Odpalenie silnika RB S7. POMÓ¯CIE!




sith - Pon Wrz 25, 2006 10:08 pm
" />Witam! Poniewa¿ dopiero zaczynam zabawe z modelami spalinowymi, mam do Was pytanko. Kupi³em niedawno u¿ywany silnik RB S7 w Niemczech i chcia³bym jeszcze w tym roku go odpaliæ. Chodzi mi o to czy mam uruchamiac go na takich ustawieniach jakie s± i na jakich chodzi³ po raz ostatni, czy wróciæ do ustawieñ fabrycznych. Bo np. HSN jest teraz wykrecona na 2,5 obrotu, podczas gdy producent na stronie podaje 3,5 obrotu. LSN jest wykrêcona 4,5 obrotu a wg. ustawien fabrycznych powinno byæ 5 obrotów. Jak mam go ustawiæ przy pierwszym odpalaniu? Pomó¿cie! Mo¿e kto¶ z Was je¼dzi na takim silniku i mo¿e co¶ doradziæ? Z góry wielkie dziêki za odpowiedzi.




Gieroll - Pon Wrz 25, 2006 10:58 pm
" />moja rada, bezpiecznie bêdzie jak odpalisz silnik na ustawieniach fabrycznych i sam dostroisz silnik do optymalnych warunków.



Tomasz Dolata - Wto Wrz 26, 2006 7:04 pm
" />a wg mnie powinienes odpalic na takich ust na jakich byl ustawiony (je¿eli oczywiscie dobrze chodzil)....powinno byc wszystko ok



Micha³ Sêkal - Wto Wrz 26, 2006 7:09 pm
" />Hmm a wiesz na jakim pliwie by³ ¶migany, a jakie teraz masz?
Bo jak jest inne paliwo (na innym on je¼di³, dociera³, a ty inne masz) to s³yszaem pare terori - albo docieraæ na nowo na tym innym paliwie albo bez obaw wlaæ do zbiorniczka odpaliæ na ustawieniach jakie by³y, dokonaæ ma³ej regulacji (a je¿eli spoko chodzi to nie ruszaæ) i mo¿na jexdziæ.

Tutaj w³a¶nie chcia³bym us³yszeæ kogo¶ kto siê zna na tym aby troche rozwino³ powy¿sze my¶li. Te¿ zamierzam kupowaæ u¿ywany silnik.

Edit:

Zapomnia³em dodaæ, je¿eli paliwo ma inny % to lepiej daæ silnikowi wypyrkaæ ten zbiorniczek na ja³owych obr, bo i tak pewnie trzeba bêdzie silniczek dostrajaæ (regulacja)

Powtarzam wszystko powy¿sze jest po³±czeniem zas³uchanych opini na forum i b. ma³ej, wrêcz prawie laikowatej wiedzy o 2 suwach (plark spalinowe,starsze motorowery)




Marek Byrczak - Wto Wrz 26, 2006 7:27 pm
" />A ja mam inne pytanie. Czy motory od RB s± czu³e na regulacje itp ? Je¶li tak, to powiniene¶ je¿dziæ na tym samym paliwie - przynajmniej nie zaszkodzi. Na pierwsze odpalenie ustaw bogat± mieszankê i powoli skrêcaj. Poza tym bez termometru, to go nawet nie odpalaj. To jest za drogi i dobry silnik, ¿eby go traktowaæ jak napêdy z zestawów RTR.



Tomasz Dolata - Wto Wrz 26, 2006 7:32 pm
" />
">.... To jest za drogi i dobry silnik, ¿eby go traktowaæ jak napêdy z zestawów RTR.

Niezgodze sie, bo bardzo dobry silnik jest w modelu hpi hellfire rtr...



Wojtek Sadowski - Wto Wrz 26, 2006 7:46 pm
" />
">.... To jest za drogi i dobry silnik, ¿eby go traktowaæ jak napêdy z zestawów RTR.

Niezgodze sie, bo bardzo dobry silnik jest w modelu hpi hellfire rtr...

Fakt, ale silnik nowy 4.6HO kosztuje bodaj nieca³e 800 z³ a silnik RB prwie 2 razy tyle Taka skromna ró¿nica. Jak ju¿ kogo¶ staæ na RB to powinno byæ go równiez staæ na dobre traktowanie



Mateusz Jezierski - Wto Wrz 26, 2006 7:50 pm
" />
">.... To jest za drogi i dobry silnik, ¿eby go traktowaæ jak napêdy z zestawów RTR.

Niezgodze sie, bo bardzo dobry silnik jest w modelu hpi hellfire rtr...

Fakt, ale silnik nowy 4.6HO kosztuje bodaj nieca³e 800 z³ a silnik RB prwie 2 razy tyle Taka skromna ró¿nica. Jak ju¿ kogo¶ staæ na RB to powinno byæ go równiez staæ na dobre traktowanie
Nowy RB S7 - koszt 770zl sprowadzany z USA.



Micha³ Sêkal - ¦ro Wrz 27, 2006 5:56 pm
" />
">A ja mam inne pytanie. Czy motory od RB s± czu³e na regulacje itp ? Je¶li tak, to powiniene¶ je¿dziæ na tym samym paliwie - przynajmniej nie zaszkodzi.

Gdyby mia³ te same paliwo to by³by "meksyk" bo wystarczy³oby doregulowaæ silnik do warunków w których ma je¼dziæ (je¿eli jest taka potrzeba).



sith - ¦ro Wrz 27, 2006 9:38 pm
" />Wielkie dziêki za zainteresowanie tematem i odpowiedzi :) Niestety nie wiem na jakim paliwie silnik wczesniej pracowa³. Chce go zalac RT, bo z tego co czyta³em to wiêkszo¶æ modelarzy stosuje w³a¶nie to paliwo do RB. Co do nitro to nie chce go zarzynaæ, wiec 25% raczej odpada. Pewnie bêdzie to 20%. Ale mo¿e ¼le my¶le, wiec je¶li macie jakie¶ sugestie to piszcie...



Mateusz Jezierski - ¦ro Wrz 27, 2006 9:55 pm
" />Te silniki sa robione pod 25% nitro.



Gieroll - Czw Wrz 28, 2006 12:03 am
" />przecierz zwiêkszona ilo¶æ nitro nie zarznie silnika, tak przynajmniej przedstawia to traxxas w swoich instrukcjach.



Piotr Michalski - Czw Wrz 28, 2006 8:00 am
" />
">przecierz zwiêkszona ilo¶æ nitro nie zarznie silnika, tak przynajmniej przedstawia to traxxas w swoich instrukcjach.
I nie tylko Traxxas. Trzeba siê liczyæ tylko z tym, ¿e zwiêkszaj±c dawkê nitro (teoretycznie 16% dla silników 2.11, 25% silniki 3,5 i wiêksze i 20% dla tych po¶rodku, jednak to czysta teoria) o znaczn± ilo¶c nasz silnik bêdzie ciê¿ki do wyregulowania.



sith - Pi± Wrz 29, 2006 9:44 pm
" />W takim razie sorry za b³êdne my¶lenie. Ale w postach dotycz±cych paliwa pada³y wypowiedzi ¿e czym wiecej nitro w paliwie tym krotsza ¿ywotno¶æ silnika. Z ostatniej wypowiedzi wynika, ¿e czym wiecej nitro, tym ciê¿ej wyregulowaæ silnik. Jednak faktycznie do silników 3,5 zaleca sie paliwo 25%-owe.



Marek Byrczak - Sob Wrz 30, 2006 7:18 am
" />S± paliwa o zawarto¶ci nawet i 50 % oraz wiêcej nitrometanu.Zobacz chocia¿by na towerhobbies.com paliwa O'Donnell, oni produkuj± takie.



Tomek Trzos - Sob Wrz 30, 2006 7:22 am
" />Ale jak silnik wytrzymuje tyle % tego ?



Piotr Michalski - Sob Wrz 30, 2006 7:27 am
" />
"> Z ostatniej wypowiedzi wynika, ¿e czym wiecej nitro, tym ciê¿ej wyregulowaæ silnik. ¯le zrozumia³e¶. Trudno¶ci w regulacji powoduje zbyt wysoka zawarto¶æ nitro w paliwie wzglêdnem tej "zalecanej".



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 30, 2006 7:35 am
" />
"> Z ostatniej wypowiedzi wynika, ¿e czym wiecej nitro, tym ciê¿ej wyregulowaæ silnik. ¯le zrozumia³e¶. Trudno¶ci w regulacji powoduje zbyt wysoka zawarto¶æ nitro w paliwie wzglêdnem tej "zalecanej".

a ja zauwa¿y³e dok³adnie odwrotne zjawisko.
Po zwiêkszeniu zawarto¶ci nitro znacznie ³atwiej regulowa³em silniki
i to zarówno 2.5ccm jak i 4.6ccm.



Piotr Michalski - Sob Wrz 30, 2006 8:10 am
" />
">a ja zauwa¿y³e dok³adnie odwrotne zjawisko.
Po zwiêkszeniu zawarto¶ci nitro znacznie ³atwiej regulowa³em silniki
i to zarówno 2.5ccm jak i 4.6ccm.

Ale tylko do pewnej granicy, spróbuj dodaæ trochê wiêcej nitro, silnik bêdzie bardzo kapry¶ny.



Tomasz Ostrowski - Sob Wrz 30, 2006 8:14 am
" />sprawdza³em jedynie przej¶cie z 10% na 16 a potem na 20% w T-15
i z 20 na 25% z k4.6



Piotr Michalski - Sob Wrz 30, 2006 10:14 am
" />
">sprawdza³em jedynie przej¶cie z 10% na 16 a potem na 20% w T-15
i z 20 na 25% z k4.6

S± to zmiany w rozs±dnych granicach. Jednak przekroczenie 25% zawarto¶ci nitro zaczyna czasami przyspa¿aæ problemów i trzeba dobrze umieæ regulowaæ silniki by one dobrze chodzi³y. W modelarni, koledzy lotnicy sami mieszaj± paliwo, wiêc kiedy¶ postanowili¶my zrobiæ eksperyment z moim "starym" silnikiem 2,5 (nadal dobrze dzia³aj±cym, jednak niewykorzystywanym), jak dzia³a na zmiany zawarto¶ci nitro. Przy 0% zawarto¶ci by³o niemo¿liwe by wogóle go odpaliæ, przy 5% odpali³ i tyle 10%-normalna praca, regulacja w miarê dobra. Przeskok na 16% o wiele u³atwi³ regulacjê silnika. Zmiana na 20% nie da³a wielkich efektów, praktycznie niezauwa¿alna ró¿nica. Przy 25% silnik dosta³ lepszego "kopa" jednak trzeba go by³o baaardzo dok³adnie ustawiaæ. Przy 30% by³ "niespokojny", szarpa³ na niskich obrotach a regulacja by³a do¶æ k³opotliwa. To ju¿ nas zniechêci³o i zmêczy³o, wiêc dalszych prób nie by³o.
Powered by WordPress, ©