkać, i nawet zarobić na życie... poszukałem w necie, to taki model był... RadAg! - 2007-04-02, 21:57 Niezly kiler Ale z amerykanskich ciezarowek to zawsze podobaly mi sie te z wysunietym przodem... GAZDA - 2007-04-02, 22:03 no niestety dzięki durnym europejskim przepisom te modele nie są zbyt ekonomiczne, bo nie mogą ciągnąć zwykłej naczepy... Maly#99 - 2007-04-03, 17:11 no niezle, a byla on za zarejestrowana u nas czy jakas obca? michal_5000 - 2007-04-03, 17:32 no niestety dzięki durnym europejskim przepisom te modele nie są zbyt ekonomiczne, bo nie mogą ciągnąć zwykłej naczepy... ?? Co masz na myśli? Maly#99 - 2007-04-03, 19:07 ja zrozumialem ze te z dugim przodem nie moga ciagnac zwyklej naczepy bo za duzo pala i powinny ciagac tak jak ten http://big.truck.fm.interia.pl/grafika/ ... ck-volvo(2).jpg michal_5000 - 2007-04-03, 20:26 No, takie akurat to po USA nie jeżdżą... GAZDA - 2007-04-03, 20:53 zarejestrowana w polsce. a co do ekonomii to z silnikiem przed kabiną zestaw byłby za długi, dlatego musiałby ciągnąć krótszą naczepe, a krótsza naczepa to mniej ładunku, a mniej ładunku to mniej pieniążków za transport... w stanach liczy sie długość ładunkowa a w europie całkowita... ale już niedługo, niektóre państwa wprowadzają właśnie 60 tonowe zestawy i wtedy mogą też te długie jeździć. ale pewnie nie u nas, bo u nas przejmuje sie ino te najgorsze pomysły... Maly#99 - 2007-04-04, 06:44 a jak takie cos manewruje po miescie albo co zrobi jak sie wjebie pod prad?? GAZDA - 2007-04-04, 06:54 normalnie... dajesz wsteczny i jedziesz... michal_5000 - 2007-04-04, 07:39 w stanach liczy sie długość ładunkowa a w europie całkowita... Tak mi się zdawało że do tego pijesz, ale nie jestem pewien czy do końca masz rację. Za młodych lat sporo się tym interesowałem, na pewno w niektórych stanach były jakieś limity długości, przynajmniej kiedyś (stąd w ogóle wzięły się tam cabovers/COE). Pamiętam też, że chyba w 1981 wprowadzono jakiś limit (nie wiem jaki i czy federalny) na wheelbase - stąd pojawiły się modele International'a COE, ale nietypowe jak na USA bo ze schodkami PRZED przednim kołem (tak jak we wszystkich europejczykach poza Renault Magnum). GAZDA - 2007-04-04, 14:19 zgadza sie, w niektórych stanach jest 18 w niektórych 20, ale generalnie zliberalizowali to, przez co nikt tam nie jeździ z kurnikiem na dachu... a coe wprowadziła firma freightliner, żeby jej auta mogły jechać do każdego stanu, i tak z firmy transportowej powstał spory producent ciężarówek... u nas zestaw nie może przekraczać 16 metrów, bo przez niemcy nie przejedzie i tyle ma zwykły zestaw a taki silnik przed kabiną to dodatkowe 2 metry. ale kiedy do unii wstąpiła szwecja i finlandia, powstała nowa unijna dyrektywa, bo tam tiry mają ponad 30 metrów, i teraz w danii i holandii jeżdżą w niemczech w niektórych landach. tak że w sumie można i conventionala sprowadzić michal_5000 - 2007-04-04, 17:07 No, jakby nie było europejscy producenci też mieli conventionals w swojej ofercie (chociaż Scania niedawno się chyba pożegnała z modelem T, jeśli dobrze pamiętam). Maly#99 - 2007-04-04, 19:53 normalnie... dajesz wsteczny i jedziesz... a jak sie to wszystko pozagina to co?? jedna naczepa to jeszcze ale kilkoma to juz chyba inaczej(nie mowie tu o tandemach) GAZDA - 2007-04-04, 20:31 No, jakby nie było europejscy producenci też mieli conventionals w swojej ofercie (chociaż Scania niedawno się chyba pożegnała z modelem T, jeśli dobrze pamiętam). dobrze pamiętasz, za to volvo na chwile puściło taki model, ale też już nie widze w ofercie. ale te jeździły tylko z silosami i cysternami, bo krótsze... mały: wszystko kwestia przyzwyczajenia, nie jest łatwo i nikt sie takim czymś do miasta nie pcha, alle sie da. jak sie sam zdziwiłem, jak w nauce jazdy jestem w mieście i gostek nagle mi każe na ulicy wcofać w luke z naczepą... myślałem że to sie nigdy nie uda, a zapakowałem go lepiej niż osobówke, stał idealnie każde koło 10cm od krawężnika, byłem bardzo dumny z siebie ale osobówką nadal nie umiem parkować, musze sie przyznać, nie wiem co to jest... michal_5000 - 2007-04-04, 22:21 a jak sie to wszystko pozagina to co?? Wtedy podciągasz trochę do przodu, ale wprawny kierowca rzadko musi to robić. Wiem bo ojciec kumpla jeździ na TIR-ach RadAg! - 2007-04-05, 07:52 Ja mam prawko na traktor i potrafie cofac z przyczepa jak tylko chcecie...Dodam ze jest to niesamowita zabawa i frajda...ale trzeba tez troche glowkowac bo w traktorowych przyczepach przednie kola sa skretne i zasada kierowania przyczepa jest jakby odwrotna GAZDA - 2007-04-05, 09:45 he he masz prawko na traktor? ja też, choć nigdy nie korzystałem... a u ciebie skąd sie wzieło? RadAg! - 2007-04-05, 14:42 Mam, tez nigdy nie korzystalem. Konczylem technikum w Zespole Szkol Rolniczych w Poznaniu. Obowiazkiem bylo ukonczenie kursow na B i T zeby skonczyc szkole i stad mam tez na T. wiesia - 2007-05-25, 09:49 http://etransport.pl/film21.html GAZDA - 2007-05-25, 10:24 to jest lepsze http://etransport.pl/film58.html wiesia - 2007-05-25, 10:30 I co ja umiem.? Jedna naczepa , toż to nic w porównaniu z tym. GAZDA - 2007-05-25, 10:36 zawsze sie zastanawiałem, czy celowo tak zaparkował, czy po prostu ma wielki plac i postawił tak jak mu te naczepy pojechały, a w europie gadają jaki to zajebisty kierowca... GAZDA - 2007-05-25, 10:57 http://etransport.pl/film115.html tym raczej nikt nie cofnie do celu... |