ďťż
Opony piankowe




Wojtek104 - Nie Sty 11, 2009 10:04 am
" />Pisałem o tym na innym forum, ale potrzebuje szybkiej odpowiedzi
Mam kilka pytań o oponach piankowych. Czy pianki o twardości 45 (takie jak tu)
zużywają się szybciej od opon gumowych o twardości 24r (np Team Sorex)?
Czy to prawda, że są tak bardzo przyczepne? Czy do amatorskiej jazdy po wykładzinie (Blue City)
będzie konieczne toczenie, czy wystarczą tak jak są od razu?




orcio - Nie Sty 11, 2009 11:05 am
" />Pianki na asfalcie zużywają się bardzo szybko, im bardziej miękkie, tym szybciej. Jak to jest na wykładzinie, nie wiem, nigdy z piankami po niej nie jeździłem. Na asfalcie pianki zancząco zwiększają przyczepność modelu, ale muszą być dobrze dobrane pod względem ich twardości.



BARDAS - Nie Sty 11, 2009 8:46 pm
" />Jest też jedna zasadnicza różnica pomiędzy pianką i gumą. Gumę możesz spalić co nie będzie zbyt widoczne na oponie, a widoczne podczas jazdy. Pianki zaś się staczają. Po każdym biegu średnica pianki się zmniejsza. Na razie jeździłem na piankach po hali kilka razy i widać różnice w średnicy, jednak nie jest ona tak duża jak na asfalcie.

Co do pianek o twardości 45 to nie wiem czy będzie dobrze trzymała na hali. Ja jeździłem 35/40 i było dobrze. Jednak nie radzę jeździć na piankach jeżeli myślisz o zawodach. Pojeździsz, przyzwyczaisz się, a potem założysz gumy i będziesz się dziwił dlaczego się tak ślizga.



Michał Woszczek - Pon Sty 12, 2009 12:52 am
" />
">Pisałem o tym na innym forum, ale potrzebuje szybkiej odpowiedzi

szybciej już pisać nie mogę...


">Mam kilka pytań o oponach piankowych. Czy pianki o twardości 45 (takie jak tu)
zużywają się szybciej od opon gumowych o twardości 24r (np Team Sorex)?


To sam spowolniłeś bo odpowiedź to: TO ZALEŻY!. Generalnie tak, ale w modelach spalinowych na asfalcie. Elektryki znacznie mniej zużywają opony piankowe na hali, ale zużywają. Taka już natura pianek. Zależy w jakiej klasie jeździsz, aczkolwiek nie sądzę byś w jakiejkolwiek śmigał bo w Europie na hali dopuszczone są tylko gumy, wyjątek stanowi E-12...


">Czy to prawda, że są tak bardzo przyczepne? Czy do amatorskiej jazdy po wykładzinie (Blue City)...

Prawda, ale precyzyjna odpowiedź to: TO ZALEŻY! Od wielu rzeczy. 45/ 26 mm to koła używane czasem w nitro 1/10 na przód na przyczepnych torach asfaltowych. Jeśli chodzi o elektryki to musisz pytać kogoś z USA...


">...będzie konieczne toczenie, czy wystarczą tak jak są od razu?

Odpowiedź brzmi:TO ZALEŻY! jak ustawisz zerowe kąty to będą się równomiernie zużywać, jak ustawisz pochylenie kół do osi pionowej modelu (toe in) to zrobi się stożek, tak samo przy kątach toe out. Po wyjęciu z pudełka do spalin na przód wystarczą, a do elektryków: TO ZALEŻY!. Jak amatorsko chcesz pojeździć w Blue City wieczorem, tak żeby nikt nie widział to dadzą radę, prześwit 8 mm... rally w Blue City. (dla tych co nie zrozumieli to odp. brzmi TAK, do elektryków trzeba toczyć). Im wyższy numer na oponach , tym bardziej twarde i TEORETYCZNIE!!! mniej przyczepne.
Powered by WordPress, ©