ďťż
pierwszy model, pierwsze uruchomienie
wolly10 - Śro Paź 15, 2008 2:05 pm " />Witam wszystkich! chciałbym prosić wszystkich aby zamieszczali w tym poście istotne informacje dla początkujących modelarzy jak rozpocząć pierwszy etap swoich przygód z silnikiem nitro, tzn. wskazówki i porady o pierwszym uruchomieniu, docieraniu silnika.Czego bezwzględnie nie wolno robić. Osobiście mam parę pytań do doświadczonych użytkowników,posiadam model TS-4N Luxe i mam zamiar pierwszy raz go odpalić /nówka sztuka/ niestety posiadam instrukcje po angielsku i nie wszytko idzie łatwo przetłumaczyć 1. Czy przy modelu RTR trzeba przy pierwszym odpalaniu /docieraniu/ustawiać jakieś parametry /obroty/? 2. Jaką temp. powinien mieć silnik podczas docierania? 3. Czy paliwo 16% jest wystarczjące na docieranie? Może ktoś opisze proces docierania ? z góry wielkie dzięki kuba112004 - Śro Paź 15, 2008 2:13 pm " />Było tego full na forum wystarczy opcja "szukaj" Co do 2 ad 120 stopni Co do 3 ad ja preferuje docieranie na takiej ilosci nitro na jakiej pozniej bedziesz jezdzil badz tez na docieranie troche wyzsza Maciej_ - Śro Paź 15, 2008 3:08 pm " />Witaj. 1) śruby są fabrycznie ustawiane więc nie musisz nic zmieniać na początku 2) i 3) tak jak napisał przedmówca A co do docierania jak nie chcesz tłumaczyć to zajrzyj tutaj http://www.rcworld.pl/files/UM.pdf . Resztę znajdziesz na forum używając opcji szukaj. kuba112004 - Śro Paź 15, 2008 3:17 pm " />co do 1 mozesz tylko sprawdzic ustawienia fabryczne jezezli nie bedzie chcial odpalac orcio - Śro Paź 15, 2008 4:31 pm " />Tym modelem powinieneś jeździć na 16%, więc do docierania będzie ok. Podczas docierania ważne jest, aby temperatura silnika nie spadła poniżej 70 stopni i nie wzrosła powyżej 120 stopni. wolly10 - Czw Paź 16, 2008 1:00 am " />dzięki wielkie za odpowiedzi. Na tym forum siedze już kilka dni i non stop jest w ruchu opcja "szukaj" tylko, że nie zawsze jest to łatwe do znalezienia. Mało jest konkretnych postów prosto pisanych dla typowych jak ja żółtodziobów, niektóre są napisane w taki sposób, że żeby je zrozumieć już trzeba mieć jakąś wiedze na temat spalinówek. Dzięki Maciej za link, super lekturka . Mam odnośnie tego artykułu pytanie, jeżeli podczas docierania bede miał końcówkę paliwa to jak go zgasić?pisze, ze niby zatrzymać koło zamachowe a gdzie je znajde? kuba112004 - Czw Paź 16, 2008 12:43 pm " />Mozesz zamontowac sobie przycisk do gaszenia modelu (allegro.pl,groszowe sprawy) Mozesz tez zatykac szmatka tlumik i wtedy sam zgasnie. Maciej_ - Czw Paź 16, 2008 1:11 pm " />Duże, ciemne koło obok gaźnika, prawie styka się z blokiem silnika. Tylko nie zatrzymuj palcem. A tak na marginesie to posiadam prawie, że identyczny model poza niewielkimi różnicami. Prześlij mi na priva swojego meila to podeśle Tobie zdjęcie silnika z zaznaczonym kołem. Piotr Owcarz - Czw Paź 16, 2008 2:41 pm " /> ">Duże, ciemne koło obok gaźnika, prawie styka się z blokiem silnika. Tylko nie zatrzymuj palcem. A tak na marginesie to posiadam prawie, że identyczny model poza niewielkimi różnicami. Prześlij mi na priva swojego meila to podeśle Tobie zdjęcie silnika z zaznaczonym kołem. czy to jest koło zamachowe? Jeśli tak to można zatrzymać palcem ale trzeba wprawy, odwagi, i na "wolnych" obrotach. wolly10 - Pią Paź 17, 2008 2:08 pm " />Po dokładnym przeczytaniu instr. na temat docierania, zabrałem się do roboty-udało mi się skończyć docieranie i troszkę czasu poświęciłem na regulację i też tu mam pytanie, podczas szybkiego startu i wciśnięcia gazu na full potrafi zgasnąć lub też pierw zabulgota i następnie ostro przyspiesza a przy tym wszystkim z wydechu kapie mu olej.Przyspieszenie ma ok /chyba/ z rury leci dymek spróbowałem mu zubożyć mieszankę na wysokich obrotach to przy ostrym gazowaniu gasł. Wiec dobrze jest ustawiony, czy źle? Piotr Owcarz - Pią Paź 17, 2008 2:19 pm " />A jaka masz temperaturę silnika, zawsze gdy odpalisz i dasz mu gazu to zgaśnie. Jest po prosu nie rozgrzany, normalna rzecz. wolly10 - Sob Paź 18, 2008 12:52 am " />hmmm, z tą temp to teraz nie pamiętam ile było. To był mój pierwszy dzień z RC a z nim wiele wrażeń sprawdzę jutro i dam znać. A czy z wydechu ma kapać olej? Draxan - Sob Paź 18, 2008 3:28 am " />wkrec mu TROCHE (a jesli bedzie trzeba to po tescie kolejna troche ) LSN , powinno pomoc w poczatkowej fazie przyspieszania. Z wydechu moze kapac, tym sie nie przejmuj (byle by sie nie lalo prawie) , silnik ustaw tak zeby temp utzrymywala sie w okolicach 120C , jak go na maxa pocisniesz i poszalejesz to max moze miec 130C , ale to juz max i staraj sie nie dochodzic do takiej temp. Aha mniej niz 120C (podczas jazdy, nie jak stoi) to tez zle dla silnika, wiec nie mysl ze jak bedziesz mial 80C to fajnie . wolly10 - Nie Paź 19, 2008 5:57 pm " />dziś wziełem się za ustawianie i rzeczywiście efekty były. Ale jest małe ale..ustawiłem wszytko na golasie i miałem temp ok 108C i założyłem bude pojezdziłem i 142C. Nie miałem wyciętego kółka, teraz juz wyciełem ale czy to pomoże?Czy muszę inne ustawienia robić uwzględniając nadwozie?Wycięcie nie jest centralnie nad silnikiem tylko w tylniej szybie. Chopper - Nie Lis 02, 2008 8:43 pm " />To wytnij sobie kilka dziur, najlepiej w przedniej szybie żeby powietrze waliło centralnie na silnik, jedną możesz dać w tylnej żeby tamtędy wylatywało i jedną w dachu nad silnikiem żeby odpalać i sprawdzać temp bez zdejmowania budy. Jak buda nie miała żadnych dziur wentylacyjnych, to normalne, że silnik sie zagrzał. Pozatym chyba nie czytałeś dokładnie instrukcji, zawsze jest napisane, żeby porobić otwory wentylacyjne |