ďťż
pakiet czy ogniwa?




Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 10:03 am
" />Zastanawiam sie nad kupnem nowego podwozia, ale jest 1 feler :

to podwozie nie ma miejsca na pakiet, ma tylko 6 miejsc na ogniwa
czy sa jakies korzysci plynace z takiego rozwiazania?

bo z tego co wiem z pojedynczymi ogniwami sa same problemy
przynajmniej dla nowicjusza, pakiet jest znacznie wygodniejszy w uzyciu,
ale moze jest cos o czym nie wiem




Jakub Żebrowski - Sob Cze 04, 2005 10:41 am
" />Pakiet jest wygodniejszy w uzyciu ale podobnież lepsze są ogniwa zlutowane ze sobą.



Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 10:49 am
" />Podobniez?
Zauwazylem ze wiekszosc podwozi z gornej polki ma miejsca naogniwa, moze chodzi o to ze sa lzejsze?

I z tego co wiem ogniwa w pakietach sa juz dobrane tak dobrze ze lepiej amatorsko sie nie da, prawda to?



Forrest - Sob Cze 04, 2005 11:07 am
" />
">Pakiet jest wygodniejszy w uzyciu ale podobnież lepsze są ogniwa zlutowane ze sobą.

A pakiet to nie są ogniwa zlutowane ze sobą ?? !! - może ja jakiś niedoinformowany jestem ?? Ogniwa lutuje się w pakiety w taki sposób aby pasowały do podwozia czy to będzie tak === czy też IIIIII czy III_III to to jest jak by nie było pakiet.




Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 11:12 am
" />O jaki inteligent sie znalazl, zauwazyl ze w pakiecie tez sa ogniwa.

Jakzes taki madrala, to napisz dlaczego osobne ogniwa sa lepsze od pakietu.



Patryk Raczyński - Sob Cze 04, 2005 11:35 am
" />dlatego sa lespze,ze mozna je umiescic odrobine nizej przez co caly srodek ciezkosci jest takze nizej.
a druga sprawa,to to,ze w niektorych m,odelach chodz jest miejsce w pozdwoziu na akumulatory lutowane blaszkami to i tak mozna tam zamontowac pakiet,poprostu mocowanie akumulatorow montuje sie odwrotnie.tak jest np. w yokomo,czy asso



Dawid Głowacki - Sob Cze 04, 2005 12:28 pm
" />Ponad to sam sposób rozładowania i w razie potrzeby - wymiany zniszczonego ogniwa jest dużo łatwiejszy w akumulatorach IIIIII i III_III aniżeli w pakiecie ===.



Piotr Michalski - Sob Cze 04, 2005 1:08 pm
" />Eere kolejne ostrzezenie. Nie wiesz to nie pisz.

Cugi, to ty sie pytasz o cos a jak ktos Ci odpowiada to go zjezdzasz. Albo wyluzujesz albo nie wroze Ci "powodzenia" na tym forum, bo ludzie nie beda odpisywac na Twoje zapytania.



Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 4:29 pm
" />Fakt, drazliwy sie zrobilem jakis ostatnimi dniami, ale nie moge przejsc obojetnie gdy ktos zamiast spokojnie odpowiedziec rznie cwaniaka i jeszcze probuje osmieszac, tego nie trawie, kazdy kiewdys zaczynal wiec po co sie tak wywyzszac.

Co do ogniw, w tym podwoziu ktore mam na oku jest III_III :/
To jest F.R.P chassis, Tamiya ofcorz.

PS. A co do eere, to zle robisz Piotrek, bo on napisal tyle na ile byl zorientowany, zawsze cos, nie kazdy jest omnibusem, ale przynajmniej nie cwaniakowal, a Ty mu uwagi zwracasz. Kolega f. nic do tematu nie wnosl tylko mnie poirytowal, ale jak znam zycie to pewnie jakis Twoj znajomy wiec milczysz..

Nie bede zasmiecac forum, wiec odpisze Ci w Twoim poscie. Otoz kolega Forrest nie jest "moim znajomym", juz kiedys tez mielismy sprzeczki, a poza tym to przynajmniej powiedzial jak sa ulozone ogniwa. Piotrek



Forrest - Sob Cze 04, 2005 8:46 pm
" />Cugi nie miałem najmniejszego zamiaru cię obrażać ani naśmiewać się z ciebie, jeżeli takie odniosłeś wrażenie to szczerze cię przepraszam.

Ogniwo to jest jedna cela pakietu, a pakiet jest to kilka ogniw zlutowanych bądź połączonych ze sobą w inny sposób w dowolnej konfiguracji, w zalezności jaka pasuje ci do podwozia lub w konfiguracji takiej aby najlepiej rozłożyć środek ciężkości. Te trzy przykłady łączenia cel w pakiecie które podałem wyżej to są tylko przykłady i są najczęściej spotykane, a cele możesz łączyć w dowolnym układzie np takim II_IIII, I_IIIII i innym.
Pozdrawiam



Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 9:11 pm
" />OK, w porzadku, ja rowniez przepraszam za moje teksty, jakis przewrazliwiony jestem.

Dzieki za info, powaznie mysle o tym podwoziu, chociaz jest przestarzale to jednak rzadko spotykane i to duzy plus, minus ze drogie jak diabli.

Mam nadzieje ze kiedys spotkamy sie na torze ; ))



Łukasz Kowalczyk - Nie Cze 05, 2005 5:24 pm
" />Nie zaglebiam sie zbytnio Polskie nazewnictwo pakietow. Mysle ze autorowi watku chodzi o plusy i minusy zakupu osobnych ogniw lub zakupu stick pack.

Wg. mnie jako zawodnika stick pack nie ma absolutnie zadnych zalet a wrecz przeciwnie same wady. Stick pack jest polutowany lub pozgrzewany fabrycznie jednak jakosc tych polaczen pozostawia bardzo wiele do zyczenia. Wystarczy rozpruc taki stick pack i sie samemu przekonac. Polaczenia te charakteryzuja sie ogromnym oporem elektrycznym co powoduje obnizenie osiagow modelu. Poza tym 99% stick pack-ow posiada badziewna wtyczke standardu Tamiya. To rozwiazanie jest juz w ogole chore. Kiedys udalo mi sie podczas wyscigu przyspawac stick pack do regulatora przez wlasnie te nedzne wtyczki. Dalo mi to do myslenia ile ciepla musi sie tam wydzielac, a skoro cieplo idzie we wtyczke to nie jest dostarczane do silnika co znowu oslabia osiagi.

Zawodnikom polecam kupowanie osobno ogniw i lutowanie samemu swoich pakietow w konfiguracji IIIIII lub III__III. Metalowe blaszki bardzo dobrze przewodza prad. Poza tym mozemy sami wybrac jakie wtyczki chcemy zamontowac.
Pakiety lutowane z pojedynczych ogniw sa lepiej chlodzone, maja mniejszy opor, dluzsza zywotnosc, mozna rozladowywac kazde ogniwo osobno.

Odwazniejsi i doswiadczeni z lutownica moga rozpruc swoje stick pack-i i polutowac ogniwa samemu, dosyc popularna praktyka na swiecie.

Jesli jednak z pewnych powodow chcecie uzywac stick pack-ow to wypier...... te frajerskie Tamiyowskie wtyczki i przylutujcie sobie bananki lub wtyczki polaryzowane na przyklad firmy Deans.



Arkadiusz Flejszer - Nie Cze 05, 2005 5:37 pm
" />Właśnie tak kiedyś zrobiłem jak opisał Łukasz Kowalczyk, wtyczki Tamiya wyrzuciłem do kosza, pakiet GP rozbroiłem, przelutowałem i zamontowałem , tylko że wtyczki mam zwykłe bananki. Odnoszę wrażenie że działa teraz lepiej.
PS. Gdzie mogę kupić dobre banki?????



Łukasz Kowalczyk - Nie Cze 05, 2005 5:47 pm
" />Mysle ze powinny byc w sklepie www.rojna.pl chociaz glowy sobie za to uciac nie dam.



Maciej Pierzchała - Czw Cze 09, 2005 9:51 pm
" />Zgadzam sie, tez malo nie przyspawalem wtyczki tamiya, plastik sie roztopil. Te wtyczki chyba nie wytrzymuja duzych pradow.
Nic, rozejrze sie za bananami, w bananach przeraza mnie izolacja, najchetniej widzial bym silikon, dostaje dreszczy na widok czarnej tasmy izolacyjnej ; )))



Kuba - Czw Cze 09, 2005 9:52 pm
" />Rurka termokurczliwa.



Maciej Pierzchała - Czw Cze 09, 2005 10:01 pm
" />A no faktycznie, i sa roznokolorowe, thx : ))



Łukasz Kowalczyk - Czw Cze 09, 2005 10:03 pm
" />Poszukaj na stronie Rojny wtyczki polaryzowanej Deans. Nie potrzeba do niej tasmy izolacyjnej.



Maciej Pierzchała - Sob Cze 11, 2005 10:58 pm
" />Znalazlem. Jestes pewien ze to malenstwo wytrzyma kilkadziesiat amper w silnikach z mala iloscia zwojow?



Łukasz Kowalczyk - Nie Cze 12, 2005 7:30 am
" />Uzywalem tych wtyczek w silniku 9x2 i wytrzymywalo a co wiecej nie wydzielala sie na tej wtyczce temperatura wieksza niz temperatura przewodu. Uzywalem ich zarowno do podlaczenia akumulatorow do regulatora jak tez silnika do regulatora.



Adam Jaszczurowski - Nie Cze 12, 2005 7:34 am
" />z tego co wiem, deans ma mniejsza opornosc niz cal przewodu rozmiaru 12, co czyni ta wtyczke jedna z najlepszych w RC
Powered by WordPress, ©