ďťż
Opony czternastki




Aandrzej3 - 2006-10-28, 18:53
Mam problem planuje zakup nowych opon do taurusa i założenie ich na orginalne felgi 14 wymiary opon to 195 70 na 14 ale wielu producentów wycofuje się z tego wymiaru .Nie mogę nigdzie namierzyć takich opon oczywiście zimowe ,powiedzcie jak sobie radzicie z tym tematem.




Maly#99 - 2006-10-28, 19:07
to nie te http://www.allegro.pl/search.php?string ... gory=18781 ?



GAZDA - 2006-10-29, 10:16
starsze taurusy były na mniejszych felgach? :566:
ja mam orginalne felgi fordowskie do taurusa ale te są 15'' , opony mam 195/65 R15



RadAg! - 2006-10-29, 12:45
Ja kupowałem opony przed wyjazdem do UK. Mam rozmiar 205/65 R15. Kupiłem bardzo dobre opony pointsa w systemie V, kierunkowe o nośności 95. Dałem za nie równe 1000 zł (nowe). U mnie też był problem z doborem opon bo generalnie nie ma w tych rozmiarach całorocznych to też musiałem brać letnie bo zimowych tutaj nie potrzebuję...




GAZDA - 2006-10-29, 13:07
ja szukam se zimówek nowych (a raczej nowszych, używanych) na moich mam już tylko 2 mm. w drodze do anglii jade przez niemcy a tam od tego roku, opony zimowe obowiązkowe!



Maly#99 - 2006-10-29, 13:21
ja jak kupowalem dostale 4 nowe zimowki na org alusach forda :d



RadAg! - 2006-10-29, 17:11
Z tym rozmiarem opon to faktycznie dziwne trochę...Moja mama w Sable'u ma oryginalne felki Mercurego i są to 14''... :-/



cofi7 - 2006-10-30, 09:17
cos bylo z tymi 14" w 1 generacji zajrze pozniej do ksiazek i odpisze o co chodzi, bo niechce narazie w blad wprowadzac.



RadAg! - 2006-10-30, 18:28
Może stalowe są 15 a alusy 14??



Aandrzej3 - 2006-10-30, 20:07

Może stalowe są 15 a alusy 14??Odwrotnie 15 to alusy a stalowe 14 także aby założyć opony 14 to muszą być chociaż 195 a lepiej 205 na 70 na 14 tylko jest w tej chwili problem z tymi oponami i stają się nietypowe.



cofi7 - 2006-10-31, 06:08
według zalecen producenta w pierwszej generacji na przod felgi 14" a na tyl 15", tak bynajmniej jest u mnie na naklejce. dlaczego 14"? podejrzewam zeby pompa wspomagania byla mniej wysilona



Taurus_GL - 2006-11-03, 00:14

Może stalowe są 15 a alusy 14??

Byly zarowno stalowe czternastki jak i alusy pietnastki- to nie ma nic do rzeczy Po prostu Pierwsza Generacja miala generalnie 14 (lacznie z tymi alusami jak w robocopie, z prostymi szprychami) ale byly tez 15, czyli alusy "plecione" w stylu beemkowskim takie jak ja mam stosowane glownie w Sablach, SHO i LX'ach. Sable pierwszej generacji mialo generalnie zawsze pietnastki i kolpaki dostosowane do pietnastek.

W drugiej generacji, bodajze od chyba 93 roku, wprowadzili pietnastki stalowe i kolpaki plastikowe 15 do wszystkich modeli. Pojawily sie takze nowe wzory alusow, chyba juz nie zakladali "plecionek" do drugiej generacji- a szkoda Druga generacja przy lepszej odpornosci na korozje ma niestety slabiej dopracowane detale- wnetrze, tapicerki, felgi, kolpaki, zderzaki itd.

Ja osobiscie mam na przodzie pietnastki 205-65R15 a na tyle siedemdziesiatki- taki tuning po prostu dlatego, ze felgi na przod bralem od Taurusa na 65 a na tyl zalozylem kola od Sable na 70 ale teraz na zime bede zakladal wszystkie 70 bo uwazam, ze optycznie powiekszaja kola- nie lubie niskich profili :-( Jeden znajomy ma np. w Saabie 9000 opony o profilu 50 :-o
Pozdro



Tomekk - 2006-11-06, 17:18

Mam problem planuje zakup nowych opon do taurusa i założenie ich na orginalne felgi 14 wymiary opon to 195 70 na 14 ale wielu producentów wycofuje się z tego wymiaru .Nie mogę nigdzie namierzyć takich opon oczywiście zimowe ,powiedzcie jak sobie radzicie z tym tematem.

Witam. Radzę kupić felgi 15 alu z II generacji. Sam takich używam i jest ok.



cofi7 - 2006-11-07, 08:33
tez polecam kupis felgi 15 albo wieksze



Lesioo - 2006-11-09, 07:46
Są jak ktoś chce 4 Fuldy Kristall Montero 195/70/14 zimówki bieżnik 8mm raz założone i jeżdżone przez 2 m-ce rok produkcji 2004 ktoś chętny? bo ja mam ochotę na tylko 2 sztuki cena 100pln za sztukę + koszt wysyłki



Aandrzej3 - 2006-11-09, 16:50
Jachętnie dwie wezmę do swojego sedana.



Taurus_GL - 2006-11-09, 19:10

według zalecen producenta w pierwszej generacji na przod felgi 14" a na tyl 15", tak bynajmniej jest u mnie na naklejce. dlaczego 14"? podejrzewam zeby pompa wspomagania byla mniej wysilona
Jakos mi sie wierzyc nie chce, zeby na naklejce fabrycznej pisalo, ze z przodu maja byc 14 a z tylu 15. Byloby to po prostu niepraktyczne, chociazby z takich wzgledow jak tire-rotation czyli przemienianie kol co 6.000 mil przednie lewe- tylne prawe i odwrotnie. Osobiscie widzialem juz nie raz takie wynalazki jak np. nasze Nyski z przednimi czternastkami od Wolgi z przodu i z seryjnymi 16' z tylu- bez wspomagania jest podobno wtedy latwiej kierowac. Tutaj jest naprawde duzo Taurusow przypuszczam, ze sa popularniejsze niz nawet Duze Fiaty u nas i nikt raczej czegos takiego nie praktykuje. Ja osobiscie mam w swoim Taurusie z przodu 205/65R15 a z tylu 205/70R15 ale podobno oryginalne do Taurusa sa 65 jak mi powiedzieli w Firestone. Osobiscie wole jednak 70 bo kola wtedy lepiej wypelniaja nadkola, sprawiaja wrazenie wiekszych :-D

Witam. Radzę kupić felgi 15 alu z II generacji. Sam takich używam i jest ok.
No coz oczywiscie mozna i tak, chociaz dla mnie felgi z Drugiej Generacji sa raczej malo atrakcyjne. Znacznie ciekawsze i wlasciwie od razu kojarzone z Taurusem sa 15 "plecionki" z Pierwszej Generacji i dlatego wlasnie zalozylem je w swoim samochodzie. W ogole Druga Generacja przy nieco lepszej odpornosci na korozje jest ogolnie nieco gorzej wykonana. Wystarczy spojrzec chociazby na wykonanie np. zderzakow- w I Gen byly czarno-siwe z chromowanymi listewkami, w II sa zawsze jednokolorowe. To samo z tapicerkami drzwi, deska rozdzielcza czy fotelami. Pierwsza Generacja miala do 89 tez niezbyt dopracowana deske rozdzielcza z nieco tandetna kierownica czy wskaznikami, model 90-91 mial juz calkiem fajne wnetrze z "drewienkami" i rozkladanym podlokietnikiem w tylnej kanapie natomiast II Gen ma tablice wykonana w calosci z najczesciej szarego plastiku, toporne przelaczniki do szyb i klamke wewnetrzna w drzwiach, brak podlokietnika na tylnej kanapie. Sable II Generacji jest juz wlasciwie tylko nieco zmienionym Taurusem- z charakterystycznym przetloczeniem wzdloz karoserii. Zdecydowanie bardziej podoba mi sie Sable pierwszej generacji- te "grube" z gladka karoseria bez jakichkolwiek przetloczen. Pod spodem zamieszczam fotke Taurusa sedana na zlomie, domowa przerobke na II Generacje- wlasnie z felgami z drugiej generacji. Poza tym mial jeszcze tapicerki na drzwiach takze z drugiej Gen. Pod spodem masz fotke wozu I Generacji z oryginalnymi felgami.

Felgi z II Generacji

Oryginaly :-D

PS. Oczywiscie SHO mialo takze swoje wlasne felgi. W pierwszej Gen byly to "plecionki" ze specjalnymi pokrywkami na sruby z logo S-H-O lub jesli Taurus byl bialy mial takze lakierowane na bialo felgi White SHO. Poza plecionkami wystepowaly takze calkiem nowoczesne felgi szescioramienne Slicer, obecnie rarytas, natomiast SHO II Generacji wykorzystywalo prawie zawsze felgi takie, jak ten zielony egzemplarz, zaleznie od wersji na wysoki polysk lub bardziej matowe.

Slicery czyli felgi "smukle" z Pierwszej Generacji...

Felgi SHO i LX z II Gen
Pozdro :564:



RadAg! - 2006-11-09, 23:13

[...]natomiast II Gen ma tablice wykonana w calosci z najczesciej szarego plastiku, toporne przelaczniki do szyb i klamke wewnetrzna w drzwiach, brak podlokietnika na tylnej kanapie. Sable II Generacji jest juz wlasciwie tylko nieco zmienionym Taurusem- z charakterystycznym przetloczeniem wzdloz karoserii. ]

Ja mam podłokietnik na tylnej kanapie... Sable 2 generacji jest dość inny od Taurusa. Ma całkowicie inne lampy z przodu i z tyłu, brak przetłoczeń na masce, inne zderzaki, brak słupków z tyłu (boczne szyby i tylna tworzą jedną całość), coś tam jeszcze pewnie. Nie mam akurat teraz dostępu do auta mojej mamy, dzieli mnie od niego 2000 km... :cry: Ale tak z pamieci porównuję. Wnętrze trudno porównywać.Mój taurus to wersja GL a Sable to ta bogatsza wersja, nie pamiętam oznaczenia, chyba LS



cofi7 - 2006-11-10, 09:57
pozniej pojde do garazu to zrobie zdjecie



Taurus_GL - 2007-06-02, 19:40
Patrzcie, na co natrafiłem w jednym z ostatnich Auto Światów- mam prenumeratę do USA Moje oko zawsze dostrzeże znajome widoki

Pozdro
Powered by WordPress, ©