ďťż
pierwszy samochód rc




HardSignal - Nie Paź 14, 2007 10:02 pm
" />Czesc wszedlem w posiadanie Revo 3.3 Generalnie jestem nowicjuszem/laikiem.Auto jest nowe "jeszcze w pudle".Czekając na przesyłkę poczytałem na temat revo dosyc duzo.jednakze byly to strony albo angielskie albo polskie ale opisane żargonem.czytalem o docieraniu silnika,odpowiedniej konserwacji filtru powietrza czy silnika.prosze o porady co robic z moim autem aby na wstepie niepopelnic bledów ktore zawaza na zywotnosci a ktorych juz niecofne.Moze macie jakies linki??
To moj pierwszy hobby'iarski samochod i wiem ze zucilem sie na szeroka wode i teraz musze nadrobic luki w wiedzy.jako nowicjusz niemam informacji jakiego paliwa powinienem uzywac,jakiego oleju filtru powietrza,jak czesto oliwic filtr,jak czyscic silnik czym jak czesto.potrzebuje wszystkich informacji ktore uchronia mnie od bledow.
pomozcie PROSZE bo bez tego ani rusz.




Michał Woszczek - Nie Paź 14, 2007 10:30 pm
" />Poczytaj forum, nie jesteś pierwszym, który o to pyta. Po pierwsze rozpakuj model, sprawdź mocowanie wszystkich śrub (a najlepiej rozłóż model do śrubki, i złóż go klejąc newralgiczne śruby- mocowanie silnika i śruby metal-plastik). Silnik dociera się tak, że na początku nie ruszasz ustawień fabrycznych, chyba, że instrukcja mówi co innego. Przepalasz bak, dwa nie jeżdżąc modelem, po każdym baku czekasz 10-15 minut. Trzeci bak jeździsz wolno, bez dodawania dużo gazu. Jeżeli modelem nie będziesz jeździł przez jakiś czas, zakup koniecznie After Run Oil- konserwuje silnik, wlewasz kilkanaście kropel przez zdjęty filtr.

Nie przejmuj się kapiącą cieczą z wydechu, dopóki silnik się nie ułoży, potrzebuje dużo paliwa a nadmiar oddaje przez rurę. Co do samego revo, to koledzy off-roadowcy na pewno coś jeszcze powiedzą...



Tomasz Ostrowski - Pon Paź 15, 2007 6:30 am
" />jak już piszesz to pisz co trzeba
z wydechu nie kapie paliwo tylko niespalony olej do czasu wyregulowania,
aro nie leje się kilkanaście kropel tylko kilka i głównie na tłok, na przepustnice można, ale nie jest to niezbędne.
a co do docierania to trzeba postępować zgodnie z instrukcją, bo nie każdy producent zaleca doceranie z kołami w powietrzu.
Klei się śruby wkręcane w aluminium, tych w plastiku klej nie trzyma.
Istotne jest, żeby po wypaleniu pierwszych baków ustawiać tłok w dolnym położeniu.
Reszta jest opisana w instrukcji.



Gieroll - Pon Paź 15, 2007 8:08 am
" />Jak będziesz chciał jakiś info to napisz mi swój numer GG na PW i pomogę ci ile będę mógł (mam ten sam model) , bo trochę śmieszą mnie porady dla nowicjuszy w stylu rozkręć model do śrubki i złóż ponownie. I Polecam radę Tomasza, docieraj zgodnie z instrukcją, bo akurat w przypadku tego modelu producent zaleca jeżdżenie już od pierwszego baku, wyraźnie jest to zaznaczone, silnik od początku musi pracować pod pewnym obciążeniem. Dlatego uważaj na takie rady jakie dostałeś w pierwszym poście i najlepiej zawsze sugeruj się instrukcją, a dopiero w razie niezrozumienia czegoś pytaj.




Michał Woszczek - Pon Paź 15, 2007 11:05 am
" />
">jak już piszesz to pisz co trzeba
z wydechu nie kapie paliwo tylko niespalony olej do czasu wyregulowania,


A ten olej to skąd? Wytrąca się z paliwa...


">aro nie leje się kilkanaście kropel tylko kilka i głównie na tłok, na przepustnice można, ale nie jest to niezbędne.

A jak otworzysz przepustnicę, to gdzie dostanie się olej??? Na tłok? ojejku...


">a co do docierania to trzeba postępować zgodnie z instrukcją, bo nie każdy producent zaleca doceranie z kołami w powietrzu.

Ja nic o powietrzu nie pisałem...


">Klei się śruby wkręcane w aluminium, tych w plastiku klej nie trzyma.

A co ja napisałem??? No chyba, że aluminium to nie metal...


">Istotne jest, żeby po wypaleniu pierwszych baków ustawiać tłok w dolnym położeniu.
Reszta jest opisana w instrukcji.


No jakiś konkret w końcu.



Tomasz Ostrowski - Pon Paź 15, 2007 11:32 am
" />
">jak już piszesz to pisz co trzeba
z wydechu nie kapie paliwo tylko niespalony olej do czasu wyregulowania,


A ten olej to skąd? Wytrąca się z paliwa...

nie wytrąca się, a pozostaje niespalony w skutek niecałkowitego spalania mocno wzbogaconej mieszanki, a Ty napisałeś, że silnik oddaje nadmiar paliwa przez rure. Czysta herezja, bo silnik to nie pompa


">aro nie leje się kilkanaście kropel tylko kilka i głównie na tłok, na przepustnice można, ale nie jest to niezbędne.

A jak otworzysz przepustnicę, to gdzie dostanie się olej??? Na tłok? ojejku...

dostanie się na wał, żeby przedostał sie na tłok to musiał być nim kręcić dłuższą chwilkę. A że ten silnik to dwusuw to zanim olej został by wdmuchany przed wał nad tłok, to tłok pracował by na sucho i wycierał się niepotrzebnie.


">a co do docierania to trzeba postępować zgodnie z instrukcją, bo nie każdy producent zaleca doceranie z kołami w powietrzu.

Ja nic o powietrzu nie pisałem...

tym gorzej, bo jeźli doradzasz gościowi, żeby na ustawieniach fabrycznych trzymał model z kołami na podłożu, to model zacznie jechać, gość nie wiedząc co zrobić zatrzyma go i po jednym baku zetrze sprzęgło, nie mówiąc juz z jakim oporem będzie pracował silnik i jak poważnie wyrobi się korbowód.


">Klei się śruby wkręcane w aluminium, tych w plastiku klej nie trzyma.

A co ja napisałem??? No chyba, że aluminium to nie metal...

napisałeś o newralgicznych połączeniach, metal-plastik - zrozumiałem że śruba wchodzi w plastik, ale w sumie mogłem sie pomylić - młody jeszcze jestem


">Istotne jest, żeby po wypaleniu pierwszych baków ustawiać tłok w dolnym położeniu.
Reszta jest opisana w instrukcji.


No jakiś konkret w końcu.

a inne konkrety się nie liczą?



HardSignal - Wto Paź 16, 2007 1:19 pm
" />Witam.po pierwsze sorki za tak zadkie odpisywanie ale mam ograniczony dostep do netu.dzieki za pomoc.troche mi sie rozjasnilo,a raczej wiem ze jesli zrobie cos nietak to moge cos zepsuc.Gieroll bardzo potrzebuje info na temat jak i co zrobic.niestety niemam gg z tych samych przyczyn co powyzej.Daje jednak email yrcztk@tlen.pl prosze daj co masz na temat docierania i konserwacji silnika,czyszczenia filtru pow,i czego tylko masz co bedzie mi niezbedne.slyszalem ze jak zaczne uzywac jednego rodzaju paliwa to powinienem juz przy nim zostac.jakie paliwo wiec jest dobre ale przede wszystkim TANIE!!!Obstawiam ze paliwo TRX'a to drogie jest,ale wy wiecie lepiej.co jeszcze powinienem wiedziec a o czym niemam pojecia.Powtarzam jestem laikiem i wiekszosci zargonowych sluw po prostu nie rozumiem wiec jesli mozna chlopaki to piszcze jak dla jakiegos dziecka:)) szukalem informacj na forum ale nic nieznalazlem dajcie link jak ktos wie gdzie to znalesc.
dzieki za pomoc i szykuje sie na zastrzyk informacji i Revo 3.3



Gieroll - Wto Paź 16, 2007 2:23 pm
" />Wszystko masz opisane w instrukcji, no chyba że masz problemy z j. angielskim to wtedy możemy pomóc, większość zagadnień na pewno znajdziesz na forum, bo co chwila ktoś zadaje te same pytania i szczerze mówiąc większości już nie chce się na nie odpowiadać (trzeba by chyba przykleić topik : Docieranie, konserwacja)
Co do paliwa to tanie i cieszące się ostatnio popularnością to nowe paliwo BIG BANG z formuła sical, nie słyszałem jeszcze o nim złych opinii, sam kupiłem 2,5 litra i docieram na nim nowy model i wydaje się na razie bardzo przyzwoite. Co do % nitro to możesz wybrać pomiędzy 20-25%, to chyba najsensowniejszy wybór, mimo, że twój silnik toleruje nawet 33%.



kuba112004 - Wto Paź 16, 2007 2:28 pm
" />Polecam rowniez BB (Big Banga)
Jezdze na nim Savage i nie mam zastrzezen



HardSignal - Wto Paź 16, 2007 4:02 pm
" />okej dzieki za wskazuwki poszukam jeszcze na forum zobacze do instrukcji.rozumiem ze niechce sie wam tego walkowac bo zajelo by to pewnie wieki a poza tym juz to dawno obstukaliscie:)) Mimo wszystko jesli macie jakies przydatne linki dla poczatkujacych z pierwszym samochodem to podzuccie mi prosze na yrcztk@tlen.pl

Pozdrawiam Tomek HardSignal
Powered by WordPress, ©