ďťż
Olej w dyfrach




Michał Bugajski - Czw Mar 16, 2006 1:29 pm
" />Mam takie pytanie, jaki olej (gostość) preferujecie w dyfrach
Dokladnie chodzi mi ze np:
- przod - olej A
- srodek - olej B
- tył - olej C
i jak w stosunku od zalanego oleju zachowuje sie model
Np zalewajac dyfry tak:
- 3000
- 5000
- 1000
lub
- 3000
- 1000
- 1000

jaka bedzie różnica w zachowaniu modelu
Czy jak dam gestszy na przod niz na tył model bedzie lepiej np przyspieszał, skręcał




Piotr Michalski - Czw Mar 16, 2006 1:56 pm
" />Ja dołącze się jeszcze z takim pytaniem: co daje zalewanie dyfra nie w całości, np. w 50% lub 75% jego objętości? Czy zalewająć np. do połowy dyfer będzie zachowywać się tak jakby był zalany żadszym olejem? Czy ma to coś innego na celu?



jarecki_b12 - Czw Mar 16, 2006 2:27 pm
" />Wiem jaki to wpływ ma na przednią oś. Jeśli zwiekszysz gęstość oleju, to występują mniejsze różnice w prędkości na obu półosiach. Tzn. jeśli jedno koło trafi na śliską nawierzchnię, to i tak część (większa niż przy rzadkim oleju) napędu będzie przenoszona na drugie koło, które ma oparcie.
Mechanizm różnicowy jest stosowany z tego powodu, że gdy pojazd zakręca, to jedno koło (zewnętrzne) pokonuje większą drogę niż drugie (wewnętrzne), a więc jedno koło musi się obracać szybciej od drugiego. Gdyby tego nie było, to wewnętrzne koło "ciągnęło" by tak samo jak zewntętrzne i samochód wynosiło by na zewnątrz zakrętu ( większa podsterowność). Gęstością oleju w dyfrze możesz sobie to regulować i oczywiście jak to zawsze bywa, coś kosztem drugiego - gęsty olej - dobra przyczepność i ciągnie lepiej w terenie, ale gorzej wchodzi w zakręty i na odwrót. Widać to w dobrych terenówkach 1:1 - mają do ciężkiego terenu blokadę mechanizmu różnicowego.
Teraz trzeba by się zastanowić jak ma się do tego tylni dyfer. Pewnie jeśli gęsty olej to dupę będzie wynosiło na zewnątrz zakrętu? Ale co do tyłu to już tylko moje przypuszczenia, tu nie jestem pewien.

EDIT:
Może coś takiego zanabyć? Szukam o dyferencjałach po sieci i nic. Jedynie książki.

Jarecki



Artur Groszkowski - Nie Mar 19, 2006 7:30 am
" />Oleje kazdy musi podpasowac pod siebie i nie ma reguly ze takie czy siakie ustawienie jest dobre dla kazdego . Tak samo z oponami.




Michał Bugajski - Pon Mar 20, 2006 7:46 pm
" />
">Oleje kazdy musi podpasowac pod siebie i nie ma reguly ze takie czy siakie ustawienie jest dobre dla kazdego . Tak samo z oponami.

to zmiana pytania, podajcie prosze swoje ustawienia



jarecki_b12 - Pon Mar 20, 2006 9:20 pm
" />Heh, na razie jeżdżę na tym co było standardowo. Czekam na poprawę pogody, by pośmigać w terenie (w błocie mi się nie uśmiecha). Wtedy poeksperymentuję z olejem w dyfrach i nieomieszkam dać znać o wynikach na forum. Tak więc albo sam eksperymentuj - olej nie jest drogi, albo uzbrój się w cierpliwość

Jarecki



Artur Groszkowski - Wto Mar 21, 2006 5:26 pm
" />No to do dyfrow leje: przod 7000, srodek 5000, tyl 3000, a do amorkow 400-500 + twarde sprezyny.
Powered by WordPress, ©