ďťż
petrol a aparat zaplonowy




Wojciech Taperek - Sob Kwi 07, 2007 6:16 pm
" />od paru dni mam petrola i odpalal jak malina przy pierwszym zaciagnieciu
ale dzis no poprostu nic
swieca daje iskre,kompresja jest,paliwo tez jest

rozebralem wszystko wokul swiecy itp i teraz moje pytanie czy ten aparat zaplonowy ma okreslona odleglosc od tego kola zamachowego z magnesami?? i czy moze ktos zna przyczyne nieodpalania??




Piotr Michalski - Sob Kwi 07, 2007 6:22 pm
" />Ostatnio miałem to samo. Pierwsze odpalenia za pierwszym pociągnieciem, po dłuższym odpoczynku nie chciał obudzić się do życia. Na szczęście w pobliżu był mój dziadek-stary motocyklista . Rozpoznanie było bardzo proste-zalany silnik. Recepta:
-osuszyć świecę
-sprawdzić szczelinę w świecy
-oczyścić świecę lekkim papierem ściernym (by zlikwidować pozostałości oleju)
-zrobienie nowej mieszanki z mniejszą ilością oleju
-wyplucie starego paliwa z silnika i gaźnika
-odpalenie i przepalenie silnika na wolnych obrotach na nowej mieszance
-uzupełnienie mieszanki odpowiednią ilością oleju (niekoniecznie w takiej ilość jaką proponuje producent, osobiście jeżdzę na mniejszej ilości oleju niż w zaleceniach)
-następnie to już tylko dobra zabawa i odpalenie za pierwszym pociągnięciem.



Wojciech Taperek - Sob Kwi 07, 2007 6:28 pm
" />
">Ostatnio miałem to samo. Pierwsze odpalenia za pierwszym pociągnieciem, po dłuższym odpoczynku nie chciał obudzić się do życia. Na szczęście w pobliżu był mój dziadek-stary motocyklista . Rozpoznanie było bardzo proste-zalany silnik. Recepta:
-osuszyć świecę
-sprawdzić szczelinę w świecy
-oczyścić świecę lekkim papierem ściernym (by zlikwidować pozostałości oleju)
-zrobienie nowej mieszanki z mniejszą ilością oleju
-wyplucie starego paliwa z silnika i gaźnika
-odpalenie i przepalenie silnika na wolnych obrotach na nowej mieszance
-uzupełnienie mieszanki odpowiednią ilością oleju (niekoniecznie w takiej ilość jaką proponuje producent, osobiście jeżdzę na mniejszej ilości oleju niż w zaleceniach)
-następnie to już tylko dobra zabawa i odpalenie za pierwszym pociągnięciem.


no oki te punkty wykonalem juz na wlasna reke:)
mieszanke mam 1/20 a producena jest 1/25
i .... i dalej nic!!



Piotr Michalski - Sob Kwi 07, 2007 6:33 pm
" />
">no oki te punkty wykonalem juz na wlasna reke:)
mieszanke mam 1/20 a producena jest 1/25
i .... i dalej nic!!

A gaźnik nie podaje za dużo paliwa? Nie zalewa świecy?

Aha, zapomniałem, odpalam model tylko na lekkim ssaniu, nie całkowicie otwarte bo wtedy za bardzo zalewało silnik.




Tomek Przybylski - Sob Kwi 07, 2007 7:22 pm
" />Sprawdz czy filtr jest czysty, jak jest zawalony to wtedy nie lyka powietrza i sie zalewa.



Wojciech Taperek - Sob Kwi 07, 2007 7:25 pm
" />
">no oki te punkty wykonalem juz na wlasna reke:)
mieszanke mam 1/20 a producena jest 1/25
i .... i dalej nic!!

A gaźnik nie podaje za dużo paliwa? Nie zalewa świecy?

Aha, zapomniałem, odpalam model tylko na lekkim ssaniu, nie całkowicie otwarte bo wtedy za bardzo zalewało silnik.

no ja naprzyklad niemam tego kranika od ssania
czy swiecy niezalewa hmm po zakreceniu kilka razy swiece wylrecilem i nie byla sucha jak pieprz tylko lekko wilgotna ale nie wygladala na zalana
a czy podaje za duzo tego niewiem niewiem jak to sprawdzic la niewydaje mi sie bo odpalał dobrze a nic nie krecilem



Wojciech Taperek - Sob Kwi 07, 2007 9:52 pm
" />czy ma ktos pomysl co jest grane??
panowie niemowcie ze tylko jeden kolega ma petrola boo nieuwieze:P



Andrzej Trzeciak - Nie Kwi 08, 2007 7:57 am
" />Zagadaj do fg-polska



Wojciech Taperek - Nie Kwi 08, 2007 8:35 am
" />diagnoza FG-polska jest aparat zaplonowy i dlatego taki tytul tematu jest

ale niewiem czy to moze byc aparat bo iskra jest na swiecy chyba ze jest zaslaba

ten aparat jes zamocowany nad tym kolem zamachowym(niewiem czy sie ono tak nazywa) z magnesami w pewnej odleglosci a ona jest regulowana

moze ta przerwa jest za duza albo za mala?? jak to sie ustawia??



Piotr Michalski - Nie Kwi 08, 2007 9:25 am
" />Nie jestem specem od silników benzynowych ponieważ mam petrola dopiero od niedawna, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby to był aparat zapłonowy, bo niby czemu wcześniej działało a teraz nie?

Sprawdzałeś szczelinę w świecy czy jest odpowiednia do tego co jest w instrukcji? U mnie była za mała, po powiększeniu do odpowiedniej wartości i wylaniu zalegającego paliwa z silnika i gaźnika no i wyłączeniu ssania wszystko poszło gładko.

Jeśli silnik nie odpali za pierwszymi paroma pociągnięciami to nie ma sensu dalej szarpać bo jest zalany. Musisz wtedy wykręcić siecę, wysuszyć ja (najlepiej wytrzeć szmatką i przedmuchać "paszczowo":lol:) i wypluć paliwo z silinka.



Wojciech Taperek - Nie Kwi 08, 2007 9:52 am
" />
">Nie jestem specem od silników benzynowych ponieważ mam petrola dopiero od niedawna, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby to był aparat zapłonowy, bo niby czemu wcześniej działało a teraz nie?

Sprawdzałeś szczelinę w świecy czy jest odpowiednia do tego co jest w instrukcji? U mnie była za mała, po powiększeniu do odpowiedniej wartości i wylaniu zalegającego paliwa z silnika i gaźnika no i wyłączeniu ssania wszystko poszło gładko.

Jeśli silnik nie odpali za pierwszymi paroma pociągnięciami to nie ma sensu dalej szarpać bo jest zalany. Musisz wtedy wykręcić siecę, wysuszyć ja (najlepiej wytrzeć szmatką i przedmuchać "paszczowo":lol:) i wypluć paliwo z silinka.


aha
oki ale ja niemam instrukcji niestety:/ moze mi podpowiecie jaka ma byc szczelina?? silnik to zenoach 23(nieznam pisowni)
i jak wylac te paliwo z gaznika?? jakies specjalne metody macie??



Piotr Michalski - Nie Kwi 08, 2007 10:09 am
" />U mnie (silinka Carsona 27ccm)szczelina powinna być 0.6-0.7mm

Paliwa z gaźnika pozbywasz się odczepiając wężyk paliwowy od gaźnika i naciskając parę razy pompkę paliwową.



Wojciech Taperek - Nie Kwi 08, 2007 11:05 am
" />
">U mnie (silinka Carsona 27ccm)szczelina powinna być 0.6-0.7mm

Paliwa z gaźnika pozbywasz się odczepiając wężyk paliwowy od gaźnika i naciskając parę razy pompkę paliwową.


przerwa sprawdzona i paliwo wypompowane

potem normalne odapalnie i tez nic
HEEllp



Michał Sękal - Nie Kwi 08, 2007 2:35 pm
" />Wojtek (myślę mogę mówić na Ty ) jak nie wiesz co jest grane, narazie iskrownika nie zamawiaj, ani nic nie kombinuj z nim - nie ma najmniejszego sensu. - z mojego punktu widzenia.

Najlepiej przejdź sie do kogoś kto spędził dużo czasu przy 2-suwach - starzy motocykliści, albo do warsztatu gdzie zajmują się pilarkami spalinowymi.



Wojciech Taperek - Nie Kwi 08, 2007 2:42 pm
" />
">Wojtek (myślę mogę mówić na Ty ) jak nie wiesz co jest grane, narazie iskrownika nie zamawiaj, ani nic nie kombinuj z nim - nie ma najmniejszego sensu. - z mojego punktu widzenia.

Najlepiej przejdź sie do kogoś kto spędził dużo czasu przy 2-suwach - starzy motocykliści, albo do warsztatu gdzie zajmują się pilarkami spalinowymi.


nie noo jasne to jest najrozsadniej ale sam wiesz jaka grzalka wstepuje w czlowieka gdy ma cos swizego do posmigania:P



Jakub Żebrowski - Nie Kwi 08, 2007 4:38 pm
" />No Wojtek przecież on na wykręconej świecy ani kropli paliwa nie wypluł (oczywiście chodzi o takie wymieszane z powietrzem). Był całkiem suchy.

Nie znam się na tym ale może gaźnik jakoś zapchałeś albo coś w tym stylu



Wojciech Taperek - Nie Kwi 08, 2007 6:18 pm
" />no przyznaje racje ze wacha nieplul ale swieca byla wilgotna po zakreceniu, fakt gaznika nie rozbieralem, moze jutro tam zajrze
Powered by WordPress, ©