ďťż
Palace sie silniki




ulatko - Sob Sty 16, 2010 5:41 pm
" />Witam!!
O problemie z silnikiem pisalem juz tutaj http://rcauto.pl/forum/viewtopic.php?f=24&t=46318&sid=d90f09708b61d3e38396cee355dd5e95
Zmiana kolejnego silnika i to samo. 15 minut jazdy po ubitym sniegu i to samo. Czuc spadek mocy silnika, pakiet sie konczy i znowu smrod. Dziwna sprawa bylo to ze po 10 minutach kontrola nie wykazala zadnych dymow ani przegrzania silnika. Kolejne 5 minut i masakra. Wewnetrzny wentylator odklejony i nadtopiony, straszny smrod. Temperatura regulatora dosc wysoka ale mozna dotknac. Zestaw zasilany NiMH 3000mAh, 7,2V, albo LiPo 2S 5000mAh, 20C-dokladnie ten http://www.perfecthobby.pl/detale.html?id=1989.
Takie zjawisko mialo miejsce nawet na standardowym NiMh 1800mAh.
Przelozenia zmienilem z zebatki atakujacej 23z na 16z.
Co moze byc przyczna takiego zachowania sie elektryki w modelu??




Adrian Lutyński - Nie Sty 17, 2010 12:10 pm
" />Gdzieś są opory albo silnik za słaby/uszkodzony



ulatko - Nie Sty 17, 2010 6:40 pm
" />Chyba po zmiane regulatora na Nosram poprawilo sie ale na 100% nie wiem bo pod koniec testow wachacz pekl od mrozu po spotkaniu kraweznikiem
Jak dojdzie nowy to bede testowal dalej.
Nie wiem czy dobrze mysle ale w przypadku tego starego regulatora "no name", przy spadku napiecia na pakiecie silnik zwalnial a regulator dalej puszczal max prad do silnika i efekt wiadomy.Ale sie nie znam na elektronice w autach rc, wiec jak ktos wie cos w tym temacie to prosze o potwierdzenie lub zanegowanie tej teorii.
Albo tez regulator nie dopasowany do silnika albo odwrotnie.



Szymon Madziara - Nie Sty 17, 2010 7:47 pm
" />możliwe że zębatki są za mocno ściśnięte. Powinny mieć trochę luzu.




ulatko - Śro Sty 27, 2010 4:37 pm
" />Potwierdzila sie teoria z dupianym regulatorem montowanym seryjnie do HSP.Dzis jako ze mroz zelzal do -12 testy sie odbyly i na lodzie, sniegu i asfalcie zadnych problemow z grzejacym sie silnikiem.Do testow LiPol 5000mAh, wyjechany do max tzn do 3.3V na cele.



Daniel-88 - Śro Sty 27, 2010 10:39 pm
" />hmm no nie wiem, na LiPo jeszcze nie jezdziłem, bo przyznam szczerze ze nie mam ale jezdzilem na NiCd i pod seryjny regiel ze strady SC mam podpiety silnik LRP-HPI 23T i silnik po 20 minutowej jezdzie na parkingu podziemnym byl tylko ciepły, regulator byl troche bardziej zgrzany ale nie parzył, wiec nie mam pojęcia czemu ci sie tak paliły, jednak biorąc pod uwage fakt ze to wyrób chiński , cześciej niż wykle zdarzają im sie niedoróbki
Powered by WordPress, ©