ďťż
pakiet czy ogniwa?
Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 10:03 am " />Zastanawiam sie nad kupnem nowego podwozia, ale jest 1 feler : to podwozie nie ma miejsca na pakiet, ma tylko 6 miejsc na ogniwa czy sa jakies korzysci plynace z takiego rozwiazania? bo z tego co wiem z pojedynczymi ogniwami sa same problemy przynajmniej dla nowicjusza, pakiet jest znacznie wygodniejszy w uzyciu, ale moze jest cos o czym nie wiem Jakub Żebrowski - Sob Cze 04, 2005 10:41 am " />Pakiet jest wygodniejszy w uzyciu ale podobnież lepsze są ogniwa zlutowane ze sobą. Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 10:49 am " />Podobniez? Zauwazylem ze wiekszosc podwozi z gornej polki ma miejsca naogniwa, moze chodzi o to ze sa lzejsze? I z tego co wiem ogniwa w pakietach sa juz dobrane tak dobrze ze lepiej amatorsko sie nie da, prawda to? Forrest - Sob Cze 04, 2005 11:07 am " /> ">Pakiet jest wygodniejszy w uzyciu ale podobnież lepsze są ogniwa zlutowane ze sobą. A pakiet to nie są ogniwa zlutowane ze sobą ?? !! - może ja jakiś niedoinformowany jestem ?? Ogniwa lutuje się w pakiety w taki sposób aby pasowały do podwozia czy to będzie tak === czy też IIIIII czy III_III to to jest jak by nie było pakiet. Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 11:12 am " />O jaki inteligent sie znalazl, zauwazyl ze w pakiecie tez sa ogniwa. Jakzes taki madrala, to napisz dlaczego osobne ogniwa sa lepsze od pakietu. Patryk Raczyński - Sob Cze 04, 2005 11:35 am " />dlatego sa lespze,ze mozna je umiescic odrobine nizej przez co caly srodek ciezkosci jest takze nizej. a druga sprawa,to to,ze w niektorych m,odelach chodz jest miejsce w pozdwoziu na akumulatory lutowane blaszkami to i tak mozna tam zamontowac pakiet,poprostu mocowanie akumulatorow montuje sie odwrotnie.tak jest np. w yokomo,czy asso Dawid Głowacki - Sob Cze 04, 2005 12:28 pm " />Ponad to sam sposób rozładowania i w razie potrzeby - wymiany zniszczonego ogniwa jest dużo łatwiejszy w akumulatorach IIIIII i III_III aniżeli w pakiecie ===. Piotr Michalski - Sob Cze 04, 2005 1:08 pm " />Eere kolejne ostrzezenie. Nie wiesz to nie pisz. Cugi, to ty sie pytasz o cos a jak ktos Ci odpowiada to go zjezdzasz. Albo wyluzujesz albo nie wroze Ci "powodzenia" na tym forum, bo ludzie nie beda odpisywac na Twoje zapytania. Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 4:29 pm " />Fakt, drazliwy sie zrobilem jakis ostatnimi dniami, ale nie moge przejsc obojetnie gdy ktos zamiast spokojnie odpowiedziec rznie cwaniaka i jeszcze probuje osmieszac, tego nie trawie, kazdy kiewdys zaczynal wiec po co sie tak wywyzszac. Co do ogniw, w tym podwoziu ktore mam na oku jest III_III :/ To jest F.R.P chassis, Tamiya ofcorz. PS. A co do eere, to zle robisz Piotrek, bo on napisal tyle na ile byl zorientowany, zawsze cos, nie kazdy jest omnibusem, ale przynajmniej nie cwaniakowal, a Ty mu uwagi zwracasz. Kolega f. nic do tematu nie wnosl tylko mnie poirytowal, ale jak znam zycie to pewnie jakis Twoj znajomy wiec milczysz.. Nie bede zasmiecac forum, wiec odpisze Ci w Twoim poscie. Otoz kolega Forrest nie jest "moim znajomym", juz kiedys tez mielismy sprzeczki, a poza tym to przynajmniej powiedzial jak sa ulozone ogniwa. Piotrek Forrest - Sob Cze 04, 2005 8:46 pm " />Cugi nie miałem najmniejszego zamiaru cię obrażać ani naśmiewać się z ciebie, jeżeli takie odniosłeś wrażenie to szczerze cię przepraszam. Ogniwo to jest jedna cela pakietu, a pakiet jest to kilka ogniw zlutowanych bądź połączonych ze sobą w inny sposób w dowolnej konfiguracji, w zalezności jaka pasuje ci do podwozia lub w konfiguracji takiej aby najlepiej rozłożyć środek ciężkości. Te trzy przykłady łączenia cel w pakiecie które podałem wyżej to są tylko przykłady i są najczęściej spotykane, a cele możesz łączyć w dowolnym układzie np takim II_IIII, I_IIIII i innym. Pozdrawiam Maciej Pierzchała - Sob Cze 04, 2005 9:11 pm " />OK, w porzadku, ja rowniez przepraszam za moje teksty, jakis przewrazliwiony jestem. Dzieki za info, powaznie mysle o tym podwoziu, chociaz jest przestarzale to jednak rzadko spotykane i to duzy plus, minus ze drogie jak diabli. Mam nadzieje ze kiedys spotkamy sie na torze ; )) Łukasz Kowalczyk - Nie Cze 05, 2005 5:24 pm " />Nie zaglebiam sie zbytnio Polskie nazewnictwo pakietow. Mysle ze autorowi watku chodzi o plusy i minusy zakupu osobnych ogniw lub zakupu stick pack. Wg. mnie jako zawodnika stick pack nie ma absolutnie zadnych zalet a wrecz przeciwnie same wady. Stick pack jest polutowany lub pozgrzewany fabrycznie jednak jakosc tych polaczen pozostawia bardzo wiele do zyczenia. Wystarczy rozpruc taki stick pack i sie samemu przekonac. Polaczenia te charakteryzuja sie ogromnym oporem elektrycznym co powoduje obnizenie osiagow modelu. Poza tym 99% stick pack-ow posiada badziewna wtyczke standardu Tamiya. To rozwiazanie jest juz w ogole chore. Kiedys udalo mi sie podczas wyscigu przyspawac stick pack do regulatora przez wlasnie te nedzne wtyczki. Dalo mi to do myslenia ile ciepla musi sie tam wydzielac, a skoro cieplo idzie we wtyczke to nie jest dostarczane do silnika co znowu oslabia osiagi. Zawodnikom polecam kupowanie osobno ogniw i lutowanie samemu swoich pakietow w konfiguracji IIIIII lub III__III. Metalowe blaszki bardzo dobrze przewodza prad. Poza tym mozemy sami wybrac jakie wtyczki chcemy zamontowac. Pakiety lutowane z pojedynczych ogniw sa lepiej chlodzone, maja mniejszy opor, dluzsza zywotnosc, mozna rozladowywac kazde ogniwo osobno. Odwazniejsi i doswiadczeni z lutownica moga rozpruc swoje stick pack-i i polutowac ogniwa samemu, dosyc popularna praktyka na swiecie. Jesli jednak z pewnych powodow chcecie uzywac stick pack-ow to wypier...... te frajerskie Tamiyowskie wtyczki i przylutujcie sobie bananki lub wtyczki polaryzowane na przyklad firmy Deans. Arkadiusz Flejszer - Nie Cze 05, 2005 5:37 pm " />Właśnie tak kiedyś zrobiłem jak opisał Łukasz Kowalczyk, wtyczki Tamiya wyrzuciłem do kosza, pakiet GP rozbroiłem, przelutowałem i zamontowałem , tylko że wtyczki mam zwykłe bananki. Odnoszę wrażenie że działa teraz lepiej. PS. Gdzie mogę kupić dobre banki????? Łukasz Kowalczyk - Nie Cze 05, 2005 5:47 pm " />Mysle ze powinny byc w sklepie www.rojna.pl chociaz glowy sobie za to uciac nie dam. Maciej Pierzchała - Czw Cze 09, 2005 9:51 pm " />Zgadzam sie, tez malo nie przyspawalem wtyczki tamiya, plastik sie roztopil. Te wtyczki chyba nie wytrzymuja duzych pradow. Nic, rozejrze sie za bananami, w bananach przeraza mnie izolacja, najchetniej widzial bym silikon, dostaje dreszczy na widok czarnej tasmy izolacyjnej ; ))) Kuba - Czw Cze 09, 2005 9:52 pm " />Rurka termokurczliwa. Maciej Pierzchała - Czw Cze 09, 2005 10:01 pm " />A no faktycznie, i sa roznokolorowe, thx : )) Łukasz Kowalczyk - Czw Cze 09, 2005 10:03 pm " />Poszukaj na stronie Rojny wtyczki polaryzowanej Deans. Nie potrzeba do niej tasmy izolacyjnej. Maciej Pierzchała - Sob Cze 11, 2005 10:58 pm " />Znalazlem. Jestes pewien ze to malenstwo wytrzyma kilkadziesiat amper w silnikach z mala iloscia zwojow? Łukasz Kowalczyk - Nie Cze 12, 2005 7:30 am " />Uzywalem tych wtyczek w silniku 9x2 i wytrzymywalo a co wiecej nie wydzielala sie na tej wtyczce temperatura wieksza niz temperatura przewodu. Uzywalem ich zarowno do podlaczenia akumulatorow do regulatora jak tez silnika do regulatora. Adam Jaszczurowski - Nie Cze 12, 2005 7:34 am " />z tego co wiem, deans ma mniejsza opornosc niz cal przewodu rozmiaru 12, co czyni ta wtyczke jedna z najlepszych w RC |