ďťż
pakiet > regulator > silnik




_marcin_ - Śro Lut 09, 2005 7:21 am
" />czy jak dobieram pakiet do do modelu i nie stać mnie na zasilanie z najwyższej półki to czy jak wybieram juz ten pakiet i znam jego maksymalne obciązenie prądowe to ten parametr dostosowuje tylko do silnika?? czy zbyt dobry regulator tez może być problem...

zastanawiam sięjeszcze nad układem bec powiedzmy, ze silnik ciągnie z 30A regulator daje do odbiornika 1A... czy mam te parametry jakoś dodać czy jest jakaś inna zależność, no bo wkońcu do odbiornika inne napięcie idzie, a może wogóle nie muszę przejmować się odbiornikiem??

względem pierwszego akapitu... czy regulator może podać do silnika większe natężenie aniżeli on wymaga?? czy patrząc na parametry regulatora impulsowe i chwilowe oddwanie prądu... moge wnioskowac, iz może dostarczac do silnika więcej prądu przez ten krótki okres aniżeli on potrzebuje teoretycznie do pracy?? i czy moze sie to negatywnie odbić na pakiecie




Krzysztof Ruman - Pią Lut 18, 2005 7:06 pm
" />ad1.jeśli masz za słabe akumulatory i dasz mocny silnik to kłopoty z regulatorm mogą być ale nie do końca.
jeśli chcesz dać mocny motor to spraw se regulator chodzący na możliwie jak najmniejszym napięciu tj.mamy 6 cel jakiś akumulatorów więc najlepiej jest dobrać regulator chodzący w zakresie 4,8 - 7,2 V.

ad2. 1 A beca to jest parametr graniczny ja bym go olał.

ad3.to silnik jest głównym konsumentem prądu i to od silnika zależy ile on go będzie potrzebował. regulator nie jest w stanie wcisnąć do silnika czegoś więcej od siebie. regulator zawsze ogranicza moc silnika(pomijam akusy). nawet wtedy gdy otworzysz przepustnice gazu na maxa



Mariusz Szopa - Pią Lut 18, 2005 7:40 pm
" />Witam!

">ad1.jeśli masz za słabe akumulatory i dasz mocny silnik to kłopoty z regulatorm mogą być ale nie do końca.

Jakie kłopoty? Chyba tylko takie, że spadek napięcia na akumulatorze spowoduje zbyt niskie napięcie odbiornika, co w konsekwencji objawi się zakłóceniami w jego pracy. Regulator przez to się nie zepsuje o ile będzie mógł przenieść odpowiednio wysoki prąd (przy zakłóceniach może nastąpić przełączanie pracy silnika "w przód", "wstecz" a wtedy płynie maksymalny prąd).
Dalej:


">..jeśli chcesz dać mocny motor to spraw se regulator chodzący na możliwie jak najmniejszym napięciu tj.mamy 6 cel jakiś akumulatorów więc najlepiej jest dobrać regulator chodzący w zakresie 4,8 - 7,2 V.
Nie widzę powiązania. Powinno raczej być "..jeśli chcesz dać mocny motor to spraw sobie regulator chodzący na możliwie jak najwyższym prądzie.".

"Zbyt dobry" regulator nigdy nie bedzie problemem.
Pozdrawiam.



_marcin_ - Nie Lut 20, 2005 9:59 am
" />ale powiedzmy ze pakiet moze działąc z obciązeniem 30A regulator daje prąd ciagły 50A, a silnik wymaga 40A... czy w tym przypadku pakiet pada?? czyli ze moze sie uszkodzić?? na pewno powinien się wtedy nagrzewać bardzo... co w oknsekwencji może prowadzić do uszkodzenia cel, zmniejszenia ich pojemności, moze jakiejśc eksplozji ale nie wiem




Mariusz Szopa - Nie Lut 20, 2005 10:29 am
" />
">ale powiedzmy ze pakiet moze działąc z obciązeniem 30A
Za słaby pakiet! (W kontekście dalszej wypowiedzi)

">regulator daje prąd ciagły 50A,
Regulator NIE DAJE. Regulator może "przenieść" stale prąd do 50 A

">a silnik wymaga 40A...
Silnik nic nie wymaga. Wyraziłeś się nieprecyzyjnie. Nie piszesz, kiedy silnik pobiera 40 A. Czy jest to prąd maksymalnej sprawności?
Silnik będzie pobierał prąd w zależności od przyłożonego napięcia i obciążenia. Spadnie napięcie - spadnie prąd.

">czy w tym przypadku pakiet pada?? czyli ze moze sie uszkodzić?? na pewno powinien się wtedy nagrzewać bardzo... co w oknsekwencji może prowadzić do uszkodzenia cel, zmniejszenia ich pojemności, moze jakiejśc eksplozji ale nie wiem
Niewątpliwie pakiet będzie "brał po zaworach". W czasie pracy będzie się nadmiernie nagrzewał i w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia. Akumulatory NiCd czy NiMh nie wybuchają tak łatwo, po prostu możesz usłyszeć syk wydobywających się gazów przez zawór bezpieczeństwa. To jest oznaka początku końca aku.
Pozdrawiam.
Powered by WordPress, ©