ďťż
Parowanie szyb




Maly#99 - 2006-11-04, 16:25
jak sobie radzicie z tym problemem???
ja musze co chwile wycierac szybe bo niechce odpoarowac, a szyby mi sie niechca otwierac :-x




brolcio - 2006-11-04, 17:56
To znaczy, że masz niesprawną klimatyzacje (HVAC), bo przy włączeniu nawiewu na szybe pracuje ona jako osuszacz. Z doświadczenia wiem, że LPG doatkowo zwiększa parowanie szyb (parownik pochłania sporo "ciepła"). Parowanie najczęściej powstaje w autach z niesprawną wentylacją - jednak nie chodzi tu o nawiew. Jednak mam patent co trzeba zrobić by nawet przy niesprawnej klimie pozbyć się problemu parujących szyb - polega on właśnie na zadbaniu o lepszą wentylacje w aucie. Można to zrealizować poprzez zrobienie dodatkowych wywiewów powietrza z wnętrza auta bądz oczyszczenie fabrycznych. W swoim aucie (jest to kombiak) usunąłem fragment uszczelki z tylniej otwieranej szyby - spowodowało to poprawienie wentylacji w aucie. Fotki zrobie po niedzieli bo auto mam w warsztacie.



Maly#99 - 2006-11-04, 18:06
oto chodzi ze klima chodzi jak nalezy;/



brolcio - 2006-11-04, 18:16
To znaczy, że masz zbyt szczelną kabine pasażerską. Zrób eksperyment - z tego co się orientuje masz sedana - pochyl tylnią kanapę a w bagażniku wypnij kawałek uszczelki w klapie tak by zrobić tam szczeline (nie rozcinaj tylko ściągnij uszczelkę z karoserii i wywiń do środka - wystarczy kawałek ok 15-20 cm najlepiej w okolicach zamka bo tam nie powinno zaciekać) i zobaczysz co się będzie działo - powinno być znacznie lepiej. Jak poskutkuje to pokombinuj jak to zrobić by docelowo poprawić wentylacje w aucie. Sam zaczynałem od takiego eksperymentu (miałem łatwiej bo mam kombiaka) i efekty były serio rewelacyjne. Jednak pamiętaj, że przy docelowej "robocie" musisz dobrze przemyśleć jak to zrobić (ja mam patent do kombiaka - nie znam dokłądnego rozwiązania do sedana).




Maly#99 - 2006-11-04, 18:43
poprubuje, ale jak bylem ogladac kiedys innego taurussa sedana mial on dziwna dziurke na tylnej polce. moze to byl ten wlasnie patent



brolcio - 2006-11-05, 07:41
Sprawdz jeszcze w jakim stanie masz filtr kabinowy (ten co jest w podszybiu) jak jest stary i brudny to też będzie się przyczyniał do zwiększonego parowania szyb.



RadAg! - 2006-11-06, 14:51

To znaczy, że masz zbyt szczelną kabine pasażerską.

Przepraszam Cię brolcio, ale dawno nie czytałem czegoś tak "śmiesznego"...
"Zbyt szczelną kabinę pasażerską??"
I też nie jest to sprawa klimatzacji bo u mnie klimatyzacja nie działa a problemów z odparowywaniem pary z przedniej szyby nie mam żadnych. Z kolei u kolegi klimatyzacja działa to też tym bardziej należy klimatyzację wykluczyć jako przyczynę problemów z parą na szybie.
Moim zdaniem to kwestia raczej małej intensywnośći nawiewu, moze jest nie wydolny z powodu brudnego filtra lub coś w tym stylu jak pisałeś dalej.

Co do wycierania przedniej szyby. Nie wonlo tego robic bo potem jest problem z odparowywaniem wody właśnie. Szybę należy umyć od wewnątrz i nigdy jej nie ruszać. Jak jest zaparowana to czekać aż nawiew sobie z tym poradzi. Każde przetarcie szyby powoduje właśnie pozostawanie pary na nniej mimo włączonego nawiewu. Może tu leży problem. ciągle wycierasz i już para nie schodzi?



brolcio - 2006-11-06, 16:01
Może i to brzmi śmiesznie ale niestety po "zrobieniu" dodatkowych wywietrzników problem z parowaniem przechodzi. Wystarczy zrobić prosty eksperyment z minimalnym opuszczeniem tylnich szyb - to dla niedowiarków. Miałem u siebie problem z parowaniem szyb (przy większych mrozach miałem oblodzone szyby, nagrzewnica była gorąca, nawiew pracował na maxa) i właśnie dopiero zrobienie dodatkowego "wywiewu" było skutecznym lekarstwem. Udrożnianie nawiewu niewiele da - trzeba powietrze skutecznie wyprowadzić z kabiny. A tak przy okazji czy ktoś widział w Taurusie wywietrzniki - bo ja nie mogłem w swoim znaleść (a teraz już mam i jestem z tego zadowolony).



GAZDA - 2006-11-06, 17:01
to z tą szczelnością moge ino potwierdzić, miałem kiedyś auto w którym mi sie w dzwiach zrobiła wielka dziura już nigdy nie miałem pary na szybach...



RadAg! - 2006-11-07, 14:48
Ja wogle zawsze jeżdżę z otwartymi szybami, nic nie paruje tylko pot mi z czoła leci bo czapke mam na głowie. Proponuję nawiercić otwory w szybach w celu udrożnienia kabiny... :mrgreen:



Tobiw - 2008-03-10, 20:12
We wszystkich autach wyposazonych w klime szczelnosc auta jest o wiele wieksza niz bez klimy.
Problem parowania szyb zalezy od dwoch rzeczy:
1. Brudny lub zapchany filtr pylkowy
2. Duza wilgotnosc wykladziny podlogowej lub ogolnie wnetrza.

Na 99% jezeli to zalatwisz to masz problem z glowy.



RadAg! - 2008-03-10, 20:42
Filtr pylkowy. Ten problem mi nie daje spokoju, tylko ciagle o nim zapominam. gdzie go znajde? to pytanie pierwsze, i gdzie dostane nowy - to pyt. nr 2....



GAZDA - 2008-03-10, 21:27
jak masz zatkany to po prostu wymontuj, wtedy nie paruje...
jak tak zrobiłem, wtedy przysłali nie ten co trza, i tak juz zostało bo były ważniejsze sprawy...
ale momentalnie zapomniałem co to zaparowane szyby.
bo przedtem była tragedia, wyobraź se jak przy 120 na autobanie w niemczech godziny szczytu dużo zakrętów (odcinek przez góry), a tu nagle zaczyna lać a ty nic nie widzisz...



Tobiw - 2008-03-11, 07:36
Filtr to nie problem znajduje sie na podszybiu.
Wymiana dziecinnie latwa a koszt wcale nie jest wielki ok 40 PLN , raz na rok wystarczy.
Ja polecam skep amerykany.pl ceny maja dobre a kontak super



RadAg! - 2008-03-11, 09:17
Gdzie na podszybiu? Jak to sie wyciaga w Taurusie 2.gen?



Tobiw - 2008-03-11, 12:03
Ja mam Sable III gen ale nie wydaj mi sie zeby umiejscowienie filtra sie zmienilo.
Pomoedzy maska a szyba masz plastikowe podszybie maskujace karoserje i silniczki wycieraczek.
To cos platikowe nalezy zdemontowac i po lewj stronie patrzac od przodu (strona pasarzera) jest wlot do dmuchawy a na wlocie umiejscowiony jest filtr.
W wiekszosci aut jest tam umieszczony.



RadAg! - 2008-03-11, 15:56
Hmm. Czyli trzeba zdjac ten czarny plastyk zaraz przy wycieraczkach i tam szukac filtra, a co do dostepnosci mowisz ze jest na amerykany.pl? Poszukam zreszta sam. Wielkie dzieki za pomoc.



GAZDA - 2008-03-11, 22:07
na allegro też często widać...



brolcio - 2008-03-12, 01:35
Sam filtr niewiele da - ważne jest wentylowanie kabiny - producent przewidział to poprzez montaż wywietrzników na tylnim błotniku pod zderzakiem - zapychają sie błotem i przestają działać. Demontaż zderzaka jednak jest jednak czasochłonny.



GAZDA - 2008-03-12, 05:20
u mnie wyciągnięcie zapchanego filtra pomogło...



cezar62 - 2008-03-13, 10:08
się podłączę do tematu

Miałem parowanie szyb - waliło płynem, więc na pewno nieszczelna nagrzewnica.
Auto stoi u mechanika (przy okazji wymiana pompy wody, bo okazało się że uszkodzona) i szukałem uszczelek lub nagrzewnicy na wymianę. Nie mogę się dogadać z mechanikiem, a nie wiem jak ta nagrzewnica wygląda, jak wyglądają uszczelki...
Ma ktoś z Was może jakieś zdjęcia i mógłby tu wrzucić ?

Pytanie również, czy w Taurusie są dwie nagrzewnice ?
W Allegro jest oferta nagrzewnicy klimatyzacji

Czy jest zatem jeszcze druga nagrzewnica, nie klimatyzacji ?
Szukałem w podręcznikach, ale nie mogę znaleźć odpowiedniej informacji...



cezar62 - 2008-03-17, 11:44
no i już wiem

Oto nagrzewnica wody do Taurusa (i do Windstara):



a ta w wiadomości powyżej, to faktycznie druga, do klimatyzacji.



RadAg! - 2008-03-17, 12:17
Czyli w bykach z klima sa dwie nagrzewnice; do klimy i do nawiewu? Dobrze wiedziec. U mnie pojawil sie latem taki problem ze jak ustawilem nawiew na cieply a potem zmniejszylem temp. na cool to nadal lecialo cieple powietrze, tak jakby gdzies gdzie jest klapka od regulacji/odcinania cieplego powietrza sie niedomykala....Teraz jest OK ale problem moze wrocic. Kto wie gdzie tego szukac? Moze po prostu sie tam cos dostalo i wystarczy to oczyscic zeby sie zamykalo jak trzeba...?
Powered by WordPress, ©