ďťż
pakiet > regulator > silnik
_marcin_ - Śro Lut 09, 2005 7:21 am " />czy jak dobieram pakiet do do modelu i nie stać mnie na zasilanie z najwyższej półki to czy jak wybieram juz ten pakiet i znam jego maksymalne obciązenie prądowe to ten parametr dostosowuje tylko do silnika?? czy zbyt dobry regulator tez może być problem... zastanawiam sięjeszcze nad układem bec powiedzmy, ze silnik ciągnie z 30A regulator daje do odbiornika 1A... czy mam te parametry jakoś dodać czy jest jakaś inna zależność, no bo wkońcu do odbiornika inne napięcie idzie, a może wogóle nie muszę przejmować się odbiornikiem?? względem pierwszego akapitu... czy regulator może podać do silnika większe natężenie aniżeli on wymaga?? czy patrząc na parametry regulatora impulsowe i chwilowe oddwanie prądu... moge wnioskowac, iz może dostarczac do silnika więcej prądu przez ten krótki okres aniżeli on potrzebuje teoretycznie do pracy?? i czy moze sie to negatywnie odbić na pakiecie Krzysztof Ruman - Pią Lut 18, 2005 7:06 pm " />ad1.jeśli masz za słabe akumulatory i dasz mocny silnik to kłopoty z regulatorm mogą być ale nie do końca. jeśli chcesz dać mocny motor to spraw se regulator chodzący na możliwie jak najmniejszym napięciu tj.mamy 6 cel jakiś akumulatorów więc najlepiej jest dobrać regulator chodzący w zakresie 4,8 - 7,2 V. ad2. 1 A beca to jest parametr graniczny ja bym go olał. ad3.to silnik jest głównym konsumentem prądu i to od silnika zależy ile on go będzie potrzebował. regulator nie jest w stanie wcisnąć do silnika czegoś więcej od siebie. regulator zawsze ogranicza moc silnika(pomijam akusy). nawet wtedy gdy otworzysz przepustnice gazu na maxa Mariusz Szopa - Pią Lut 18, 2005 7:40 pm " />Witam! ">ad1.jeśli masz za słabe akumulatory i dasz mocny silnik to kłopoty z regulatorm mogą być ale nie do końca. Jakie kłopoty? Chyba tylko takie, że spadek napięcia na akumulatorze spowoduje zbyt niskie napięcie odbiornika, co w konsekwencji objawi się zakłóceniami w jego pracy. Regulator przez to się nie zepsuje o ile będzie mógł przenieść odpowiednio wysoki prąd (przy zakłóceniach może nastąpić przełączanie pracy silnika "w przód", "wstecz" a wtedy płynie maksymalny prąd). Dalej: ">..jeśli chcesz dać mocny motor to spraw se regulator chodzący na możliwie jak najmniejszym napięciu tj.mamy 6 cel jakiś akumulatorów więc najlepiej jest dobrać regulator chodzący w zakresie 4,8 - 7,2 V. Nie widzę powiązania. Powinno raczej być "..jeśli chcesz dać mocny motor to spraw sobie regulator chodzący na możliwie jak najwyższym prądzie.". "Zbyt dobry" regulator nigdy nie bedzie problemem. Pozdrawiam. _marcin_ - Nie Lut 20, 2005 9:59 am " />ale powiedzmy ze pakiet moze działąc z obciązeniem 30A regulator daje prąd ciagły 50A, a silnik wymaga 40A... czy w tym przypadku pakiet pada?? czyli ze moze sie uszkodzić?? na pewno powinien się wtedy nagrzewać bardzo... co w oknsekwencji może prowadzić do uszkodzenia cel, zmniejszenia ich pojemności, moze jakiejśc eksplozji ale nie wiem Mariusz Szopa - Nie Lut 20, 2005 10:29 am " /> ">ale powiedzmy ze pakiet moze działąc z obciązeniem 30A Za słaby pakiet! (W kontekście dalszej wypowiedzi) ">regulator daje prąd ciagły 50A, Regulator NIE DAJE. Regulator może "przenieść" stale prąd do 50 A ">a silnik wymaga 40A... Silnik nic nie wymaga. Wyraziłeś się nieprecyzyjnie. Nie piszesz, kiedy silnik pobiera 40 A. Czy jest to prąd maksymalnej sprawności? Silnik będzie pobierał prąd w zależności od przyłożonego napięcia i obciążenia. Spadnie napięcie - spadnie prąd. ">czy w tym przypadku pakiet pada?? czyli ze moze sie uszkodzić?? na pewno powinien się wtedy nagrzewać bardzo... co w oknsekwencji może prowadzić do uszkodzenia cel, zmniejszenia ich pojemności, moze jakiejśc eksplozji ale nie wiem Niewątpliwie pakiet będzie "brał po zaworach". W czasie pracy będzie się nadmiernie nagrzewał i w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia. Akumulatory NiCd czy NiMh nie wybuchają tak łatwo, po prostu możesz usłyszeć syk wydobywających się gazów przez zawór bezpieczeństwa. To jest oznaka początku końca aku. Pozdrawiam. |