ďťż
Ogrzewanie tylnej szyby zakłóca prace radia
RadAg! - 2010-02-21, 23:34 Mam taki problem w moim aucie ze kiedy wlaczam ogrzewanie tylnej szyby radio mi zaczyna szumiec jezeli jest wlaczone oczywiscie. U mnie w samochodzie antena jest zintegrowana z tylna szyba nie wiem jednak czy to moze miec jakis zwiazek. Co moze byc przyczyna. Druga sprawa to kwestia samego odbioru sygnalu. Mam wrazenie ze moje radio bardzo slabo lapie sygnal radiowy ale czy to moze byc kwestia anteny? Chodzi o to ze mam oryginalne radio czyli skala jest w systemie amerykanskim i leci co 0,2 na czestotliwosci wiec nie mozna jej dokladnie ustawic...Czy amerykanskie radia dzialaja prawidlowo w EU? KARLone - 2010-02-22, 08:17 umnie oryginalne radio grało całkiem przyzwoicie, w sumie to nie zauważyłem, żeby ogrzewanie szyby mogło mi powodować zakłócenia. Wszystkie stacje z nieparzystymi końcówkami odbierane były dobrze. W sumie to radio zmieniłem na zwykłe z MP3, bo jednak to auto do jazdy na co dzień, a wkurzało mnie ciągłe pilnowanie baterii w transmiterze fm. RadAg! - 2010-02-22, 09:15 Ja docelowo tez radio chce zmienic na zwykle ale jak narazie oryginal gra spoko jednak ewidentnie zaczyna szumiec po wlaczeniu ogrzewania tylnej szyby...no i slabo sciaga stacje. U mnie tylna szyba byla wymieniona z racji tego "dzwona"...Moze u mnie antena wogle nie jest podpieta choc od szyby odchodzi trzeci kabelek od gornej krawedzi i chowa sie pod podsufitka...Da rade wyjac oryginalne radio...Wysunac bez problemow? Ma jakies zaczepy, zatrzaski. Moze bym je z tylu obejrzal... KARLone - 2010-02-22, 13:04 ja wyciągałem z całym czarnym panelem, tym co zachodzi aż na zegary, wtedy można było łatwo wyciągnąć z tego radio. RadAg! - 2010-02-22, 19:14 No co ty...caly panel trzeba sciagac? Dzisiaj przesmarowalem mechanizm podnoszenia szyb w kazdych drzwiach. kilka spostrzezen. Boczki drzwi w CV sa o wiele lepiej mocowane, poprzez takie zaczely ala haki do drzwi a nie przez te kiepskie, lamiace sie plastykowe pinezki jak w Taurusach 2-kach przynajmniej. Mechanizm jest tez zupelnie inny w CV, dziala na zasadzie linki ktora jest przesuwana przez mechanizm a nie jak w moim bylym Byku szyba byla popychana przez konstrukcje ala nozyce. Ktory mechaniz lepszy, nie wiem. wiem tylko tyle ze ten oparty o linke nie za bardzo wiedzialem gdzie przesmarowac, linka idzie wiekszosc w pancerzu. Jeszcze jedna ciekawostka, drzwi w CV sa wzmacniane poprzecznym okraglym w przekroju pretem, w Taurusie nie bylo zadnego wzmocnienia. KARLone - 2010-02-23, 07:43 ja u siebie smarowałem jedynie prowadnice szyb bo też było widać, że mają ciężko, znaczy się użyłem spray silikonowy - wydaje mi się najlepszy do tego celu. piotrekzet - 2010-02-24, 08:09 Radek, ta antena w ogrzewaniu tylnej szyby to nie jest oryginalna konstrukcja? Za szumy może być odpowiedzielny brak cewki na zasilaniu radia, stąd zakłócenia. W zasadzie to ja bym założył i na zasilanie anteny, tak na wszelki wypadek Jeśli chodzi o podnoszenie szyb - moim zdaniem lepsze jest rozwiązanie z taurusa, linki sie rozciągają, zrywają i robia rózne nieodpowiedzialne rzeczy:) Smarować należy wszystko, poczynając od linki, kończąc na rolkach, na które się nawija, A wzmocnienie drzwi jest w sable W taurusie jakoś się nie przyglądałem:) RadAg! - 2010-02-24, 16:13 Cholerka...jak jest wzmocnienie w Sable'u to i w Taurusie pewnie jest...Czyzby milosc do CV tak mnie zaslepila ze zampominam jakim Taurus jest wspanialym autem ? Co do mechanizmu od szyb moze faktycznie masz racje ale te boczki na plastykowe pinezki to jest porazka A antena w szybie to oryginalna konstrukcja, u mnie tylna szyba byla wymieniana z racji tego ze byla stluczona. Co to jest ta cewka? Jak sprawdzic czy jest a jak nie ma jak zalozyc? cezar62 - 2010-02-24, 17:27 Cewka, to chyba filtr, który służy do eliminacji zakłóceń wytwarzanych przez urządzenia elektryczne samochodu i przedostających się do odbiornika radiowego drogą przewodową. Najprostszy filtr to kilka zwojów obu przewodów zasilających przewleczonych przez rdzeń toroidalny o dużej średnicy (rdzeń o wysokiej przenikalności), Zazwyczaj do tego celu stosuje się rdzenie z materiału 3E25 - bo tani (ferryty pierścieniowe pokryte tworzywem sztucznym). Ale jeśli masz pod ręką rdzeń z materiału mocy, np. 3C90 - też się nada. Lub możesz kupić gotowy filtr, pewnie kosztuje grosze. Filtr można zamontować również dodatkowo na kablu anteny (oprócz filtra na zasilaniu radia - jak napisał Piotrek) RadAg! - 2010-02-24, 18:36 Cezar, jestes lepszy niz wikipedia Widzialem to tyle razy ale nie wiedzialem za bardzo po co to jest (tylko w domysle ze moze do eliminacji zaklocen) i jak sie nazywa... Dzieki, poszukam na ebaju piotrekzet - 2010-02-25, 13:02 Cezar, szacun W życiu bym tak dokładnie nie opisał Dodam tylko, że - moim zdaniem - lepszą konstrukcją jest cewka wlutowana w układ, taka nawinięta na magnes w kształcie walca KARLone - 2010-02-26, 08:01 Jeśli zakłócenia wchodzą przez kabel antenowy, to takie rozwiązanie nic nie da. piotrekzet - 2010-02-26, 11:21 Pisząc "w układ" miałem na myśli zasilanie - zarówno radia jak i ogrzewania tylnej szyby |